Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalla tapahtunutta, näinkin opetetaan lapsia...

Vierailija
06.06.2013 |

Laivamatkalla on ohjelmaa lapsille mm. piirustus- ja värityskilpailuja ym.. suunnistuksia.

Oma lapsenikin osallistui värittämällä annetun kuvan. Samaan aikaan kyseisessä tilassa oli muutama muukin värittäjä. Yksi tyttö isui ja väritti hieman, mutta enimmäkseen kuvaa väritti isä. Upeahan siitä tulikin. Itse en istunut  samassa pöydässä, kuin värittäjät, vaan kauempana lehteä selaillen (niitä oli kyseisessä tilassa vanhempien ajan vietteeksi).

Aamulla oli palkintojen jako. Ja kuinka ollakaan komeili tuon isän väritystyö voittajien joukossa! Kaikille annettiin kuintenkin lohdutuspalkinto, omani meni sitä hakemaan. Siitä värityskirjasesta hän oli todella tyytyväien ja iloinen.

Mutta samaan aikaan jonossa juuri edellä sattui olemaan tuo eilinen "värittäjä" ja he hakivat tuota voittajan palkintoa. Kuulin, kun palkinnon jakaja kysyi tuolta 4-vuotiaalta, että värititkö aivan itse tuon. Äiti todisti, että kyllä! Lähtivät tilasta pois edellämme ja äiti kovaan ääneen kailotti, kuinka taas tytär sai pääpalkinnon värittämisestä!

Oudon kuvan antaa tuo perhe lapselleen, siinähn sitä oppii, että hommat voi tehdä toinen ja palkinnon korjata itse.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me osallsituttiin kerran tietokilpailuun laivalla. Ryhmässämme oli 2-vuotias, 3-vuotias ja 5-vuotias. Muut lapset olivat kouluikäisiä. Olisi nyt ollut hieman outoa, jos en olisi auttanut kaikkia ryhmässä olevia lapsia (kaikki eivät siis omia). Pääpalkinto saatiin. Toisaalta kaikki lapset saivat jonkin pääpalkinnon. Palkinnon jako oli yhteinen kaikista kisoista, eikä kukaan saanut kahta palkintoa.

Vierailija
2/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erääseen runokisaan osallistui hieman vammaisen oloinen tms. tyttö, joka ei noudattanut kisan sääntöjä runonsa suhteen ja voitti silti ekan palkinnon. Kysyin jälkikäteen tälle perusteita (kilpailu oli erään leirin yksi odotetuimmista tapahtumista) ja sain ylimalkaisen selityksen suvaitsevaisuudesta, hyvästä käytöksestä jne.

Jotenkin surkeaa, että Suomessa suhtaudutaan vammaisiin, tummaihoisiin ym. kuin lemmikkiapinoihin; voi miten söpöjä, katsokaa kun ne tekee temppuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa?

Sen takia laivalla jaetaan kaikille vähintään se lohdutuspalkinto, ettei jäisi lapsia kaiherteleen se ettei juuri tällä kertaa voitto osunut kohdalle. Ja mitä helkutin väliä sillä jos sitä vammaista tyttöä on suosittu? Samalla tavalla siellä suositaan myös nuorempia osallistujia.

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:40"]

Erääseen runokisaan osallistui hieman vammaisen oloinen tms. tyttö, joka ei noudattanut kisan sääntöjä runonsa suhteen ja voitti silti ekan palkinnon. Kysyin jälkikäteen tälle perusteita (kilpailu oli erään leirin yksi odotetuimmista tapahtumista) ja sain ylimalkaisen selityksen suvaitsevaisuudesta, hyvästä käytöksestä jne.

Jotenkin surkeaa, että Suomessa suhtaudutaan vammaisiin, tummaihoisiin ym. kuin lemmikkiapinoihin; voi miten söpöjä, katsokaa kun ne tekee temppuja!

[/quote]

Vierailija
4/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se on, että iskälläkin on laivalla kivaa!

Vierailija
5/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti mitä väliä. Eihän se nelivuotias tajua, ettei värittänyt työtä kokonaan itse.

Vierailija
6/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:40"]

Ei kai kukaan tee lapsen läksyjä ja lapsi seurailee vaan sivusta????

[/quote]

Kuule, kun jotkut vanhemmat ehdottavat jopa sellaista, että kun Nico-Ninettoa jännittää nuo koetilanteet koulussa niin kovasti, niin miten olisi jos koulu voisi faksata ne kokeet kotiin ja Nico-Ninetto tekisi ne kokeet siellä kotona sitten omalla ajalla, vanhempien "valvonnassa". Juu ei ole tähän asti suostuttu.

Vierailija
7/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:59"]

Ihan oikeasti mitä väliä. Eihän se nelivuotias tajua, ettei värittänyt työtä kokonaan itse.

[/quote]

Normaali nelivuotias tajuaa. Harmi jos teillä on niin tyhmiä lapsia etteivät tajua.

Vierailija
8/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ap ei sanonut mitään?

Vierailija
9/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia vanhempia taitaa olla useitakin. Itse seurasin sivusta laivalla pidettyä tasapainokilpailua. Piti seistä yhdellä jalalla ja jos toinen jalka koski maata joutui sivuun. Yksi n. 5v horjahteli n. 3X jalkansa maahan mutta ei tajunnut sääntöjä eikä mennyt sivuun. Kilpailun vetäjä ei tapahtunutta nähnyt  mutta lapsen äiti kyllä selvästi näki. Ja pokkana sitten meni lapsen kanssa hakemaan pääpalkinnon. Lisäksi samainen äiti virnuili vaan omahyväisenä kun pari pidempään tasapainoilutta lasta huomautti epäreiluudesta.

Vierailija
10/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:20"]

[/quote]

Oikeesti... Mieti nyt itse... "yhyy! ei tuo 4-vuotias lapsi ansainnu palkintoaan, ku isi teki kaiken! haluan revannsia NYT HETI! niin epäoikeudenmukainen maaila... niis..."

Normaalina ihmisenä minä en halua nipottaa asioista, joilla ei ole oikeasti väliä. Tiedän, että perhe kilpaili epäreilusti, mutta uskon myös siihen, että tuo asia korjaantuu viimeistää siinä vaiheessa, kun vanhemmat ovat kuolleet, eikä ole enää passuutettavaa ympärillä. Olettaen siis, että perhe ei ole sopinut vaikka sopivia häitä etukäteen tai muuta yhtä mahdotonta.

Kilpailu meni pieleen, vituttaisi ihan mahdottomsasti, mutta kun kyseessä on VAIN jokin random laivakilpailu, niin se ei todellakaan ole taistelun arvoinen oikeus... Säästäisin voimiani sinne, missä oikeasti pitää taistella, eli vaikka koulukiusaamiseen tai muuhun.

t. en ole ap, vaikka ehkä kuulostin siltä :D

Vierailija
11/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:28"]

No kouluaikoina vanhemmat sitten tekevät lapsensa läksyt. Tunnen tälläisen perheen. Surkeeta oikeesti kun äiti tekee jotain alakoululaisen tehtäviä.

[/quote]

Ja sitten menevät huutaman opelle huonoista koenumeroista, kun tehtävät on ollut aina niin hyvin tehty. Huoh. 

Vierailija
12/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:05"]

[/quote]

Oikeesti... Mieti nyt itse... "yhyy! ei tuo 4-vuotias lapsi ansainnu palkintoaan, ku isi teki kaiken! haluan revannsia NYT HETI! niin epäoikeudenmukainen maaila... niis..."

Normaalina ihmisenä minä en halua nipottaa asioista, joilla ei ole oikeasti väliä. Tiedän, että perhe kilpaili epäreilusti, mutta uskon myös siihen, että tuo asia korjaantuu viimeistää siinä vaiheessa, kun vanhemmat ovat kuolleet, eikä ole enää passuutettavaa ympärillä. Olettaen siis, että perhe ei ole sopinut vaikka sopivia häitä etukäteen tai muuta yhtä mahdotonta.

Kilpailu meni pieleen, vituttaisi ihan mahdottomsasti, mutta kun kyseessä on VAIN jokin random laivakilpailu, niin se ei todellakaan ole taistelun arvoinen oikeus... Säästäisin voimiani sinne, missä oikeasti pitää taistella, eli vaikka koulukiusaamiseen tai muuhun.

[/quote]

Niin just, vaietaan vaan kaikki hiljaseksi, kyllä se siitä suttaantuu!

Vierailija
13/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:05"]

[/quote]

[/quote]

Niin just, vaietaan vaan kaikki hiljaseksi, kyllä se siitä suttaantuu!

[/quote]

Ei... Vaan sanoin, että kannattaa taistella ne taistelut, joilla on sodan kannalta OIKEASTI merkitystä. Olen pahoillani, jos et osaa ymmärtää lukemaasi :(

Vierailija
14/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei... Vaan sanoin, että kannattaa taistella ne taistelut, joilla on sodan kannalta OIKEASTI merkitystä. Olen pahoillani, jos et osaa ymmärtää lukemaasi :("

No jos nyt kuvitellaan että se ei ole sota eikä sotatilanne, niin kannattaisko asiasta mainita, jotta jatkossakin pysyme sopuisana kansana? Asian kun voi esittää muullakin tapaa kuin sinä ekassa viestissäsi.

Vierailija
15/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:21"]

"Ei... Vaan sanoin, että kannattaa taistella ne taistelut, joilla on sodan kannalta OIKEASTI merkitystä. Olen pahoillani, jos et osaa ymmärtää lukemaasi :("

No jos nyt kuvitellaan että se ei ole sota eikä sotatilanne, niin kannattaisko asiasta mainita, jotta jatkossakin pysyme sopuisana kansana? Asian kun voi esittää muullakin tapaa kuin sinä ekassa viestissäsi.

[/quote]

vaikeaa kuvitella tilanne normaaliksi, jos kerta kilpakumppani ajattelee että voiton kannalta kannattaa tehdä kaikkensa, jopa HUIJATA leikkimielisessä kilpailussa voiton saamiseksi. En edelleenkään koe, että kyseinen luuseriperhe olisi oikeuden arvoisia, varsinkaan jos he ovat kotoisin kiinasta ja minä amerikasta. Heillä ei ole elämääni MITÄÄN merkitystä sen laivareissun jälkeen.

Voin sanoa tuon asian miten tahansa, mutta silti kokisin olevani vain säälittävä vinkuja muiden silmissä. Muut voisivat olla kanssani samaa mieltä, mutta en silti saisi kruunua päähäni kyisesessä pikkumaisessa tilanteessa. Tiedän, sillä olen useasti kokenut tilanteen niin oikeuden oikojana kuin vain seurassa olevana.

Niinkuin sanoin, säästän tuonkin valituksen voiman sitten sinne, missä oikeasti pitää jaksaa valittaa ja tapella oikeuksistaan.

Vierailija
16/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, omien kasvojen pelastus vaan syynä.

Joo, tiedän. Olette niitä samoja jotka uhoo töissäkin kaikennäköistä mutta suuta ei saada auki kun on sen aika.

Mun mielestä tässä olisi opetettu oikeudenmukaisuutta lapsille samalla, mutta tiedänpä mistä perheistä ne huijarit sitten tuleekaan.

Vierailija
17/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:41"]

Ahaa, omien kasvojen pelastus vaan syynä.

Joo, tiedän. Olette niitä samoja jotka uhoo töissäkin kaikennäköistä mutta suuta ei saada auki kun on sen aika.

Mun mielestä tässä olisi opetettu oikeudenmukaisuutta lapsille samalla, mutta tiedänpä mistä perheistä ne huijarit sitten tuleekaan.

[/quote]

:D no mut hienoa, että tiedät ja tunnet minut. Oikeasti, olen taistellut tässä maailmassa jo niiiiiiiiiiiiin paljon, että olen kyllä oppinut, koska se suu avataan ja koska ei. Ja kyllä, sen verran arvostan kasvojani, että en ihan jokaisesta pikkuasiasta rupea vinkumaan. Näen epäoikeudenmukaisuutta joka päivä ympärilläni: punaisia päin kävellyt räyhää autokuskille, kassalla asiakas huutaa työntekijälle, kun itse otti väärän tarjousmargariinin, kiusaajalapsen vanhemmat huutavat naama punaisena, kun kiusattu muka on kiusaaja...

Näissä tilanteissa vain viimeisessä olen avannut suuni. Kyseessä ei ollut edes oma lapseni, vaan pihan lapset, joiden tekemisiä olin seurannut jo pidempään parvekkeelta tupakin voimin.

Oikeasti, kaikki oikeudenmukaisuuden puolesta olevat taistelut eivät ole sen arvoisia. Siis ainakaan omalla kohdallani, sillä näen vääryyksiä ympärilläni päivittäin. En vain jaksa/halua olla aina se, joka on ensimmäisenä huomauttamassa epäolennaisista asioista kuin että: "anteeksi, tuossa seinässä ihan selkeästi lukee, että ei saa avata tuotteita. Voisitteko siis ystävällisesti laittaa sen kasvonaamion takaisin kiinni ja ostaa sen, kun kerta avasittenkin. Muuten kutsun vartijan, jos ette noudata sääntöjä."

Vierailija
18/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ihmettele jos et enää avaa suutasi, jos sieltä tulee pelkkää vinkunaa eikä se auta mitään. Ehkä se sun sotataistelutoimenpiteesi on seuraavaksi opetella ihan uudenlainen stragegia.

Vierailija
19/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:59"]

En mä ihmettele jos et enää avaa suutasi, jos sieltä tulee pelkkää vinkunaa eikä se auta mitään. Ehkä se sun sotataistelutoimenpiteesi on seuraavaksi opetella ihan uudenlainen stragegia.

[/quote]

Olet ihana, mistä kuvittelit, että suustani tulee pelkkää ininää tarpeen vaatiessa kovempia otteita? :D

Vierailija
20/42 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:59"]

[/quote]

Olet ihana, mistä kuvittelit, että suustani tulee pelkkää ininää tarpeen vaatiessa kovempia otteita? :D

[/quote]

Itse sanoit niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan