Onko noloa mennä yksin baariin ja jutella koko ilta baarimikon
ja hänen kaverinsa kanssa baaritiskillä? Kun eivät muut oikein kiinnostu :(
Kommentit (15)
kyllä niitä baarimikkoja aika helposti mukaan saa, ainakin kesätyöläisiä :)
On noloa. Vaikka oisit itse ko. baarissa töissä ja baarimikko olisi työkaverisi, on yksin juominen säälittävää.
Kyllähän sitä ravintola-alalla silti harrastetaan. Nuorten baarityöntekijöiden mielestä baarissa istuminen on siistiä, ja vanhat taas ovat usein alkoholisoituneita.
Itse siis ravintola-alalla.
Jep, helposti saa baarimikon mukaansa.
On se ainakin raskasta niille baarimikoille, jos olet koko illan heistä juttuseuraa odottamassa. Katsella nyt siinä kun ihminen juopuu yksikseen ja alkaa yötä kohti valittaa yksinäisyyttään ja itkeskeleekin pisteeksi iin päälle.
Voi sinne baariin muuten mennä yksin. Ota vaikka lehti mukaan. Tai luonnoslehtiö. Piirrä ja kirjoita.
On noloa häiritä baarimikkoa sen hommissa koko ilta. Tosi ikävä tilanne sille, jos haluaisi tehdä työtään rauhassa tai jutella oman kaverinsa kanssa, ja yksi tuppaa seuraan eikä tajua lähteä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 12:46"]
On se ainakin raskasta niille baarimikoille, jos olet koko illan heistä juttuseuraa odottamassa. Katsella nyt siinä kun ihminen juopuu yksikseen ja alkaa yötä kohti valittaa yksinäisyyttään ja itkeskeleekin pisteeksi iin päälle.
Voi sinne baariin muuten mennä yksin. Ota vaikka lehti mukaan. Tai luonnoslehtiö. Piirrä ja kirjoita.
[/quote]
En tietenkään itkeskele enkä valita vaan olen puhelias ja hyväntuulinen ja tunnen baarimikon entuudestaan sieltä baarista. Ollaan siis juteltu paljon ennenkin. AP
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 12:46"]
[/quote]
En tietenkään itkeskele enkä valita vaan olen puhelias ja hyväntuulinen ja tunnen baarimikon entuudestaan sieltä baarista. Ollaan siis juteltu paljon ennenkin. AP
[/quote]
No jos se on sun kaveri niin mitä noloa siinä silloin olisi? Paitsi se ettei yleensä ole tapana hengailla toisen työpaikalla juttelemassa. Sillä voi olla muutakin hommaa eikä kehtaa sanoa sulle. Tai haluaisi olla vaikka ihan hiljaa itsekseen, voin kuvitella että baarimikon hommissa joutuu jauhamaan tyhjää ihan tarpeeksi muutenkin.
Ei ole sopivaa, etä menet baariin baarimikon seuraksi. Voit toki istua tiskillä koko illan, mutta kyllä sinun pitää itse viihdyttää itseäsi ja antaa toisen tehdä työnsä. Hän ei ole seuraneiti. Usko nyt. Humalainen ihminen ei ole selvin päin olevan mielestä kivaa seuraa, vaikka olisi kuinka iloinen.
Minä flirttaan baarimikon kanssa välillä. Se on kivaa. Kerran ajattelinkin ottaa sen mukaani, mutta ilta on pitkä ja löysin toisen.
Anyway, joka kerta sekin käy mielessä...ja käyn yksin baarissa. Paras tapa iskeä miehiä.
Siksihän ne on siellä. Ne haluaa juttu- ja muutakin seuraa. Muuten olisivat töissä jossain muualla myyntityössä.
Pari näkökulmaa aiheeseen;
Ensinnäkin se ei näytä välttämättä hyvältä ulkopuolisten silmissä, jos baarimikko ei ehdi muuta tekemään kuin jauhamaan p*skaa yhden asiakkaan kanssa. Baarimikon esimies ei välttämättä tykkää! Baarimikon tehtävä on palvella kaikkia asiakkaita ja myydä -> tämä ei ainakaan tasapuolisesti toteudu, jos baarimikko on koko ajan kiinni jossain kaveriasiakkaassa.
Baaritiskin takana itsekin työskentelevänä toinen näkökulma on se, että tottakai on mukava vaihtaa sana taikka pari asiakkaiden kanssa (kaikkien asiakkaiden). Se kuuluu siihen työhön, että saa small-talkilla asiakkaan viihtymään. Mutta monesti haluaisi jo pois tilanteesta esim. tekemään muita asioita, jotka omassa työvuorossa _kuuluu_ hoitaa, kun joku puolituttu siinä tiskin päässä vain puhuu ja puhuu ja puhuu. Ei siinä voi selkää kääntää ja alkaa tekemään muuta tai sanoa asiakkaalle, että mene pois siitä, kun häiritset minun työntekoani? Ei siinä voi muuta kuin toivoa, että tajuaisi jo vaihtaa paikkaa...
Mieti itse olisiko sinusta mukavaa, jos joku tuttava tulisi useiksi tunniksi sinun työpaikalle pulisemaan?
Ja sinulle joka meinasit iskeä baarimikon... Olen itse siis nainen ja jokaisena baarityöskentelyiltana usea mies yrittää iskeä minua. Toiset siistimmin, toiset törkeämmin (esim. "haluaisin nuolla sinua"). Kaikille tavallaan flirttaan takaisin (asiakas viihtyy kun tuntee itsensä tervetulleeksi -> kauppa käy), mutta milloinkaan en ole ketään mukaani baarista ottanut, enkä ottaisi. Ja usein sanonkin, että tule huomenna selvänä kysymään uusiksi, jos joku pyytää syömään tms (eivätkä muuten tule :D ) Mieti nyt vähän.. Itse olet selvinpäin ja tuntitolkulla niitä känniääliöiden repliikkejä kuunnellut ja katsonut kuinka ne päihtyy. Sittenkö joku niistä pitäisi vielä viedä sänkyynsä sammumaan??! Ei paljon kiihota, hyi helevetti :D
Ei ole kovin fiksua häiriköidä baarimikkoa koko iltaa. Ihan sama onko tuttu vai ei, heillä on työnsä tehtävänä, ja se ei ole seuraneitinä toimiminen. Mutta baarissa voi kylä olla yksin ilman että se on noloa, kannattaa vaan ottaa mukaan esim. lehti tmv. jota voi siinä samalla selailla.
Hyvä tapa selvittää onko sille baarimikolle ok vai ei se "juttelu" on tehdä niin että EI jää tiskille (vaihtaa pari sanaa tilatessa) ja menee läheiseen pöytään istumaan ja sanoo että tule juttelemaan jos ehdit. Noin se baarimikko voi itse valita milloin ja kuinka kauan sinun kanssa ehtii juttelemaan (jos luppoaikaa ja fiilistä jutella on, voi tulla siihen sinun luoksesi).
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 13:15"]
Siksihän ne on siellä. Ne haluaa juttu- ja muutakin seuraa. Muuten olisivat töissä jossain muualla myyntityössä.
[/quote]
9 jatkaa. Saattaa ne tyypit olla siellä baarissa töissä myös muista syistä, kuten
- on iltarytminen ja haluaa työskennellä iltaisin/öisin
- on kiinnostunut olut-kulttuurista tms, tuntee mielenkiintoa alaa kohtaan
- haluaa tehdä luovaa myyntityötä, jossa mahdollisuus perustuotteen myymisen lisäksi luoda uusia tuotteita
- ei halua työskennellä kankeassa toimistoympäristössä tai tehdä rutiininomaista työtä
... Nämä nyt äkkiseltään tulivat mieleen.
Jos multa kysytään, yksin baariin meneminen on musta aina jotenkin noloa.