Te, jotka ette liiku kodin ulkopuolella ilman meikkiä
Saanko kysyä, miksi? Entäs jos pitää viedä roskat, käydä pikasee kaupassa, hakea posti tai entäs jos tulee ylläri vieraita? Juoksetteko nopeasti vessaan meikkaamaan?
Entäs jos lapsi sairastuu ja pitää lähteä kiireellä sairaalaan, meikkaatteko ennen sitäkin? Mites synnytykseen lähtiessä, ette kai vaan silloinkin meikannut?
Kommentit (26)
Uskallan olla meikkaamattomana, pesen kasvot ja rasvat naamaan ja menoksi. Ei ole itsetunto kiinni meikeistä.
Minulla menee aamuisin meikkaukseen viitisen minuuttia. Teen sen joka aamu. Ripsiväriä, kevyttä, hoitavaa, uv-säteilyn kestävää värivoidetta, hipaus puuteria, näin kesällä aurinkopuuteria ja hoitavaa lip glossia. Se on siinä. Pidän siitä, miltä näytän:). Olen aikamoinen ihonhoitofriikki. Puhdistan kasvot kaksi kertaa päivässä, aamuin illoin ja minulla on todella laadukkaat ihonhoito ja meikkituotteet. Ei ongelma ollenkaan. Ei mulle kyllä ole ongelma muiden meikittömyyskään.
En ajattele asiaa siten, että vienkö roskat, menenkö kauppaan tms.
Me, jotka emme poistu kotoa ilman meikkiä, meikkaamme joka aamu. Jos lähtö siis tulee muutoin kuin keskellä yötä, on meikit jo valmiiksi naamassa.
Tosi raskasta iholle meikata joka päivä! Ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Aina tällingissä oleva kolmekymppinen siskoni on rupsahtaneempi kasvojensa ihosta kuin kuusikymppinen, meikkaamaton äitimme. Itsekään en meikkaa ja sisko aina jaksaa jankuttaa miten pitäisi jotain ryppyvoiteita käyttää. Ei tarvi, ei ole tullut ryppyjä eikä naama muutenkaan roiku. Ikäeroa meillä pari vuotta..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:38"]
Tosi raskasta iholle meikata joka päivä! Ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Aina tällingissä oleva kolmekymppinen siskoni on rupsahtaneempi kasvojensa ihosta kuin kuusikymppinen, meikkaamaton äitimme. Itsekään en meikkaa ja sisko aina jaksaa jankuttaa miten pitäisi jotain ryppyvoiteita käyttää. Ei tarvi, ei ole tullut ryppyjä eikä naama muutenkaan roiku. Ikäeroa meillä pari vuotta..
[/quote]
no oiskohan jostain muustakin kyse kuin pelkästä jokapäiväisestä meikkaamisesta? Mäkin meikkaan joka päivä ja olen kolmekymppinen, äitini kuusikymppinen ja meikkaa vain silloin tällöin ja kyllä kuka tahansa näkee meistä ryppyjen perusteella kumpi on äiti ja kumpi tytär. Niitä ryppyvoiteitahan "pitäisi" käyttää jo ennen kuin ryppyjä varsinaisesti näkyy. No, en kyllä itsekään vielä käytä.
En liiku mielelläni kodin ulkopuolella ilman meikkiä, koska näytän todella sairaalta tai suorastaan kuollleelta meikittä. Minulla on luonnostaan hyvin tumma tukka, mutta erittäin kalpea, jopa sinertävä iho. Tummat liilansinertävät silmänaluset. Värittömät, muuta ihoa vähän vaaleammat huulet. Joskus kun joku tuttu on nähnyt minut ilman meikkiä, on ihan kauhistunut että olen todella sairaan näköinen. Mutta siltä minä olen näyttänyt aina ilman meikkiä.
Ja ei, en hae postia enkä vie roskia ilman meikkiä. Meikkaan joka päivä vuoden ympäri. Menin perusmeikissä myös synnyttämään ja meikkasin sairaalassakin. Meikkaan vedenkestävillä meikeillä myös jos menen uimaan tai rannalle. Ihoni muuten ei ole ollenkaan huono tai ryppyinen (vaikka ikää on jo 40) vaikka olen meikannut 13-vuotiaasta asti muistaakseni joka päivä.
