Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos inhoat liikuntaa, osta sähköpyörä!

Vierailija
21.07.2020 |

Viikottaiset liikuntasuositukset ylittyvät moninkertaisesti.
Pakkopulla muuttuu nautinnoksi.
Ei haittaa (vähenevä) läski eikä kuluneet nivelet.

Ja länkyttäjä voisi vähän kuuklata ennen päästöään ja pitää siten mölyn mahassaan.

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei vain 1x10 maastopyörä? Ykkösellä on erittäin kevyt polkea vaikka kuinka jyrkkää mäkeä. Pieni eturatas ja taakse taakse joku 12-40 tai 12-42 jos haluaa viellä kevyemmän. 

Miksi kaikkeen tulee tarvita sähköä?

Onko kyse kuitenkin siitä että on päästävä kovaa ylämäkeen ja se on tärkeintä. 

No kyllä sekin, autottomana on ihan näppärää päästä etenemään n. 20kmh keskinopeudella millä tahansa tiellä.

No siihen auttaa toinen eturatas. Itse olen autoton ja minulle riittää hyvin 15kmh keskinopeus. 

Vierailija
62/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos et tykkää liikunnasta, hommaa pyörä jolla ei tarvitse itse liikkua. Tekee järkeä - no ei. Joojoo vähän joutuu itse polkemaan, mutta miksei sitten polje ihan tavallisella pyörällä mutta lyhemmän matkan jos kunto ei riitä?

Ei se ihan noin mustavalkoistakaan ole.

Mun pyörästä saa sähkön poiskin. Ja omistan myös normaalin sähköttömän pyörän. Sähköversiolla ei tarvitse huolehtia siitä että kunto tai into loppuu kesken lenkin.

Ja sillä sähkiksellä tulee vedettyä paljon pidempiä lenkkejä kuin toisella juuri senkin vuoksi kun viitsii lähteä kauemmas. Puhutaan nyt 20+km eroista.

Tosin en tiedä olenko nyt sopiva vastaaman tähän ketjuun koska harrastan liikuntaa ja nimenomaan pyöräilyä. Liikkuisin joka tapauksessa ilman sähkäriäkin.

Jos oikeasti pyöräilet, niin sulla on varmaan sykemittari? Tottakai sähköllä voi polkea pidempiä lenkkejä (se sähköhän helpottaa ihan merkittävästi menoa), mutta olisi mielenkiintoista tietää miten nuo vertautuu. Kuinka paljon rasituksessa on eroa vaikka täsmälleen samalla reitillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen pitää laittaa sähköä, ihminen ei kohta jaksa enää puhuakkaan ilman sähköavustinta. Onhan se tutkimusten mukaan parempi kuin olla hiljaa vai ja lisää puhumista? Kaikki eivät vain jaksa puhua ilman avustinta jne.

Kun saan "sähkö"n avulla itseni tuplaamaan energiankulutukseni, pulssini nousemaan, painoni putoamaan, keuhkoni, sydämeni ja lihaksistoni vahvistumaan niin teen sen ja suosittelen lämpimästi kaikille. Länkytä pois ;-)

Siis mitä tarkoitat tuolla tuplaamisella? Jos vertaat siihen, että makaat sohvalla, niin tuplaamiseen ei paljon tarvita. Kunto paranee paljon paremmin ihan normaalilla pyörällä. Sähköä tarvitaan vain, jos normaali ei jostain syystä onnistu (esim sairaudet).

Mitkä ne välitykset siinä pyörässäsi on? Itselläni ei ylipaino putoa vaikka poljen päivittäin normaalilla pyörällä, tosin ei ole sitä vastustakaan kun on voimansiirron välitykset kevyet.

Sori tarkoitin tämän tuolle toiselle, mutta mitkä ne välitykset on teidän sähköpyörissä, jos kerran kunto kasvaa ja laihtuu?

