Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko jättää perheeni?

Vierailija
06.06.2013 |

Kun en vaan viihdy mieheni ja lapseni seurassa.Mies halusi lapsen minä en ja kun hän on yrittäjä joudun yksin hoitamaan lasta n.10 tuntia päivässä.Kesät tuntuu kamalilta kun yksin lapsen kanssa koko päivän.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:10"]

Onko sinulla siis yhtään sellaisia hetkiä jolloin nauttisit lapsesta? Vaikutat ehkä muutoinkin masentuneelta, jolloin elämänilo on muutenkin kadoksissa. Sen voi sitten helposti työntää lapsen syyksi ja ajatella, että elämä helpottuu ja kirkastuu jos voisi jatkaa elämää ilman miestä ja lasta. 

Mutta siis ehdottomasti keskustelet miehesi kanssa! Tietääkö hän, että olet harkinnut lähtemistä? Yrittäkää vielä löytää muutosta elämään ainakin tämän kesän ajan. Miehen on selvästi vähennettävä töitä vaikka sitten taloudellisen tappion uhalla. Yritä myös itse nauttia kesästä. 4,5-vuotias on jo niin iso, että hänen kanssaan voit tehdä mitä vain. Rannallakin voit loikoilla ja vain katsella kun toinen polskii jos itseä ei huvita opettaa uimaan. Kiertäkää kaikki paikkakuntanne ja lähikaupunkien nähtävyydet (ilmaiset) ja kohteet, joissa jotain tekemistä. Yritä tämä kesä ainakin vielä tsempata josko sitten helpottaisi kun lapsi on hoidossa ja saisit vaikka töitä. 

Lisään vielä, että itsekin tulisin hulluksi jos joutuisin joka päivä olemaan 10h yksin vastuussa lapsista. 

[/quote]

Kyllä on hetkiä kun nautin lapsen kanssa olosta.Olen keskustellut miehen kanssa asioista mutta eipä ne mihinkään muutu lisäksi kun minulla ei ole autoa ei pääse esim.rannoille vaan on suurinpiirtein oltava kotona niin kyllä se tympii.

Vierailija
22/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kertonut miehellesi että et halua olla yksin lapsen kanssa? voisitko hakea töitä? ja lapsesi on kuitenkin niin iso jo että voisitte keksiä kaikkea kivaa, käydä kirjastossa. lähteä jollekin retkelle ja mennä vaikka naapurikuntaan metsäretkelle yms.. onko lapsellasia ystäviä voitteko tavata heitä? onko sinulla ystäviä? kannattaa käyttää mielikuvitusta ps. suosittelen sinulle sitä secret (rhonda byrne) kirjaa:P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin on noin töissä, vaikka olisi palkallisena jollakin. Saattaa olla tunti per suunta työmatkat, ja sitten vielä 8h työpäivä päälle. Taidat olla masentunut? Sun lapsi on jo niin iso, että sen kanssa on valtavasti tekemistä kesällä kyllä! Nauti lapsesi kanssa olemisesta ja keksikää mukavaa tekemistä. Ulkoilkaa, käykää uimassa, eläintarhoissa, puistoissa yms.! Askartelu, taikataikina yms yms.

Olisiko koulutus mahdollinen jos ei ole töitä tarjolla? Onko omia harrastuksia sinulla?

Vierailija
24/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varaa hommata toista autoa? Edes jotakin halpaa vanhaa bensa autoa jolla pääsee palkolliset ajot. Eli pääset käymään ystävillä ja retkillä lapsen kanssa.

Vierailija
25/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa..jos ette pääse autolla minnekään menkää lähialueelle, lähtekää joku päivä retkelle  bussilla vaan jonnekin vieraaseen paikkaan. Käykää sukulaisilla, onko lapsellasi isovanhempia? mitä jos miehesi joku viikonoloppu veisi teidät heidän luokseen ja hakisi viikon päästä takaisin.

Vierailija
26/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 08:52"]

Siis lapsi on 4,5v eikä mies ollut yrittäjä kun lapsen saimme.Oli normaalissa palkkatöissä mutta yritys meni konkurssiin eikä töitä löytynyt niin sitä kautta alkoi yrittäjäksi.Itse olen pitkäaikaistyötön ja lapsi on yleensä 10 päivänä kuussa hoidossa mutta nyt kesällä 2,5 kk kotona.Miehellä ei kesäisin lomaa ole kuin 1,5 viikkoa ja päivät yleensä 10 tuntisia.

[/quote]

Ei kai kukaan voi ajatella jättävänsä perhettään kahden kuukauden stressaavan tilanteen vuoksi!? Ei se elämä perheensä taakseen jättäneelläkään varmaan ihan ruusuista ole ja se olotila jatkuu pidempään kuin kesän yli. Oletteko hakeneet pääsyä tukiperhejärjetestelmän pariin tai olisiko seurakunnassa tai kunnan palveluissa jotain tarjolla, mistä olisi apua?

Vierailija
27/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies viikonloppuisin kotona? Sano ,että halut vaikka kerran kuukaudessa yhden oman päivän jolloin voit lähteä omiin harrastuksiin ja tekemisiin ja mies lapsen kanssa.

Vierailija
28/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri ole ystäviä eikä sellaisia isovanhempia joiden luokse voi esim.viikoksi mennä.Ei oikeastaan ole kuin minä ja lapsi.Ja minulla on syyt miksi olen työtön luultavasti kohta sairauksien takia eläkkeellä.

Vierailija
29/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:20"]

Onko mies viikonloppuisin kotona? Sano ,että halut vaikka kerran kuukaudessa yhden oman päivän jolloin voit lähteä omiin harrastuksiin ja tekemisiin ja mies lapsen kanssa.

[/quote]

On yleensä viikolloppuisin kotona ehkä 2-3 lauantaita vuodessa töissä.

Vierailija
30/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollisuutta sitten lähteä viikonloppuna omiin harrastuksiin jos mies kerta kotona? Ei niitä ystäviä paljoa tarvitse olla, kun pitää kiinni niistä jotka on. Onko sairaudet parannettavissa, mitä ne on? Tai voitko kouluttautua johonkin esim. kevyempään työhön missä sairaudet eivät vaikuta? Tunnetko olevasi masentunut?

Vierailija
31/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sinun itsesi mielestä paras ratkaisu tilanteeseen?

Vierailija
32/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto auttaisi tilannetta parilla tonnilla saa jo pienen auton jolla pääsisitte liikeelle lapsen kanssa, varmasti tulisi kiva kesä kun keksisitte kaikkea kivaa missä käydä, myyt auton sitten vaikka kun kesä on ohi. Reippaasti tekemään sitä mitä haluat

Vierailija
33/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parilla TONNILLA? Hei järki käteen, saa kyllä halvemmallakin sellaisen auton millä liikkuu eikä se oo ihan heti jättämässä välille.! Vaikka laskisi vakuutukset päälle.

Vierailija
34/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Ei lapsi ole mikään koiranpentu joka annetaan pois kun se ei miellytä. Hanki elämä ja käy ystävilläsi kylässä ja pyydä ystäviäsi kylään. Jos miehellä on paljon töitä, niin eikö hän silloin takaa teille edes toimeentulon? Opi arvostamaan sitä mitä sinulla on, äläkä haikaile pelkästään sellaista mitä ei ole. Lapsuus menee loppujenlopuksi yllättävän nopeasti, tilanne tulee muuttumaan kun lapsosesi hiffaa kaverit. Kukaan ei saa kaikkea. Vaikka hylkäisit lapsesi, ei sinusta enää sellaista sinkkua tule kuin kuvittelet- äiti tulet olemaan aina. Millainen äiti? Se on sinusta kiinni.

Vierailija
35/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei ole oikeastaan kuin yksi ystävä ja hänkin käy vain harvoin vaikka olen pyytänyt kylään.Sairaudet eivät ole parennattavissa lähinnä pahenevat koko ajan ja haittaavat kovasti mun liikkumista.Autoakaan en saisi ajaa tai se on vaan lääkärin suositus onhan mulla ajokortti ja varmasti pystyisin jos automaattivaihteisen auton löytäisin mutta haluaisin lapsen kanssa joskus päästä esim.juuri rannoille,puistoihin yms

Vierailija
36/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:43"]

Niin ei ole oikeastaan kuin yksi ystävä ja hänkin käy vain harvoin vaikka olen pyytänyt kylään.Sairaudet eivät ole parennattavissa lähinnä pahenevat koko ajan ja haittaavat kovasti mun liikkumista.Autoakaan en saisi ajaa tai se on vaan lääkärin suositus onhan mulla ajokortti ja varmasti pystyisin jos automaattivaihteisen auton löytäisin mutta haluaisin lapsen kanssa joskus päästä esim.juuri rannoille,puistoihin yms

[/quote]

saisitkohan sellaisia taksimatka juttuja tms jostain kelasta jos et kerta saisi ajaa itse autoa niin ehkä se on parasta jos lääkäri on niin sanonut.

Vierailija
37/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuollaista "kun ei ole kivaa niin jätän perheeni" mentaliteettia. Lapsiperheen arki nyt vaan on aika rasittavaa. En jaksa uskoa, että miehesi on PAKKO joka jumalan päivä tehdä 10h päiviä töissä, pakoilee ilmeisesti masentunutta vaimoa ja lapsen hoitoa. Jätä lapsi viikonlopuksi miehelle ja lähde tuulettumaan vaikka ystävien luo tms. Jos mies on tätä vastaan niin sanot hänelle, että hänellä on joka viikko 50h lapsivapaata aikaa, joten joutaa edes yhden viikonlopun suomaan sinulle kuussa vapaata.

Vierailija
38/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:46"]

[/quote]

saisitkohan sellaisia taksimatka juttuja tms jostain kelasta jos et kerta saisi ajaa itse autoa niin ehkä se on parasta jos lääkäri on niin sanonut.

[/quote]

En ole hakenut.Surettaa kun oltiin äsken lapsen kanssa pihalla ja naapurin rouva lähti lastensa kanssa pyörällä ajamaan jonnekkin ja tietenkin meidän lapsikin olisi halunnut mutta kun minä en pysty pyörällä ajamaan ja tuo naapuri ei suostu pitämään mitään yhteyttä minuun.Oli joskus facebook kaverini mutta yhtäkkiä hylkäsi minut sieltä pois.

Vierailija
39/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos kyse on jostain fyysisestä sairaudesta/vammasta niin varmasti saisit taksimatkoja olemalla yhteydessä kuntasi/kaupunkisi vammaispalveluun. Ei elämän tarvitse rajoittua neljän seinän sisään, vaikka olisikin fyysisiä esteitä liikkumiselle.

Vierailija
40/63 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:47"]

En oikein ymmärrä tuollaista "kun ei ole kivaa niin jätän perheeni" mentaliteettia. Lapsiperheen arki nyt vaan on aika rasittavaa. En jaksa uskoa, että miehesi on PAKKO joka jumalan päivä tehdä 10h päiviä töissä, pakoilee ilmeisesti masentunutta vaimoa ja lapsen hoitoa. Jätä lapsi viikonlopuksi miehelle ja lähde tuulettumaan vaikka ystävien luo tms. Jos mies on tätä vastaan niin sanot hänelle, että hänellä on joka viikko 50h lapsivapaata aikaa, joten joutaa edes yhden viikonlopun suomaan sinulle kuussa vapaata.

[/quote]

Talvisin tekeekin ihan normaaleja työpäiviä yleensä n.7-8 tuntisia ne on nämä kesät vain tällaisia.