Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavat käyttävät liian pieniä vaatteita?

Vierailija
07.06.2013 |

Kävin tänään yleisötapahtumassa ja kiinnitin taas kerran huomioni ylipainoisiin ihmisiin ja heidän pukeutumiseensa. Poikkeuksetta heillä on liian tiukat vaatteet, joten joka ainoa rasvasolu paistaa. Joskus olen nähnyt ison ihmisen, joka on pukeutunut sopiviin tai jopa väljiin, kauniisiin vaatteisiin. Kertoisitteko, mikä pointti siinä on. Luuletteko näyttävänne pienemmältä kireissä vaatteissa? Katsokaa sitä lihavaa kaveria, näyttääkö Se laihalta? Vai eikö muka ole varaa ostaa sopivia vaatteita, jos on varaa syödä itsensä ylikuntoon? Katsokaa sinne peiliin, lihavakin näyttää kivalta, jos vähän panostaa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyhmät kirjoittelevat nettiin?

Vierailija
2/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joitakin liian pieniä vaatteita kun olen lihonut suht nopeasti eikä ole ollut rahaa (eikä juuri aikaakaan) ostaa sopivan kokoisia vaatteita. :/ No, onneksi mulla on pari ihan siedettävääkin mekkoa. Ja kohta alkaa loma > ehdin kaupoille. Netistä en osta kun tykkään sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastaus molempiin, ihmiset joskus luulevat olevansa muuta kuin ovat? Lihava ei ole ehkä itse sisäistänyt "oikeaa" vaatekokoaan, tyhmäkin luulee olevansa fiksu?

Minusta ihan yhtä paha on lihavana pukeutua vain muodottomiin telttoihin.

Vierailija
4/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikentaa ja puristaa kasaan sitä ylimääräistä - harhaluulo

Vierailija
5/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, oikeesti AP sulla on köyhä elämä. Luulisi, että siellä "yleisötapahtumassa" on parempaakin katseltavaa ja kytättävää kuin läskit ja niiden vaatteet.

Oikeesti taisit istua jossain siideriä vetämässä ja norttia kiskomassa ja yrität epätoivoisesti bongailla itteäs muka rumempia ja huonompia ihmisiä, että pystyisit hukuttamaan oman surkean elämäs mielestäs ja kohottamaan sitä ainoastaan ulkonäköös pohjautuvaa itsetuntoas jostain mariaanin haudan pohjasta.

Jättäkää jo nyt meidät läskit rauhaan, ei vois vittujakaan vähempää kiinnostaa loukkaako mun vaatteet teidän herkkiä silmiä niin kauan kun ittellä on hyvä olo.

Vierailija
6/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voi olla, ettei sopivan kokoisia vaatteita vain löydy.

Olin itse vielä pari vuotta sitten hyvin ylipainoinen ja vaatekoko oli 46 tai sitten joku XXL. Oli erittäin vaikea löytää sopivia vaatteita! Joistakin kaupoista tiesi heti, ettei edes kannata mennä sinne, kun riittävän isoja kokoja ei vaan ole. Esim. Stadium oli tällainen kauppa, samoin YourFace ja moni muu.

Kun sitten kiertää aikansa epätoivoisena liikkeitä niin on jossain vaiheessa valmis tyytymään johonkin vähän huonommin istuvaankin vaatteeseen. Onan niitä "isojen tyttöjen" vaateosastoja esim. Lindexilla, Seppälässä ym. mutta ne vaatteet on usein tyyliä "erittäin avoin kaulus ja eläinkuosi"....

Itse kyllä lihavana joskus valitsin mielummin melko vartalomyötäisen paidan kuin oikein ison paidan, koska jälkimmäisen kanssa näytin mielestäni vielä kolme kertaa lihavammalta! Näytti ihan kirjaimellisesti siltä, kuin olisi ollut säkki päällä... Valitsin siis vatsamakkarat!

Vierailija
7/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole standardikokoa on vaatteiden ostaminen vaikeaa. Itselläni on iso povi, on todella vaikeaa läytää istuvia yläos: jos on hyvä rinnoista niin muualta teltta, jos muualta hyvä rinnoista tiukka. Yleensä valitsen mielummin sen rinnoista liian tiukka (kunhan on mukava päällä!) koska ei ole kivan näköitä jos hartiat ovat "kyynerpäissä" ja paita tuntuu pyörivän päällä. Takkien ostaminen aivan helvettiä, koska talven pakkasissa tahtoo pitää sen takin kiinni, ja takkien materiaali harvoin ns. "joustavaa" (vert. vaikka trikoopaita jossa "sama paita" istuu useampaan erilaiseen kroppaan ihan hyvin) joten pitää löytää se "istuu kuin hansikas" takki, ei voi oikein katsella mikä olisi kiva ja otanpas tuon vaan pitää ottaa se mikä sopii päälle hyvin.

Housuissa myös sama ongelma, pitkät jalat niin housujen ostaminen todella haastavaa. Farkkuja kyllä löytyy kun kokoa X yleensä saa vähintään pituuksilla a, b ja c. Mutta olisi kiva joskus löytää esim. pellavahousut joissa riittävän pitkät lahkeet, vaikka jopa niin pitkät että voisi ehkä jopa korkokenkien kanssa käyttää. Jos lahje riittää, niin sitten yleensä muuta housut aivan liian isot.

Vierailija
8/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minä ihmettelen, miksi häntä aletaan haukkua tyhmäksi ym. Hän otti esiin asian, joka on todellisuutta. Minäkin olen ihmetellyt, onko liian ahtaasti pukeutuvien kehonkuva niin vääristynyt, että he eivät tunne vaatteiden puristavan ja peilikuva ei kerro totuutta.

Vierailija
9/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron ilomielin :-D Ensinnäkin, lihoin paljon nopeasti, enkä tajua tilannetta. Kuvittelen, että ei kukaan tajua, kun paita on kokoa 38 ja itse 42. Että saahan se vähän napakka ollakin. Farkut, eihän ne kunnolla jalkaan mene, ja ainakin sitten tulee ihanat mahamakkarat tursuamaan. Mutku ihan kohta laihdun ja sitä nää on taas ihan hyvät. Viime kesän vaatteet on nättejä, no vähän nafteja, mutta jos laitan korkokengät ja selän suoraksi, niin ihan hyvältä näyttää.

Uusia vaatteita en raaskisi millään ostaa, koska tää lihavuus on nyt tilapäinen vaiva, ihan just kohta alan laihduttaa. Tänään vielä grillaan ja syön jätskiä, mutta heti huomenna vain salaattia. tai syksyllä ihan viimeistään.

Vierailija
10/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron ilomielin :-D Ensinnäkin, lihoin paljon nopeasti, enkä tajua tilannetta. Kuvittelen, että ei kukaan tajua, kun paita on kokoa 38 ja itse 42. Että saahan se vähän napakka ollakin. Farkut, eihän ne kunnolla jalkaan mene, ja ainakin sitten tulee ihanat mahamakkarat tursuamaan. Mutku ihan kohta laihdun ja sitä nää on taas ihan hyvät. Viime kesän vaatteet on nättejä, no vähän nafteja, mutta jos laitan korkokengät ja selän suoraksi, niin ihan hyvältä näyttää.

Uusia vaatteita en raaskisi millään ostaa, koska tää lihavuus on nyt tilapäinen vaiva, ihan just kohta alan laihduttaa. Tänään vielä grillaan ja syön jätskiä, mutta heti huomenna vain salaattia. tai syksyllä ihan viimeistään.

Vierailija
11/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kannata syyttää kauppoja. Yleensä nuo tiukat vaatteet ovat trikoota, eli pari numeroa isompi koko näyttäisi ihan eriltä. Ja Se valkoinen väri on aivan kamala

Vierailija
12/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi lihava, pidän hyvin ihonmyötäisiä vaatteita, siis kireitä, olen ymmärtänyt, että se miellyttää miehiä ja on seksikästä ?

Vierailija
13/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamalia ovat ne naiset, jotka ovat luuviuluja ja käyttävät kiristäviä vaatteita. Ei huvita katsella anorektisia käsivarsia, joista kyynärpäät pullottavat kuin tomaatti varrastikussa. Käyttäisivät peittäviä vaatteita, ettei muille tulisi oksetusolo.

Vierailija
14/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on juuri tuo: alan huomenna laihduttaa, siksi en osta isompia vaatteita. Se olisi kuin antaisi periksi ja hyväksyisi lihomisensa, jos ostaa sopivat vaatteet.

Vierailija
15/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näyttää karsealta. Ihan sama kun hoikat kulkee "teltoissa". Luulen, että molemmilla ongelmia oman kehonsa suhteen. Tai sitten ei ole tietämysta sopivan kokoisista vaatteista.

Vierailija
16/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kuin yhdellä tai kahdella aiemmalla vastaajalla, eli olen lihonut äkkiä enkä ole ehtinyt ostaa sopivankokoisia vaatteita.

Usko pois, enemmän minä siitä läskien pursuilusta kärsin kuin sinä.

Mulla on itse asiassa toivo, että kun keho tottuu uusiin lääkkeisiin (jotka lihomisen aiheuttivat), hoikistuisin samoihin mittoihin joissa olin ennen lääkkeen aloittamista. Lääkäri sanoi, että hyvin todennäköisesti niin käy. Jos nyt vielä tämän kesän kestät katsella housujen päälle tulevaa vatsaa ja liian pienistä liiveistä tursuilevia rintoja, niin olisin kiitollinen. Kesällä on kuitenkin tosi lämmin, joten haluan pukeutua viileästi, ja kuitenkin haluan liikkua ulkonakin (jopa ihmisten ilmoilla), niin joudun nyt tulemaan tällaisena kuin olen eli ällöttävänä läskinä, joka ei osaa pukeutua omalle koolleen sopiviin vaatteisiin.

Olen todella pahoillani ja pyydän anteeksi.

Vierailija
17/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt ja miksi he käyttävät trikoota?? Jokin muu kangas olisi istuvampaa, laskeutuvampaa eikä toisi esiin jokaista makkaraa

Vierailija
18/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hähä, mun BMI on 35 ja aattelin just kiskoo ylleni puolireiteen olevan vaalean, ihanmyötäisen mekon ja lähtee iltaa viettämään kaupungille. Kannattaa siis pysyä sisällä!

Vierailija
19/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama esimerkki lihavista, jotka osaavat pukeutua oikean kokoisiin, vartaloilleen sopiviin ja tyylikkäisiin vaatteisiin:

http://tyyliametsastamassa.indiedays.com/tag/asut/

http://tiina-steps.blogspot.fi/search/label/Vaatteet

http://www.plusmimmi.com/search/label/OOTD

http://www.iampeppi.com/search/label/OUTFIT

Vierailija
20/85 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä liian pieni ? korro, mulla on tällaiset

http://img.gawkerassets.com/img/18iw5czr48ibajpg/ku-xlarge.jpg