Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 95% mummoilla on järkyttävä permis?

Vierailija
20.07.2020 |

Harmaa lyhyeksi leikattu ja kiharrettu tukka. Ja näin on ollut vuosikymmeniä. Miksi?! Harmaissa hiuksissa ei ole mitään pahaa; päinvastoin luonnollisuus on mielestäni kaunista, mutta eikö tukka voisi olla keskipitkä tai pitkä tai edes siisti polkka? Tunnen yhden mummon jolla upea harmaa pitkä tukka, persoonana on muutenkin eloisa ja tämäkin saa hänet näyttämään ikäistään nuoremmalta. Eikö mummoille ehdoteta muita kampauksia? Uskon että moni mummo näyttäisi 10+ vuotta nuoremmalta ilman sitä hirveää permisreuhkaa.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä permis on niille kuin nyky-w.t.:ille tatuointi?

Missähän noita permismummoja nykyään mahtaa olla? Niitä oli joskus 50 vuotta sitten. Itse näen enimmäkseen suoraa polkkaa tyylin Mari Rantanen. Useimmilla harvahapsisella roikkuu pitkin pääkalloa, kun ei ole mahdollista käydä joka päivä kampaajalla föönauttanassa. Ainoa permismummolta näyttävä, jonka tiedän, on kaverini, jolla on luonnonkihara ja joka on pidettävä lyhyenä, ettei näyttäisi jostain karanneelta varsinkin kosteilla keleillä.

Vierailija
102/105 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla ihmisellä kasvojen piirteet valuu alaspäin, niin pitäisikö sen tukankin valua?

Itselle ei ole nuorenakaan sopinut suora pitkä tukka, vaan se on tehnyt naamastani noitamaisen.  Niinkuin se näkyy tekevän nytkin niille, joilla on kaidat kasvot, mutta nykymuoti orjuuttaa nuoria enemmän kuin ennen.

Ja kun hiuslaatu on suoraa ja ohutta, niin mulla on ollut aina permanentti alla jämäköittämässä hiusta, että se jotenkin edes kuosissa pysyy.

Minun tukkani ei ole harmaa.  Se oli nuorena melkein musta ja nyt se on melkein valkoinen.  Harmaata siinä ei ole ollut koskaan.  Siihen on vaan alkanut ilmestyä valkoisia raitoja sinne tänne.

Ihailin aina ennen tätini valkoista kiharapilveä ja tadaa - nyt se on minulla itselläni hyvää vauhtia tulossa.  Kohotan hiuksia ylös ja pidän kiharat, sopii hyvin.  Pitkä tukka tai suora polkka tai suora lyhyt tukka olisi minulla kauhean näköinen.  Onneksi hiusta on vielä paljon.

Ihailen etelämaisia naisia, jotka vanhoinakin vielä loihtivat hiuksiinsa erilaisia kampauksia, nutturoita, isoja kiharoita ym.  Harvemmin heillä hiukset pitkinä hajallaan roikkuvat.  Suomalainen hius vain tarvitsee permanentin tukemaan kampaustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkäävät Anna Puusta. Hän on täti-muodin ikoni. Hän on osoittanut, että nuorikin nainen voi pukeutua, kuin tantta.

Vierailija
104/105 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä mummoiässä, tosin en mummo.

Minulla on suorat pitkät paksut hiukset. Permistä en ole harkinnut.

Vierailija
105/105 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ohuet, lasimaiset hiukset. Jopa kampaajat ovat ehdottaneet permanenttia etten näyttäisi kaljurotalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän