Jos inhoat liikuntaa, osta sähköpyörä!
Viikottaiset liikuntasuositukset ylittyvät moninkertaisesti.
Pakkopulla muuttuu nautinnoksi.
Ei haittaa (vähenevä) läski eikä kuluneet nivelet.
Ja länkyttäjä voisi vähän kuuklata ennen päästöään ja pitää siten mölyn mahassaan.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihana! Harmi vaan kun rosvoja saa pelätä niin kalliin pyörän ostaessa :(
Kannattaa laittaa pyörä yöksi autotalliin. Seinälle, niin ei ole tiellä ..
Zincc
Eli jos et tykkää liikunnasta, hommaa pyörä jolla ei tarvitse itse liikkua. Tekee järkeä - no ei. Joojoo vähän joutuu itse polkemaan, mutta miksei sitten polje ihan tavallisella pyörällä mutta lyhemmän matkan jos kunto ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihana! Harmi vaan kun rosvoja saa pelätä niin kalliin pyörän ostaessa :(
Kannattaa laittaa pyörä yöksi autotalliin. Seinälle, niin ei ole tiellä ..
Zincc
Ongelma onkin kun sillä pyörällä pitäisi ajaa muuallakin kuin rinkiä siellä turvallisessa autotallissa :D
Vierailija kirjoitti:
Eli jos et tykkää liikunnasta, hommaa pyörä jolla ei tarvitse itse liikkua. Tekee järkeä - no ei. Joojoo vähän joutuu itse polkemaan, mutta miksei sitten polje ihan tavallisella pyörällä mutta lyhemmän matkan jos kunto ei riitä?
Öh, entä jos haluaa käydä ihan tietyssä paikassa?
Miksi ei vain 1x10 maastopyörä? Ykkösellä on erittäin kevyt polkea vaikka kuinka jyrkkää mäkeä. Pieni eturatas ja taakse taakse joku 12-40 tai 12-42 jos haluaa viellä kevyemmän.
Miksi kaikkeen tulee tarvita sähköä?
Onko kyse kuitenkin siitä että on päästävä kovaa ylämäkeen ja se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, eiköhän sinne pääse ihan normipyörälläkin, JA saa sitä liikuntaa? Sähköpyörällä ei sitä juuri saa, on itsensä huijaamista laskea sähköpyöräily liikunnaksi. Hommaa toki sähköpyörä jos haluat, mutta älä väitä että se on "hyvä vaihtoehto saada liikuntaa, jos ei tykkää liikunnasta". Siksi justhan se on niin helppoa, kun siinä ei rasitu!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain 1x10 maastopyörä? Ykkösellä on erittäin kevyt polkea vaikka kuinka jyrkkää mäkeä. Pieni eturatas ja taakse taakse joku 12-40 tai 12-42 jos haluaa viellä kevyemmän.
Minulla ei tuota hienoutta kyllä ole, ainakaan vielä, mutta olen ymmärtänyt että esim. töihin mennessä ei kaikki halua kovin hikoontua, Ostokset kulkee kevyemmin, ja voi valita pitempiä matkoja kun ei ole pakko pysähtyä lepäämään eikä jaksaa itse koko matkaa, joten kyllähän se laajentaa käyttöaluettakin varmasti mitä erityisesti autottomat arvostaa. Siinä nyt joitain tietämiäni sähköpyörän etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, eiköhän sinne pääse ihan normipyörälläkin, JA saa sitä liikuntaa? Sähköpyörällä ei sitä juuri saa, on itsensä huijaamista laskea sähköpyöräily liikunnaksi. Hommaa toki sähköpyörä jos haluat, mutta älä väitä että se on "hyvä vaihtoehto saada liikuntaa, jos ei tykkää liikunnasta". Siksi justhan se on niin helppoa, kun siinä ei rasitu!
No onhan se nyt älyttömän hyvä vaihtoehto autolla kulkemiselle ihan liikunnallisestikin. Jos epäilyttää ettei jaksa jonnekin polkea niin ei kannata välttämättä tavallisella lähteä, mutta sähköiselläpä ei ole sitäkään estettä tai hidastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei tuota hienoutta kyllä ole, ainakaan vielä, mutta olen ymmärtänyt että esim. töihin mennessä ei kaikki halua kovin hikoontua, Ostokset kulkee kevyemmin, ja voi valita pitempiä matkoja kun ei ole pakko pysähtyä lepäämään eikä jaksaa itse koko matkaa, joten kyllähän se laajentaa käyttöaluettakin varmasti mitä erityisesti autottomat arvostaa. Siinä nyt joitain tietämiäni sähköpyörän etuja.
Hiota? Polkypyörällä ajetaan vaihteen mukaan saat ihan vapaasti valita kuinka raskaasti ajat. Kun kadenssi on riittävä pyörität käytännössä olematonta vastusta vastaan etkä hikoa. Ostokset liikkuvat ihan samoin siinä mukana. Et hengästy eikä tarvitse levätä ellei kävellessäkin tarvitse levätä säännöllisesti, mutta silloin tuskin tuo liittämäsi "kaikki eivät hal.." ei päde.
