Jos olet viestitellyt ihmisen kanssa, josta et yhtäkkiä enää kuule:
Mitä teet?
Olet viestitellyt ihmisen kanssa jo kuukausien ajan. Hän laittaa sinulle ”hyvää juhannusta” kauniin kuvan kera (hän, maisemia, muu seurue).
Et vastaa tähän (jostain syystä. Huono paikka, seurassa, ei kiinnosta, tms.)
Et enää kuule tuosta ihmisestä.
Mitä teet? Otatko yhteyttä? Ihmetteletkö mitä hänelle ”kävi”, esim.että suuttuiko hän kun et vastannut, vai odottaako hän nyt sinulta seuraavaa muuvia?
Eli olette viestitelleet pitkään. Et vastaa viestiin - etkä kuule hänestä enää. Mitä teet?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi näin ystävän kanssa. Menetin mielenkiintoni häntä kohtaan, koska ystävyys ei ollut vatavuoroista.
Minulla taas ystävyys oli vastavuoroista, silti toinen lopetti kaiken yhteydenpidon äkkiä. Ei enää vastannut viesteihin. Syytä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi näin ystävän kanssa. Menetin mielenkiintoni häntä kohtaan, koska ystävyys ei ollut vatavuoroista.
Minulla taas ystävyys oli vastavuoroista, silti toinen lopetti kaiken yhteydenpidon äkkiä. Ei enää vastannut viesteihin. Syytä en tiedä.
Miksi et kysynyt onko kaikki ok? Ylpeys?
Jos olisin se kaveri niin olettaisin tietenkin ettei ap:ta enää kaveruus kiinnosta. Muuten olisi kyllä vastannut tai laittanut ainakin jossain kohtaa jotain viestiä. Jos ihan selvästi huomaan ettei toinen ole kiinnostunut yhteydenpidosta ja se on käytännössä vain ja ainoastaan minun varassani, ymmärrän vihjeen enkä enää itsekään laita viestiä.
Mä menetin masentuneena monta kaveria 2010 jälkeen. En muistanut soittaa takasin ja sitten vielä puhelin hajosi ja kaikki yhteystiedot katosivat.
Mut kuka tekee noin? Ettei vastaa. Mielestäni moukkaa, vaikka ei olisi edes kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Mut kuka tekee noin? Ettei vastaa. Mielestäni moukkaa, vaikka ei olisi edes kiinnostunut.
Saatan unohtaa, jos en heti voi vastata. Se tyyppi katoaa sinne alemmas pois näkyvistä kun tulee niitä viestejä aika monelta ja paljon. Joten minä teen sitä joskus.
En jaksa tätä nykyajan viestien tulvaa ja oletusta että kaikille vastataan heti.
...mutta jos ei kuukauteen ole vastannut...
Vierailija kirjoitti:
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Kaikenlaisia pönttöjä on.
Vaimoni unohti vastata tuttavansa viestiin ja nyt ko. ihminen on asiasta vihainen....
Vaimoni miespuolinen työkaveri alkoi pommittaa viesteillä, soitella, ehdotella tapaamisia....
Nyt hyypiö ihmettelee, mistä vaimoni on suuttunut, kun on laittanut estot puhelimeen ja someen...
Voi ristuksenvittu....
Mistä vaimo siis suuttui? Oliko työkaveri liian innokas ystävystymään, häiriköi? Vai ei muuten kiinnostanut olla ystävä työkaverin kanssa?
Yritti sivusuhdetta.
Vaimoni ei varsinaisesti suuttunut, ytitti ottaa etäisyyttä.
Mutta kun ei onnistunut, toinrn pommitti viesteillä ja soittopyynnöillä ja oudoilla tapaamisehdotuksella, blokkasi tyypin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja laittoi viestin, johon tämä henkilö ei vastannut, ja nyt aloittaja pohtii, voiko laittaa vielä viestiä vaikka jäi toisen vastausvuoroon? No itse huolestuisin ja laittaisin kysymyksen, onko ok, kun yleensä on vastannut aina jotain. Jos vastausta ei edelleenkään kuulu, niin huolestuisin lisää, ja tilanteesta riippuen lähtisin selvittämään, mitä tapahtunut, esim. jos tyyliin diabeetikko on ollut yksin kotona?
Jos vastaa että kaikki ok, niin sitten siihen vain kuittaisin hyvä juttu, ja olettaisin, että jatkossa tämä toinen ottaa yhteyttä jos tahtoo.
Jos viestintäsovelluksesta näkyy, että henkilö on ollut paikalla, niin en laittaisi enempiä viestejä, vaan olettaisin että kiinnostus lakkasi. Ja kiinnostus tuskin lisääntyisi, vaikka laittaisin uusia viestejä, jos nyt ei luultavasti lisääntyisi siitäkään että en laittaisi.
Miksi tää on saanut näin paljon alapeukkuja? Näinpäinhän se on luultavasti oikeasti mennyt.
Munkaan mielestä tuossa ap:n aloitusviestissä eikä kysymyksessä ole muuten mitään järkeä. Mutta jos ajattelee aloituksen näinpäin, niin onkin ihan selväjärkisen toimintaa kysellä, että miksihän toinen ei vastannut mitään siihen omaan viestiin ja onko muut ihmetelleet samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja laittoi viestin, johon tämä henkilö ei vastannut, ja nyt aloittaja pohtii, voiko laittaa vielä viestiä vaikka jäi toisen vastausvuoroon? No itse huolestuisin ja laittaisin kysymyksen, onko ok, kun yleensä on vastannut aina jotain. Jos vastausta ei edelleenkään kuulu, niin huolestuisin lisää, ja tilanteesta riippuen lähtisin selvittämään, mitä tapahtunut, esim. jos tyyliin diabeetikko on ollut yksin kotona?
Jos vastaa että kaikki ok, niin sitten siihen vain kuittaisin hyvä juttu, ja olettaisin, että jatkossa tämä toinen ottaa yhteyttä jos tahtoo.
Jos viestintäsovelluksesta näkyy, että henkilö on ollut paikalla, niin en laittaisi enempiä viestejä, vaan olettaisin että kiinnostus lakkasi. Ja kiinnostus tuskin lisääntyisi, vaikka laittaisin uusia viestejä, jos nyt ei luultavasti lisääntyisi siitäkään että en laittaisi.
Miksi tää on saanut näin paljon alapeukkuja? Näinpäinhän se on luultavasti oikeasti mennyt.
Munkaan mielestä tuossa ap:n aloitusviestissä eikä kysymyksessä ole muuten mitään järkeä. Mutta jos ajattelee aloituksen näinpäin, niin onkin ihan selväjärkisen toimintaa kysellä, että miksihän toinen ei vastannut mitään siihen omaan viestiin ja onko muut ihmetelleet samaa.
Kyllä. Tyylilaji kysyä asiaa käänteisenä. Tällöin ihmiset samaistuvat enemmän sen toisen asemaan ja ap saa vinkkiä mitä miehen / naisen päässä liikkuu.
Mielenkiintoista: mielestäni on rumaa, jos hyvän Jussin/joulun/Vapun ym toivotuksen ignooraa.
Vierailija kirjoitti:
Perusghostaus. Nykyajan satuttavin väivallan muoto
Et oo sit turpaas saanut ikinä...
Mistä vaimo siis suuttui? Oliko työkaveri liian innokas ystävystymään, häiriköi? Vai ei muuten kiinnostanut olla ystävä työkaverin kanssa?