Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudunko helvettiin, kun en PYSTY uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen?

Vierailija
05.06.2013 |

Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan viidakkoheimot eivät välttämättä koskaan saa edes tietää jumalasta ja uskosta, vaikka ovat syntyneet tänne viattomina. Nämähän menevät sitten helvettiin kaikki saamatta edes koskaan mitään toista mahdollisuutta, koska eivät sattuneet syntymään paikkaan jossa olisivat oppineet lukemaan, ja jossa olisi ollut raamattu saatavilla?

Näinkö ystävällismielinen jumala on? Ei anna edes toisille mahdollisuutta kuulla uskonnosta, ja siten uskoa jumalaan ja pelastua?

Nyt varmaan viimeistään ymmärrät mitä hölynpölyä kaikki tuo on!

Vierailija
42/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:00"]

uskot omaantuntoon, joka on kristillinen käsite

[/quote]

Tuo on ihmisen moraalivaistojen synonyymi. Ei käsitteeseen liity yleisessä käytössä mitään kristillistä sisältöä.

[/quote]

No, minä en ainakaan uskonnottomana sitä käytä eikä suurin osa ei-kristillisistä ystävistänikään.

[/quote]

Voiko joku olla käyttämättä omaatuntoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todistan millaista oli minulla kun tulin uskoon Jumalaan. Kyllä se mielestäni totta on kun sanotaan, että hän antaa pyhän henkensä ja sydämmensä uskoon tulevalle ihmiselle. Minulle annettiin ikään kuin eri silmät joilla uskoon tuloni jälkeen maailmaa katselin. Ja tämän aiheuttaa se uusi näkökyky jonka Jumala antaa, me katselemme tavallaan kuin uusin silmin maailmaa, ja on kuin eläisin jossain toisessa ulottuvuudessa. Jumalan henkeä se on sekin kun tuntee valtavaa kaipuuta pyhyyteen ja puhtauteen. Ihminen ymmärtää synnin olemuksenkin selkeämpänä kuin ennen ja kavahtaa kaikkea syntiä, ihminen ei tarvitse kysellä mikä nyt on syntiä vaan hän tietää enempiä ajattelematta synnit synniksi. Hän pelkää syntiä koska se vie hänet kauemmaksi siitä JUmalasta jonka yhteyteen hänet on juuri uutena lapsena otettu. Tätä edellä kirjoitettua uskovat ja raamattu sanoo ensi rakkaudeksi. Jumalalan ensi kosketus uskoon tulleessa ihmisessä on tuore ja hänen syntinsä on anteekis annettu, ihminen on heti uskoon tultuaan lähellä alku tilaansa, siis lähellä synnittömyyttä. Jumala on tämän ensi rakkauden antanut ihmiselle niin ihanana, siksi että vastasyntynyt jumalan lapsi omisi JUmalan rakkauden ja pyhyyden. Tämä uskoon tulevan alkutila ei kuitenkaan kestä meissä kauan, siksi kun meillä on täällä kiusanamme perisynti ja oman lihamme halut, himot ja synti yleensä. No niin pian uskova huomaa, että hän on vielä täällä pahassa maalimassa, ekä hänelle vielä kasva siivet selkään, hän palaa pian arkitodellisuuteen ja kilvoitukseen uskonsa säilyttämiseksi. Jumala on kuitenkin jo uskoon tultua antanut jokaiselle lapselleen Jumal kaipuun ja kaipuun ensi rakkautensa aikaan. Siinä vaiheessa kun tuo ensi rakkaus on häipynyt olisi siskojen ja veljien tuki hänen uskolleen kullan arvoista, sillä nyt hän tarvitsisi opetusta siitä, että hän on Jumalan lapsi vaikka ei enää niin ihanalta tuntuisikaan. Hänelle on opetettava, ettei hänen syntejään lueta syyksi koska ne on Jeesus sovittanut Golkatalla. On vakuutettava hänelle, Että Jumala rakastaa häntä sellaisena keskeneräisenä kuin hän on. Hänellä on sanottava, että meillä on sama kilvoittelu kaikilla uskovilla.

Vierailija
44/64 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalaa ei ole olemassa!onko sitä niin vaikee uskoa..ja uskovaiset ootte niin idiootteja ku voi vaan ollu ku tuputatte tuota uskoanne..mieki oon kristitti,mutta en usko mihinkään perkeleen jumalaan..

Vierailija
45/64 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:25"]

Ei riitä. Tarvitset henkilökohtaisen uskon Jeesukseen. Rukoile Häneltä sitä, ehkä saat sen.

