Sain työpaikan ja en tiedä onko minusta siihen :(
Vihdoin sain työpaikan johon minulla on ammatti ja josta olen haaveillut. Minulta löytyy työkokemusta kyseisistä tehtävistä, mutta tästä on kuitenkin on jo 4 vuotta aikaa. Nyt olen tämän viikon opetellut tuon talon asioita ja tuntuu etten vain osaa yhtään mitään. Älyttömästi uusia ohjelmistoja ja paljon semmoisia asioita joita aiemmassa työssä ei tullut edes vastaan. Tilannetta ei helpota se, että samaan aikaan aloitti toinenkin uusi työntekijä samassa hommassa ja hän hoksaa asiat heti ja on ammattitaitoisempi. Mulla taas menee paljon enemmän aikaa, että hoksaan ja opin.
Nyt hirvittää, että en tiedä pystynkö sittenkään tuohon..pyörii pieni tunne tuolla jossain ajatuksissa, että olenko väärässä paikassa :( Mitenhän sitä osaisi luottaa itteensä, että ne asiat oppii. Pakko oli vähän purkaa jonneki..kohta pitäisi taas lähteä töihin.
Kommentit (16)
Oh..pahoittelen virheitä. Liian nopeasti kirjoitin :)
T. Ap
Oletko just palannut hoitovapaalta töihin?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 19:38"]
[/quote]
En ole. Opiskelin tuon 4 vuotta sitten päättyneen työn jälkeen uuden ammatin ja tein satunnaista työtä eri paikkoihin. Tämän uuden ammatin uskon olleen yksi syy siihen miksi palkkasivat minut, sillä he voivat hyödyntää tietojani kyseisestä alasta.
Ap
Ei vielä viikon jälkeen kannata luovuttaa!
Tee hyvät muistiinpanot ohjelmien käytöstä, niin ei tarvitse samoja asioita kysellä muilta koko ajan vaan voit papereista tarkistaa mitä piti tehdä. Kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa helpottaa. :)
Älä luovuta! Jälkeenpäin kiität itseäsi vielä siitä, että olet jaksanut olla pitkäjänteinen ja olet oppinut paljon uutta. Se voi kestää kuukausiakin, mutta sekin on ihan normaalia. Kyys vaan rohkeasti apua. Mukavaa päivää!
Ei noin nopeasti kannata luovuttaa
katso tilanne uudelleen parin kk kuluttua
Älä mieti sitä, että et osaa, vaan keskity opettelemiseen. Muistiinpanot on hyvä juttu ja se, että harjoittelet, harjoittelet ja harjoittelet. Kohta ne ohjelmat ja muut ovat selkäytimessä!
Moi!
Et ole yksin.. Olen tehnyt samassa firmassa jo useamman vuoden todella teknistä työtä, ja tuntuu että en siltikään osaa mitään. Ja tämäkään ei ole itsesääliä, vaan silkkaa realiteettien ymmärtämistä. Kaikki muut ovat minua parempia.
Palkka on todella hyvä, ja tykkään alasta (vaikka tavallaan vahingossa päädyinkin tälle), mutta tuntuu koko ajan että en ole riittävä. Kaikki muut hoitavat hommat helposti, ja itse joudun vääntämään pitkää päivää että saan jutut tehtyä. Vaatisi enemmän itseopiskelua että pääsisin edes lähimaille muiden osaamista.
Usein tulee mietittyä että olisinkohan tyytyväisempi jos tekisin jotain muuta, konkreettisempaa. Työstä ja tuotteista maksetaan älyttömiä summia, vaikka se on vain ykkösiä ja nollia. Toisaalta, miten se eroaa sitten osakekaupasta tai muustkaan IT-maailmaan liittyvästä..
Mutta, tsemppiä! Jos tykkäät työstä, niin aina pystyy kehittymään!
Se nyt on vaan nykypäivää melkein kaikissa työpaikoissa, että ohjelmat ja toimintatavat muuttuu jatkuvasti ja kokoajan täytyy vaan opetella uutta. Ihmiset nyt on vaan erilaisia oppijoita - toisille menee kaaliin nopeasti, toiset vaatii enemmän harjoitusta. Viikko nyt ei ole vielä aika eikä mikään, ja varmasti tuo sinun työkokemus kyseiseltä alalta alkaa olla eduksi sitten kun olet uuden talon tapoihin päässyt sisälle ja esim. ohjelmien käyttö sujuu jo rutiinilla :) Tsemppiä!
Mä oon isossa firmassa töissä ja meillä on käytössä hirveesti erilaisia ohjelmia ja sovelluksia, ja uusia tulee koko ajan. Osa porukasta käyttää näitä "tuosta vaan" ja osa ei opi käyttämään joitakin ohjelmia kunnolla ikinä. Se ei haittaa, koska jokaisella on oma erityisosaamisensa tai -lahjakkuutensa kuitenkin, se voi olla esim. pitkäjänteisyys viedä projekti kunnialla maaliin. Tää tuntuu olevan monille täysin mahdotonta.
Sinä olet ollut vasta viikon uudessa paikassa ja kokonaisstressi voi vielä olla niin kova, että tuntuu, ettet opi mitään. Rauhoitu, hengitä syvään ja lopeta stressaaminen. Kuukauden päästä kaikki on jo toisin, usko pois!
Itse olen ollut uudessa paikassa viime syksystä asti, ja vasta nyt alkaa tuntua, että osaan jotakin. Älä lannistu.
"ja en" kirjoitetaan suomeksi "enkä". Ehkä ammattitaitosi ei tosiaan olekaan kohdallaan tähän tehtävään?
No tulihan sieltä taas joku mulqvist linjoille... :(
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:04"]
"ja en" kirjoitetaan suomeksi "enkä". Ehkä ammattitaitosi ei tosiaan olekaan kohdallaan tähän tehtävään?
[/quote]
TÄmän on muuten valinnainen asia. Molemmilla tavoilla saa kirjoittaa ja molemmat tavat ovat oikein. Tyylikysymys.
Ehkä sinä et ollutkaan täysin tehtäväsi tasalla?
Kiitos kannustavista vastauksista :) Mukava kuulla, että en ole ainoa jolla on tämmöisiä tutnemuksia. Tänään huomasin, että olen mä jotain olen oppinut. Ehkäpä tämä tästä pikku hiljaa alkaa sujumaan. Kovin helpolla en kyllä luovutakaan, kun tuo työsuhde on ns. vakituinen (jos koeajasta selviän).
T. Ap