Kokemuksia Moi-liittymästä
Ollaan vuosia oltu Elisan asiakkaita, kuukausimaksu nousi jokin aika sitten 7.90 :een ja nyt se nousee taas 9.90 euroon.
Mietittiin vaihtaa operaattoria. Minkälaisia kokemuksia Moi-liittymästä?
Kommentit (104)
Moin liittymissähän on hintakatto 4€/kk. (Oli muistaakseni jo viime heinäkuussa). Se tarkoittaa, että puhuitpa, tai tekstaisit vaikka kuinka paljon, hinta on 4€/kk. Siihen tietenkin perusmaksu, eli max. 9+4=13€/kk!
Siis mitä, eikö ilman luottokorttia saa liittymää?
Siis eikä moista tule laskua ollenkaan? Onnistuuko tuo maksaminen sitten myös tietokoneella, vai onko pakko olla älyphelin jossa joku appi?
Vierailija kirjoitti:
ei saa.
Nettisivuilla sanotaan että visa electronkin käy.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikä moista tule laskua ollenkaan? Onnistuuko tuo maksaminen sitten myös tietokoneella, vai onko pakko olla älyphelin jossa joku appi?
Menee suoraan luottokortilta. Ei tule laskua, eli ei makseta tietokoneelta eikä sieltä appista. Sieltä vain näkee laskun ja käyttötilastot ja voi esim. pistää palvelunumeroestoja päälle yms.
Moi oli kätevä, meillä oli kolme liittymää siellä, mutta vaihdettiin hinnankorotuksessa pois. Lapset saivat paremman paketin muualta ja minä vaihdoin prepaidiin. Haluan pitää oman numeron työnumeron lisäksi.
Kannattaa vahtia laskujaan, mulla mokasivat heti ja veloittivat datasta ylimääräistä.
liittymän vaihdossa elisalta pois, tuli useita sms viestejä siitä että ette kai te vaihda pois ja saman sisältöinen tarjousta kalliimpana kuin kilpailijalta. jäi ulisemaan kuin takabambumetsästä repäisty.
.
yritti se ulisakin aikanaan ensimmäisen rajattoman sopimuksen laskun jälkeen veloittaa datasta maltaita, kesti kauan ennekuin myönsivät senkin buginsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee suoraan luottokortilta. Ei tule laskua, eli ei makseta tietokoneelta eikä sieltä appista. Sieltä vain näkee laskun ja käyttötilastot ja voi esim. pistää palvelunumeroestoja päälle yms.
Moi oli kätevä, meillä oli kolme liittymää siellä, mutta vaihdettiin hinnankorotuksessa pois. Lapset saivat paremman paketin muualta ja minä vaihdoin prepaidiin. Haluan pitää oman numeron työnumeron lisäksi.
Minulla on vain visa electron, mutta ilmeisesti sekin käy? Puhelimessani ei ole nettiä, ja siksi elisan suolainen 22€/kk alkaa janottaa. Moilta saisi saman setin 13 eurolla.
On ollut alunperin Saunalahti-liittymä puhelimella ja mokkulalla ja hinta oli kohtuullinen. Elisan ostettua saunalahden hinnat lähti nousuun ja ja nyt viime lasku oli 64€!. "Kipuraja" alkaa olla ylitetty ja liittymönvaihto on suunnitteilla mutta en halua vaihtaa "ojasta allikkoon" kumminkaan. Oliskohan ulkomainen kilpailija hyvä täällä Suomessa netti/puhelinmarkkinoilla?
Vierailija kirjoitti:
liittymän vaihdossa elisalta pois, tuli useita sms viestejä siitä että ette kai te vaihda pois ja saman sisältöinen tarjousta kalliimpana kuin kilpailijalta. jäi ulisemaan kuin takabambumetsästä repäisty.
.
Sama, kysyin jopa ihan etukäteen että olisiko heillä mitään parempaa tarjousta laittaa kun olen miettinyt vaihtoa Moi-liittymään. Ei löytynyt mitään. Sitten kun oli jo simmit menossa vaihtoon niin johan alkoivat pommittamaan, no enhän minä nyt enää siinä vaiheessa ala mitään perumaan kun olen jo Moi:n simmit maksanut. Helvetinmoista pelleilyä tämä touhu.
En jaksa lukea ketjua mutta meillä on ja tällä kokemuksella sopii ihmisille jotka ei paljon lähde wifin äärestä. Reissussa ketuttaa kun ei tahdo saada ladattua oikein mitään nettisaittia auki säällisessä ajassa. Joskus on puoliksi hätä kädessä kun pitäis saada joku pankki auki ja jumittaa vaan. En tiedä onko meillä joku ihan ritsa liittymä mutta ei voi suositella jos liikkuu paljon.
Hyvin on moi liittymä toiminut. Perusmaksu on nykyisin 9 euroa ja sillä saa riittävän netin jos ei taukoamatta katsele videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain visa electron, mutta ilmeisesti sekin käy? Puhelimessani ei ole nettiä, ja siksi elisan suolainen 22€/kk alkaa janottaa. Moilta saisi saman setin 13 eurolla.
Sen veloituksen saa ihan normaalille pankkitilille jossa ei ole luotto-ominaisuutta.
Maksu lähtee tililtä automaattisesti ja sähköpostiin tulee laskun kuva
Telia DOT 4G Käytön mukaan, min. 5€* ja max 25€ /kk liittymä.
*) veloitetaan, mikäli liittymissä peruskäyttö jää alle minimikäyttörajan - mutta vain kerran per. maksaja, olipa simmejä miten monta tahansa. Tutustumisen arvoinen "liittymäparkki" vaikka koko perheelle, älä suotta luovu vanhasta numerostasi enää, nyt tai koskaan. Veloitus suoraan debit/credit ja myös Visa Electron käy.
Vaihdoin kotinettini MOI:lle. Vanha Elisan netti oli toivottoman hidas, aina alle 10M, keskimäärin 6M.
Olen useamman kerran valittanut asiakaspalveluun, mutta tilanne ei ole korjaantunut. Kotiboksi näytti verkon vahvuudeksi täydet tolpat, mutta silti oli onnettoman hidas.
Nyt mittasin MOIlle 40M nopeuden :D. Huima parannus!
t. tyytyväinen asiakas
Minä vastaan aina kun liittymämyyjät soittavat, tenttaan niiltä kaikki mahdolliset tarjoukset ja teen laskelmat. Vaihdan jos löydän jotain halvempaa, muuten en vaihda.
Nyt minulla on talon netti 150 Mbps Elisalta, hinta 14,90 e/kk ja siihen rinnakkais-SIM kortti 50 MBps 5,00 e/kk liikkuvaa nettiä varten.
Sekä vaimon että minun kännykkäliittymät tarjoaa työnantajat.
Lisäksi meillä on DNA:lta kotipuhelin (ei nettiä) hintaan 5,90 e/kk - tämä on kotona lankapuheliman näköisessä kännykässä että saa kotoa edes jonkun aina kiinni - mutta varsinainen syy on se, että sain sen myötä DNA:lta lasten (2 kpl) kännyköihin laitenettiliittymät 0,90 e/kk. 256 kbps jolla voivat navigoida ja soittaa WhatsAppilla silloin kun eivät ole WiFi:ssä kiinni.
Urheasti yrittävät sillä katsoa youtubea minimiresoluutiolla XD
Pari vuotta Moissa ollut. Hyvin toimii yhteisverkossa, lasku lähtee ilman erillistä laskua suoraan kortilta.
Moin liittymissähän on hintakatto 4€/kk. (Oli muistaakseni jo viime heinäkuussa). Se tarkoittaa, että puhuitpa, tai tekstaisit vaikka kuinka paljon, hinta on 4€/kk. Siihen tietenkin perusmaksu, eli max. 9+4=13€/kk!