Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnustanko pettämisen?

Vierailija
06.06.2013 |

Perkele minkä tein. Harrastin työmatkalla seksiä kollegan kanssa. Kummallakin kamala morkkis. Mulla taustalla riitoja vaimon kanssa, valtavaa stressiä erityislapsen hoidosta. Jälkeenpäin ajatellen ihan typerän pienestä petin. Hävettää ja kaduttaa. Tämä oli ensimmäinen ja ainoa kerta. Tunnustanko? Vaimo ei tiedä, tuskin epäilee. Rakastan vaimoani ja lastani. Pelkään että vaimo ottaa eron. Voi jumalauta. Aivan epätodellinen olo. Olenko rehellinen vai kärsinkö hiljaa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:55"]

Jos arvostat itseäsi enemmän kuin vaimoasi, et ehkä kerro. Jos oikeasti rakastat vaimoasi, sinun on pakko tunnustaa.

[/quote]

Tästä olen täsmälleen päinvastaista mieltä mutta samoilla perusteilla. Jos oikeasti rakastat vaimoasi, et kerro. Hän ei tule milloinkaan unohtamaan sitä, ei milloinkaan enää luota sinuun, ei kykene koskemaan sinuun ajattelematta sitä toista naista. Hän ehkä suostuu jatkamaan yhteiseloa kanssasi, ehkä hän vuosien saatossa jopa antaa anteeksi, mutta unohtamaan hän ei pysty.

Jos haluat avioliittosi jatkuvan, kärsi yksin, älä kerro. Omantunnontuska helpottaa ajan kuluessa.

Vierailija
22/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut eroa. Ihmeen normaalisti pystyn ylipäätään käyttäytymään. Blokkaan vaan asian mielestäni. Mulla on valmiina päässä tosi vahvat mielikuvat miten ilta meni. Kuvittelen miten olen huoneessani ja mitä kirjaa luin jne. ja uskon siihen melkein itsekin. Ainoastaan nyt tänne kirjoitteleminen tuntuu vähän siltä, että jatkan pettämistä. Olen kyllä vama, että paska fiilis tästä ajan mittaan helpottaa. Koko ajan on parempi olo. Kollega ei ole töissä samassa paikassa kuin minä joten ehkä tietokaan ei leviä. Täällä oli aika moni sitä mieltä, ettei kannata kertoa. Itse en haluaisi tietää eikä vaimoa kannata tässä satuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa, morkkis menee pois parissa viikossa ja kun kerran tuollaista casual seksiä, ilman tunteita, niin ihan normaalia.

Vierailija
24/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa, morkkis menee pois parissa viikossa ja kun kerran tuollaista casual seksiä, ilman tunteita, niin ihan normaalia.

Vierailija
25/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Piste.

Vierailija
26/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:48"]

Ei ole vielä tullut eroa. Ihmeen normaalisti pystyn ylipäätään käyttäytymään. Blokkaan vaan asian mielestäni. Mulla on valmiina päässä tosi vahvat mielikuvat miten ilta meni. Kuvittelen miten olen huoneessani ja mitä kirjaa luin jne. ja uskon siihen melkein itsekin. Ainoastaan nyt tänne kirjoitteleminen tuntuu vähän siltä, että jatkan pettämistä. Olen kyllä vama, että paska fiilis tästä ajan mittaan helpottaa. Koko ajan on parempi olo. Kollega ei ole töissä samassa paikassa kuin minä joten ehkä tietokaan ei leviä. Täällä oli aika moni sitä mieltä, ettei kannata kertoa. Itse en haluaisi tietää eikä vaimoa kannata tässä satuttaa.

[/quote]

Mites seuraavalla kerralla?

Vierailija
27/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/54 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 17:37"]

Tästä olen täsmälleen päinvastaista mieltä mutta samoilla perusteilla. Jos oikeasti rakastat vaimoasi, et kerro. Hän ei tule milloinkaan unohtamaan sitä, ei milloinkaan enää luota sinuun, 

[/quote]

Miksi ihmeessä haluaisit ap:n vaimon luottavan mieheen joka ei ole luotettava?