Olen ollut autoton ja kiireetön jo pitkään. Ainoa tilanne jossa hikoan pyörällä on talvella onkivarusteiden kanssa ylämäkeen talvivaatteet päällä.
Kyse on lähinnä siitä että on päästävä kovaa ja kauas ei riitä jos menee tunti 15 km matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tykkää liikunnasta, ei halua liikkua omin voimin.
Jos et tykkää liikunnasta, hanki mopo. Saa olla sähköinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiota? Polkypyörällä ajetaan vaihteen mukaan saat ihan vapaasti valita kuinka raskaasti ajat. Kun kadenssi on riittävä pyörität käytännössä olematonta vastusta vastaan etkä hikoa. Ostokset liikkuvat ihan samoin siinä mukana. Et hengästy eikä tarvitse levätä ellei kävellessäkin tarvitse levätä säännöllisesti, mutta silloin tuskin tuo liittämäsi "kaikki eivät hal.." ei päde.
Olen ollut autoton ja kiireetön jo pitkään. Ainoa tilanne jossa hikoan pyörällä on talvella onkivarusteiden kanssa ylämäkeen talvivaatteet päällä.
Kyse on lähinnä siitä että on päästävä kovaa ja kauas ei riitä jos menee tunti 15 km matkaan.
Miksi alapeukutat? Kaikkeen ei pitäisi tarvita akkua kun kyse on kuitenkin pyöräilyssä siitä mitä sanoin, eli voimansiirron välityksistä ja kuskin vaihteiden vaihdosta.
Itsekin haaveilen sähköpyörästä. Täällä on isoja ylämäkiä, joita en pysty polkemaan ylös asti tai jos pystynkin, läkähdyn ihan kirjaimellisesti. Minulla on keuhkosairaus eikä pallea toimi kunnolla, joten se vaikeuttaa liikkumista. Tyhmältä tuntui polkea normipyörällä töihin osa matkasta ja jättää pyörä bussipysäkille, josta luultavasti saisin etsiä sitä ihan turhaan kotimatkalla, kun joku ehdotti, että voi pyöräillä lyhyempiä matkoja.
1x10 pyörä, eteen pieni ratas ja taakse 12-42 niin jokainen pyöräilee ihan pystysuorat ylämäetkin ykkösellä helposti ylös.
Haaveilin sähköpyörästä joskus, mutta päädyin siihen, että se on mulle liian vaivalloinen lataamistarpeineen.
Tyydyn tavalliseen pyörääni auton ja bussin lisäksi.
Harmi että länkyttäjät eivät käsitä.
Kuulun arviolta 3 miljoonan hengen ryhmään joka tunnustaa että liikkua pitäisi, mutta tekemättä jää kun se tuntuu epämiellyttävältä.
Sähköpyörällä tilanne kääntyy. Se on niin mukavaa, että sitä haluaa tehdä joka päivä. Sää toki rajoittaa useimpia.
Sähköpyöräilyn liikuntatehon tuntee ja näkee. Sykemittarilla täsmällisesti, mutta ilmankin.
Pitemmällä tähtäimellä vaikutus näkyy peilissä ja vaaassa. Kilot tippuvat tien varteen. Kroppa jäntevöityy.
Ja jos länkyttäjä osaisi kuuklata, tutkimuksia löytyy satoja, Suomalaisiakin.
Mutta: länkytilänkyti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilin sähköpyörästä joskus, mutta päädyin siihen, että se on mulle liian vaivalloinen lataamistarpeineen.
Tyydyn tavalliseen pyörääni auton ja bussin lisäksi.
Juu, puhelimestakin jouduit luopumaan.Lankapuhelimeen on tyydyttävä. Lataaminen on yhtä mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
1x10 pyörä, eteen pieni ratas ja taakse 12-42 niin jokainen pyöräilee ihan pystysuorat ylämäetkin ykkösellä helposti ylös.
Niin tylsää että jäisin sohvalle. Kiidän sähkikselläni maita ja mantuja 25 nopeudella vaikka 100 km päivässä ja naatin.
Sinun kannattaa ostaa kuntopyörä. Tervejärkisillä se tosin lentää viikon jälkeen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsää että jäisin sohvalle. Kiidän sähkikselläni maita ja mantuja 25 nopeudella vaikka 100 km päivässä ja naatin.
Sinun kannattaa ostaa kuntopyörä. Tervejärkisillä se tosin lentää viikon jälkeen roskiin.
Sinun kannattaisi ostaa aivot kun et ymmärrä lukemaasi. En polje kunnon takia en hikoa vaan poljen kevyillä välityksillä ihan riittävää nopeutta vaarantamatta muita tai itseäni millään 25kmh nopeudella rymistellen. Mihin tarvitset 100 kilometrin ajomatkaa pyörällä? Suurin osa ei liiku mitään 100 kilometriä pyörällä vaan normaaliin liikkumiseen riittää hyvin pyörä jossa on kevyet välitykset voimansiirrossa.