[/quote]

Mikä ei riitä? Tarvitsetko lisää todisteita vai? Olisitko hyvä ja kommentoisit jotain muuta, kun juuri todistin kirjoituksesi valheeksi?

[/quote]Siis mitä? Tämä oli mun ainoa kommenttini. Tarvitset henkilökohtaisen uskon Jeesukseen jos haluat pelastua ja päästä Taivaaseen. Sitähän aloituksessasi kai kysyit?

Vierailija
46/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:25"]

Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?

[/quote]

Vierailija
47/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
48/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:02"]

Samoin tunsin! Kristinusko on niin epälooginen, että muka kaiken Luojalla olisi lapsi, että Luoja olisi kuten luodut??!! Ei, Jeesus oli vain luotu, vaikka olikin Jumalan lähettiläs. Tutustuin Islamiin ja kaikkia odotuksiani vastoin minusta tuli muslimi. Islam on looginen ja oikeastaan ymmärsin, että olin aina oikeasti uskonutkin että on vain yksi Jumala. Allah on arabiankieltä ja suomeksi Jumala, eli ei vain muslimien Jumala, kuten monet luulevat, vaan kaikkien Jumala, ainut Jumala.

Kaikki Jumalan lähettiläät ovat tuoneet samaa sanomaa, mutta ihmiset ovat niitä muuttaneet ennen Koraania.

[/quote]

Vierailija
49/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on jos kristin uskoa alkaa pohtia sanasta sanaan niin vaikeuksiin joutuu, esm sen asian kanssa, että JUmala olisi niin julma kuin raamatun Jumala on. Raamatun Jumala tarjoaa tosin rakastavan Jumalan mallia, ja tähän Jumalaan on sitten ns uskovat rakentaneet Jumal kuvansa. Niin olen minäkin tehnyt. Minun Jumalani johon uskon, ei ensinnäkään ole persoona, eikä häntä voi sellaisena pitää. Jumala on kaikkea sitä mikä näkyy ja myöskin kaikkea sitä mikä ei näy, hänen henkensä on rakkaus ja jos hänen henkensä asuu ihmisessä niin silloin on usko oikeata ja perille vievää. Ajattelehhan nyt, kun maailmassa ja avaruudessa on asioita joille ihminen ei voi mitään, niin Jumala ilmaisee itsensä niissä asioissa joita hän ei voi miksikään muuksi muuttaa. Kuten tälläisiä asioita, että millaisia meistä ihmisinä tulee, minkä kokoisia tai ulkonäöltään millaisia. Loppujen lopuksi ihminen ei voi mitään tehdä tyhjästä, kaikki esm metallit ovat peräisin siitä Jumalasta joka meidän ympärillämme on, Jokaine kasvi on sitä samaa Jumalaa johon uskon ja koko kosmos aurinkoineen maapalloineen ja tähtineen. Uskon tälläiseen edellä kirjoitettuun JUmalaan.

Vierailija
50/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:41"]

Minusta halusi uskoa "jollain tavalla" riittää Jumalalle. En siis varmaankaan puhu valtaosan kristittyjen suulla, vain omallani.

Itsekin olen tosi vaillinainen; epäilen enkä osaa ajatella tai toimia läheskään aina oikein. Mutta jotenkin tunnen että se tällä hetkellä riittää Jumalalleni. Ei uskonto ole vakavaa, Jumala ei ole vakava, sillä äijällä on huumorintajua jos kellä..=) Ei meidän tarvitse olla täydellisiä päästäksemme taivaaseen, kukaan ei siihen pysty. Riittää, että halua on edes jonkinlaiseen henkiseen kasvuun ja konkreettiseen hyvän tekemiseen.. 

Minusta tuo riittää ja se jatkuva etsiminen tai ainakin avoinna olo, ei kiellä ikiajoiksi mitään, vaan antaa tulla jos on tullakseen..=)

[/quote]

Väärin. Omilla teoillasi ei ole mitään väliä. Sinun pääsemisesi taivaaseen on yksin Jumalan armon varassa. Ja kukaan ei tule Jumalan luokse muutoin kuin Jeesuksen kautta. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Tämä on kristinuskon ilosanoma!