Vierailija
29/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt kun niin moni täällä sanoo että älä kerro! Mä todellakin haluaisin tietää, kun usein noilla pettämisillä on kuitenkin tapana paljastua jossain vaiheessa ja puhun ihan omasta kokemuksestani.

Mua on myös petetty, mutta ei mies tietenkään uskaltanut sitä mulle kertoa. Pettäminen paljastu jonkin ajan kuluttua ihan muuta kautta. Pahinta oli kun olin aavistinut asian ja jopa koittanut kysellä siitä, mutta mies valehteli päin naamaa. Myöhemmin selvisi että moni muukin oli tiennyt asiasta ja miehen kaverit käyttäytyivätkin oudon ystävällisesti minua kohtaan...

No pettämisestä selvittiin ja itse asiassa liittomme voi paljon paremmin sen jälkeen, kun oli pakko puhua ja selvittää kaikki ongelmat joita meillekin vuosien varrella oli kasaantunut. Vaikka kyllä siinä tietty aikaa meni... Pahinta oli kuitenkin aavistella asiaa, ja että mies valehteli. Itse arvostan sitä että jos tolleen mokataan, niin sitten tunnustetaan ja ollaan pahoillaan. 

Ainakin viimeistään siinä vaiheessa jos vaimo jotain epäilee niin olet tyhmä jos et kerro!

Vierailija
30/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjjooo... ainakin olet kehiteelyt itsellesi "hyvän syyn" pettämiseen. Hah sentään, mokasit ja syytät siitäkin erityislastasi. Aikamoinen turhake olet. Mutta asiahan on sinun ratkaistava, minä suosittelen kertomaan vaimolle, näin annat hänelle ja parisuhteellenne mahdollisuuden kehittyä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
31/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 00:30"]

jjjooo... ainakin olet kehiteelyt itsellesi "hyvän syyn" pettämiseen. Hah sentään, mokasit ja syytät siitäkin erityislastasi. Aikamoinen turhake olet. Mutta asiahan on sinun ratkaistava, minä suosittelen kertomaan vaimolle, näin annat hänelle ja parisuhteellenne mahdollisuuden kehittyä suuntaan tai toiseen.

[/quote]

miltäköhän vaimosta tuntuu kun saa tietää, että hänen hoitaessaan erityislasta yksin ap pani jotain merkityksetöntä työkaveria... Vaikka ap et nyt tunnustaisikaan, niin näillä asioilla on vain tapana tulla ilmi ennemmin tai myöhemmin. Jos asia selviää vasta myöhemmin mutkan kautta, on vaimon aika vaikea luottaa kyseessä olleen todella ainoa kerta

Vierailija
32/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon, mahtavaa!

Voit olla tunnustamatta tai tunnustaa, aivan oma asiasi.

Mutta muista, että pettäminen voi tulla julki vuosien päästä. Että mukavia ja stressittömiä tulevia aikoja :D

Vierailija
33/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK

Vierailija
34/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunnusta. Kärsi nahoissasi.

Vierailija
35/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 16:07"]

Joskus on armeliaampaa olla kertomatta, mutta kuka pystyy elämään pettämisasia omallatunnollaan? Jos sulla on oikeasti kauhea morkkis tästä asiasta ja rakastat perhettäsi, niin veikkaan, ettet pysty olemaan kertomatta, vaikka haluaisitkin.

[/quote]

Sen asian kanssa on vaan pystyttävä elämään, ensimmäinen viikko pahin ja sitten helpottaa. Jatkossa pettäminen ei enää tunnu niin pahalta. Jossain vaiheessa ei enää miltään. Pettämisestä osaa ottaa rusinat pullasta ja pitää hauskaa.

Pettämisen voi ulkoistaa suhteesta kokonaan. Ei pidä syrjähyppyjen antaa vaikuttaa parisuhteeseen eikä perhe-elämään. 

Minulla on tästä vuosien kokemus, ei kiinnijääntejä. Pettäminen pitää tapahtua viisaasti, ei kotikulmilla.

