Ikää nyt 44. Vielä muutama vuosi työelämää ja
sitten on sen verran omaisuuutta ja säästöjä, että voi joko alkaa tekemään osa-aikaisuutta tai ehkä jäädä poisbkokonaan työelämästä. Ihanaa!
Kommentit (45)
Ihan ok työpaikka on nyt, mut mun mielestä vapaa-aikavoittaa aina työt :). Ap
Sama ikä ja voin vannoa, että sellaista työtä ei olisikaan joka omalla kohdallani voittaisi vapaa-ajan!! Onneksi olkoon sulle ap. että olet pelannut elämäsi noin hyvin. Itse joudun tekemään vielä vuosia töitä, että voin jäädä pois.
Paljonko sinulla on tällä hetkellä omaisuutta? Minkä verran sinusta pitää olla omaisuutta/sijoituksia, että voi jäädä tekemään osa-aikaisuutta? Entä kokonaan pois työelämästä?
Oletko saanut jostain omaisuutta (perintöjä, ennakkoperintöjä, lottovoittoja) vai oletko kerryttänyt omaisuutesi omalla työllä / yrittäjyydelläsi?
[quote author="melba" time="08.06.2013 klo 08:23"]
Paljonko sinulla on tällä hetkellä omaisuutta? Minkä verran sinusta pitää olla omaisuutta/sijoituksia, että voi jäädä tekemään osa-aikaisuutta? Entä kokonaan pois työelämästä?
Oletko saanut jostain omaisuutta (perintöjä, ennakkoperintöjä, lottovoittoja) vai oletko kerryttänyt omaisuutesi omalla työllä / yrittäjyydelläsi?
[/quote]
En ala summia luettelemaan, kun ne haukutaan mitättömiksi kuitenkin :). Ei miljoonaomaisuutta kuitenkaan :). Miehen kanssa ihan omalla työllä hankittua. Perintöjä kaikkiaan tullut n. 40.000 euroa, ei sen enempää. Ap
Mun suunitelma on jäädä "eläkkeelle" 50-vuotiaana. Vielä olisi 4 vuotta siihen, jos luoja suo. Olen ollut säästäjä ihan pienestä alkaen. Olen myös onnistunut sijoituksissa hyvin. Nyt meillä on mm. 4 sijoitusasuntoa. Olen myös perinyt aika paljon, jotka nyt hyvin sijoitettuina tuovat säännöllistä tuloa.
Mieheni kanssa lähdetään maailmaa katsastamaan ainakin pariksi vuodeksi. Jos viihdytään, niin sitten pidempään. Työni on ollut tosi ihanaa ja antoisaa, mutta aikansa kutakin. Voihan sitä palata siihen, jos tulee sellainen fiilis.
Rahojahan ei hautaan saa, joten meinaamme nauttia todella elämästä, toisistamme ja lapsistamme ja lastenlapsista. Ja kyllä heillekin jää vielä mukava perintö:). Mutta ennen kaikkea aikaa olla yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 08:34"]
Mun suunitelma on jäädä "eläkkeelle" 50-vuotiaana. Vielä olisi 4 vuotta siihen, jos luoja suo. Olen ollut säästäjä ihan pienestä alkaen. Olen myös onnistunut sijoituksissa hyvin. Nyt meillä on mm. 4 sijoitusasuntoa. Olen myös perinyt aika paljon, jotka nyt hyvin sijoitettuina tuovat säännöllistä tuloa.
Mieheni kanssa lähdetään maailmaa katsastamaan ainakin pariksi vuodeksi. Jos viihdytään, niin sitten pidempään. Työni on ollut tosi ihanaa ja antoisaa, mutta aikansa kutakin. Voihan sitä palata siihen, jos tulee sellainen fiilis.
Rahojahan ei hautaan saa, joten meinaamme nauttia todella elämästä, toisistamme ja lapsistamme ja lastenlapsista. Ja kyllä heillekin jää vielä mukava perintö:). Mutta ennen kaikkea aikaa olla yhdessä.
[/quote]
Juuri näin. Milloin sitä oikein elää jos koko elämänsä vain tekee töitä? No ei niitä kemuksiakaan hautaan saa ja rahat nyt jää lasten iloksi, joten siinä vähän eri linjoilla sun kans, mut samaa mieltä, että pitää nauttia elämästä kun siihen mahdollisuus :) ap
Mä olen melkein saman ikäinen kuin te. Mulla on käytännössä sen verrean omaisuutta, että voisin jäädä pois töistä, mutta en ikinä jäisi. Mulla on työ, jota rakastan, josssa olen kunnianhimoinen ja jossa minulla on menestykkäs, nuosujohteinen ura ja paljon saavutettavaa.
Sen sijaan mun mies on heittäytymässä ensin vapaalle ja sitten yrittäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 08:42"]
Mä olen melkein saman ikäinen kuin te. Mulla on käytännössä sen verrean omaisuutta, että voisin jäädä pois töistä, mutta en ikinä jäisi. Mulla on työ, jota rakastan, josssa olen kunnianhimoinen ja jossa minulla on menestykkäs, nuosujohteinen ura ja paljon saavutettavaa.
Sen sijaan mun mies on heittäytymässä ensin vapaalle ja sitten yrittäjäksi.
[/quote]
Ok:). Sulle työ on tärkeämpää kuin vapaa-aika. Niin erilaisia olemme. Onnea uran luonnissa! :). Ap
Minä jäin, eikä koskaan ole kaduttanut vaikka ihana työ olikin! Nelikymppisenä kun ei ihan nuorikaan ole enää, mummoksi moni tulee niin minäkin. Tein osa-aikatyötä ja sitten tuli mahdollisuus jäädä pois, en miettinyt hetkeäkään! Nyt on aikaa nauttia elämästä, lapsenlapsista, vaikken mikään hoitaja ole mutta nähdään kun halutaan. Näin vapaana ollessa aika kuluu vinhaa vauhtia ja on ihanaa kun sen ajan voi käyttää ihan niinkuin itse haluaa, voi tulla ja mennä ja matkustella silloin kun huvittaa. Ei mikään ura vedä vertoja tälle, olen onnellinen ja myös onnekas kun näin voin tehdä.
Niin kato, kuka missäkin tekee sitä, mitä haluaa. Sä teet sitä vapaa-ajallasi, mä töissäni(kin).
ysi
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 08:53"]
Niin kato, kuka missäkin tekee sitä, mitä haluaa. Sä teet sitä vapaa-ajallasi, mä töissäni(kin).
ysi
[/quote]
:)
Onnea ap! Minä olen sinua nuorempi, mutta en ole tehnyt 15 vuoteen kuin osa-aikatyötä. Samoin mieheni. Haluan tehdä elämässä niin paljon muutakin kuin vain työtä. Mutta en silti luopuisi kokonaan työstä, se on minulle tärkeä henkireikä. Mutta 25 tuntia viikossa on hyvä tahti, ehtii vielä paljon muutakin :)
Täällä yksi, jolla samankaltaisia suunnitelmia :) Ikää nyt 39 vuotta ja haaveilen työelämästä jättäytymisestä viisikymppisenä. Meillä on sijoitusasuntoja ja muutama pitäisi hankkia lisää. Tämän ohella nyt pitäisi onnistua muissakin sijoituksissa hyvin eli vähän tuuriakin kaivataan :)
Mitä kenellekin se vapaa-aika on...
Minulla on työ, jossa saan hyvin vapaasti päättää työaikani ja osin jopa tekemiseni. Nautin työstäni enkä keksi, mitä tekisin 100% vapaa-ajalla. Matkustelu jne. on pitemmän päälle aika tylsää ja sitä olen saanut työtehtävissä tehdä ihan tarpeeksi.
Aikaa olla yhdessä puolison kanssa en tarvitse 24 tuntia vuorokaudessa, koska en halua elää kauttaan tai toisaalta kahlita häntä itseeni.
Jokainen tekee tavallaan. Minä haluan tehdä mielekkäitä asioita muillekin kuin itselleni.
Mikä sua oikein rassaa. Toiset haaveilevat tästä elämäntyylistä, sä et. Mikä ongelma? Voihan mielekkäitä asioita tehdä myös vaikka tekemällä vapaaehtoistyötä.
Siis sillä kyselin noita summia, koska olisi kiva tietää, että millä summalla kukainenkin katsoisi tulevansa toimeen. Mulla on itsellä haaveissa, että olisi minimielämiseen 350 000 euron omaisuus. Jos olisi 700 000 sijoitusomaisuus, niin sillä pärjäiskin sitten jo varmaan hyvin.
Itse olen vielä hyvin, hyvin kaukana tuosta 350 000 euron omaisuudestakin, mutta toivottavasti sitä kohti menossa.
Mua kiinnostaa kanssa nuo summat. Itse ollaan miehen kanssa laskettu sitä, että jos olisi miljoonan euron sijoitusomaisuus, niin sillä pitäisi pärjätä hyvin. Meilläkin on matkaa vielä, mutta tavoitetta kohden :) T:15
Olen 38 ja haaveilen jatkuvasti siitä, että olisi tarpeeksi työtä tehtynä. Varmaan joo on sääli ettei ole löytänyt työtä jonka tekemisestä nauttisi niin paljon, että se olisi se unelma. Kuinkahan moni on?
Mielenkiintoinen keskustelu...Minä myös haluaisin jäädä eläkkeelle tai osa-aikaselle 50 vuotiaana eli 15v. päästä. Silloin asuntolaina olisi maksettu ja lapset muuttaneet omilleen. Talon voisi myydä (arvo nyt 250 000e) ja muuttaa pienempään miehen kanssa. Muutto ulkomaillekin joksikin ajaksi kiinnostaisi. Eihän rahat loppuelämäksi riittäisi mutta pikkasen voisi höllätä. Pienehkö perintö tulevaisuudessa tulossa n. 50 000 e. Kannattaisiko tämä sijoittaa jotenkin? Kuinka paljon teillä muilla sukanvarressa kun uskallette jäädä töistä pois?
Sääli, että et ole löytänyt työtä, jonka tekemisestä nautit.