Vierailija
51/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tunsin! Kristinusko on niin epälooginen, että muka kaiken Luojalla olisi lapsi, että Luoja olisi kuten luodut??!! Ei, Jeesus oli vain luotu, vaikka olikin Jumalan lähettiläs. Tutustuin Islamiin ja kaikkia odotuksiani vastoin minusta tuli muslimi. Islam on looginen ja oikeastaan ymmärsin, että olin aina oikeasti uskonutkin että on vain yksi Jumala. Allah on arabiankieltä ja suomeksi Jumala, eli ei vain muslimien Jumala, kuten monet luulevat, vaan kaikkien Jumala, ainut Jumala.

Kaikki Jumalan lähettiläät ovat tuoneet samaa sanomaa, mutta ihmiset ovat niitä muuttaneet ennen Koraania.

[/quote]

Olet ymmärtänyt asian väärin. Jeesus on Jumalan poika hengellisesti, ei fyysisesti. Kolmiyhteys on vaikea asia ymmärtää, sen myönnän. Jos luet Raamattua (=islaminkin mukaan pyhä kirja) niin huomaat että Jeesus puhuu itsestään kuin Jumala. "Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Toisessa kohdassa Jeesus sanoo "ellette te usko että minä olen se, joka olen, kuolette synteihinne". Puhuuko näin mielestäsi ihminen vai Jumala? Tiesitkö että "minä olen se joka olen" on hepreaksi Jumalan nimi, se jonka Jumala ilmoitti Moosekselle kun tämä kysyi kuka hänelle puhui. Minä olen se joka olen --> tästä tulee nimi JHWH. Rakas ystävä, mitä todisteita sinulla on siitä että Raamattua olisi muuteltu? Vain islamin sanoma n. 6. vuosisadalta? Raamatun käsin kopioiminen on ollut  aina äärimmäisen tarkkaa puuhaa. Qumranin kirjakääröt ovat vuosilta 200 eKr - 100 jKr. Nämä Vanhan testamentin osat (osia esimerkiksi Jesajan kirjasta) ovat pysyneet muuttumattomina näihin päiviin saakka. Uuden testamentin vanhimmat käsikirjoitukset ovat n. 100-luvulta jKr egyptistä (Johanneksen evankeliumi). Se tarkoittaa että tuo evankeliumi on pysynyt muuttumattomana näihin päiviin saakka. Tuolloin Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta oli kulunut vain yhden sukupolven verran. Raamatun muuttumisesta ei ole mitään todisteita, vain islamin väite, jonka se tarvitsee omien kirjoitustensa tukemiseksi. Käsittääkseni Koraanissa on myös kohta jossa kerrotaan Jeesuksen tehneen lintuja savesta jotka muuttuivat eläviksi. Tämä kohta on lainattu Raamatun ulkopuolisista kirjoituksista (jotka ovat paljon myöhemmältä ajalta kuin varsinaiset evankeliumit ja etenkin kirjeet) ja Mohammed on ilmeisesti kuullut tämän tarinan ollessaan tekemisissä kristittyjen kanssa. Koraani sisältää siis epäluotettavaa materiaalia.

Minäkin uskon yhteen Jumalaan ja tiedän että arabiaksi Jumala on Allah. Mitään todistetta Raamatun muuttamisesta ei ole. Miksi Muhammed olisi viimeisin ja "paras" Jumalan lähettiläs? Hän oli vain syntinen ihminen niin kuin kaikki muutkin. Jeesus Kristus oli synnitön Jumalan karitsa joka tuli maailmaan sinunkin tähtesi. Omilla teoillasi et voi saavuttaa pelastusta, vain antamalla syntisi Jeesuksen kannettaviksi. Hän on jo kärsinyt rangaistuksen puolestasi. <3 Rukoile Jumalaa näyttämään sinulle totuus, Pyhä Henki sen sinulle ilmoittaa jos etsit vilpittömästi. 

Vierailija
52/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:51"]

[/quote]