Minä olen aivan järkyttävän näköinen ilman meikkiä mutta olen vain niin laiska etten jaksa meikata aina edes töihin. Tosin en ole töissä asiakaspalvelussa tai vastaavassa jossa joutuisi olemaan jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä ja ulkonäöllä olisi niin väliä. Tykkään kyllä meikata ja juhliin laittaudunkin todella näyttävästi mutta arkisin en jaksa. Käyn kuitenkin suihkussa aina ennen töihin lähtöä, likaisilla hiuksilla en voisi mennä töihin ellei ole aivan hätätapaus. Sanomattakin lienee selvää että en meikkaa postilaatikolla tai kaupassa käyntiä varten.
Olen kai ajatellut niin että minun ei tarvitse näyttää joka sekunti täydelliseltä koska mussa on muutakin kuin kaunis naama. Jos se on jollekin ihmiselle kynnyskysymys ystävyydessä/kaveruudessa että on oltava pakkelit naamassa joka sekunti ja ulkonäkö on se tärkein asia ikinä, ei hän ehkä ansaitse minun ystävyyttäni muutenkaan.
Toki ymmärrän että ihmiset kokevat itse olonsa epämukavaksi julkisilla paikoilla jos ei ole meikit ojennuksessa, itse vain olen päässyt yli siitä.
Olen erittäin väritön. Ihoni on läpikuultava, verisuonet ja kaikki mahdolliset näpyt ja epätasaisuudet erottuvat selvästi. Huuleni ovat sinertävät, samoin silmäluomeni. Näytän yksinkertaisesti pal-jon paremmalta, kun olen levittänyt iholleni meikkivoidetta tai vastaavaa.
Ymmärrän hyvin, etteivät sellaiset meikkaa, joilla on paremmat värit. Esim. oma tyttäreni on perinyt ihonsa ja värinsä isänsä kautta tummalta isoäidiltään, eikä hänen tarvitse meikata ollenkaan näyttääkseen upealta.
Ei minun tarvitse minnekään juosta meikkaamaan kesken kaiken, kun laitan joka ainoa aamu perusmeikin peilipöydän ääressä päivänvalossa. En minäkään vessassa haluaisi meikata, ikävä ajatus. Lisäksi minulla on aina mukana pieni meikkipussi, josta voin tarkistaa ja tarvittaessa korjata meikin esim. tapaamiseen mennessä. Ja vaikka siellä taksissa matkalla sinne sairaalaan :)
En tosiaan meikkaa roskien vientiä tai lähikaupassa käyntiä varten erikseen, vaan meikkaan joka aamu kevyesti, oli arki tai pyhä. Aikaa menee n. viisi minuuttia. Mulla se kuuluu samaan pakettiin aamupesun, hampaiden pesun ja hiusten laittamisen kanssa, ei jää tekemättä koskaan. Olen toki kateellinen niille (harvoille), jotka voivat nousta sängystä, heilauttaa kiiltävät kutrit ponnarille ja lähteä ulos tuosta vaan. Omat kalpeat värit, vaaleat ripset ja kulmat, aknen jäljet ja isot ihohuokoset, ohut littana ja helposti rasvoittuva liinatukka eivät anna mulle sitä mahdollisuutta. Mieluummin olen edes kohtuullisen nätti ja siisti kuin ruma läiskäinen rasvanaama.
Tuo meikkien ihoa kuivattava ja kuormittava vaikutus on jostain vuosikymmenten takaa! Nykyiset meikit nimenomaan hoitaa, kosteuttaa ja suojaa ihoa esim. ilmansaasteilta ja UV-säteilyltä. Meikeillä tai ryppyrasvoillakaan ei tietysti voi estää ihon luontaista vanhenemista, joka toisilla kudosominaisuuksista riippuen tapahtuu nopeammin kuin toisilla. Väittäisin, että ihon kosteutus ja UV-suojaus kuitenkin voi sitä vähän hidastaa eikä ainakaan missään tapauksessa nopeuta vanhenemista! Tärkeää on tietysti muistaa puhdistaa iho aamuin ja illoin ja käyttää omalle iholle sopivia tuotteita.
Monet ihotautilääkärit suosittelevat meikkiä, koska se suojaa ihoa auringon ultraviolettisäteilyltä. Säteily taas aiheuttaa ihosyöpää, jota on monta eri lajia, jotkut tappavia.
Tapa, ja koska meikattuna naamani vastaa enemmän sitä millaisena pidän itseäni. Sanottakoon vielä että meikkaan kevyesti, ja pyrin siihen että näytän melkolailla meikkamattomalta. Kuten monet muutkin, käytän meikkiä päivittäin ja laitan sen aamulla riippumatta siitä onko tarkoituksena lähteä liikenteeseen vai ei. Minimi on peittää tummat silmänaluset (jotka minulla on aina vaikka nukkuisin miten paljon) ja tasoitella helposti rasvoittuvat T-alueen virheitä, kaiken tämän pyrin tekemään mahdollisimman vähillä ja kevyillä tuotteilla, enkä siis kasaamaan mitään laastikerrosta naamaan.
Mitä ihon ikääntymiseen tulee, niin sekä äitini että minä meikkaamme päivittäin. Äiti jäi 63-vuotiaana eläkkeelle ja vieläkin moni sitä hämmästelee kun luulevat äitiäni n. 50-vuotiaaksi, itse saan 34-vuotiaana vilauttaa papereita Alkon kassalla vähintään kerran kuussa (eikä pukeutumis- tai meikkityylini ole teinimäinen). Mutta kun äiti ja minä emme kumpikaan tupakoi tai ota aurinkoa, nukumme riittävästi ja syömme terveellisesti, alkoholiakaan ei hirveitä määriä kulu niin iho pysyy hyvänä, toki varmaan perinnöllisilläkin tekijöillä on vaikutusta. Enemmän nämä kaikki varmaan vaikutavat kuin normaali meikki.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 08:21"]
Saanko kysyä, miksi? Entäs jos pitää viedä roskat, käydä pikasee kaupassa, hakea posti tai entäs jos tulee ylläri vieraita? Juoksetteko nopeasti vessaan meikkaamaan?
Entäs jos lapsi sairastuu ja pitää lähteä kiireellä sairaalaan, meikkaatteko ennen sitäkin? Mites synnytykseen lähtiessä, ette kai vaan silloinkin meikannut?
[/quote]
Mä meikkaan myös joka päivä. Ihoni ei ole kovin hyvä, mikä ei johdu meikkaamisesta vaan ihan geeneistä ja ympäristötekijöistä varmaankin, eli iho punottaa helposti, on katkenneita pieniä verisuonia yms. Niinpä joka päivä, vapaapäivänäkin, mökillä, ihan missä vaan, laitan ainakin vähän peitevoidetta sekä puuteria. Kauppaankin voin mennä noin, toki yleensä julkisille paikoille tai töihin mennessä meikkaan enemmän, eli muotoilen kulmat, laitan meikkivoiteen ja poskipunan sekä silmiin vähintään ripsiväriä.
Katastrofitilanteessa voisin luopua vähästäkin meikistä, mutta toisaalta ei tuohon peitevoiteen ja puuterin laittoon mene kuin ehkä 20 sekuntia.
On meikkiä ja meikkiä. Nykyään laadukkaat meikit on kuin ihonhoitotuotteita. Vai kuinka Ap määrittelee meikin? Jos laittaa aamulla BB-voidetta ja ripsiväriä, niin onko se meikkaamista?
Mullakin menee meikkaamiseen vain 5 min, mutta en silti "jaksa" meikata joka päivä.
