Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ammatissa, jossa ei ole etenemismahdollisuuksia?

Vierailija
07.06.2013 |

Minä olen ja mietin jatkuvasti alanvaihtoa sen vuoksi. Olen vasta 32-vuotias, eläkeikään yli 30 vuotta. En jaksa tätä samaa työtä niin kauaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:51"]

Olin sellaisessa työssä ja huomasin että vain akateemisen loppututkinnon suorittamalla pystyn etenemään. Hain ja pääsin yliopistoon, suoritin tutkinnon ja nyt olen hyväpalkkaisessa, säännöllisessä päivätyössä ja olen tyytyväinen. Alaisia minulla on lähes sata. Suosittelen kaikille tilanteeseensa tyytymättömille samaa vaihtoehtoa eli mars yliopistoon! Koulutus kannattaa aina jos haluaa urallaan ylöspäin haastavampiin työtehtäviin.

[/quote]

Niin se on kilpailu koventunut. Melkein kaikilla kavereillani (olemme vielä alle kolmekymppisiä) on 1-2 akateemista loppututkintoa Suomesta tai ulkomailta sekä kansainvälistä työkokemusta huippufirmoista (itsellä mm. McKinsey ja Goldman). Kuitenkin jonkinlaiset rimaa hipoen aikuisiällä opiskelleet ikäloput laitetaan johtamaan tällaista porukkaa vain, koska sattuvat olemaan vanhempia? Ilmankos niitä kuuluisia sukupolvien välisiä ristiriitoja tuleekin...

[/quote]

Jaaha, vähän turhautumisfantasiaa kauppiksen pääsykoepänttäyksen lomassa? :D

Vierailija
22/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:13"]

Itse kieltäydyin pomon sijaisuudesta, joka olisi johtanut vakituiseen paikkaan. Olen ollut pomona enkä koskaan enää suostu siihen. Isompi palkka ei ole sen arvoista. Haluan elää omaa elämääni, en uhrata sitä työpaikalleni.

[/quote]

No just näin! Useimmiten se palkankorotuskin on tyyliin 500 euroa tai sinnepäin kun siirtyy pomoksi ja samalla menettää mahdollisuuden ylityökorvauksiin ja sunnuntaikorvauksiin, koska esimiehillä on lähes aina kokonaispalkka. Ja jos palkankorotus osuu välille 500-2000 euroa, Suomen progressiivinen verotus tasaa sen lähes aina. Verotietojen mukaan esimieheni saa ansiotuloja vain 8000 euroa vuodessa enemmän kuin minä eikä vapaa-aikani ole takuulla noin pienen summan väärti. Jotta viitsisin ottaa kaiken pomon vastuun jne. haluaisin vuosipalkkaa vähintään 20 000 euroa enemmän kuin todellisuudessa saisin, joten en todellakaan tahdo edetä.

t.  nro 9

[/quote]

Tuo kokonaispalkka koskee oikeasti vain kaikkein ylimpiä johtajia, joten kusettavat, jos vaativat tavallista esimiestä työskentelemään kokonaispalkalla.

[/quote]

Kyllä ylemmät toimihenkilöt ovat järjestään kokonaispalkkalaisia. Missä olet työssä jos et tuota tiedä?

[/quote]

No mä olen ns. tavallinen esimies, pienen osaston väliportaan pomo isossa konsernissa. Meidän firmassa on parisataa työntekijää ja heistä vain kymmenkunta ylintä on kokonaispalkalla. Mulla on ihan normi virkatyöaika, säädetyt viikkotunnit, hyvä kk-palkka ja ylitöistä maksetaan erikseen, jos sellaisia joudun tekemään (kieltämättä turhan usein joudun). Mutta kyllä mulle n. 700e jää käteen enemmän kuin ennen ylennystä, bruttona korotus oli toista tonnia. (t. ohis, mulla ois kyllä paljonkin etenemismahdollisuuksia, en vain halua yhtään nykyistä enempää vastuuta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 22:13"]

Itse kieltäydyin pomon sijaisuudesta, joka olisi johtanut vakituiseen paikkaan. Olen ollut pomona enkä koskaan enää suostu siihen. Isompi palkka ei ole sen arvoista. Haluan elää omaa elämääni, en uhrata sitä työpaikalleni.

[/quote]

No just näin! Useimmiten se palkankorotuskin on tyyliin 500 euroa tai sinnepäin kun siirtyy pomoksi ja samalla menettää mahdollisuuden ylityökorvauksiin ja sunnuntaikorvauksiin, koska esimiehillä on lähes aina kokonaispalkka. Ja jos palkankorotus osuu välille 500-2000 euroa, Suomen progressiivinen verotus tasaa sen lähes aina. Verotietojen mukaan esimieheni saa ansiotuloja vain 8000 euroa vuodessa enemmän kuin minä eikä vapaa-aikani ole takuulla noin pienen summan väärti. Jotta viitsisin ottaa kaiken pomon vastuun jne. haluaisin vuosipalkkaa vähintään 20 000 euroa enemmän kuin todellisuudessa saisin, joten en todellakaan tahdo edetä.

t.  nro 9

[/quote]

Tuo kokonaispalkka koskee oikeasti vain kaikkein ylimpiä johtajia, joten kusettavat, jos vaativat tavallista esimiestä työskentelemään kokonaispalkalla.

[/quote]

Kyllä ylemmät toimihenkilöt ovat järjestään kokonaispalkkalaisia. Missä olet työssä jos et tuota tiedä?

[/quote]

No mä olen ns. tavallinen esimies, pienen osaston väliportaan pomo isossa konsernissa. Meidän firmassa on parisataa työntekijää ja heistä vain kymmenkunta ylintä on kokonaispalkalla. Mulla on ihan normi virkatyöaika, säädetyt viikkotunnit, hyvä kk-palkka ja ylitöistä maksetaan erikseen, jos sellaisia joudun tekemään (kieltämättä turhan usein joudun). Mutta kyllä mulle n. 700e jää käteen enemmän kuin ennen ylennystä, bruttona korotus oli toista tonnia. (t. ohis, mulla ois kyllä paljonkin etenemismahdollisuuksia, en vain halua yhtään nykyistä enempää vastuuta)

[/quote]

Sinulla on sitten käynyt parempi säkä. Ehkä tuollaisilla ehdoilla itsekin voisin suostua pomoksi. En kuitenkaan niillä, mitä minulle on tarjottu. Onneksi olkoon, kiva, että jollekin on käynyt hyvin!

Vierailija
24/25 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yritykseni johtaja ja omistaja, joten kyllä. Eipä tule silti tylsää! :D

Vierailija
25/25 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo, tai olen mä periaatteessa koko ajan edennyt, vastuu on lisääntynyt ja palkka aavistuksen parantunut vaikka titteli pysynyt samana. Nyt ilmeisesti on tullut stoppi vastaan, eikä millään enää ole mahdollista kasvattaa palkkaa. Työ on vaihtelevasti kivaa. Mieluummin olisin ihan vaan työntekijä ku esimies, tää vastuu on perseestä kuitenkin loppupeleissä. Työt seuraa väkisinkin kotiin ja ajatuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi