Tunnustanko pettämisen?
Perkele minkä tein. Harrastin työmatkalla seksiä kollegan kanssa. Kummallakin kamala morkkis. Mulla taustalla riitoja vaimon kanssa, valtavaa stressiä erityislapsen hoidosta. Jälkeenpäin ajatellen ihan typerän pienestä petin. Hävettää ja kaduttaa. Tämä oli ensimmäinen ja ainoa kerta. Tunnustanko? Vaimo ei tiedä, tuskin epäilee. Rakastan vaimoani ja lastani. Pelkään että vaimo ottaa eron. Voi jumalauta. Aivan epätodellinen olo. Olenko rehellinen vai kärsinkö hiljaa?
Kommentit (54)
Sattuhan noita ja ei ole ensimmäinen laatuaan.
Mitenkäs jatkot kollegan kanssa? Jatkatteko puuhastelua?
huh. voiko joku oikeasti olla noin selkärangaton? ja syytät vielä lastasi siitä että petit? mies jumalauta
Jotenkin huvittaa nämä viestit tyyliin, kerro, niin saatte kriisin aikaiseksi ja tätä kautta mahtavan avioliiton, jossa on avoin ja seesteinen ilmapiiri ja olette lopulta läheisempiä kuin koskaan. Onko täällä nyt joku lukenut vähän liikaa naistenlehtiä? Veikkaisin, että lopputolos voi useissa tapauksissa olla jotain ihan muuta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:54"]
Varastat petetyn elämän, pakotat elämään valheessa, jos et kerro.
[/quote]
Mistä ihmeen filosofian kirjoista näitä poimitaan? Siis mitä varastetaan? Kuka pakotetaan elämään valheessa?
Ei todellakaan aiheuteta riitaa kotona tuollaisilla puheilla. Siinä lähtee puolison mielikuvitus laukkaamaan ja kuvittelee kaikkea muutakin. Sitäpaitsi jos tuntui hyvältä niin ei siitä mitään suurta morkkista tule.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:10"]
Älä kerro, jos et halua eroa. Onhan se kyllä aika paksua perustella pettämisensä sillä, että perheessä on erityislapsi. Ihmiset päätyvät pettämään milloin mistäkin syystä. Aina löytyy joku juttu, jolla voi selittää itselleen ja muille miksi kävi näin. Näitä vain tapahtuu monille, varsinkin pitkissä suhteissa. Se, että kadut, kertoo, että tiedät tehneesi väärin. Minusta sinun kuuluu kärsiä tunnontuskasi yksin. Vaimosi on varmasti uupunut arjen pyörittämiseen. Säästä hänet omalta töppäilyltäsi. Kadu ja kärvistele ja ennen kaikkea osallistu lastenhoitoon ja tarjoa vaimollesi omaa aikaa.
Lapset ja perhe voivat tuntua nyt rasitteelta. Muista kuitenkin joskus ajatella, että he eivät ole mikään itsestään selvyys. He ovat tärkeintä, mitä sinulla on ja sinä voit menettää heidät oman käytöksesi takia.
[/quote]
Sinäkö olet sitä mieltä, että avioliittosi laatu paranisi sillä, että puolisosi valehtelisi sinulle pettämisestä?
Kaikki nauraisivat sinulle selän takana, kun olisit ainoa, joka ei tietäisi ja eläisit valheessa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:31"]
Jotenkin huvittaa nämä viestit tyyliin, kerro, niin saatte kriisin aikaiseksi ja tätä kautta mahtavan avioliiton, jossa on avoin ja seesteinen ilmapiiri ja olette lopulta läheisempiä kuin koskaan. Onko täällä nyt joku lukenut vähän liikaa naistenlehtiä? Veikkaisin, että lopputolos voi useissa tapauksissa olla jotain ihan muuta.
[/quote]
Ja sinä meinaat että se vieraan paneminen menee pois, jos sitä ei kerro :)
Ei ihme, että naiset ampuvat viestinviejän, kun ei ymmärretä, että se naiminen on jo tapahtunut ja se ei mene pois, vaikka sitä ei teille kerrottaisi.
