Miksi 95% mummoilla on järkyttävä permis?
Harmaa lyhyeksi leikattu ja kiharrettu tukka. Ja näin on ollut vuosikymmeniä. Miksi?! Harmaissa hiuksissa ei ole mitään pahaa; päinvastoin luonnollisuus on mielestäni kaunista, mutta eikö tukka voisi olla keskipitkä tai pitkä tai edes siisti polkka? Tunnen yhden mummon jolla upea harmaa pitkä tukka, persoonana on muutenkin eloisa ja tämäkin saa hänet näyttämään ikäistään nuoremmalta. Eikö mummoille ehdoteta muita kampauksia? Uskon että moni mummo näyttäisi 10+ vuotta nuoremmalta ilman sitä hirveää permisreuhkaa.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöljä. Kyllä minäkin haluaisin kiiltävän, tuuhean pitkän tukan näin viisikymppisenä, mutta se ei onnistunut edes nuorena ja vuosi vuodelta huonommin. Nyt on polkkakin jo purkkaa ja kalju paistaa.
No miksei sitä kynittyä rottaa voi ajaa pois ja hankkia tilalle upean peruukin?
Totta puhuen minä olen miettinyt. Mutta minulla ei ole varaa laadukkaisiin peruukkeihin, enkä halua toisen ihmisen kuollutta karvaa, kerättynä ties mistä tai hädänalaisilta.
Ja minä haluan pestä sen joka päivä.
Luulen ettei halpa synteettinen oikein taivu tähän, tykkäisin kyllä laittaa milloin vihreän tai keltaisen peruukin päähän, mutta sitten te nauraisitte vanhaa akkaa vappuperuukissa.
Viime kesänä vedin koneella lyhyeksi, koska minulla on hirveä hilseongelma.
Nyt on kasvanut vähän korvien alapuolelle ja alkaa taas mennä purkaksi, eikä päänahan ongelmat hellitä. Mietinkin tässä että kunhan saan koneen haltuuni niin vetäisen sängen taas. Minulla on kyllä ollut sellainen useasti nuorenakin.
Nykyään oikeastaan ihan sama kun voin pipoa tms. käyttää aina ihmisten ilmoilla.
Silloinkin varmaan tulee sanomista, "mummo ja 5 millin siili!" jos joku sattuu näkemään.
Minulla oli muuten 13-vuotiaana jo sellainen maantienharmaa mummopermanentti. Niin oli joka toisella silloin.
Vain uskovaisilla oli näitä nykyisiä roikkotukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla mummoista tukka ilman permanenttia näyttäisi siltä kuin se olisi voideltu menemään päätä myöten.
Permanentilla saa vähän armoa siihen, ettei tarvitse pestä hiuksia joka päivä. Mummot kun voi olla väsyneitä, kuten sinäkin tulet joskus olemaan.
Jaa että pitäisi ostaa peruukki ihan sinun iloksesi? Ei ole sen arvoista, senkin provo.
Minun ilokseni? Ei tietenkään. Omaksi iloksi vain, ei sitä muiden takia pidäkään ostaa! Hienoa jos on sinut permiksensä kanssa, mutta jos olisi mahdollisuus näyttää kivalta peruukin kanssa, niin miksei? Väsyneisyys on itsestä kiinni. AP
Millaiset peruukit ovat mukavia käyttää? Onko sinulla jotain lempparivalmistajaa?
En ole vielä ostanut peruukkia, sillä vielä en ole permisiässä, mutta varmasti googlaamalla löydät hyviä valmistajia sinulle. Eikun vaan kokeilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla mummoista tukka ilman permanenttia näyttäisi siltä kuin se olisi voideltu menemään päätä myöten.
Permanentilla saa vähän armoa siihen, ettei tarvitse pestä hiuksia joka päivä. Mummot kun voi olla väsyneitä, kuten sinäkin tulet joskus olemaan.
Jaa että pitäisi ostaa peruukki ihan sinun iloksesi? Ei ole sen arvoista, senkin provo.
Minun ilokseni? Ei tietenkään. Omaksi iloksi vain, ei sitä muiden takia pidäkään ostaa! Hienoa jos on sinut permiksensä kanssa, mutta jos olisi mahdollisuus näyttää kivalta peruukin kanssa, niin miksei? Väsyneisyys on itsestä kiinni. AP
Millaiset peruukit ovat mukavia käyttää? Onko sinulla jotain lempparivalmistajaa?
En ole vielä ostanut peruukkia, sillä vielä en ole permisiässä, mutta varmasti googlaamalla löydät hyviä valmistajia sinulle. Eikun vaan kokeilemaan!
Ei kun osta sinä eri valmistajilta ja tule sitten kertomaan, kulkeeko niissäkin hinta ja laatu käsikynkkää. Minä en tuhlaa noihin rahaa muuten kuin sairauden vuoksi, jos sittenkään.
Minulla on kiharat luonnostaan. Aika monella ystävällä hiukset harvenee niin ensin ne on pakko lyhentää ja sitten permanetillä yrittää tuuhentaa.
Ai kauheeta. Ehkä aloittaja sitten ymmärtää paremmin, kun hieman tulee ikää. Antaa nyt mummojen olla rauhassa. Aina näitä saa kuulla kuinka tukka näyttää villakoiran perseeltä. Kaikki ei halua olla Aira Samulin-hiuksissa, toki näyttävät upeilta. Ihan kyllä provoksi epäilen tätäkin, tylsyyteen huudellaan ja arvostellaan.
Olen 50-vuotias nainen ja makuni on aina ollut hyvä. Minulla on kauniita persoonaani sopivia vaatteita, en omista mitään kukkakuosia, niinkuin en ole koskaan omistanutkaan. MInä en tule mummoutumaan, minulla on nuorekas persoonaani sopiva tyyli, siksi minua luullaan usein nuoremmaksi kuin olen. Mummopermistä en tule koskaan ottamaan, eihän nyt kukaan täysijärkinen halua sellaista sähköiskulta näyttävää kampausta päähänsä. Tosin Suomi on täynnä juntteja joilla ei ole tyylitajua, siksi näitä vaan löytyy täältä läjäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli paljon alapeukkuja! Tämähän vain kertoo itsereflektion puutteesta. Onko mummopermiksen kannattajat oikeasti koskaan harkinneet muita vaihtoehtoja? Vai mennäänkö vaan perinteen mukaan ja pidetään yllä ummehtunutta asennetta uutta kohtaan? Ihan oikeasti! Kertokaa!
Tukka ja järki ei aina pysy samassa päässä.
Miten voi jotakuta ahdistaa ventovieraiden ihmisten hius- ja pukeutumistyyli niin paljon, että sitä pitää oikein netissä kauhistella? Jos mummot itse viihtyvät harmaassa permiksessä, niin onko se jotenkin aloittajalta pois?
En tiedä onko ap koskaan kokeillut käyttää peruukkia päivittäin... Minä olen ja voin kertoa että vaikka olisi ostanut kuinka kalliin ja hienon se on silti ihan h****tin epämukava, hankala ja hiostava. Ja pesu ja huolto yhtä tuskaa. Aikani käytin kun oma tukka on mitä on, sitten luovutin. Tuntui järjettömältä maksaa tuhansia euroja vuodessa siitä ylimääräisestä työstä ja tuskasta. Mummotukkaa ei vielä ole mutta näillä geeneillä se lienee vain ajan kysymys. Pahoittelut että tulen välillä näkymänne pilaamaan.
Anopilla on just toi mummokypärä ja piirretyt kulmat. Molemmat mulle kauhistus. Sitten, kun tulee kampaajalta, tulee ensiksi meille pikku hymy naamallaan, odottaen kehumista, kuinka kaunis hän onkaan.
En ole jaksanut enää valehdella, on saanut odotella kehuja ihan vapaasti.
Permanentit saisivat tulla pitkästä aikaa taas muotiin. Kiharat kaunistaisivat paljon useampaa naista kuin suoristetut hiukset.
Ihan pahin on ohuet viivamaiset kestokulmat. Vanhentaa vain ulkonäköä. Miksi kukaan haluaa sellaisia? Toki jotkut vetävät ne viivat kynällä, mutta tiedän joitakin jotka laitattaneet tatuoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Anopilla on just toi mummokypärä ja piirretyt kulmat. Molemmat mulle kauhistus. Sitten, kun tulee kampaajalta, tulee ensiksi meille pikku hymy naamallaan, odottaen kehumista, kuinka kaunis hän onkaan.
En ole jaksanut enää valehdella, on saanut odotella kehuja ihan vapaasti.
Niin, sehän olisikin ihan kauheaa, jos joutuisit vanhan ihmisen päivää piristämään. Sinun täytyisi kuitenkin avata suusi ja virkkaa pari sanaa. Hirveä vaiva! Että kehtaakin odottaa moista.
Ihanaa, sainkin tästä inspiksen ottaa permis ! Se on just mainio tälläisillä helleilmoilla, kun tukka on hiestä märkä juurista.
Jess ! Nyt menen pläräämään permiskuvia.
Kiitos vinkistä ystävällinen ap. Muistelen sinua kiitollisuudella.
Mitä vikaa kukkakuosissa muka on ? Mikään ei ole freeshimpää ja nätimpää kesällä, kuin valkopohjainen kukkamekko tai paitis tai pitkikset.
🌸🌿🌻☘🌷
Moni nainen pälvikaljiuntuu vaihdevuosien myötä. Kiharapilvi peittää ja tuuheuttaa
Täällä meilläpäin on kyllä yleisempää että mummoilla on lyhyeksi kynitty, piikkisuora harmaa "miestukka". Takaapäin ei erota onko kyse miehestä vai naisesta, kun vaatteetkin usein ihan samanlaisia.
Kun minä olin lapsi, kaikilla mummoilla oli nuttura. Isoäidillä oli permanenttikiharat.
Tämän päivän mummot haluavat näyttää erilaiselta kuin edellinen sukupolvi näytti vanhana. Ei nutturaa eikä mekkoa, koska ei haluta näyttää "mummolta". Näyttävät siksi mummoilta, nykyaikaisella tavalla. Tulevaisuudessa mummomuoti on taas jotain aivan muuta kuin tänä päivänä.
Oletko huomannut ne mummot, joilla maantien väriset ohuet hiukset jotka liiskana päässä kiinni, päänahka vain näkyy. Siihen nuorison suosimat, ei kukalliset puserot ja mustat leggarit tai lökäverkkaeit päällä, Jes, tyylikästä!!?
Toivottavasti musta tulee mummona ihan tyylikäs, mutta mummon näköinen.
Jep ja nuorten naisten pississ-look on tosi tyylikäs: hiuslisäkkeet, joista näkee kilometrin päähän, että on lisäkkeet ja musta tai valkoinen tukka, kamalat tatuoidut kulmakarvat ja irtoripset ja kilo meikkiä ja kamelinvarvas-urheilutrikoot ja makkarankuoripaita