Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies suuttua naisen varpajaisista?? Mun mies vastusti.

Vierailija
07.06.2013 |

Kun olin vielä vauvan kanssa sairaalassa, mies piti varpajaiset, eikä mitään sivistyneitä sellaisia. Imetys lähti hyvin sujumaan ja sain pumpattua joka päivä kotona 3-6dl rintamaitoa pakkaseen.

Sisko varasi risteilyn kahden viikon päähän synnytyksestä ja lähdimme sinne isolla tyttöporukalla. Tietty piti pumppailla jatkuvasti maitoja pois, mutta muuten oli tosi hauskaa. Ekana iltana poltimme sikareita ja bailasimme, toisena lähinnä söin ja nukuin. Rintamaitoa jäi pakkaseen ylikin, joten siitäei tullut ongelmaa.

Sekä laivalla, että sukulaisilta olen nyt saanut palautetta, ettei pikkuvauvan äiti saisi juhlia oman lapsensa syntymää, raskauden päättymistä ja hienoa suoritustaan varpajaisilla. Mutta kaikkein eniten mököttää mies, jolla oli NIIIIIN raskasta vastasyntyneen ja kolmevuotiaan kanssa kotona. 

Mielestäni en tehnyt mitään väärää. Imetys jatkuu edelleen jne. Ehkä äiti on vaan helpompi kivittää, sillä mieheni varpajaisia ei paheksunut kukaan?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ap:n käytös on äärimmäisen itsekästä ja sairasta. Olen toki  samaa mieltä siitä, että äidinkin täytyy tuulettua, mutta vastasyntynyt elää täysin symbioottisessa tilassa äitinsä kanssa ja ei edes ymmärrä olevansa erillinen osa äitiään.

Äiti voi toki tuulettua, mutta hieman kaemmin voi odottaa, kuin 2 viikkoa ja silloinkin poistua paikalta pariksi tunniksi kerrallaan. Kyllähän moni mummokin veisi vauvan mukanaan aikaisemminkin yökylään, mutta vauva ei ymmärrä eroa äidistä, ja siksi sitä ei kannata tehdä.

Onnea vaan ap, onnistuit sitten oikein olan takaa järkyttämään lapsesi perusturvallisuuden. Toivottavasti oli sen arvoiset sikarit.

Vierailija
42/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt mielestäni mitään väärää, kun vain ei bilejalka ala vipattamaan enempää. Hyvähän se on lähteä tuulettumaan jos itsestä siltä tuntuu ja on lapsille hoitaja. Mitä mieltä mies oli ennen lähtöä? Kannattaa varmaan seuraavalla kerralla keskustella paremmin molempien mielipiteistä. Mutta ehkä hänkin heräsi, ettei suakaan ole oikein kahden kanssa kotiin jättää itsekseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 42, eihän tuon ikäinen lapsi vielä ÄITIÄ tarvitse, vaan läheisyyttä. Perusturvallisuus ei mitenkään järky, kun viesteihin vastaa joku. Lapsista kasvaa ihan tervepäisiä, vaikka ensimmäinen kuukausi olisi ollut sairaalassa hoitajien keskellä, adoptioon odottavien sijaiskodissa tai isän ja äidin kanssa. Tärkeää on se, että viesteihin vastataan. Ihme äitihysteriaa täällä, ei se äiti ole lapsellekaan toivottavasti mikään jumalolento, vaikka jotkut äidit niin haluavatkin ajatella. Isä ja maitopullo ovat ihan yhtä hyvä vaihtoehto kun äiti ei ole saatavissa. Äidin ja lapsen side on tietenkin vahva, mutta ei korvaamaton. Isän sydämenlyöntien kuuntelu esim kantoliinassa tuovat lapselle mieleen kohdun siinä missä äidin kanssakin. Lapsi tarvitsee turvaa ja huolenpitoa turvalliselta aikuiselta.

Et sinä ap mitään hallaa lapsellesi tuolla saanut. Edellinen kirjoittaja tuskin tietää mistä palikoista perusturvallisuus rakentuu. Itse olen lukenut kasvatustieteen maisteriksi ja varhaiskasvatuksen perusopinnot, joten jotain tietoakin pitäisi olla taustalla.

