Kokemuksia Moi-liittymästä
Ollaan vuosia oltu Elisan asiakkaita, kuukausimaksu nousi jokin aika sitten 7.90 :een ja nyt se nousee taas 9.90 euroon.
Mietittiin vaihtaa operaattoria. Minkälaisia kokemuksia Moi-liittymästä?
Kommentit (104)
Onko olemassa mitään puhelinliittymää jossa ei olisi nettiä?
Ja jos vaihtaa moihin vaihtuuko puhelinnumero?
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan aina kun liittymämyyjät soittavat, tenttaan niiltä kaikki mahdolliset tarjoukset ja teen laskelmat. Vaihdan jos löydän jotain halvempaa, muuten en vaihda.
Nyt minulla on talon netti 150 Mbps Elisalta, hinta 14,90 e/kk ja siihen rinnakkais-SIM kortti 50 MBps 5,00 e/kk liikkuvaa nettiä varten.
Sekä vaimon että minun kännykkäliittymät tarjoaa työnantajat.
Lisäksi meillä on DNA:lta kotipuhelin (ei nettiä) hintaan 5,90 e/kk - tämä on kotona lankapuheliman näköisessä kännykässä että saa kotoa edes jonkun aina kiinni - mutta varsinainen syy on se, että sain sen myötä DNA:lta lasten (2 kpl) kännyköihin laitenettiliittymät 0,90 e/kk. 256 kbps jolla voivat navigoida ja soittaa WhatsAppilla silloin kun eivät ole WiFi:ssä kiinni.
Urheasti yrittävät sillä katsoa youtubea minimiresoluutiolla XD
Paljonko on Elisan 150M nopeus käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan aina kun liittymämyyjät soittavat, tenttaan niiltä kaikki mahdolliset tarjoukset ja teen laskelmat. Vaihdan jos löydän jotain halvempaa, muuten en vaihda.
Nyt minulla on talon netti 150 Mbps Elisalta, hinta 14,90 e/kk ja siihen rinnakkais-SIM kortti 50 MBps 5,00 e/kk liikkuvaa nettiä varten.
Lisäksi meillä on DNA:lta kotipuhelin (ei nettiä) hintaan 5,90 e/kk - tämä on kotona lankapuheliman näköisessä kännykässä että saa kotoa edes jonkun aina kiinni - mutta varsinainen syy on se, että sain sen myötä DNA:lta lasten (2 kpl) kännyköihin laitenettiliittymät 0,90 e/kk. 256 kbps jolla voivat navigoida ja soittaa WhatsAppilla silloin kun eivät ole WiFi:ssä kiinni.
150M, masto on vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150M, masto on vieressä.
Tuota ei usko kukaan :D
Mittaappa nopeus ja ota screenshot
Elisa sikailee, tarjoaa halvinta liittymää vain uusille asiakkille.... vaihtoon!
Vierailija kirjoitti:
Edullinen ja toimiva liittymä, mutta täytyy olla tarkkana, että saa mitä tilaa, koska asiakaspalvelu on syvältä. Lisäksi tuli juuri huomattua, että moi-liittymä ei automaattisesti päivitä mobiilidatan accesspointtia, jolloin mobiilidata ei futaa ulkomailla. MOIn sivuilta/netistä löytyy ohjeet tuon laittamiseksi kuntoon.
Asiakaspalvelu. Aika pienestä itsellä kismittää, nimittäin päivästä. MOIn "asiakaspalvelusta" kovasti (useita posteja) väittivät, että liittymä on käytettävissä, koska heidän järjestelmänsä sanoo niin. Jostain syystä ei vaan toiminut. Nettipalvelu herjasi rekisteröinnin yhteydessä, mutta ei kuulemma näy heidän järjestelmissään. SIM ei toiminut puhelimessa, mutta heidän mukaan ei ole virheitä ja liittymä toimii. Ei siinä mitään, jos olisivat kertoneet, että voi kestää kauemminkin eli muutamia tunteja. Asiakaspalvelijan mielestä liittymä on ollut käytettävissä minuuteissa (1-5 kuulemma), vaikka odottelin sitä pari tuntia, ennen kuin ilmoitin viasta. Kokeilin puhelimen käynnistystä useaan kertaan, eikä yhteys toiminut, eikä puhelimeen pystynyt soittamaan. Seuraavana päivänä (tänään) liittymä sitten yllättäen toimikin.
Vaikka tuo edullinen onkin, niin voisin maksaa jotain extraa asiallisesta asiakaspalvelusta. Eli toinen operaattori hakusessa, eikä talous muutamaan euroon kaadu.
MoiMobiili mulla kotinettinä......toistaiseksi
Alkanut viime aikoina hidastella niin ettei tallenteiden katselu tahdo onistua, netin käyttö muutenkin pätkii
Verkon voimakkuus on täydet palkit, mutta ilmeisesti täällä alueella (Oulu) liikaa käyttäjiä niin tukehtuu
Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä, mutta ongelma ei poistu
Ei kannata hankkia tätä liittymää
Moi moi Moimobiili, vaihtoon menee
Juuri testasin netin nopeuden 1,1 Mbps
eli surkea
älä hanki tätä kotinetiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150M, masto on vieressä.
Tuota ei usko kukaan :D
Mittaappa nopeus ja ota screenshot
Ihan sama varmaan mikä mainostettu nopeus olisi Elisan mobiilivirityksessä, täälläpäin nopeus matelee kaikkina muina kuin yöaikoina niin että välillä on lähes käyttökelvoton.
Samaa voi sanoa DNA ja Elisan liittymistä, eivät ole pitäneet lupaamiaan nopeuksia, kuin todella hyvissä olosuhteissa, kuten esim. Powerin kaupan sisällä. Kotipihalla puhelin tarjoaa kokoajan E merkintää vaikka pitäisi olla DNA 300mb liittymä. Nyt on oltu liittymä vankeudessa kohta vuoden verran, kun DNA harrastaa asiakkaiden sitomista huonoihin liittymiinsä ainakin vuoden sopimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin sellaiseen vähän aikaa sitten, mulla on kotona vaihdellut nopeus 3-10 M välillä. Ja vielä Helsingissä.
https://preview.redd.it/9bhcy19dczd51.jpg?auto=webp&s=56f2319b22f3d9648…
Vierailija kirjoitti:
Edullinen ja toimiva liittymä, mutta täytyy olla tarkkana, että saa mitä tilaa, koska asiakaspalvelu on syvältä. Lisäksi tuli juuri huomattua, että moi-liittymä ei automaattisesti päivitä mobiilidatan accesspointtia, jolloin mobiilidata ei futaa ulkomailla. MOIn sivuilta/netistä löytyy ohjeet tuon laittamiseksi kuntoon.
ISO kiitos vinkistä! Alkoi liittymä toimimaan todella hyvin, kun kävin manuaalisesti päivittämässä oikeaan tuon Access Pointin/APN:n.
moi on ihan paska
tallenteiden katselu ei onnistu, pysähtelee
älä sorru tähän
En osaa päättää kumman ottaisin, Moi Mobiilin vai sen käytön mukaan veloitettavan Telia Dotin (jossa 25€ hintakatto + 30€ kuponki per liittymä Lidliin). Ne Lidl kuponkit taitaa olla se ratkaiseva tekijä. Jos haluutte kuponkit, teidän täytyy katsoa että se tarjous on voimassa Lidl Plus sovelluksesta ja sitten käyttää Telia Dottiin ja Lidl Plussaan samaa S-postiosoitetta niin saa edun. Voi olla että otan ekana Lidl-kuponkit ja sitten kun olen ne saanut voisin vaihtaa Moi Mobiiliin.
Elisa on suomen kallein operaatori, mm liittymän avausmaksu on 8.99€, kun se on mm dna:lla 6.99, elisa veloittaa jopa sähköpostin käytöstä (saunalahti.fi tai kolumbus.fi) 4.99€/kk, myös sähköpostilaskut maksavat 99 senttiä laskua kohti, elikä mikäli laskut tulevat sähköpostiin. Itse siirryin ilmaisiin sähköposteihin, kuten hotmail.com tai joku muu vastaava, laskut ohjasin puhelimeen textiviestinä, se ei toistaiseksi maksa mitään ylimääräistä. Kaikki operaatorit vetoavat jokainen vuosi kohonneisiin kuluihin ja aina nousee dna liittymän hinta, 2020 oli 100mb liittymä 14.90, seuraavana vuotena 19.90 ja nyt olisi 22.90, mutta perun sen 14 vuorokauden sisällä ja ilmeisesti vaihdan moi:n liittymään? Olkaa tarkkoja ja kilpailluttakaa, se on helppoa tehdä, kun tarjotaan eri operaattorilta liittymää, ota se tarjottu, sinulle tulee 1-2 päivän päästä nykyiseltä operaattotilta viesti, soita heille, kysyvät että mitä uusi operaattori tarjosi, sano vaikka että 200mb liittymän 19.90, nykyinen tarjoaa joko samaan hintaan nopeampaa tai tiputtaa hintaa paremmaksi?
Mulla Moi toimii puhelimessa hyvin, tosin en käytä sitä pelaamiseen enkä videoiden katseluun. Ainoa puute kannaltani on mobiilivarmenteen puuttuminen. Sitä ei saa. Olisin ehkä ollut ottamatta jos olisin ajoissa hoksannut.
Vierailija kirjoitti:
En osaa päättää kumman ottaisin, Moi Mobiilin vai sen käytön mukaan veloitettavan Telia Dotin (jossa 25€ hintakatto + 30€ kuponki per liittymä Lidliin). Ne Lidl kuponkit taitaa olla se ratkaiseva tekijä. Jos haluutte kuponkit, teidän täytyy katsoa että se tarjous on voimassa Lidl Plus sovelluksesta ja sitten käyttää Telia Dottiin ja Lidl Plussaan samaa S-postiosoitetta niin saa edun. Voi olla että otan ekana Lidl-kuponkit ja sitten kun olen ne saanut voisin vaihtaa Moi Mobiiliin.
Elisalta saa 70 e kupongin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Moi toimii puhelimessa hyvin, tosin en käytä sitä pelaamiseen enkä videoiden katseluun. Ainoa puute kannaltani on mobiilivarmenteen puuttuminen. Sitä ei saa. Olisin ehkä ollut ottamatta jos olisin ajoissa hoksannut.
Tämä voi olla se ratkaiseva tekijä. Miten hoidat tunnistautumisen, jos ei ole varmennetta ? Ei kai kukaan värkkää pakkitunnuslistalla.
Vierailija kirjoitti:
Moi lta ei tule laskua vaan he laskuttavat suoraan tiliäsi kortin kautta. Ei sovi minulle.
Tykkään Moista juuri sen takia. Ei tarvitse pelleillä laskujen kanssa.