Miksi lihavat käyttävät liian pieniä vaatteita?
Kävin tänään yleisötapahtumassa ja kiinnitin taas kerran huomioni ylipainoisiin ihmisiin ja heidän pukeutumiseensa. Poikkeuksetta heillä on liian tiukat vaatteet, joten joka ainoa rasvasolu paistaa. Joskus olen nähnyt ison ihmisen, joka on pukeutunut sopiviin tai jopa väljiin, kauniisiin vaatteisiin. Kertoisitteko, mikä pointti siinä on. Luuletteko näyttävänne pienemmältä kireissä vaatteissa? Katsokaa sitä lihavaa kaveria, näyttääkö Se laihalta? Vai eikö muka ole varaa ostaa sopivia vaatteita, jos on varaa syödä itsensä ylikuntoon? Katsokaa sinne peiliin, lihavakin näyttää kivalta, jos vähän panostaa.
Kommentit (85)
Eipä nuo vielä mitään. Huomasitteko uuden keskusteluaiheen tällä palstalla kopsasin sen tänne
Hyväksyttekö NAISET?
Sokokselta ja Stockmannilta saa nykyään miesten stringejä. Nyt monet laittavat jo H&M:n sivujen asiakaspalvelun sähköpostiosoitteeseenkin pyyntöjä miesten stringeistä. Joukkopalautteella ja kysynnällä niitä saataisiin markkinoille lisää. Kysyntää näille siis riittää. Mitä naiset pidätte, kun treenattu nuori äijä käyttää stringejä? Mikko87
esimerkiksi:
http://www.internationaljock.com/v3/prld.xlg?partno=52855&width=386&view=img4
http://www.internationaljock.com/v3/prld.xlg?partno=29603&width=386&view=img4
http://www.internationaljock.com/v3/prld.xlg?partno=56533&width=386&view=img4
Tässä on aivan upea XL-nainen.
http://www.flickr.com/photos/ethnicesthetic/sets/72157625715770177/
Kaunis kuin mikä ja osaa todellakin pukeutua niin, että näyttää mahdollisimman hyvältä.
Lihaviakin toki on erilaisia - hänellä on niitä kurveja, leveä lantio, mutta kapea vyötärö, ja hän osaa korostaa sen. Harva lihava suomalainen nainen on tuon muotoinen, joten siinä mielessä turha vertailla... Mutta minusta noista kuvista voi ottaa mallia, että mikä vaate isolle ihmiselle käy ja mikä ei ihan.
Yksi ongelmaryhmä on "välikoon lihavat", eli ne joiden vaikea löytää oman kokoisia vaatteita tavallisista kaupoista, mutta toisaalta ovat liian "laihoja" isojen tyttöjen vaatteisiin. XL-mallistoissa on kummallisia leikkauksia, vaatteissa todella paljon tilaa (=liikaa) tilaa, eli ovat telttamaisia kaapuja. Toisaalta tavallisissa vaatteissa on haastavaa löytää omaa kokoa kun kaikki on liian pientä.
Joten jos liikakiloja on, mutta ei ole mikään superläski pitää tehdä valintoja sen mukaan onko liian isoissa vai kittanoissa vaatteissa. Ja silloin kun tismalleen omaa kokoa löytää, kannattaa vaatetta ostaa 2-3 kpl samantien.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:55"]
No mitäs mieltä olette tästä asusta?
http://tiina-steps.blogspot.fi/2013/06/korallia-ja-kultaa.html
[/quote]
Oikein kiva. Mukavan kesäinen. Joo, vatsan kaari erottuu hieman yhdestä kohtaa, mutta ei mitenkään häiritsevästi, ja yläosa istuu just nappiin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 00:57"]
Yksi ongelmaryhmä on "välikoon lihavat", eli ne joiden vaikea löytää oman kokoisia vaatteita tavallisista kaupoista, mutta toisaalta ovat liian "laihoja" isojen tyttöjen vaatteisiin. XL-mallistoissa on kummallisia leikkauksia, vaatteissa todella paljon tilaa (=liikaa) tilaa, eli ovat telttamaisia kaapuja. Toisaalta tavallisissa vaatteissa on haastavaa löytää omaa kokoa kun kaikki on liian pientä.