En ymmärrä, miten joku on muka niin ruma ilman meikkiä??? Onkohan vaan tottumuskysymys? Ei miehetkään meikkaa ja harvoin sitä näkee niin rumaa miestä että oksupoksu. Ihmisiä me kaikki ollaan, vaatteiden alla alasti ja naamassa silmä, silmä, nenä, suu...
Ihoani toki hoidan päivittäin ja hiukset harjaan ja näytän ihan ihmiseltä.
En tykkää kyllä laittaa hiustököttejäkään föönäyksineen ym. päivittäin. Puhtaat harjatut hiukset riittää. Ja pesukin vain noin kolmen päivän välein. Kyllähän ne rasvottuukin jos jatkuvasti pesette. Ja ohkaisetkin hiukset näyttää hyviltä kun on oikeanlainen leikkaus tai ponnari.
Mun mielestä esim. Selviytyjissä aina huomaa että moni nainen on tosi nätti ja raikas siellä ilman meikkiä. Sitten finaalijaksossa näyttävät ihan oudoilta ja eivät omilta itseltään.
Omalle tyttärelleni ainakin haluan opettaa että on hyvä sellaisenaan :). Meikkaaminen ja hiustenlaitto on sitten kivaa ekstraa.
15, onnittelut sinulle. Olet hyväosainen. Sinua voisi verrata niihin, jotka eivät ymmärrä, miksi kääpiö voi kärsiä lyhyydestään tai miksi joku haluaa salata sairautensa. Usko nyt vaan, että niin rumia naisia on oikeasti olemassa, että he mieluummin kaunistelevat asioita hieman kuin antautuvat kaikkien katseille sellaisenaan. Miesten ja naisten ihoa ei voi verrata, ne ovat hormonaalisista syistä erilaiset.
Minä olen sen näköinen, että juhlissa, kun olen jo tehnyt kaiken, minkä kosmetiikalla ja kampauksella voi tehdä, minulle sanotaan, että "Hei, kyllä sinustakin saisi meikillä ihan kivan näköisen!" Ja tämä tarina on tosi eikä keksitty.
Minä laitan joka aamu mineraalipuuteria, joten ilman meikkiä minua ei näe kuin jos pitäisi mennä piipaa-autolla keskellä yötä. Ei sillä, että itse niin välittäisin tehdä näin. Kärsin lapsena todella vaikeasta atooppisesta ihottumasta, ja kortisoni ym. hoitojen seurauksena ihoni erityisesti silmien alueelta on ohentunut. Ihan käytännön elämän kannalta on helpompaa, etten aseta itseäni tilanteisiin jossa joudun selvittämään etten esim. käytä huumeita tai kanna tarttuvaa tautia. Muuta meikkiä käytän silloin kun käytän sitten ihan turhamaisuuttani, enkä laita mitään ripsivärejä roskien vientiä varten.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 10:41"]
Monet ihotautilääkärit suosittelevat meikkiä, koska se suojaa ihoa auringon ultraviolettisäteilyltä. Säteily taas aiheuttaa ihosyöpää, jota on monta eri lajia, jotkut tappavia.
[/quote]
Jeps. Mä en käytännössä liiku missään ulkona ilman meikkiä, koska sairastettuani ihosyövän joudun suojautumaan joka tapauksessa auringolta superhyvin. Ennen syöpää en meikannut kuin sillointällöin. Pelkkä aurinkorasvasta valkoinen naama näyttää niin typerältä, että mielummin käytän suojakertoimellista kosteusvoidetta ja siinä päällä meikkivoidetta (etenkin, kun kasvojeni iho on tosi rumasti läikikäs ja haluan vähän yrittää peittää myös kasvoissa olevaa leikkausarpea). Melkein samassa ajassa mitä levittää aurinkorasvan, laittaa siihen päälle meikkivoiteen ja puuterinkin ja silmiin vähän ripsaria - sen kummemmin harvoin meikkaan muuten kuin juhliin. Arkisin meikkaisin aina joka tapauksessa, koska olen asiakaspalvelutyössä.
Ehkä jos viikonloppuna en näe ketään ihmisiä ja ainoa ulkoilu (valoisan aikaan) on vaikka hiihtolenkki, laitan naamaan pelkän aurinkorasvan. Mut silloin nyt en ole muutenkaan mitenkään edustuskunnossa, en hiihtomonoissa menisi esim. shoppailemaan tai kahville, vaikka jonkun tutun matkalla näkisinkin.
Voin mä nyt roskat viedä ilman meikkiä tai käväistä nopeasti lähikaupassa, mut muuten se meikki nyt on naamassa koska yleensä meikkaan heti ensimmäisenä aamulla. Illalla saunan jälkeen en mielelläni lähde mihinkään, koska tuntuisi inhottavalta levittää saunapuhtaalle iholle meikkiä, mut vielä inhottavammalta liikkua ihmisten ilmoilla naama kiiltävänä ja täynnä punaisena helottavia laikkuja.
Täytyy muuten sanoa, että joskus parikymppisenä kummeksuin itsekin aivan suunnattomasti ihmisiä, jotka eivät mene minnekään ilman meikkiä. Nykyään ymmärrän heitä hyvin. Parikymppisenä näytin vielä ihan ok:lta meikittäkin, nykyään jos jostain syystä olen ilman tuota kevyttäkään meikkiä liikenteessä, ihmiset ihmettelevät olenko sairas tai nukkunut todella huonosti kun ilme on niin valju.
Roskat voin viedä ja postin hakea meikkaamatta ensin. jos sairaalaan täytyy lähteä kiireellä, on sanomattakin selvää että siinä tilanteessa ei kiinnosta miltä näytän.
mutta kaikkialle muualle kyllä meikkaan. Joskus kevyemmin, mutta yleensä "täydessä" meikissä. Mulla ei tähän mene aikaakaan kuin max 10min että eipä oo ajastakaan pois.
viimeksi kun lähdin synnyttämään niin en meikannut, mutta nyt seuraavalla kerralla vois jos yhtä rauhassa pääsee lähtemään kuin viimeksi.
Komppi nr.16 tekstille. Helppo on niiden huudella, joilla on paksu (tai edes keskivertotukka) ja hyvä (tai keskivertohyvä) iho.
Minulla oli teininä todella huono iho ja valitettavasti se näkyy vielä näin nelikymppisenäkin. Käytän siis ohutta meikkivoidetta ja puuteria saadakseni kauniimman värisen ihon. En edes oikeastaan pidä sitä meikkaamisena, vaikka ehkä tarkkaan ottaen sitä onkin. En käytä ripsaria, en huulipunia/-kiiltoja tai mitään muutakaan meikkituotteita. Haluan vain tasaisen ihonvärin. Pahoittelut niille, joiden mielestä olisi hauskempaa katsella riemunkirjavia kasvojani.
Miten hiukset rasvoittuvat pesusta? Nr. 14 voisi kertoa, miksei hän pese hiuksiaan vain kerran viikossa, vaikka se on joidenkin mielestä sopiva väli. Vai olisko sittenkin niin, että ihmisillä on erilaisia hiuslaatuja? Jotkut tarvitsevat pesun päivittäin, toiselle riittää vähempi.
Minä laitan vähintään puuteria ja peitän pahimmat punoitukset ennen kauppaan menoa, roskiksille mentäessä en. Tosin juoksisin karkuun, jos naapuri yrittäisi tulla juttelemaan :). Jos olen vain kotona tai metsässä kävelyllä niin en laita naamaan mitään kosteusvoiteen lisäksi.
Toivoisin toki, etten tarvitsisi meikkivoidetta ihmisten ilmoilla (se kun vielä kuluu pois päivän mittaan ja pitää lisäillä puuteria), mutta ei se rasite minulle ole.
On luonnostaan tosi tummat silmänaluset ja kalpeat posket, vaikka ihoni on muuten tumma. Näytän väsyneeltä ja sairaalta ilman korjailua. Postit voin kyllä hakea. Ennen lääkäriin menoa ehdin käydä suihkussa ja laittautua. Jos olisi hätätilanne, sillä ei olisi väliä. Ja kyllä meikkasin synnytyssaliinkin.