Te, jotka ette liiku kodin ulkopuolella ilman meikkiä
Saanko kysyä, miksi? Entäs jos pitää viedä roskat, käydä pikasee kaupassa, hakea posti tai entäs jos tulee ylläri vieraita? Juoksetteko nopeasti vessaan meikkaamaan?
Entäs jos lapsi sairastuu ja pitää lähteä kiireellä sairaalaan, meikkaatteko ennen sitäkin? Mites synnytykseen lähtiessä, ette kai vaan silloinkin meikannut?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:38"]
Tosi raskasta iholle meikata joka päivä! Ja sen kyllä valitettavasti huomaa. Aina tällingissä oleva kolmekymppinen siskoni on rupsahtaneempi kasvojensa ihosta kuin kuusikymppinen, meikkaamaton äitimme. Itsekään en meikkaa ja sisko aina jaksaa jankuttaa miten pitäisi jotain ryppyvoiteita käyttää. Ei tarvi, ei ole tullut ryppyjä eikä naama muutenkaan roiku. Ikäeroa meillä pari vuotta..
[/quote]
Tyyliin Helena Lindgren? Ei siinä meikkauksesta ole kyse vaan miten hoitaa ihoansa muuten. Nykymeikit ovat jopa hoitavia. En puhu nyt mistään tukiaismaisista pakkelinaamoista.
Meikkaan joka päivä, jos menen kodin ulkopuolelle ja useimmiten ns. kotipäivinäkin laitan ainakin meikkipuuteria. MaxFactorin kultaisessa rasiassa oleva meikkipuuteri on paras tuote ikinä ja sitä sutaiseen naamalle noin 30 sekunnissa. Siinä on myös UV-suoja, joka on yksi syy meikkaamiselle. Plus jos menen ilman silmämeikkiä ihmisten ilmoille, kaikki suurinpiirtein kyselevät että milloin on hautajaiset, kun näytän niin kamalalta (kalpea iho, raskaat luomet, voimakkaat miinuslinssit, tosi vaaleat kulmat jne. ihania ominaisuuksia).
Normimeikkiin menee noin 10 minuuttia, eli sudin mineraalimeikkipohjan ja laitan rajaukset, luomiväri, ripsari ja kulmat. Meikkini on kevyt ja luonnollinen, mutta saa silmäni näkyviin, kasvojen värin "normaaliksi" ja kulmat tuomaan kasvoille ryhtiä. Ja ihan tärkeintä on tietysti se UV-suoja, koska MUUTEN NAAMA RUPSAHTAA JA TULEE RYPPYJÄ. :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:30"]
Komppi nr.16 tekstille. Helppo on niiden huudella, joilla on paksu (tai edes keskivertotukka) ja hyvä (tai keskivertohyvä) iho.
Minulla oli teininä todella huono iho ja valitettavasti se näkyy vielä näin nelikymppisenäkin. Käytän siis ohutta meikkivoidetta ja puuteria saadakseni kauniimman värisen ihon. En edes oikeastaan pidä sitä meikkaamisena, vaikka ehkä tarkkaan ottaen sitä onkin. En käytä ripsaria, en huulipunia/-kiiltoja tai mitään muutakaan meikkituotteita. Haluan vain tasaisen ihonvärin. Pahoittelut niille, joiden mielestä olisi hauskempaa katsella riemunkirjavia kasvojani.
Miten hiukset rasvoittuvat pesusta? Nr. 14 voisi kertoa, miksei hän pese hiuksiaan vain kerran viikossa, vaikka se on joidenkin mielestä sopiva väli. Vai olisko sittenkin niin, että ihmisillä on erilaisia hiuslaatuja? Jotkut tarvitsevat pesun päivittäin, toiselle riittää vähempi.
Minä laitan vähintään puuteria ja peitän pahimmat punoitukset ennen kauppaan menoa, roskiksille mentäessä en. Tosin juoksisin karkuun, jos naapuri yrittäisi tulla juttelemaan :). Jos olen vain kotona tai metsässä kävelyllä niin en laita naamaan mitään kosteusvoiteen lisäksi.
Toivoisin toki, etten tarvitsisi meikkivoidetta ihmisten ilmoilla (se kun vielä kuluu pois päivän mittaan ja pitää lisäillä puuteria), mutta ei se rasite minulle ole.
[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä. Mutta nopea vastaus yhteen asiaa: hiukset rasvoittuvat nopeammin tiheästä pesusta, sillä päänahak tuottaa enemmän talia, kun sitä pesee (kuivattaa) useammin. Päänahka haluaa suojata ja rasvoittaa itseään. Iho reagoi samoin. Itse pesen hiukset myös päivittäin, mutta kanpaaja yrittää aina saada mua harventamaan pesuväliä.
Meikkaamalla peitän lilertävät silmän aluseni sekä punoittavan ihon värini. Ikä 18.
Olen koko ikäni kärsinyt tummista silmistä ja punaisesta naamasta.
Minullakin meikkaaminen vie viitisen minuuttia joka aamu. Hampaiden pesun jälkeen levitän kasvoille kosteusvoiteen, UV-suojallisen meikkivoiteen ja sipauksen irtopuuteria. Siistin kulmat kulmakynallä ja levitän ripsiväriä. Pienellä vaivannäöllä yleisilmeeni kohenee huomattavasti. Minulla on muuten ihan hyvä iho mutta poskilla on paljon couperosaa joka käsittääkseni on osin perinnöllistä. Äitini ja isoäitini kärsivät samasta.
Asumme aivan Helsingin keskustassa joten postilaatikolle ei tarvitse lähteä. Alaovesta en kuitenkaan mielelläni astu ulos ilman meikkiä koska pölähdän suoraan väenpaljouteen. Aikaisemmin mummojen asuttamassa lähiössä asuessani liikuin paljon ilman meikkiä lenkkeillessä ja lähikaupassa käydessä. Meillä käyvät yllätysvieraat taas ovat niin tuttuja että silloin meikittömyys ei haittaa. Tietenkään en meikkaisi myöskään missään äkillisessä hätätilanteessa.
Olen aamuvirkku eikä minulla ole tarvetta saada aamuisin nukkua viittä minuuttia myöhempään. Meikkaan joka aamu ja pesen meikit pois iltapesun yhteydessä. Yövaatteiden vaihdon ja suihkun jälkeen en muutenkaan enää ole halukas lähtemään mihinkään, joten käytännössä olen meikattuna koko aktiivisen hereilläoloajan. Ei siis mikään ongelma.
Meikattuna minulla on hyvä ja itsevarma olo. Tunnen itseni kauniiksi ja olen peiliin katsoessani tyytyväinen. Mies saattaa tuskailla aamuisin naamaan ilmestyneen finnin kanssa mutta minä saan ne hetkessä peittoon omasta naamastani. :)
Jos voin viidestä kymmeneen minuutin panostuksella näyttää paljon paremmalta, miksi en tekisi niin?