Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEhittääkö soutuveneellä soutaminen reisien ja pakaroiden lihaksia?

Vierailija
06.06.2013 |

Mitä lihaksia soutaminen soutuveneellä kehittää? EI ole mitään liikkuvaa penkkiä veneessä, vaan ihan normaali perussoutuvene.

Millaisia kenkiä kannattaa käyttää vai kannattaako näin helteillä pitää kenkiä ollenkaan?

Mikä on sopiva soutumatka taviskuntoilijalle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.Olen juossut ja hölkkänyt kaksi vuotta putkeen.Alkaa näkyä jaloissa hyvin.Olen kahden lapsen eronnut äiti.Aikaa riittää nyt omaan hyvään oloon.Suotulaitetta ei ole eikä tule.Tavallinen punttis löytyy kotoa.

Vierailija
2/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö soutulaite ole 80-luvun vehje.Mulla on sellainen iso stepperi jossa on kaikki systeemit mukana.Käsituet sun muut.Ei oo ollut käytössä vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutu käy enimmäkseen yläselän, käsivarsien ja keskivartalon (etenkin vatsan) lihaksiin, jalkoihin se ei juurikaan vaikuta jos penkki on kiinteä.

Vierailija
4/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutaminen ja huopaaminen kehittävät ennenkaikkea aivotoimintaa.

Vierailija
5/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:51"] Eikö soutulaite ole 80-luvun vehje.Mulla on sellainen iso stepperi jossa on kaikki systeemit mukana.Käsituet sun muut.Ei oo ollut käytössä vuosiin.[/quote]

Saleilla soutulaitteet ovat edelleen ahkerassa käytössä.

Vierailija
6/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.Ei siinä kaiketi jalkoja käytetä..en tiedä.En oo koskaan kokeillut.T:kakkonen ja kolmonen

Vierailija
7/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:52"]

Soutu käy enimmäkseen yläselän, käsivarsien ja keskivartalon (etenkin vatsan) lihaksiin, jalkoihin se ei juurikaan vaikuta jos penkki on kiinteä.

[/quote]

Kyllä minulla ainakin käy takareisiin ja pakaroihin, tosin soututekniikkani on sellainen, että pyrin soutamaan keski- ja alakropalla ja yläkroppa on ikään kuin vipuvartena.

Eli aika paljon varmasti tekniikasta kiinni. Pystyy myös soutamaan niin, ettei käytä alakroppaa, mutta tuo kuluttaa varmasti vähemmän energiaa ja jopa vauhti voi olla hitaampi.

Vierailija
8/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tästä tajua mitään..kannattaa mennä myös ihan ulos ulkoilemaan!

Vierailija
9/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:25"]

eihän tästä tajua mitään..kannattaa mennä myös ihan ulos ulkoilemaan!

[/quote]

Mistä et tajua mitään? Tänään on tullut ulkoiltua jo kymmenen tuntia, eikä mitään löhöilyä vaan pihatöitä ja liikuntaa.

8: Millanen tuo erilainen soututekniikka sitten on?

-ap-

Vierailija
10/11 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti ap maisemista, varsinkin peilityynellä ilta-auringossa, ottakaa mato-onget mukaan. Jos yksin soutelet, niin souda matkan päähän ja huopaa takaisin.

Vierailija
11/11 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:52"]

Nauti ap maisemista, varsinkin peilityynellä ilta-auringossa, ottakaa mato-onget mukaan. Jos yksin soutelet, niin souda matkan päähän ja huopaa takaisin.

[/quote]

Hähhäh! :D Mulla on tapana mökillä soutaa reilu viiden kilometrin päässä olevalle uimarannalle ja taks. E tulis mieleenkään huovata 5 kilometriä! :D