Se riski on otettava, että ero tulee, kun menee panemaan vierasta naista. Mutta ei se sieltä mihinkään mene pois, jos siitä valehtelee. Se työkaveri tulee sen kertomaan kymmenelle parhaalle kaverille ja sitä kautta se juttu leviää.
joku päivä 10 vuoden päästä se on sinun korvissasi.
Sekö on parempi, että kuulet miehesi pettäneen sinua jo vuosia sitten ja pitäneen pilkkanaan toisen naisen kanssa ja sinä olet vain leikkinyt tyhmyyksissä kotia ja luottanut puolisoosi.
Toisena naisena ollessani monesti mietin, että miltähän tuosta tutustani tuntuisi, jos tietäisi, että olen juuri eilen illalla ottanut hänen mieheltään suihin ja ollaan rakasteltu kiihkeästi.
Mamma läpersi pennuistaan ja kiitteli miestään, kuinka hyvä isä se oli :D
Joo, vähän nauratti kyllä mamman naivius. Ei kyllä hyvä tuttu ollut, mutta työkuvioiden kautta tunsin rakastajani vaimon.
Onneksi mies ei kertonut vaimolleen. En olisi halunnut hullua eukkoa silmilleni. Ovat vieläkin naimisissa ja joskus kyllä kutkuttaa, kun kuuntelen mamman juttuja täydellisestä perhe-elämästä :D
Noo, ehkä joskus kun oikein vituttaa, niin saatan kertoa mammalle, että valheellehan se sun elämäs perustuu.....
Aika kutkuttava tilanne, kun voi tuhota toisen elämän koska tahansa, kun miehensä ei ole halunnut kertoa asiasta.
[/quote]
Oletko vielä niin nuori, että et ymmärrä, ettei kaikki ajattele kuin sinä.
Jos sinä haluat elää vaaleanpunaista huttuvalhetta, niin se on sinun valinta. Minä haluan elää rehellisyydessä ja haluaisin, että mies kertoisi.
Ymmärrätkö, että me olemme erilaisia ja suhteita on erilaisia.
[/quote]
Jotenkin sitä vaan elämä avartaa näkemään muutakin kuin naistenlehtien yksinkertaistettuja elämänohjeita. Mikä sinua tässä huvittaa? Eikö ongelmia voi mielestäsi ratkaista?
Minä taas ihmettelen niitä naistenlehtien juttuja julkkiksista, joilla on ties kuinka mones avioliitto menossa. Miksei vaan pysyä saman ihmisen kanssa ja ratkoa vastaan tulevia ongelmia myötä- ja vastamäessä?
Toki, jos ei ole valmis kohtaamaan itseään ja toista, ei ole mitään mahdollisuuksia päästä ratkomaan ongelmia. Silloin on vaan erottava ja aloitettava uudestaan toisen ihmisen kanssa. Voi olla, että sillä kertaa onnistaa tai sitten jää taas johonkin mutakkoon sutimaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 09:46"]
[/quote]
Oletko vielä niin nuori, että et ymmärrä, ettei kaikki ajattele kuin sinä.
Jos sinä haluat elää vaaleanpunaista huttuvalhetta, niin se on sinun valinta. Minä haluan elää rehellisyydessä ja haluaisin, että mies kertoisi.
Ymmärrätkö, että me olemme erilaisia ja suhteita on erilaisia.
[/quote]
Oletko itse kenties vielä niin nuori ja naivi, ettet ymmärrä, että kaikki naiset eivät halua, että mies kertoisi tällaisesta? Ymmärrätkö, että olemme erilaisia ja suhteita on erilaisia?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:47"]
Itse en haluaisi tietää.
Olen miehelle sanonut, että jos joskus hairahtuu, niin ei kerro. Hairahdus tarkoittaa just jotain tuollaista tilannetta, että on ollut riitaa, stressiä yms ja jurripäissään vaan tulee tilanne, johon ei tule sanottua ei ja aamulla kaduttaa.
Jos taasen pettäisi toisen kerran tai aloittaisi suhteen, olen toivonut, että jättäisi mut, mutta että ei edes silloin kertoisi vaan jättäisi mut sen todellisen syyn takia, eli sen, miksi ylipäätään moiseen kykeni ja miksi moista halusi.
Hyvään suhteeseen ei tule kolmatta osapuolta eli jos toistamiseen pettäisi (toki tässäkin taas erona, jos edellisestä kerrasta on 20v), niin silloin meidän suhde olisi jo selvittämättömästi solmussa.
Jos kertoisi jättämisen syyksi pettämisen, niin en luultavasti koskaan osaisi mennä itseeni ja miettiä mitä osaltani tein suhteessa väärin.
ja jos taas pettäminen olisi vain tuollainen hairahdus, en haluaisi tämän suhteen moiseen loppuvan, mutta tunnen itseni niin hyvin, että tiedän etten koskaan tuosta toipuisi ja niinpä suhde päättyisi.
[/quote]
eli käytännössä olet antanut miehellesi luvan pettää, näin mies sen tulkitsee.
Kysy itseltäsi ainakin seuraavat kysymykset:
1. onko pettämisesi taustalla se, että suhteenne on huono/siinä on jotain pahasti pielessä?
2. vaikuttaako pettäminen (mikäli siis et kerro) suhteeseenne jatkossa vai voisiko se jatkua kuten ennenkin tai mahdollisesti parempana?
3. haluaisiko vaimosi oikeasti tässä elämäntilanteessa tietää ja mikä olisi HÄNEN kannaltaan paras tai huonoin vaihtoehto? Kestäisikö hän tiedon ja siitä mahdollisest seuraavan eron? Yritä asettua aidosti vaimosi asemaan ja miettiä, onko hänen kannaltaa parempi elää valheessa ja tulla huijatuksi vai toisaalta joutuaa (mahdollisesti) pistämään koko elämä uusiksi. Haluaisiko hän, jos voisi päättää, pitää nykyisen elämänsä ja suhteensa vai tietää totuuden? Kannattaa muistaa, että ero on valtava menetys myös sille osapuolelle jonka aloitteesta se tapahtuu.
Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa. Itse kerroin (ja erosimme) koska vastaus ensimmäiseen kysymykseen oli kyllä ja toiseen ei. Kolmanteen vastaus olisi ollut kyllä, uskon että mieheni olisi onnellisempi jos emme olisi eronneet, ja että hän olisi mieluummin pitänyt vanhan elämänsä ja liittomme. Mutta kun meillä se pettäminen johtui aivan muista asioista kuin tilapäisesti vaikeasta tilanteesta, kännnistä tai hetken huumasta. Tsemppiä kaikille osapuolille.
Tunnusta ja kerro vaimollesi nämä samat asiat, mitä kerroit meille. Ei avioliitto pääty yhteen hairahdukseen, mutta se voi päättyä salailuun ja syyllisyydentunteeseen. Voitko oikeasti olla avoin ja rehellinen vaimollesi muissa asioissa, kun tämä painaa mieltäsi?
Minä annoin yksittäisen hairahduksen miehelleni anteeksi. Pariterapia auttoi. Avioliitossamme on nykyään paljon henpompi hengittää kuin ennen uskottomuuskuviota. Lopulta itse pettäminen oli terapiakäynneillä vain rikka rokassa, paljon isompia roskia tuli siivottua suhteemme nurkista.
Jos mieheni ei olisi kertonut rehellisesti teostaan, olisi suhteemme huonontunut vaan entisestään. Ei olisi tullut suursiivousta ja parempaa suhdetta. Etääntyminen olisi vaan lisääntynyt vuosi vuodelta. Kriisi on aina mahdollisuus johonkin uuteen ja parempaan.