Olet ymmärtänyt asian väärin. Jeesus on Jumalan poika hengellisesti, ei fyysisesti. Kolmiyhteys on vaikea asia ymmärtää, sen myönnän. Jos luet Raamattua (=islaminkin mukaan pyhä kirja) niin huomaat että Jeesus puhuu itsestään kuin Jumala. "Minä olen tie totuus ja elämä. Ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Toisessa kohdassa Jeesus sanoo "ellette te usko että minä olen se, joka olen, kuolette synteihinne". Puhuuko näin mielestäsi ihminen vai Jumala? Tiesitkö että "minä olen se joka olen" on hepreaksi Jumalan nimi, se jonka Jumala ilmoitti Moosekselle kun tämä kysyi kuka hänelle puhui. Minä olen se joka olen --> tästä tulee nimi JHWH. Rakas ystävä, mitä todisteita sinulla on siitä että Raamattua olisi muuteltu? Vain islamin sanoma n. 6. vuosisadalta? Raamatun käsin kopioiminen on ollut  aina äärimmäisen tarkkaa puuhaa. Qumranin kirjakääröt ovat vuosilta 200 eKr - 100 jKr. Nämä Vanhan testamentin osat (osia esimerkiksi Jesajan kirjasta) ovat pysyneet muuttumattomina näihin päiviin saakka. Uuden testamentin vanhimmat käsikirjoitukset ovat n. 100-luvulta jKr egyptistä (Johanneksen evankeliumi). Se tarkoittaa että tuo evankeliumi on pysynyt muuttumattomana näihin päiviin saakka. Tuolloin Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta oli kulunut vain yhden sukupolven verran. Raamatun muuttumisesta ei ole mitään todisteita, vain islamin väite, jonka se tarvitsee omien kirjoitustensa tukemiseksi. Käsittääkseni Koraanissa on myös kohta jossa kerrotaan Jeesuksen tehneen lintuja savesta jotka muuttuivat eläviksi. Tämä kohta on lainattu Raamatun ulkopuolisista kirjoituksista (jotka ovat paljon myöhemmältä ajalta kuin varsinaiset evankeliumit ja etenkin kirjeet) ja Mohammed on ilmeisesti kuullut tämän tarinan ollessaan tekemisissä kristittyjen kanssa. Koraani sisältää siis epäluotettavaa materiaalia.

Minäkin uskon yhteen Jumalaan ja tiedän että arabiaksi Jumala on Allah. Mitään todistetta Raamatun muuttamisesta ei ole. Miksi Muhammed olisi viimeisin ja "paras" Jumalan lähettiläs? Hän oli vain syntinen ihminen niin kuin kaikki muutkin. Jeesus Kristus oli synnitön Jumalan karitsa joka tuli maailmaan sinunkin tähtesi. Omilla teoillasi et voi saavuttaa pelastusta, vain antamalla syntisi Jeesuksen kannettaviksi. Hän on jo kärsinyt rangaistuksen puolestasi. <3 Rukoile Jumalaa näyttämään sinulle totuus, Pyhä Henki sen sinulle ilmoittaa jos etsit vilpittömästi. 

[/quote]

Eikö kristitynkin pitäisi puhua vain totta?

Ote kirjasta kristityn ja muslimin vuoropuhelu(löydät sen helposti kokonaisuudessaan, suosittelen lukemaan) :

M: Oletko varma, että Raamattu on pyhä?

K: Kyllä, olen aivan varma. Se on Jumalan sanaa.

M: Lue, mitä Luukas sanoo siitä kohdissa 1:2 ja 1:3.

K: ”Sen mukaan kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta alkaen olivat silminnäkijöitä ja joista tuli sanan palvelijoita. Niin olen nyt minäkin, otettuani alusta asti kaikesta tarkan selon, päättänyt kirjoittaa yhtenäisen esityksen sinua varten, kunnioitettu Teofilos”.

M: Kun Luukas sanoi, että hän ei itse ollut silminnäkijänä ja että hänen keräämänsä tiedot tulivat silminnäkijöiltä eivätkä olleet Jumalan inspiroimia sanoja, uskotko yhä että Raamattu on Jumalan sana?

K: Ehkä vain tämä osa ei ole Jumalan sanaa.

M: Historia on osoittanut, että Raamattu on muuttunut aikojen kuluessa. The Revised Standard Version, 1952 ja 1971, The New American Standard Bible ja New World Translation of the Holy Scriptures- Raamatuista on jätetty pois eräitä säkeitä, jotka olivat King James – raamatussa. Valitut Palat on poistanut Vanhasta Testamentista puolet ja tiivistänyt Uutta Testamenttia noin neljänneksen. Joitakin vuosia sitten kristityt teologit halusivat poista Raamatusta seksin. Tarkoittaako pyhä sitä, että Raamatussa ei ole virheitä?

K: Kyllä, mutta millaisia virheitä tarkoitat?

M: Oletetaan, että yhdessä jakeessa sanotaan tietyn henkilön kuolleen viisikymmenvuotiaana ja toisessa sanotaan hänen kuolleen kuusikymmenvuotiaana. Voivatko molemmat väitteet olla totta?

K: Ei, molemmat eivät voi olla totta: Joko vain toinen niistä on totta tai molemmat ovat epätosia.

M: Jos pyhä kirja sisältää ristiriitaisia jakeita, pidätkö yhä sitä pyhänä?

K: En tietenkään, koska pyhä Kirjoitus on Jumalan ilmestystä, eikä siinä pitäisi voida olla virheitä tai ristiriitaisia jakeita.

M: Sellainen ei siis ole  pyhä.

K: Totta, sen pyhyys katoaa.

M: Näin ollen siihen ei voi luottaa sataprosenttisesti. Mitkä voisivat olla syitä virheille?

K: Virhe voi johtua huolimattomuudesta tallentaessa, kirjureiden tarkoituksella tekemistä muutoksista tai poistoista ja lisäyksistä.

M: Jos Raamatussa on ristiriitaisia jakeita, pidätkö sitä yhä pyhänä?

K: En usko että Raamattu ei ole pyhä, sillä en näe siinä ristiriitaisia jakeita.

M: Ristiriitaisia jakeita on paljon.

K: Vanhassa vai Uudessa Testamentissa?

M: Molemmissa. Tässä niistä joitain:

2. Sam.8:4

Daavid otti häneltä vangiksi tuhatseitsemänsataa vaunumiestä ja kaksikymmentätuhatta jalkamiestä.

1.Aik. 18:4

Daavid sai häneltä saaliiksi tuhat sotavaunua ja otti vangiksi seitsemäntuhatta vaunumiestä ja kaksikymmentätuhatta jalkamiestä.

Kysymys kuuluu: seitsemänsataa vai seitsemäntuhatta?

2. Sam. 8:9-10

Kun Hamatin kunungas Toi kuuli, että Daavid oli lyönyt Hadadeserin sotavoimat, hän lähetti poikansa Joramin tervehtimään kuningas Daavidia ja onnittelemaan häntä siitä, että hän oli voittanut Hadadeserin. Hadadeser oli näet ollut Toin vastustaja. Joram toi mukanaan hopea-,kulta- ja kupariesineitä,

1.       Aik. 18:9-10

Kun Hamatin kuningas Tuo kuuli, että Daavid oli lyönyt Soban kuninkaan Hadadeserin sotavoimat, hän lähetti poikansa Hadoramin tervehtimään kuningas Daavidia ja onnittelemaan häntä siitä, että hän oli voittanut Hadadeserin. Hadadeser oli näet ollut Toun vastustaja. Hadoram toi mukanaan hopea-, kulta- ja kupariesineitä.  

Kysymys kuuluu: Toi vai Tou, Joram vai Hadoram.

2.Sam. 10:18

He joutuivat kuitenkin pakenemaan israelilaisten tieltä, ja Daavid tuhosi aramealaisilta seitsemänsataa sotavaunua ja surmasi neljäkymmentätuhatta miestä. Myös heidän sotaväkensä päällikön  Sobakin hän löi kuoliaaksi.

1.       Aik. 19:18

He joutuivat kuitenkin pakenemaan israelilaisten tieltä, ja Daavid tuhosi aramealaisilta seitsemäntuhatta sotavaunua ja surmasi neljäkymmentätuhatta jalkamiestä. Myös heidän sotaväkensä päällikön Sofakin hän surmasi.

Kysymys kuuluu: seitsemänsataa vai seitsemäntuhatta vaunua? Sobak vai Sofak?

2.       kun. 24:8

Jojakin oli kuninkaaksi tullessaan kahdeksantoistavuotias, ja hän hallitsi Jerusalemissa kolme kuukautta.

2.Aik. 36:9

Jojakin oli kuninkaaksi tullessaan kahdeksantoistavuotias, ja hän hallitsi Jerusalemissa kolme kuukautta ja kymmenen päivää.

Kysymys kuuluu: Kolme kuukautta vai kolme kuukautta ja kymmenen päivää?

2.Sam. 23:8

Nämä ovat Daavidin parhaiden soturien nimet: Hakmonilainen Isboset, kolmesta suurimmasta soturista ensimmäinen. Hänen raivoisa sotakirveensä kaatoi yhdellä kertaa kahdeksansataa miestä.

1.Aik.11:11

Tässä on luettelo Daavidin parhaista sotureista… Hakmonilainen Jasobeam oli kolmesta suurimmasta soturista ensimmäinen. Hänen raivoisa keihäänsä kaatoi yhdellä kertaa kolmesataa miestä.

Kysymys kuuluu: Isboset vai Jasobeam? Kahdeksansataa vai kolmesataa?

2.Sam. 24:1

Herra vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki."

1.Aik. 21_1

Saatana nousi Israelia vastaan ja viekotteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun.

Kysymys kuuluu: Onko Daavidin herra siis Saatana? Jumala varjelkoon!

2.Sam. 6:23

Eikä Saulin tytär Mikal koko elinaikanaan saanut lasta.

2.Sam.21:8

Hän otti kaksi Aijan tyttären Rispan poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä viisi Saulin tyttären Merabin poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt meholalaiselle Adrielille, Barsillain pojalle.

Kysymys kuuluu: Oliko Mikalilla lapsia vai ei? Huomaa: Saulin tyttären nimi on Mikal Samuelin toisen kirjan kohdassa 21:8 vielä esimerkiksi King James – raamatussa ja jehovantodistajien käyttämässä New World Translation of the Holy Scriptures –raamatussa, mutta nimi on muutettu Merabiksi New American Standard Bible –versiossa vuodelta 1973.

K: En ole koskaan huomannut noita seikkoja. Onko ristiriitaisuuksia vielä lisää?

Vierailija
53/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, raamattu ei ole muslimeille pyhä kirja. 

Vierailija
54/64 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 18:17"]

Afrikan viidakkoheimot eivät välttämättä koskaan saa edes tietää jumalasta ja uskosta, vaikka ovat syntyneet tänne viattomina. Nämähän menevät sitten helvettiin kaikki saamatta edes koskaan mitään toista mahdollisuutta, koska eivät sattuneet syntymään paikkaan jossa olisivat oppineet lukemaan, ja jossa olisi ollut raamattu saatavilla?

Näinkö ystävällismielinen jumala on? Ei anna edes toisille mahdollisuutta kuulla uskonnosta, ja siten uskoa jumalaan ja pelastua?

Nyt varmaan viimeistään ymmärrät mitä hölynpölyä kaikki tuo on!

[/quote]

Tuomiopäivänä Jumala kuulustelee kaikki ihmiset, että mitä he uskoivat ja tekivät. Silloin nähdään oliko ihminen ollut oikeasti niin eristyksissä tai muuten kyvytön saamaan oikeaa tietoa jne. 

Muslimi

Vierailija
55/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:46"]

Ei, raamattu ei ole muslimeille pyhä kirja. 

[/quote]

...Ote samasta kirjasta: M: Me uskomme kaikkiin Pyhiin Kirjoihin alkuperäisessä muodossaan.  Jumala on lähettänyt jokaiselle kansalle profeetan antamaan varoituksen, ja eräille kansoille hän on antanut pyhän kirjoituksen joka on tarkoitettu vain yhdelle kansalle. Suhuf annettiin Abrahamille, Toora (Vanhan Testamentin osa) Moosekselle, Zabur (Psalmit) Daavidille ja Injil (Uusi testamentti) Jeesukselle. Mikään näistä ei enää ole alkuperäisessä muodossaan. Jumala lähetti alkuperäisen suunnitelmansa mukaisesti lopulta kaikkien profeettojen sinetti Muhammedin (rauha olkoon hänen kanssaan) mukanaan Pyhä Koraanin johdatukseksi koko ihmiskunnalle kaikkina aikoina.

Jeesus itsekin sanoi, että hänet lähetettiin vain Israelin kansalle (Matt. 15:24): ”Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."” Hän sanoi myös, ettei hän tullut tekemään muutoksia vaan toteuttamaan  (Matt. 5:17-18): ”älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: Laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut”.

Vierailija
56/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Tarvitset henkilökohtaisen uskon Jeesukseen. Rukoile Häneltä sitä, ehkä saat sen.

Vierailija
57/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:25"]

[/quote]

Mikä ei riitä? Tarvitsetko lisää todisteita vai? Olisitko hyvä ja kommentoisit jotain muuta, kun juuri todistin kirjoituksesi valheeksi?

Vierailija
58/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Käy joissakin seurakunnan tilaisuuksissa tai kuuntele mainiota radio Deitä :)

Siunausta!

Vierailija
59/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Rakas ystävä, mitä todisteita sinulla on siitä että Raamattua olisi muuteltu? Vain islamin sanoma n. 6. vuosisadalta? "

Mitä siis sanot todisteistani jotka esitin?

Vierailija
60/64 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Anteeksi, mutta kirjoituksessasi ei ole järjenhiventäkään: Pelkäät joutuvasi johonkin, mihin et usko. Et usko Jumalaan, mutta uskot omaantuntoon, joka on kristillinen käsite. Et usko, mutta uskot kuitenkin.

Hae apua. Tämä ihan ystävällisyydellä!