Länkyti länkyti. Tuntimäärän pompsahdus nollasta kahteen nauttien on se juttu. Syömisen määrähän painon määrää, liikunta auttaa hallitsemaan.

Vierailija
64/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa länkyttäjät ja kokeilkaa! Se on sitten menoa ;-) Saatte uuden terveelisen harrastuksen ja/tai kuljetusvälineen.

Mitkä ne sinun välitykset siinä pyörässä on jos kerran kunto kasvaa pyöräillessä? Läkyttäjistä puhuminen kun tässä keskustellaan on todella urpoa lopeta se. 

Vierailija
65/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen pitää laittaa sähköä, ihminen ei kohta jaksa enää puhuakkaan ilman sähköavustinta. Onhan se tutkimusten mukaan parempi kuin olla hiljaa vai ja lisää puhumista? Kaikki eivät vain jaksa puhua ilman avustinta jne.

Kun saan "sähkö"n avulla itseni tuplaamaan energiankulutukseni, pulssini nousemaan, painoni putoamaan, keuhkoni, sydämeni ja lihaksistoni vahvistumaan niin teen sen ja suosittelen lämpimästi kaikille. Länkytä pois ;-)

Siis mitä tarkoitat tuolla tuplaamisella? Jos vertaat siihen, että makaat sohvalla, niin tuplaamiseen ei paljon tarvita. Kunto paranee paljon paremmin ihan normaalilla pyörällä. Sähköä tarvitaan vain, jos normaali ei jostain syystä onnistu (esim sairaudet).

Mitkä ne välitykset siinä pyörässäsi on? Itselläni ei ylipaino putoa vaikka poljen päivittäin normaalilla pyörällä, tosin ei ole sitä vastustakaan kun on voimansiirron välitykset kevyet.

Sori tarkoitin tämän tuolle toiselle, mutta mitkä ne välitykset on teidän sähköpyörissä, jos kerran kunto kasvaa ja laihtuu?

Länkyti länkyti. Tuntimäärän pompsahdus nollasta kahteen nauttien on se juttu. Syömisen määrähän painon määrää, liikunta auttaa hallitsemaan.

Miksi haastat riitaa voitko kertoa millä välityksillä liikut urpo`?

Vierailija
66/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa länkyttäjät ja kokeilkaa! Se on sitten menoa ;-) Saatte uuden terveelisen harrastuksen ja/tai kuljetusvälineen.

En omista autoa ja pääasiallinen liikkumisväline on ihan normipyörä. Mitenköhän mun elämä muuttuu terveellisemmäksi, jos vaihdan sähköpyörään? Kyllä ne sähköpyörähehkuttajat on lähinnä sohvaperunamiehiä, jotka kuvittelevat sen myötä olevansa hyvässä kunnossa...

Vierailija
67/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos et tykkää liikunnasta, hommaa pyörä jolla ei tarvitse itse liikkua. Tekee järkeä - no ei. Joojoo vähän joutuu itse polkemaan, mutta miksei sitten polje ihan tavallisella pyörällä mutta lyhemmän matkan jos kunto ei riitä?

Mun pyörästä saa sähkön poiskin. Ja omistan myös normaalin sähköttömän pyörän. Sähköversiolla ei tarvitse huolehtia siitä että kunto tai into loppuu kesken lenkin.

Ja sillä sähkiksellä tulee vedettyä paljon pidempiä lenkkejä kuin toisella juuri senkin vuoksi kun viitsii lähteä kauemmas. Puhutaan nyt 20+km eroista.

Tosin en tiedä olenko nyt sopiva vastaaman tähän ketjuun koska harrastan liikuntaa ja nimenomaan pyöräilyä. Liikkuisin joka tapauksessa ilman sähkäriäkin.

Jos oikeasti pyöräilet, niin sulla on varmaan sykemittari? Tottakai sähköllä voi polkea pidempiä lenkkejä (se sähköhän helpottaa ihan merkittävästi menoa), mutta olisi mielenkiintoista tietää miten nuo vertautuu. Kuinka paljon rasituksessa on eroa vaikka täsmälleen samalla reitillä...

"Ero" on täysin valittavissa. Oikea ero on siinä että hikipyörällä et aja, sähkiksellä ajat.

Vaikea verrata nollaa sohvalla vitutuksessa mihin tahansa matkaan sähkiksellä nautinnossa.

Vierailija
68/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1x10 pyörä, eteen pieni ratas ja taakse 12-42 niin jokainen pyöräilee ihan pystysuorat ylämäetkin ykkösellä helposti ylös. 

Niin tylsää että jäisin sohvalle. Kiidän sähkikselläni maita ja mantuja 25 nopeudella vaikka 100 km päivässä ja naatin.

Sinun kannattaa ostaa kuntopyörä. Tervejärkisillä se tosin lentää viikon jälkeen roskiin.

Sinun kannattaisi ostaa aivot kun et ymmärrä lukemaasi. En polje kunnon takia en hikoa vaan poljen kevyillä välityksillä ihan riittävää nopeutta vaarantamatta muita tai itseäni millään 25kmh nopeudella rymistellen. Mihin tarvitset 100 kilometrin ajomatkaa pyörällä? Suurin osa ei liiku mitään 100 kilometriä pyörällä vaan normaaliin liikkumiseen riittää hyvin pyörä jossa on kevyet välitykset voimansiirrossa.    

Minulla onkin taikasähköpyorä! Siinä on kaikki nopeudet 0-25 km/t avusteisena ja siitä ylöspäin polkemalla. Myös matkat 0-100km avusteisena ja sitä ylöspäin polkemalla. Avustuksen tasonkin voi valita nollasta ylöspäin. Ja ajan mieluummin kuin sohvailen ;-) Kunto nousee, paino putosi. Onhan se sohvakin tietty kiva joskus.

Niin mihin tarvitset sadan kilometrin matkaa, ja siitä ylöspäin? Tavalliseen 15 kilometrin matkaan riittää ihan tavallinen pyörä jossa on kevyet välitykset esim tuo 12-42 takapakka, jos haluat ajaa kovaa niin kaksi eturatasta sitten ja vaihtaja, mutta mihin sinä tuota sähköpyörääsi oikeasti tarvitset? Muodikasta se ainakin tuntuu olevan tarvetta kun kysyy ei tule vastauksia. 

Itse ajan kyllä noin päivittäin about 6 kilometriä ilman mitään vastusta ihan ilman sähköavustusta ihan ilman mitää huippukuntoa ihan ilman mitään erillisiä akkuja. 

tässäpä vasta esimerkki jankkaamisesta :D vastaan omasta puolestani, ihan siksi koska satun tätä lajia harrastamaan.

Menetkö vaatimaan maratoonarinkin tilille siitä miksi tämä ei tyydy juoksemaan 10km? Koska ethän sä tarvitse sitä 42.2km matkaa mihinkään?!? Ja mix käytät niken kenkiä kum addut on paremmat?!? :D

Vierailija
69/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörällähän joutuu polkemaan. Sähkö"potku"lauta tai vastaava on vähäliikunnallisempi.

Mun pyörällä voi ajaa ainakin pelkällä kaasukahvallakin.

Minäkin katsoin joskus yhdellä kaupalla tuollaisia. Kahva ei ollut valmiiksi asennettu, jos asentaa, pitää hankkia liikennevakuutus.

Omaani pitää ihan polkea, kuten useimpia.

En ole hankkinu liikennevakuutuksia. 700e kiinansähköpyörä jossa kaasukahva. Mikähän on todennäköisyys jäädä kiinni? Varmaan nolla. Jos poliisi kohdalla niin pyörittelee polkimia.

Vierailija
70/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin muodikasta. Olen tredikäs ja tiedostava huonokuntoinen sähköpyöräilijä ja haukun/katson alaspäin tavallisilla pyörillä liikkuvia. Olen heidän yläpuolellaan joukkoon pääsette ostamalla sähköpyörän, mutta minulla on kuitenkin kalliimpi sellainen. 