Joten jos liikakiloja on, mutta ei ole mikään superläski pitää tehdä valintoja sen mukaan onko liian isoissa vai kittanoissa vaatteissa. Ja silloin kun tismalleen omaa kokoa löytää, kannattaa vaatetta ostaa 2-3 kpl samantien.
[/quote]
Mulle käy just näin! Oon paksu "vääristä paikoista". Slim fit -farkut on suoraan helvetistä; paksut pohkeeni ei mahdu yksiinkään farkkuhin, hyvä kun saan tungettua 42-numeroisen jalkateräni lahkeesta sisään. Jos ne menee jalkaan, niin vyötäröön jää vähintään 10 senttiä tyhjää.
Toinen on paitisten hihat: pitää ottaa kokoa 44 että allit sopii, sitten onkin muut leikkaukset ihan poskellaan. XL-mallistojen puseroissa on usein liian iso kaula-aukko, kuvitellaan että XL-kokoiset haluavat esitellä rintavakoaan :/ no mulla sitä ei ole, vyötärön ympärys on 80 cm ja rintsikat 75C. Ongelma siis paksut pohkeet, reidet ja käsivarret - sukuvika :))
Mitoitukset on jotenkin niin pielessä, koon kasvaessa raajojen paksuus on suunnilleen sama. Tämän huomaa erityisesti pitkävartisissa saappaissa. Koon 42 varret on samanlevyiset kuin 38:ssa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:55"]
Kaunis kuin mikä ja osaa todellakin pukeutua niin, että näyttää mahdollisimman hyvältä.
Lihaviakin toki on erilaisia - hänellä on niitä kurveja, leveä lantio, mutta kapea vyötärö, ja hän osaa korostaa sen. Harva lihava suomalainen nainen on tuon muotoinen, joten siinä mielessä turha vertailla... Mutta minusta noista kuvista voi ottaa mallia, että mikä vaate isolle ihmiselle käy ja mikä ei ihan.
[/quote]
Tää osaa mielestäni pukeutua oikein, korostaa juuri niitä oikeita paikkoja.
Mun puolesta kuka tahansa saa pukeutua millaisiin vaatteisiin vaan, mutta pakko välillä ihmetellä, että miksi pukeutua vaatteisiin jotka eivät omalla kropalle yksinkertaisesti sovi.
Vastaus kysymykseen: siksi koska miula ei oo rahaa ostaa isompia vaatteita ja yritän laihduttaa että nämä vanhat vaatteet taas mahtuis ja näyttäis hyvälle! Aattelen että tää läskikausi on vaan tilapäistä ja olis turhaa tuhlata vähiä rahoja isoihin vaatteisiin. Tulossa on kylmä talvi jos en laihdu, en anna periksi ja osta isompia vaatteita... Nyt tämän kesän tursuaa minkä tursuaa, älkää kuvitelko että miula olis hyvä olla. Tiiän kyllä miltä näytän!
Muutama kommentti linkeistä: raitamekon miellän yöpuvuksi (tai korkeintaan ranta-asuksi).
Peppi, jolla valkoinen mekko, legginssit ja farkkutakki oikein kiva asu. Piste iin päällä lyhyt farkkutakki, joka saa vyötärön esiin. Haaremihousut ei sovi lihavalle (eikä muillekaan).
Trikoomekon kanssa olisi hyvä olla pikku takki/liivi niin kuin joissakin kuvissa olikin. Muuten tuo muhkurat liiaksi esiin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:55"]
[/quote]
No, eihän tuo tyttö ole Xl-kokoa. Hiukan on vaan persevän mallinen.
Niin, XL-kokoisia on ruumiinrakenteeltaan joka lähtöön kuten normaalipainoisiakin. Myös normaalipainoisella liian pienet vaatteet ovat kauhistus.
Ei oo pakko käyttää pieniä vaatteita. Itse käytän mieluummin vähän reiluja ja väljiä (mutta mittasuhteiltaan oikeita) ja hyvältä näyttää. :) Ei oo mukavaa, jos jokainen makkara näkyy.
Samaa mieltä nro 70:n kanssa, ei linkin nainen ole LIHAVA vaan hänellä on peppua/reisiä ja rintoja. On aika lähellä ns. ihannekroppaa (puhun nyt tiimalasi vartalosta, en mistään anorektikko mallin kropasta).
Minkäs teet kun sopivia vaatteita ei meinaa löytyä millään. Itselläni on hyvin siro yläosa ja iso läskimaha (monet erehtyvät luulemaan sitä vauvamasuksi). Etsin kaupoista siis lähinnä tunikoita, joissa on tiukka rintamus, pieni kaula-aukko ja pitkä, leveä helma. Todella harvoin (lue: ei koskaan) löytyy sopivaa. Täytyy myös sanoa, että vihaan vaateostoksia, joten aika harvoin tulee käytyä katsomassakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 13:02"]
Samaa mieltä nro 70:n kanssa, ei linkin nainen ole LIHAVA vaan hänellä on peppua/reisiä ja rintoja. On aika lähellä ns. ihannekroppaa (puhun nyt tiimalasi vartalosta, en mistään anorektikko mallin kropasta).
[/quote]
Naisen paksut hiukset tasoittavat kivasti pyöreää lantiota. Jos hänellä olisi lyhyet hiukset, niin vaikutelma olisi huomattavan alapainotteinen. Kaunis ja näyttävä nuori nainen, pukeutuu mielenkiintoisesti ja varmasti kerää ihailevia katseita! Oon kade!
Joku (normaalipainoinen) kehui, miten kirppareilta kyllä löytyy vaatteita lihaville. Käyn tosi paljon kirppareille ja hankin sieltä lapsille vaatteita, mutta isoja vaatteita EI löydy. Ihan muutaman paidan olen löytänyt, mutta kyllä valtaosa vaatteista on S-tai M-kokoa. Uskon, että silloin harvoin kun lihava löytää itselleen sopivia vaatteita ne käytetään sitten loppuun.
Mulla on juuri tuo ongelma, että en ole superläski vaikka ylipainoa onkin. Koko 40-42 on vähän kittana normaalivaatteissa ja sitten isojen tyttöjen mallistot on jo telttoja. Ja kun rahaa ei ole, odotan tässä että iso määrä normaalikokoisia vaatteita mahtuisi päälle. Kymmenen kiloa olen saanut pois.
Tässä on teille hyvä esimerkki oikeasti järkyttävän lihavasta ihmisestä joka pukeutuu liian pieniin vaatteisiin. http://3.bp.blogspot.com/-MDKLjsvb1Zg/UbseJ9IDOlI/AAAAAAAAGxQ/_xmhKH0cn-k/s1600/shopninka_magenta_mekko.jpg
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:50"]
Voi vittu, oikeesti AP sulla on köyhä elämä. Luulisi, että siellä "yleisötapahtumassa" on parempaakin katseltavaa ja kytättävää kuin läskit ja niiden vaatteet.
Oikeesti taisit istua jossain siideriä vetämässä ja norttia kiskomassa ja yrität epätoivoisesti bongailla itteäs muka rumempia ja huonompia ihmisiä, että pystyisit hukuttamaan oman surkean elämäs mielestäs ja kohottamaan sitä ainoastaan ulkonäköös pohjautuvaa itsetuntoas jostain mariaanin haudan pohjasta.
Jättäkää jo nyt meidät läskit rauhaan, ei vois vittujakaan vähempää kiinnostaa loukkaako mun vaatteet teidän herkkiä silmiä niin kauan kun ittellä on hyvä olo.
[/quote]
Juu, ei ole lihavat leppoisia...
Totta puhut, ap.
Minä olen lihava, bmi 39. Mutta saan jatkuvasti ihailua vaatteistani. En pukeudu telttoihin, mutta ei myöskään mahamakkarat näy. Pukeudun hyvin laskeutuviin materiaaleihin ja vartalolle edullisiin malleihin, aina hameisiin / mekkoihin ja voimakkaisiin väreihin. Mustia vain hautajaisissa.
No mitäs mieltä olette tästä asusta?
http://tiina-steps.blogspot.fi/2013/06/korallia-ja-kultaa.html