Vierailija
36/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 08:57"]

Joskus on armeliaampaa olla kertomatta, mutta kuka pystyy elämään pettämisasia omallatunnollaan? Jos sulla on oikeasti kauhea morkkis tästä asiasta ja rakastat perhettäsi, niin veikkaan, ettet pysty olemaan kertomatta, vaikka haluaisitkin.

[/quote]

Sen asian kanssa on vaan pystyttävä elämään, ensimmäinen viikko pahin ja sitten helpottaa. Jatkossa pettäminen ei enää tunnu niin pahalta. Jossain vaiheessa ei enää miltään. Pettämisestä osaa ottaa rusinat pullasta ja pitää hauskaa.

Pettämisen voi ulkoistaa suhteesta kokonaan. Ei pidä syrjähyppyjen antaa vaikuttaa parisuhteeseen eikä perhe-elämään. 

Minulla on tästä vuosien kokemus, ei kiinnijääntejä. Pettäminen pitää tapahtua viisaasti, ei kotikulmilla.

[/quote]

Ensimmäinen viikko?? Hah! Itse petin 5 vuotta sitten ja olo on vieläkin välillä aivan kamala!! Mieti sitä!

Vierailija
37/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eikös näillä ihmisillä, joilla ei ole omaatuntoa ole jokin nimikin. Olikos se psyko...logi vai mikä se oli.

Kyllä sinä pettämisesi vielä edestäsi löydät! Sitten naurattaa, minua ainakin :)

Vierailija
38/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kuinka moni haluaa elää valheessa, eikä halua tietää miehensä pettämisestä. Ovatko nämä niitä naisia, jotka täällä kirjoittaa, että minun mieheni ei ikinä petä.

Minä haluaisin, että kertoisit minulle jos olisit mieheni. Minä en eroaisi pettämisestä, mutta valehtelemisesta Saattaisin erota.

Yleensäkin olen sitä mieltä, että uskollisuus on yliarvostettu juttu. Herranen aika. Pitkissä avioliitoissa yleensä jompikumpi pettää tms. jossain vaiheessa- En uskokaan, että kultahääpäiväänsä viettävät parit ovat olleet uskollisia koko liittonsa toisilleen.

Mutta se, että valehdellaan oman nahkansa pelastamiseksi, olisi eron paikka. Minulla on helpompi elää, kun voin luottaa toiseen ja tiedän missä mennään.

Miksi niin moni haluaa elää tilanteessa, että elää valheessa? Miksi moni haluaa elää tilanteessa, että mies on käynyt vieraissa, mutta te haluatte, että se valehtelee teille.

Vierailija
39/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tästä mallia ap:lle. Kun se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa? Ja mikä ei tapa, niin se vahvistaa? Et voi olla täysin varma, pysyykö asia salassa ikuisesti. Nyt on teko, jota ei saa tekemättömäksi, mutta se on kuitenkin tapahtunut. Jos asia tulee ilmi vaikkapa kuukausien ja vuosien päästä, niin teon lisäksi tulee vielä kuukausien tai vuosien salailu ja valehteleminen.

Vierailija
40/54 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro, jos et halua eroa. Onhan se kyllä aika paksua perustella pettämisensä sillä, että perheessä on erityislapsi. Ihmiset päätyvät pettämään milloin mistäkin syystä. Aina löytyy joku juttu, jolla voi selittää itselleen ja muille miksi kävi näin. Näitä vain tapahtuu monille, varsinkin pitkissä suhteissa. Se, että kadut, kertoo, että tiedät tehneesi väärin. Minusta sinun kuuluu kärsiä tunnontuskasi yksin. Vaimosi on varmasti uupunut arjen pyörittämiseen. Säästä hänet omalta töppäilyltäsi. Kadu ja kärvistele ja ennen kaikkea osallistu lastenhoitoon ja tarjoa vaimollesi omaa aikaa.

Lapset ja perhe voivat tuntua nyt rasitteelta. Muista kuitenkin joskus ajatella, että he eivät ole mikään itsestään selvyys. He ovat tärkeintä, mitä sinulla on ja sinä voit menettää heidät oman käytöksesi takia.