Miehen talo ja emotionaalinen ero
Mies osti talvella talon, kun olimme olleet yhdessä vuosia. Vaikka suunnittelimmekin yhteistä tulevaisuutta, päädyimme eroamaan noin kuukausi talonoston jälkeen.
Vaikken omistakaan talosta nurkkaakaan, on minun taloudellisella panoksellani merkitystä. Maksan sovitusti puolet lämmityksestä, vedestä jne, eli pari-kolme sataa kuussa. Kyllä, silläkin summalla on tällä hetkellä merkitystä.
Yhteisymmärryksessä sovimme, että asumme ”kämppäkavereina”, kunnes talon voi laittaa myyntiin ja se menee kaupaksi. Meillä on yleisesti ottaen hyvät ja ystävälliset välit, mutta puhumme enää lähinnä talon hoidosta. Minun työpaikkani on lähellä, joten tämä järjestely sopii minullekin, ja samalla turvaan miehen taloudellista toimeentuloa. Kyse on kuitenkin vain parin vuoden järjestelystä.
NYT kuitenkin, tänä kesänä, on mies alkanut tuoda taloon muita naisia. Heinäkuussa eli lomalla tilanne on riistäytynyt käsistä. Näitä naisia ei ole edes vaivannut minun fyysinen läsnäoloni, eikä miestäkään. Tallustelevat ja toimivat talossa kuin olisivat kaksin, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Joko miehestä on tullut täysi juntti, tai hän yrittää tehdä minut mustasukkaiseksi. Ehkä molempia. Joka tapauksessa hän onnistuu ainoastaan saamaan minut raivon partaalle osoittaessaan täyttä kiittämättömyyttä siitä, että minä suostuin olemaan jatkamatta elämääni heti eron jälkeen. Samaan aikaan hänelle se ei tuota vaikeuksia. ”Minä teen kuten haluan omassa talossani, sitä paitsi olemme kämppiksiä” on vastaus, jonka saan, kun yritän keskustella rakentavasti asiasta.
En voi elää näin ja katsoa tuota sikailua vierestä, mutten kehtaa lähteä, kun on kerran sovittu. Talo ostettiin kuitenkin alun perin yhteisiä suunnitelmia varten ja niiden mukaisesti, joten tunnen olevani vastuussa, olinhan mukana päätöksenteossa. Kalastan kuitenkin tunteistani vastakkaisia kommentteja: jos mies ei lopeta käytöstään, olenko oikeutettu lähtemään? Olenko liian kiltti, vai tiukkapipoinen exä?
Kommentit (21)
Miksi ihmeessä et ole jo lähtenyt? Ei kukaan tuollaista katselisi.
No miksi et muuta pois? Mikä estää sinua lähtemästä kun et omista talosta senttiäkään? Mies selvästi etsii jo uutta emäntää sinne maksamaan sinun osaasi kuluista. Ymmärrä vihjailu ja lähde maksamasta miehen elämää.
Olet liian kiltti. Kerää kamasi ja lähde maksajan paikalta jos sinua ei kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, tunnen olevani vastuussa talosta ja tehdystä päätöksestä. Sijaintiinkin olin suuri vaikuttaja. Kun eron yhteydessä puhuimme asiasta toi mieskin esiin hieman syyllistämälläkin sen, että minä vaikutin suuresti hänen päätökseensä (vaikken mielestäni koskaan painostanut).
Toki hän olisi voinut päättää toisin. ”Hänen talonsa.”
Ap
Sori, oli pakko alapeukuttaa viestiäsi, vaikka symppaan sinua ihan täysillä. Alapeukutin siksi, että et kai nyt herran jumala ole tosissasi tuon kehtaamisen kanssa!! Valitettavasti exäsi pitää sua nyt kyllä ihan vaan lypsylehmänä. Ryhdistäydy nainen ja hommaat itsellesi vielä tämän kesän aikana kivan kämpän ja muutat pikapikaa pois.
Vastaus kysymykseesi: Olet aivan liian kiltti, kynnysmatto suorastaan, etkä todellakaan liian tiukkapipoinen ex. Tsemppiä asunnon hakuun ja muuttoon! Uusi elämä odottaa sua ihan kulman takana :)
Voi luoja. Miehen talo, mies tekee päätökset. Sinä olet ”vuokralainen” joten sinullakin on oikeuksia, esim tuoda miehiä taloon tai muuttaa pois. Minä muuttaisin pois, täysin ilman syyllisyyttä. Ennen sitä roudaisin jonkun sankarin sinne harrastamaan kiihkeää seksiä olohuoneessa. Mutta olenkin kostonhimoinen.
Näkyykö se missään virallisella paperilla, että olit sijainnin suuri vaikuttaja? Ap muuta äkkiä pois!