Vierailija
44/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 01:33"]

Mun mielestäni ap:n käytös on äärimmäisen itsekästä ja sairasta. Olen toki  samaa mieltä siitä, että äidinkin täytyy tuulettua, mutta vastasyntynyt elää täysin symbioottisessa tilassa äitinsä kanssa ja ei edes ymmärrä olevansa erillinen osa äitiään.

Äiti voi toki tuulettua, mutta hieman kaemmin voi odottaa, kuin 2 viikkoa ja silloinkin poistua paikalta pariksi tunniksi kerrallaan. Kyllähän moni mummokin veisi vauvan mukanaan aikaisemminkin yökylään, mutta vauva ei ymmärrä eroa äidistä, ja siksi sitä ei kannata tehdä.

Onnea vaan ap, onnistuit sitten oikein olan takaa järkyttämään lapsesi perusturvallisuuden. Toivottavasti oli sen arvoiset sikarit.

[/quote]

Pelkään lapsesi puolesta. Tuollaisten fanaatikkojen lapset ovat tavallisesti jo varhain mielentervespalveluiden tarpeessa ja tuskin aidosti selviävät koskaan.

Vierailija
45/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa synnytyksestä? Aika ripeitä nämä nykymammat, meikäläisellä oli täysi työ selvitä kauppareissusta, saati sitten reippaasta biletyksestä.

Jos tämä ei ole provo, niin aika pimeä sisko aloittajalla, ja ainakin varmasti itse vielä lapseton. Eikä aloittaja itsekään älynnyt mainita, että kaksi viikkoa synnytyksestä on melko lyhyt palautumisaika. Minkäs ikäinen vauva olikaan sillä Venäjän keisarinnalla, joka ratsasti tekemään vallankumousta aikanaan?

Vierailija
46/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 10:04"]

Nro 42, eihän tuon ikäinen lapsi vielä ÄITIÄ tarvitse, vaan läheisyyttä. Perusturvallisuus ei mitenkään järky, kun viesteihin vastaa joku. Lapsista kasvaa ihan tervepäisiä, vaikka ensimmäinen kuukausi olisi ollut sairaalassa hoitajien keskellä, adoptioon odottavien sijaiskodissa tai isän ja äidin kanssa. Tärkeää on se, että viesteihin vastataan. Ihme äitihysteriaa täällä, ei se äiti ole lapsellekaan toivottavasti mikään jumalolento, vaikka jotkut äidit niin haluavatkin ajatella. Isä ja maitopullo ovat ihan yhtä hyvä vaihtoehto kun äiti ei ole saatavissa. Äidin ja lapsen side on tietenkin vahva, mutta ei korvaamaton. Isän sydämenlyöntien kuuntelu esim kantoliinassa tuovat lapselle mieleen kohdun siinä missä äidin kanssakin. Lapsi tarvitsee turvaa ja huolenpitoa turvalliselta aikuiselta.

Et sinä ap mitään hallaa lapsellesi tuolla saanut. Edellinen kirjoittaja tuskin tietää mistä palikoista perusturvallisuus rakentuu. Itse olen lukenut kasvatustieteen maisteriksi ja varhaiskasvatuksen perusopinnot, joten jotain tietoakin pitäisi olla taustalla.

[/quote]

AAMEN! Täysi komppi tälle! Naurettavaa kuinka äidit yrittävät kiihkoissaan nostaa itseään jalustalle omassa erinomaisuudessaan!

Vierailija
47/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ketju ikinä! Olin ihan varma, että ap lynkataan täysin, mutta kerrankin täällä oli järkeviä vastauksia! Itse en olisi lähtenyt reissuun noin pian vaikka olisin pystynyt fyysisesti, kun on vain yksi lapsi ja olin henkisesti aika rikki pitkään synnytyksen jälkeen. Mutta en tuomitse ap:tä, päinvastoin! 

Vierailija
48/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, mitä sovinistiakkoja...

Mies vaan suoraan baarista ryyppäämään, mutta nainen asettukoon madonnana kotiin vaalimaan teidän kivikautisia ja mielisairaita Hyvä Äiti-käsityksiänne?

Vierailija
49/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee suoraan synnäriltä ryyppäämään juuri siksi, että silloin yleensä äiti ja vauva ovat sairaalassa, eikä miehellä ole siellä mitään tekemistä, eikä muutenkaan tarpeen vauvanhoidossa.

Minun kivikautisen ja mielisairaan käsitykseni mukaan ensimmäiset pari viikkoa äiti on enemmän levon kuin juhlimisen tarpeessa. Tämä on ihan minun oma kokemukseni.

Huomaamme, että tässäkin tapauksessa se oli äidin (lapseton?) sisko, jo ole ajattelemattomuuttaan matkan varannut, ei äiti itse.

Toinen ääripää ovat sitten ne äidit, jotka eivät ole olleet edes yhtään iltaa, saati sitten yötä erossa vauvasta ennen kuin lapsi on parivuotias.

Tässä tapauksessa lapsia oli muuten kaksi, ja todella voi olla äidillekin haastavaa huolehtia sekä vauvasta että siitä isommasta lapsesta aivan alkuaikoina. Omasta kokemuksesta puhun nytkin. Siinä jäi vieraat ilman kahvia... naapurin mummo paljon elämää nähneenä  luultavasti ymmärsi, oma anoppi ei.

Vierailija
50/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 19:01"]

Se, mikä tässä aloituksessa oli pointti, oli miehen käytös. Hän itse ryyppäsi baarissa esikoisen ollessa mummolla ja loppuperheen sairaalassa ja sitten sovittelee marttyyrinviittaa, kun osat vaihtuvat. Eikä hän ole edes synnyttänyt!

Sitä ei vieläkään kukaan ole osannut kertoa, mikä juhlissani tekee minusta huonon äidin. En usko kenenkään väittävän varpajaisia juhlivaa isää surkeaksi isäksi, joka ei rakasta lastaan. Ei edes silloin, kun hän ördäämisellään pahoittaa vastasynnyttäneen puolisonsa mielen.

Näissä juhlissa juhlin vauvan syntymän lisäksi myös omaa saavutustani. Olisiko se pitänyt toteuttaa hiljaa kotona pyykkejä ripustaen vai miten te kunnon äidit juhlitte elämänne parhaita urotöitänne? ;)

Ap

[/quote]

Minäpä selitän, mikä sinun juhlimisessasi on se, joka tekee huonon äidin: tissit pinkeinä ja alapää vuotaen juhlimaan! Suoraan sanoen olemme kateellisia, sillä hyvin harva meistä olisi kyennyt siihen pari viikkoa synnytyksestä.

Toiseksi kirjoituksestasi paistaa aika lailla läpi se, että reissu oli kosto miehesi varpajaisista, panitpa vähän paremmaksi.

Anteeksi, kun emme ymmärtäneet sinun juhlineen samalla myös jotain urotyötäsi, kun aloituksessa kerroit vain varpajaisista. Siitä sai sen käsityksen, että se oli pikemminkin kuittaus miehen varpajaisista - kuten lainauksestakin. Vasta sen viimeisessä lauseessa ikään kuin ohimennen mainitset, että sinulla oli muutakin juhlittavaa kuin vauvan syntymä.

Vierailija
51/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 19:01"]

Se, mikä tässä aloituksessa oli pointti, oli miehen käytös. Hän itse ryyppäsi baarissa esikoisen ollessa mummolla ja loppuperheen sairaalassa ja sitten sovittelee marttyyrinviittaa, kun osat vaihtuvat. Eikä hän ole edes synnyttänyt!

Sitä ei vieläkään kukaan ole osannut kertoa, mikä juhlissani tekee minusta huonon äidin. En usko kenenkään väittävän varpajaisia juhlivaa isää surkeaksi isäksi, joka ei rakasta lastaan. Ei edes silloin, kun hän ördäämisellään pahoittaa vastasynnyttäneen puolisonsa mielen.

Näissä juhlissa juhlin vauvan syntymän lisäksi myös omaa saavutustani. Olisiko se pitänyt toteuttaa hiljaa kotona pyykkejä ripustaen vai miten te kunnon äidit juhlitte elämänne parhaita urotöitänne? ;)

Ap

[/quote]

Minäpä selitän, mikä sinun juhlimisessasi on se, joka tekee huonon äidin: tissit pinkeinä ja alapää vuotaen juhlimaan! Suoraan sanoen olemme kateellisia, sillä hyvin harva meistä olisi kyennyt siihen pari viikkoa synnytyksestä.

Toiseksi kirjoituksestasi paistaa aika lailla läpi se, että reissu oli kosto miehesi varpajaisista, panitpa vähän paremmaksi.

Anteeksi, kun emme ymmärtäneet sinun juhlineen samalla myös jotain urotyötäsi, kun aloituksessa kerroit vain varpajaisista. Siitä sai sen käsityksen, että se oli pikemminkin kuittaus miehen varpajaisista - kuten lainauksestakin. Vasta sen viimeisessä lauseessa ikään kuin ohimennen mainitset, että sinulla oli muutakin juhlittavaa kuin vauvan syntymä.

[/quote]

Toivottavasti baarin ovella käännytetään kaikki ne huonot naiset, joilla on tissit pinkeinä ja alapää vuotaa esim. kuukautisten vuoksi. Eikös nämä ole lähinnä äidin mukavuuskysymyksiä ennemmin kuin seikkoja, jotka huonontaisivat äitiyden laatua? Ja mielestäni kuitti miehen varpajaisista on ihan paikallaan, jos nainen saa samalla pitää hauskaa. Tämän kirjoittajako on sitä mieltä, että jos mies ei voi hoitaa lapsia naisen kanssa, älköön hän hoitako ollenkaan vaan menköön poikaporukassa ryyppäämään. Ap:n perheessähän kerrottiin olevan myös esikoisen, joka tuskin on yöpynyt sairaalass sen enempää kuin isäkään. Mutta eihän isän kannata lastaan hoitaa, kun äiti vaan lonnii ja lomailee sairaalassa?

Onko teillä mitään diagnoosia ja oletteko ajatelleet hakea apua itsellenne?

Vierailija
52/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 08:22"]

Mies menee suoraan synnäriltä ryyppäämään juuri siksi, että silloin yleensä äiti ja vauva ovat sairaalassa, eikä miehellä ole siellä mitään tekemistä, eikä muutenkaan tarpeen vauvanhoidossa.

Minun kivikautisen ja mielisairaan käsitykseni mukaan ensimmäiset pari viikkoa äiti on enemmän levon kuin juhlimisen tarpeessa. Tämä on ihan minun oma kokemukseni.

Huomaamme, että tässäkin tapauksessa se oli äidin (lapseton?) sisko, jo ole ajattelemattomuuttaan matkan varannut, ei äiti itse.

Toinen ääripää ovat sitten ne äidit, jotka eivät ole olleet edes yhtään iltaa, saati sitten yötä erossa vauvasta ennen kuin lapsi on parivuotias.

Tässä tapauksessa lapsia oli muuten kaksi, ja todella voi olla äidillekin haastavaa huolehtia sekä vauvasta että siitä isommasta lapsesta aivan alkuaikoina. Omasta kokemuksesta puhun nytkin. Siinä jäi vieraat ilman kahvia... naapurin mummo paljon elämää nähneenä  luultavasti ymmärsi, oma anoppi ei.

[/quote]

Koska sinä olet levon tarpeessa oman kokemuksesi mukaan, kaikki muutkin ovat? Kyllä mä ainakin olin juhlimisen ja sosiaalisen elämän tarpeessa sen jälkeen, kun olin maannut puolet raskaudestani sairaalassa jännittämässä, pysyykö vauva kohdussa riittävän pitkään. Logiikallasi voisin siis olla sitä mieltä, että vauvan synnyttyä äiti voi hyvin ottaa isän kiinni raskausajan sosiaalisessa elämässä ja isä saa tilaisuuden tutustua vauvaansa ja tukea puolisonsa henkistä hyvinvointia :)

Onneksi kuitenkin älyän, kuten miehenikin, ettei kumpikaan vanhemmista tarvitse viinaa ja rälläystä vauvan synnyttyä. Jotkut tarvitsevat. Pääasia on, että vauvalla on hyvä olla ja turvallinen hoitaja.

Vierailija
53/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi voinut olla kahta yötä poissa parin viikon ikäisen vauvan luota... Joku yhden illan juhliminen yöksi kotiin tyylillä olisi vielä mennyt. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
54/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 12:24"]

2 viikkoa synnytyksestä? Aika ripeitä nämä nykymammat, meikäläisellä oli täysi työ selvitä kauppareissusta, saati sitten reippaasta biletyksestä.

Jos tämä ei ole provo, niin aika pimeä sisko aloittajalla, ja ainakin varmasti itse vielä lapseton. Eikä aloittaja itsekään älynnyt mainita, että kaksi viikkoa synnytyksestä on melko lyhyt palautumisaika. Minkäs ikäinen vauva olikaan sillä Venäjän keisarinnalla, joka ratsasti tekemään vallankumousta aikanaan?

[/quote]

Sisko on kahden kouluikäisen lapsen rakastava äiti. Mulla ei olisi tullut mieleenkään, että toiset ÄIDIT lynkkaavat minut omien juhlieni takia. Puhumattakaan siskostani...

Ap

Vierailija
55/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi,kauheita äitejä ollaan.Täytynee joidenkin mielestä olla 24/7 siihen 18 vuoteen saakka lapsen kanssa..Onneksi isejä ei ole keksitty.Harva lapsi kuolee siihen,että "joutuu" olemaan isänkin kanssa.

Ihme neitsyitä,pitää tulla raskaaksi ilman miestä. :)

Vierailija
56/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä juhlimisessa pahaa ollut vaan siinä ajankohdassa. Kaksiviikkoinen erossa äidistään. Se ainakin minusta kuulostaa kamalalta.

Vierailija
57/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vauva 2 viikkoinen,toiset ei jaksa odottaa syntymistä vaan synnyttää humalaisen vauvan.Itse en tuomitse ketään,joka hankkii minkä ikäiselle lapselle tahansa kaitsijan juhlimisen ajaksi.Tuomitsen ne,jotka jättää pienet yksin nukkumaan ja lähtee ulos.Kuinkako monesti saanut lukea lehdestä 2-3 vuotiaan kävelleen sukkasillaan ulkona yöllä etsien äitiään,kun äiti on kapakassa.Ja kuinka monta tapausta vielä päälle,jotka eivät tästä ole jääneet kiinni.Turvalukitukset sen verran hyvät,ettei lapsi pääse ulos asti etsimään äitiä.Mikä hätä siinä tulee,kun herää tyhjässä talossa.Nukahtaa varmaan itkuun.

Vierailija
58/60 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 01:33"]

[/quote]

Juuri näin. Komppi tälle. Kukaan normaali äiti ei lähde yön yli reissuille kun vauva on noin pieni. Taidat olla varsin nuori äiti?

Vierailija
59/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne normaalit isät? Kuinka kauan pitää olla lapsen syntymästä, että kunnon isä lähtee juhlimaan? Vai eikö häntä kiinnosta suhteen luominen omaan pieneen vauvaansa, jos hän lähtee ekoina kuukausina?

Äitihän on ollut vauvassa kiinni jo raskausajan, ap oli pumpannut tutut rintamaidot pakkaseen ja oli poissa vain kaksi yötä. Hankkikaa apua, fanaatikot.

Vierailija
60/60 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, mä olen tuhonnut KAIKEN oman lapseni kanssa, jos teitä Hyviä Äitejä on uskominen. Jouduin nimittäin onnettomuuteen vauvan ollessa pariviikkoinen. Olin hoidettavana, erossa vauvasta ja imetys tyssäsi myös siihen. Ilmeisesti kaikki on nyt pilalla ja lapsen perusturva ihan retuperällä. Vienkö terapiaan vai annanko adoptioon tällaisen paskaäidin kynsistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme