Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?

Vierailija
20.07.2020 |

Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.

Kommentit (1537)

Vierailija
981/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalist mum kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blogia tai vastaavaa innolla odotellessa, jos joku sen tosiaan päättää laittaa pystyyn. Hauska voisi olla useammankin ihmisen ylläpitämänä useammalla näkökulmalla.

No nyt mun hetki on koittanut! Pääsen vihdoin mainostamaan mun blogia ihan häpeilemättä! 

Pidän siis blogia meidän suomi-britti-elämästä ja koitan laittaa sinne mm brittiläisiä reseptejä: www.minimalist-mum.com 

Sanoin muuten mun englantilaiselle miehelle tästä keskustelusta ja se sanoi että "brilliant!" ja lisäsi että "those people are mental!"

Olipa sub mince piet kauniita! Sen ainoan kerran kun itse niitä leivoin be näyttivät lähinnä pahoinpidellyiltä.

Joulutortut muuten onnistuu Briteissä puff pastrystä.

Kiitos! Kyllä siihen menikin muutama yritys ennen kuin alkoi olla edes sinne päin. Mitähän Mary Berry sanoisi...

Joo, sitä koitin siellä metsästää, muistaakseni eräässä Waitrosessa pyörin vaan ympyrää kun en tajunnut missä sitä voisi olla enkä uskaltanut kysyä apua :D

Käyn itse Waitrosessa harvemmin kun lähikulmilta ei löydy, mutta esim. Sainsburyssä ja Tescossa puff pastrya löytyy sekä viileähyllystä että pakaste-altaasta muiden taikinoiden (pizzapohjat, filo) läheltä valmiiksikaulittuna ja palana.

Vierailija
982/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blogia tai vastaavaa innolla odotellessa, jos joku sen tosiaan päättää laittaa pystyyn. Hauska voisi olla useammankin ihmisen ylläpitämänä useammalla näkökulmalla.

No nyt mun hetki on koittanut! Pääsen vihdoin mainostamaan mun blogia ihan häpeilemättä! 

Pidän siis blogia meidän suomi-britti-elämästä ja koitan laittaa sinne mm brittiläisiä reseptejä: www.minimalist-mum.com 

Sanoin muuten mun englantilaiselle miehelle tästä keskustelusta ja se sanoi että "brilliant!" ja lisäsi että "those people are mental!"

Mental? How come?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sub mince piet kauniita! Sen ainoan kerran kun itse niitä leivoin be näyttivät lähinnä pahoinpidellyiltä.

Kiitos! Kyllä siihen menikin muutama yritys ennen kuin alkoi olla edes sinne päin. Mitähän Mary Berry sanoisi...

Joo, sitä koitin siellä metsästää, muistaakseni eräässä Waitrosessa pyörin vaan ympyrää kun en tajunnut missä sitä voisi olla enkä uskaltanut kysyä apua :D

Käyn itse Waitrosessa harvemmin kun lähikulmilta ei löydy, mutta esim. Sainsburyssä ja Tescossa puff pastrya löytyy sekä viileähyllystä että pakaste-altaasta muiden taikinoiden (pizzapohjat, filo) läheltä valmiiksikaulittuna ja palana.

Kuulin juttua, että parempi väki briteissä välttelee Tescoa ja käy ostoksilla Waitrosessa, kun taas vähempivaraiset shoppailevat Tescossa. Sainsbury on vissiin näiden kahden välimuoto? Yksi vanhempi brittiherrasmies ainakin sanoi, että hän asioi ainoastaan Waitrosessa eikä astu jalallaankaan Tescoon.

Vierailija
984/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittimusa on parasta!

Nai brittiläinen opit tapoja, on muutakin kuin kello 17 tee, ja toinen olkkari=pub.

Vierailija
985/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juttua, että parempi väki briteissä välttelee Tescoa ja käy ostoksilla Waitrosessa, kun taas vähempivaraiset shoppailevat Tescossa. Sainsbury on vissiin näiden kahden välimuoto? Yksi vanhempi brittiherrasmies ainakin sanoi, että hän asioi ainoastaan Waitrosessa eikä astu jalallaankaan Tescoon.

Kyllä näin se menee. Suomessakin toisille kelpaa vain Stockmannin Herkku (tai ainakin ennen kuin ne myytiin) ja toiset käyvät S-Marketissa.