Vierailija
71/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä ei paino putoa. Se on niin vaatimaton treeni vaan istua löhöttää ja liikutella jalkoja vs kävely tai hölkkä. Puhumattakaan vielä jos sähköavustus.

Vierailija
72/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1x10 pyörä, eteen pieni ratas ja taakse 12-42 niin jokainen pyöräilee ihan pystysuorat ylämäetkin ykkösellä helposti ylös. 

Niin tylsää että jäisin sohvalle. Kiidän sähkikselläni maita ja mantuja 25 nopeudella vaikka 100 km päivässä ja naatin.

Sinun kannattaa ostaa kuntopyörä. Tervejärkisillä se tosin lentää viikon jälkeen roskiin.

Sinun kannattaisi ostaa aivot kun et ymmärrä lukemaasi. En polje kunnon takia en hikoa vaan poljen kevyillä välityksillä ihan riittävää nopeutta vaarantamatta muita tai itseäni millään 25kmh nopeudella rymistellen. Mihin tarvitset 100 kilometrin ajomatkaa pyörällä? Suurin osa ei liiku mitään 100 kilometriä pyörällä vaan normaaliin liikkumiseen riittää hyvin pyörä jossa on kevyet välitykset voimansiirrossa.    

Minulla onkin taikasähköpyorä! Siinä on kaikki nopeudet 0-25 km/t avusteisena ja siitä ylöspäin polkemalla. Myös matkat 0-100km avusteisena ja sitä ylöspäin polkemalla. Avustuksen tasonkin voi valita nollasta ylöspäin. Ja ajan mieluummin kuin sohvailen ;-) Kunto nousee, paino putosi. Onhan se sohvakin tietty kiva joskus.

Niin mihin tarvitset sadan kilometrin matkaa, ja siitä ylöspäin? Tavalliseen 15 kilometrin matkaan riittää ihan tavallinen pyörä jossa on kevyet välitykset esim tuo 12-42 takapakka, jos haluat ajaa kovaa niin kaksi eturatasta sitten ja vaihtaja, mutta mihin sinä tuota sähköpyörääsi oikeasti tarvitset? Muodikasta se ainakin tuntuu olevan tarvetta kun kysyy ei tule vastauksia. 

Itse ajan kyllä noin päivittäin about 6 kilometriä ilman mitään vastusta ihan ilman sähköavustusta ihan ilman mitää huippukuntoa ihan ilman mitään erillisiä akkuja. 

tässäpä vasta esimerkki jankkaamisesta :D vastaan omasta puolestani, ihan siksi koska satun tätä lajia harrastamaan.

Menetkö vaatimaan maratoonarinkin tilille siitä miksi tämä ei tyydy juoksemaan 10km? Koska ethän sä tarvitse sitä 42.2km matkaa mihinkään?!? Ja mix käytät niken kenkiä kum addut on paremmat?!? :D

Tarvitsetko maratooniinkin sähköavustimen vai miten tämä liittyy maratoniin että kysyn SINULTA mihin tarvitset sadan tai yli kilometrin matkaa sähköavusteiselläpyörällä? Tai mihin sitä oikeasti tarvitset ylipäätään? Millä välityksillä ajat, tiedät varmaan jos lajia harrastat, kun tunnut tietävän kenkämerkitkin ja omituisesti liität hädissäsi niitä tähän.

Vierailija
73/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopo näyttää karanneen loanheitoksi, kuten aina ;-(

Mutta avauksessa on suuri viisaus puolelle ihmisistä. Kokeilkaa itse!

Ulkomailla on jo oivallettu.

Vierailija
74/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vain se ongelma,että se saatetaan helpommin pölliä, kuin joku vaan ihan tavallinen naistenpyörä ,saati vielä joku selvästi jo käytetty sellainen .

Niin, ja ostohinta....

Käytetyn ,(vielä ihan hyvän) naistenpyörän saatat näet saada  hyvällä säkällä joltain kaverilta ostettua ihan jollain muutamalla kympillä, eikä osto-ja myyntiliikkeissä, tai kierrätyksessäkään tarvitse sellaisesta  paljoa enempää maksaa.

Vierailija
75/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joo.

Sähkiksellä tiestä ja mielestä riippuen syke on about välillä 75-145 ja normi pyörällä 110+ ja menee yli 170 välillä jos vaikka paahtaa jonkun mäen. Sähkärillä ei yhtään millään mene syke niin korkealle.

Normi pyörällä luonnollisesti kun syke korkeammalla niin myös hapottaa paljon aikaisemmin. Ja lenkki loppuu aiemmin.

Sähkiksellä ei pääse anaerobisiin lukemiin mutta tulee tehtyä paljon pidempään pk-alueella. Ja nimen omaan sellaista avaavaa harjoitusta että on todella mukavaa esim venytellä lenkin jälkeen. Normi pyörä tukottaa reidet todella helposti ja melkeen ei pääse lattialle venyttelemään edes. Tosin voimakaan ei sähkiksellä kauheasti kasva.

Eilinen tunnin lenkki esimerkiksi: 126 keskisyke, 150 maksimi, joka tuli yhdessä mäessä. Jossa olisin normipyörällä ollut varmaan aika lähellä maksimia jos samalla tavalla olisin polkenut. Menin aika vauhdikkaasti sen lenkin. Jos olisin ollut vaan sunnuntaiajelulla niin syke ei olisi mennyt yli 120 missään vaiheessa. Tosin en kyllä malta polkea ikinä niin hissukseen millään vehkeellä.

Vierailija
76/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsetko maratooniinkin sähköavustimen vai miten tämä liittyy maratoniin että kysyn SINULTA mihin tarvitset sadan tai yli kilometrin matkaa sähköavusteiselläpyörällä? Tai mihin sitä oikeasti tarvitset ylipäätään? Millä välityksillä ajat, tiedät varmaan jos lajia harrastat, kun tunnut tietävän kenkämerkitkin ja omituisesti liität hädissäsi niitä tähän.

Mä vastasin jo.

Vierailija
77/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopo näyttää karanneen loanheitoksi, kuten aina ;-(

Mutta avauksessa on suuri viisaus puolelle ihmisistä. Kokeilkaa itse!

Ulkomailla on jo oivallettu.

Miten tämä konkreettisesti on mitään muuta kuin trendi?

Vierailija
78/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä ei paino putoa. Se on niin vaatimaton treeni vaan istua löhöttää ja liikutella jalkoja vs kävely tai hölkkä. Puhumattakaan vielä jos sähköavustus.

Käy poimimassa olympiamitalit tai miljoonat eurot ammattilaistallissa löhöttämällä. Ei varmaan tule hikikään ilman sähköäkään.

Vierailija
79/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastasin jo.

Tulkittu että olet ostanut trendikkään vuodenturhakkeen. Lehtipuhaltimella sentään saa useamman haravoijan työt tehtyä.

Vierailija
80/173 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei vain 1x10 maastopyörä? Ykkösellä on erittäin kevyt polkea vaikka kuinka jyrkkää mäkeä. Pieni eturatas ja taakse taakse joku 12-40 tai 12-42 jos haluaa viellä kevyemmän. 

Miksi kaikkeen tulee tarvita sähköä?

Onko kyse kuitenkin siitä että on päästävä kovaa ylämäkeen ja se on tärkeintä. 

No kyllä sekin, autottomana on ihan näppärää päästä etenemään n. 20kmh keskinopeudella millä tahansa tiellä.

No siihen auttaa toinen eturatas. Itse olen autoton ja minulle riittää hyvin 15kmh keskinopeus. 

Koita nyt vaan päästä yli siitä että minä ja varmaan pari muutakin ajaa sähköpyörällä.