Jos maksat noin 300 e/kk siellä asumisesta ja se summa saattaa kaataa miehen talouden, niin anti mennä vaan! Mies on pelkästään ilkeä ja sinä ihan liian kiltti. Pakkaa tavarasi ja lähde. Selittelyjä ei kaivata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, tunnen olevani vastuussa talosta ja tehdystä päätöksestä. Sijaintiinkin olin suuri vaikuttaja. Kun eron yhteydessä puhuimme asiasta toi mieskin esiin hieman syyllistämälläkin sen, että minä vaikutin suuresti hänen päätökseensä (vaikken mielestäni koskaan painostanut).
Toki hän olisi voinut päättää toisin. ”Hänen talonsa.”
Ap
Älä ap puhu p,,,kaaa.Mies todellakin syvästi toivoo, että pakkaat laukkusi ja häivyt. Sillä mitään merkitystä ei enää ole mitä olette sopineet. Hölmö, tehän sovitte ,että asutte siinä talossa, kun se on ostettu. Nyt on tilanne 110% Eri. Hänen on konkreettisesti tuotava uusia kumppaneita taloon, että ymmärtäisit häipyä.
Ihan järjetön tilanne! Nyt liika velvollisuudentunto pois vai onko sittenkin oma lehmä liian syvällä ojassa? Vaikka mitkä puheet olleet, niin nyt tilanne on muuttunut! En ymmärrä, miksi jäisit kartuttamaan miehen omaisuutta, kunnes hän saa myydä ilman myyntivoittoveroa! Etenkään, kun kohtelu on rumaa. Kun talo myydään, lähtö tulee. Ja siinä vaiheessa sinulla ei sinulla ole mitään itsekunnioitusta jäljellä, josko lie enää nytkään! Vai sovitteko tässä kämppisdiilissä mitään uusien kumppaneiden tuomisesta tiloihin? Minä katselisin pikaisesti oman kämpän - mies voi tuoda uuden maksajan tilallesi!
Maksa puolet talosta, niin saat päättää. "Moraalinen omatunto" my ass. Elä viitsi.
Mitä hiton teineilyä nyt taas? Et omista, lähe meneen, ennen kuin kannetaan ulos.
Et kehtaa?
Kumpaa kehtaamista tarkoitat.... et viitsi/ei huvita vai sinua hävettää pettää sopimus?
Ex miestäsi ei näytä yhtään hävettävän, lähinnä tuo toiminta kuulostaa tähtäävän sinun pois lähtemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Et kehtaa?
Kumpaa kehtaamista tarkoitat.... et viitsi/ei huvita vai sinua hävettää pettää sopimus?
Ex miestäsi ei näytä yhtään hävettävän, lähinnä tuo toiminta kuulostaa tähtäävän sinun pois lähtemiseen.
Ap maksaa muutaman satasen kuussa "vuokraa".
Ap on hyvä ja hankkii oman kämpän alk. 500 egee / kk plus sähköt.
Moraalinen omatunto ja sanaton sopimus jeejee.
Eli ap asuu puoli-ilmaiseksi exällään ja kitisee siitä, että exällä on uusia naisia? Mikset ap itse tuo taloon uusia miehiä, jos olette eronneet vaan elät katkerana selibaatissa?
Kesällä talon lämmityskulut taitaa olla 0, joten taitaa lähes ilmainen asuminen houkuttaa ap:ta enemmän kuin oma itsenäinen elämä.
Ei jumalauta. Kartutat miehen omaisuutta kunnes hänelle sopii myydä talo ja sen aikaa katselet kun hän koeajaa keittiön pöydällä sinulle seuraajia?
Onnea kynnysmaton uralle
Tajusinko oikein, nainen vinkuu kun ex-mies vie/tuo naisia miehen yksin omistamaansa taloon, näinkö se meni?
Talo on yksin miehen omistuksessa. Et ole velvollinen mihinkään "sopimuksiin" nyt kun olette eronneet. Tietysti nyt maksat asumisestasi kun kerran et ole sieltä lähtenyt .
Mies ihan todella etsii uutta asumiskulujen jakajaa. Lähde niin pian kuin mahdollista, monestakin syystä
Säilytä omanarvontuntosi. Myös sinä päivänä, päivä voi olla lähempänä kuin uskotaan, kun mies ilmoittaa, että tämä Lissu muuttaa nyt tänne, pakkaa tavarasi ja lähde. Minne muutat?
Miehellä ei ole mitään vaikeutta laittaa sinua ulos eikä hän kanna mitään syyllisyyttä tai sopertele mistään sopimuksista.
Olisi mielenkiintoista toista tietää mitä ne uudet naiset tuumivat kun olet vielä siellä. Mitähän mies on kertonut tilanteestanne.
Vaikka ehkä edullinen asuminen houkuttaa tai ajatus, että palaatte vielä yhteen, niin lähde.
Kumman ajatus oli erota?
Oletkohan ap hieman yksinkertainen?
Mitä hittoa, todellakin lähdet menemään!