Briteistä löytyy isompia ketjuja vielä Morrisons, Asda, Aldi ja Lidl sekä esimerkiksi Co-op , Marks&Spencer ja pakasteisiin keskittyviä kuten Iceland, Heron Foods ja Farmfoods.

Vierailija
986/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kahvi on vallannut tilaa teen juomiselta.

Starbucks is in.

Vierailija
987/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä käyttääkö(brittiläinen) yläluokka paljon huumeita? Olen lukenut Patrick Melrose-sarjan ja siellähän vedetään kaikkea, mitä saadaan. Kokaiinia varmaan käytetään tosi paljon. Olen myös lukenut että niissä surullisenkuuluisissa sisäoppilaitoksissa huumeidenkäyttö on hyvin yleistä. Myös Lady Glenconnerin poika taisi kuolla heroiinin yliannostukseen.

Youtubessa oli Stacey Dooley dokkari missä kerrottiin että pelkästään Lontossa käytetään 10-15 kiloa kokkelia päivittäin.

Tuohon muut huumeet vielä päälle. Ja lailliset kuten alkoholi.

Vierailija
988/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kahvi on vallannut tilaa teen juomiselta.

Starbucks is in.

Ja Costa, jolla vielä enemmän kahviloita.

989/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mental? How come?

As in endearingly eccentric! Sen mielestä oli niin hauska juttu. Ja erityisesti siksi koska sillä tavalla mekin eletään.

Vierailija
990/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sex please, We are British!

Tärkeä sääntö

Oral sex isn't sex!

Greetings from America

We yankees think it's a sin indeed!

Riippuu osavaltiosta.

We yankees... ei ole amerikkaa, varsinkin tuo indeed lopussa, ihan brittia matkivaa.

Ei kannata teeskennella kun ei osaa.

Vierailija
991/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mental? How come?

You have to ask? This is like a group meeting in an asylum.

Vierailija
992/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta- olet ulkomaalainen!

Vierailija
993/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä sääntö

Oral sex isn't sex!

Greetings from America

Riippuu osavaltiosta.

We yankees... ei ole amerikkaa, varsinkin tuo indeed lopussa, ihan brittia matkivaa.

Avarakatseisuutta hei. Ei kannata tuomita etenkään kun ei ole tietoinen asioista. Terveisin kolmen eri kulttuurin keskellä kasvanut (Suomi, Iso-Britannia ja Yhdysvallat).

Vierailija
994/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mental? How come?

You have to ask? This is like a group meeting in an asylum.

Of course. Aito britti keskustelee ja on kohtelias eikä töksäyttele töykeästi asioita, kuten moni suomalainen tekee.

Vierailija
995/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko  teillä kellään mitään kokemusta brittiläisestä yläluokasta? Haluaisin niin kovasti tietää, minkälaisia he ovat. Olen ollut kiinnostunut heistä niin kauan kuin muistan, tiedän kaikki tärkeimmät suvutkin.

Mitä haluat tietää?

No että minkälaisia he ovat, esim. miten käyttäytyy? Onko nykyaikanakin kohtelias käytös kunniassa? Käyttääkö paljon alkoholia jne.

Ei ne ole mikään yhtenäinen joukko. Käytöstavat kyllä osaavat ja pintapuolisesti ovat kohteliaita mutta missään en ole kuullut niin seksistisiä ja r asistisia tai köyhiä halventavaa vitsejä kuin yläluokan illalliskutsuilla.

Alkoholi on aika arkipäiväinen asia, toki joukosta löytyy niitäkin joilla on sen kanssa ongelma. Arvomaailmaltaan usein aika vanhoillisia ja esimerkiksi köyhtynyt yläluokka satsaa usein vain poikalasten koulutukseen.

Oletko siis ollut jossain yläluokan illalliskutsuilla? En halua mitenkään loukata, mutta miten joku suomalainen pääsee sellaisiin mukaan?

Ei täällä Briteissä missään 1900-luvun alusta kertovassa TV-sarjassa eletä, yläluokasta suuri (jos ei peräti suurin) osa käy töissä ja kulkee muutenkin ihan vapaana…. .

Ymmärrän että jostain perähikiän vinkkelistä, jossa suurin koskaan nähty julkkis on joku Big Brotherista ekalla viikolla vuonna 2010 pois äänestetty tyyppi, on vaikea uskoa että esimerkiksi Lontoossa isojenkin starojen bongaaminen arkisissa puuhissa on ihan jokapäiväistä.

Suurin osa yläluokasta ei sitäpaitsi ole edes mitenkään tunnettua joten saavat olla ihan rauhassa.

Touche, hyvin sanottu

Vierailija
996/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä sääntö

Oral sex isn't sex!

Greetings from America

Riippuu osavaltiosta.

Avarakatseisuutta hei. Ei kannata tuomita etenkään kun ei ole tietoinen asioista. Terveisin kolmen eri kulttuurin keskellä kasvanut (Suomi, Iso-Britannia ja Yhdysvallat).

Minulla nuo ja lisaksi etela-Aasia. Aika tietoinen olen.

Vierailija
997/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko  teillä kellään mitään kokemusta brittiläisestä yläluokasta? Haluaisin niin kovasti tietää, minkälaisia he ovat. Olen ollut kiinnostunut heistä niin kauan kuin muistan, tiedän kaikki tärkeimmät suvutkin.

Mitä haluat tietää?

No että minkälaisia he ovat, esim. miten käyttäytyy? Onko nykyaikanakin kohtelias käytös kunniassa? Käyttääkö paljon alkoholia jne.

Ei ne ole mikään yhtenäinen joukko. Käytöstavat kyllä osaavat ja pintapuolisesti ovat kohteliaita mutta missään en ole kuullut niin seksistisiä ja r asistisia tai köyhiä halventavaa vitsejä kuin yläluokan illalliskutsuilla.

Alkoholi on aika arkipäiväinen asia, toki joukosta löytyy niitäkin joilla on sen kanssa ongelma. Arvomaailmaltaan usein aika vanhoillisia ja esimerkiksi köyhtynyt yläluokka satsaa usein vain poikalasten koulutukseen.

Oletko siis ollut jossain yläluokan illalliskutsuilla? En halua mitenkään loukata, mutta miten joku suomalainen pääsee sellaisiin mukaan?

Ei täällä Briteissä missään 1900-luvun alusta kertovassa TV-sarjassa eletä, yläluokasta suuri (jos ei peräti suurin) osa käy töissä ja kulkee muutenkin ihan vapaana…. .

Ymmärrän että jostain perähikiän vinkkelistä, jossa suurin koskaan nähty julkkis on joku Big Brotherista ekalla viikolla vuonna 2010 pois äänestetty tyyppi, on vaikea uskoa että esimerkiksi Lontoossa isojenkin starojen bongaaminen arkisissa puuhissa on ihan jokapäiväistä.

Suurin osa yläluokasta ei sitäpaitsi ole edes mitenkään tunnettua joten saavat olla ihan rauhassa.

Minkälaista työtä yläluokkaan kuuluvat ihmiset tekee? Onko kaikki korkeakoulutettuja vai voiko esim.joku jaarlin tytär olla myös vaikka kaupassa myyjänä töissä?

Vierailija
998/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö pahaa ruokaa. Esim tavallinen päivällinen: kolmioiksi leikattuna muutama valkoinen paahtoleipäviipale, mikrolämmitettyjä papuja tomaattikastikkessa, ja jokunen kylmä viipale leikkelelihaa. Välipaloiksi täytetyt voileivät (paljon majoneesia!) ja pekoninmakuiset chipsit.

Olitko sinäkin 90-luvulla kielikurssilla Englannissa?

Vierailija
999/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat tietää?

Minkälaista työtä yläluokkaan kuuluvat ihmiset tekee? Onko kaikki korkeakoulutettuja vai voiko esim.joku jaarlin tytär olla myös vaikka kaupassa myyjänä töissä?

Monenlaisia töitä, esim cityssä heitä on paljon rahoitusalalla, lakimiehinä, markkinoinnissa, taide-alalla ja muodin parissa, sisustus-ala tuntuu vetävän hyvin myös.

Heillä on usein myös varaa tehdä mielestään kivoja mutta huonosti palkattuja hommia kuten vaikkapa nyt joku historioitsija tai hyönteisttutkija.

Kaikki, etenkään tyttäret, eivät ole korkeakoulutettuja mutta suhteilla saa työpaikkoja. Jos he kaupassa ovat töissä niin todennäköisesti omistavat koko kaupan.

Vierailija
1000/1537 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä sääntö

Oral sex isn't sex!

Greetings from America

Riippuu osavaltiosta.

Minulla nuo ja lisaksi etela-Aasia. Aika tietoinen olen.

Epäilen syvästi. Epäkohtelias voi olla kuka vain, mutta kunnioitus tulee ansaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi