Joudunko helvettiin, kun en PYSTY uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen?
Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:45"]
Aijaa, mä uskon moniinkin Jumaliin.
Esimerkiksi Thoriin, Odiniin, Ukkoon, Tapioon, Ahtiin,
Horukseen, Osirikseen , Anubikseen, Cernunnokseen, Teutatekseen, Zeukseen, Apolloon,
Quetzalcoatliin, jne.
Jumalattarista puhumattakaan :D
[/quote]
Ja pointtisi?
AP, et kai sinä usko menninkäisiin tai mörköihin? Ei nykyajan sivistyneen ja rationaalisen aikuisen ihmisen kuulu uskoa näkymättömään olentoon joka muka rakastaa sinua mutta samalla on valmis heittämään sinut helvetin ikuiseen kiirastuleen vain koska et usko häntä. Jätä satuihin uskominen lapsille.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:45"]
Aijaa, mä uskon moniinkin Jumaliin.
Esimerkiksi Thoriin, Odiniin, Ukkoon, Tapioon, Ahtiin,
Horukseen, Osirikseen , Anubikseen, Cernunnokseen, Teutatekseen, Zeukseen, Apolloon,
Quetzalcoatliin, jne.
Jumalattarista puhumattakaan :D
[/quote]
Ja pointtisi?
[/quote]
Mun pointtini? On se, että kaikki Jumalat on samaa ja kaikki uskonnotkin on.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:42"]
Viitoselle - ei Jumala minulle uskoa antanut, vaikka rukoilin sitä vuosia. Olin siis ollut uskossa mutta uskoni alkoi horjua ja anoin sille vahvistusta. Sitä ei koskaan tullut. Nykyään olen ateisti.
AP - et joudu helvettiin, koska sitä ei ole olemassa. Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut helvetin ja syöksisi sinne suurimman osan ihmisistä, hän olisi hirviö, julmempi kuin kukaan hirmuhallitsija ihmiskunnan historiassa. En pystyisi rakastamaan sellaista jumalaa.
[/quote]
Rukoilit vuosia, mutta kun Jumala ei sinulle uskoa antanut, sinusta tuli ateisti? Ei usko ole mitään mikä annetaan. Se halutaan.
Väität faktana, ettei helvettiä ole olemassa. Mistä ihmeessä OIKEASTI voit tietää? Et mistään.
En minäkään faktana väitä, että Jumala on, vaikka Jumalaan uskonkin.
[/quote]
Väärin. Usko on Jumalan armoa, jotain minkä vain Jumala voi ihmiselle antaa lahjaksi. Sitä ei tahdota tai niinvain oteta.
[/quote]
Ok, mikä tossa meni vikaan? Miksei Jumala tahtonut antaa tuota lahjaa sitä rukoilevalle ihmiselle?
Samoin tunsin! Kristinusko on niin epälooginen, että muka kaiken Luojalla olisi lapsi, että Luoja olisi kuten luodut??!! Ei, Jeesus oli vain luotu, vaikka olikin Jumalan lähettiläs. Tutustuin Islamiin ja kaikkia odotuksiani vastoin minusta tuli muslimi. Islam on looginen ja oikeastaan ymmärsin, että olin aina oikeasti uskonutkin että on vain yksi Jumala. Allah on arabiankieltä ja suomeksi Jumala, eli ei vain muslimien Jumala, kuten monet luulevat, vaan kaikkien Jumala, ainut Jumala.
Kaikki Jumalan lähettiläät ovat tuoneet samaa sanomaa, mutta ihmiset ovat niitä muuttaneet ennen Koraania.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:42"]
Viitoselle - ei Jumala minulle uskoa antanut, vaikka rukoilin sitä vuosia. Olin siis ollut uskossa mutta uskoni alkoi horjua ja anoin sille vahvistusta. Sitä ei koskaan tullut. Nykyään olen ateisti.
AP - et joudu helvettiin, koska sitä ei ole olemassa. Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut helvetin ja syöksisi sinne suurimman osan ihmisistä, hän olisi hirviö, julmempi kuin kukaan hirmuhallitsija ihmiskunnan historiassa. En pystyisi rakastamaan sellaista jumalaa.
[/quote]
Rukoilit vuosia, mutta kun Jumala ei sinulle uskoa antanut, sinusta tuli ateisti? Ei usko ole mitään mikä annetaan. Se halutaan.
Väität faktana, ettei helvettiä ole olemassa. Mistä ihmeessä OIKEASTI voit tietää? Et mistään.
En minäkään faktana väitä, että Jumala on, vaikka Jumalaan uskonkin.
[/quote]
Väärin. Usko on Jumalan armoa, jotain minkä vain Jumala voi ihmiselle antaa lahjaksi. Sitä ei tahdota tai niinvain oteta.
[/quote]
Kristinusko on yksi tyhmimpiä uskontoja. Jos tosiaan sen mukaan esimerkiksi Mahatma Gandhi ja Dalai Lama joutuvat helvettiin ainoastaan siksi, etteivät ole kristittyjä,
mutta sotahullu kristitty George Bush pääsee "taivaaseen", niin onpa ääliömäinen uskonto.
Bush kyllä taatusti pääseekin, saihan hän itse Jumalalta oikeutuksen hyökätä Iraniin. Ihan itse sanoi niin.
Aika omituinen se teidän Jumala.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:54"]
AP, et kai sinä usko menninkäisiin tai mörköihin? Ei nykyajan sivistyneen ja rationaalisen aikuisen ihmisen kuulu uskoa näkymättömään olentoon joka muka rakastaa sinua mutta samalla on valmis heittämään sinut helvetin ikuiseen kiirastuleen vain koska et usko häntä. Jätä satuihin uskominen lapsille.
[/quote]
Tarkoitatko rationaalisella ja sivistyneellä jokaisen uskontokunnan edustajaa? Että samaa sanot sitten muslimeista ja mistä lie buddhista.. ?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:08"]
Mä en usko kristinuskon juttuihin, mutta en myöskään väitä ettei helvettiä olisi olemassa.
Se on olemassa täällä maan päällä. Jokainen ihminen on vastuussa siitä, järjestääkö toisille ihmisille helvetin vai ei, tai edesauttaako sellaista toimintaa.
Itselleenkin voi tehdä omasta elämästään helvetin. Vaikka niin, ettei kuuntele omaa intuitiotaan, ei arvosta itseään eikä myöskään muita ihmisiä.
Ei luontoa, Maapalloa, ei mitään.
Eikä pidä arvossa mitään hyvää mitä saa, aina vaan ahnehtii lisää.
[/quote]
Harvinaisen viisasta tekstiä!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:08"]
Mä en usko kristinuskon juttuihin, mutta en myöskään väitä ettei helvettiä olisi olemassa.
Se on olemassa täällä maan päällä. Jokainen ihminen on vastuussa siitä, järjestääkö toisille ihmisille helvetin vai ei, tai edesauttaako sellaista toimintaa.
Itselleenkin voi tehdä omasta elämästään helvetin. Vaikka niin, ettei kuuntele omaa intuitiotaan, ei arvosta itseään eikä myöskään muita ihmisiä.
Ei luontoa, Maapalloa, ei mitään.
Eikä pidä arvossa mitään hyvää mitä saa, aina vaan ahnehtii lisää.
[/quote]
Harvinaisen viisasta tekstiä!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:02"]
Samoin tunsin! Kristinusko on niin epälooginen, että muka kaiken Luojalla olisi lapsi, että Luoja olisi kuten luodut??!! Ei, Jeesus oli vain luotu, vaikka olikin Jumalan lähettiläs. Tutustuin Islamiin ja kaikkia odotuksiani vastoin minusta tuli muslimi. Islam on looginen ja oikeastaan ymmärsin, että olin aina oikeasti uskonutkin että on vain yksi Jumala. Allah on arabiankieltä ja suomeksi Jumala, eli ei vain muslimien Jumala, kuten monet luulevat, vaan kaikkien Jumala, ainut Jumala.
Kaikki Jumalan lähettiläät ovat tuoneet samaa sanomaa, mutta ihmiset ovat niitä muuttaneet ennen Koraania.
[/quote]
Ei ole kyllä yhtään loogisempaa kuin kristinuskokaan, samaa shaibaa, anteeksi vaan.
Joku Jumala (sano sitä sitten nimellä Allah) määrää ihmisten tekemisistä, kyttää mitä ihmiset tekevät, joittenkin lakien mukaan on elettävä.
Voit olla vakuuttunut siitä,että Jumalalta et voi ottaa mitään mitä Hän ei sinulle omasta tahdostaan anna.Sama koskee väärää opetusta siitä ettei ihminen ota vastaan.Silloin kun jotakin asiaa on jo rukoillut enellen jopa vuosikymmeniä,on turha tulla väittämään,"et saa koska et ota vastaan".
Kultaseni, helvettiä ei ole olemassa. Kuoleman jälkeen aivotoimintasi loppuu ja sinä lakkaat olemasta. Elät rakkaittesi muistoissa niin kauan kuin he elävät.
On vain tämä elämä tässä ja nyt. Elä se hyvin, mutta älä huoli liikoja.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:25"]
Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?
[/quote]
Vain Jumala tietää minne kukin viimeisellä tuomiolla joutuu. Jos oot vielä lukemassa täällä nii millä tavoin kristinusko on sulle omantunnon vastaista? mutta jokatapauksessa se että haluat uskoa ja uskotkin on hyvä asia :) Raamatun lukeminen ja rukoilu auttaa sinua saamaan vastauksia asioihin joita mietit.
(Vastaan ihan aloittajan aloitukseen, en välikommentteihin)
kiitos rohkeasta ja omakohtaisesta avauksestasi. Minä en kykene näkemään kristinuskoa siten, että se sisältää helvettiinkarkotuksia. Minä koen kirkkomme viestin niin, että Jumalan hyvä tahto koskee jokaista.
Jos sanot, ettet pysty uskomaan, saatat olla lähempänä Jumalaa kuin ne jotka kirkkain otsin vakuuttavat uskovansa. Epäilihän Jeesuksen omat opetuslapsetkin, saati me. Ajattelen, että uskomisen polku liittyy ihmisen omaan elämänpolkuun ja eri aikoina siinä vaihtelee usko ja epäusko.
Toivotan elämääsi rakkautta ja hyvyttä. Jos ja kun kohtaat niitä, uskon että ne ovat Jumalan hyvästä tahdosta peräisin. Ehkä jonain päivänä kirjoitat uskon matkastasi jotenkin toisin kuin tänään, ei voi tietää.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:34"]
Voit olla vakuuttunut siitä,että Jumalalta et voi ottaa mitään mitä Hän ei sinulle omasta tahdostaan anna.Sama koskee väärää opetusta siitä ettei ihminen ota vastaan.Silloin kun jotakin asiaa on jo rukoillut enellen jopa vuosikymmeniä,on turha tulla väittämään,"et saa koska et ota vastaan".
[/quote]
No miksi saakelissä te uskovaiset sitten tuputatte sitä uskoanne jos Jumala vain antaa sen jos siitä siltä tuntuu? Teidän tuputtamisenne on ihan turhaa työtä.
"Sana 'helvetti' esiintyy UT:ssa 12 kertaa ja on joka kerta käännetty sanasta 'Gehenna', mikä viittaa Jerusalemin lähellä olleeseen Hinnomin laaksoon. Siten, kun UT puhuu helvetistä, on aina kyse Gehennasta, joka oli kaatopaikka Jerusalemin lähellä. Kaikki tiesivät, että siellä paloi jatkuva tuli ja että sen ylläpitämiseksi sinne lisättiin 'tulikiveä' eli rikkiä. Jotkut köyhät, joilla ei ollut varaa haudata vainajiaan saattoivat viedä kuolleen omaisensa tuohon 'krematorioon'.
Elävänä tuohon 'helvettiin' ei kuitenkaan saanut heittää edes eläimiä, joten Jeesuksen kuulijat tuskin saivat hänen puheistaan sellaista käsitystä, että joku voisi kuolemansa jälkeen joutua kitumaan ikuisesti. Kaatopaikalle vietiin kaikki sellainen, mikä kelpasi vain hävitettäväksi, joten se oli erityisen sopiva vertauskuva 'ikuisen' tulen tuhoavasta vaikutuksesta."
Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut helvetin ja syöksisi sinne suurimman osan ihmisistä, hän olisi hirviö, julmempi kuin kukaan hirmuhallitsija ihmiskunnan historiassa. En pystyisi rakastamaan sellaista jumalaa.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:39"]
Hassu AP.
Helvetti on kristinuskon "omaisuutta" joten siinähän jo paljastat uskovasi Jumalaan ja kristinuskoon.
Huom; Islam ei tunnusta helvettiä joten...
[/quote]
Väärin. Myös islamissa uskotaan Helvettiin. Jumala päättää, ketkä menevät Helvettiin ja Paratiisiin - ei ihmiset, jotka sanovat seuraavansa sitä tai tätä uskontoa. Islamilaisen uskon mukaan uskonnon eli islamin omaksumisessa ei ole mitään pakkoa. Ihminen voi uskoa tai olla uskomatta. Se on hänen oma valintansa. Uskoa koetellaan myös. Jokainen ihminen tekee itse valintansa, että tekeekö tässä elämässä hyvää vai pahaa ja uskooko Jumalaan vai ei. Toki asiaan vaikuttaa myös Jumalan johdatus, mutta myös ihmisen vilpitön halu ottaa johdatus vastaan. Muslimit sanovat, että jos sinä haluat puhua Jumalalle, niin rukoile ja jos haluat, että Jumala puhuu sinulle, niin lue Koraania. Islamissa uskotaan, että Jumala on oikeudenmukainen. Harva ihminen on synnitön. Jumala on kuitenkin anteeksiantava ja armollinen. Jos Jumala ei olisi armollinen, niin suurin osa ihmisistä olisi jo tuhoutuneita. Jumala antaa ihmisille aikaa tiettyyn rajaan asti. Synnit saa anteeksi, jos katuu niitä vilpittömästi. Kuka tietää ihmisen vilpittömyyden paremmin kuin Kaikkivaltias Jumala? Jumalan edessä ei voi teeskennellä. Syntien tekeminen ei ole islamissa sellainen asia, jota ihmisten olisi pakko tehdä. Islamissa ei uskota perisyntiin, vaan jokainen ihminen syntyy puhtaana. Se, että jatkuuko ihmisen elämä puhtaana syntymän jälkeen riippuu monista seikoista. Ihminen ei voi syyttää elämänsä olosuhteita ja pitää sitä tekosyynä olla olematta uskovainen. Ihminen ei voi syyttää omista synneistään Jumalaa, koska Jumala ei pakota tekemään niitä, mutta Jumala ei myöskään välttämättä estä tekemästä niitä, koska halu tehdä hyvää täytyy lähteä ihmisestä itsestään. Johtuen tästä ihmisen vapaasta tahdosta tehdä mitä haluaa tässä elämässä seuraa tietenkin paljon sellaisia asioita, joista ihmiset kärsivät kuten toisten ihmisten sortoa jne., mikä saa jotkut ihmiset epäilemään Jumalan olemassaoloa. Miksi Jumala ei estä pahuutta? Toisaalta miksi Jumalan pitäisi estää se? Eikö se ole ihmisten velvollisuus? Eikö Jumala ole muka kertonut ihmisille eri uskontojen kautta, että mikä on oikein ja väärin? Tämä kaikki on testiä ihmisille, että mitä he tekevät eri tilanteissa. Hyvät ja pahat ihmiset saavat palkkansa Tuomiopäivänä tekojensa ja aikomustensa mukaan. Tuomiopäivä ja ihmisten tuomitseminen Helvettiin ja Paratiisiin olisi epäoikeudenmukaista siinä tapauksessa, jos ihmisillä ei olisi ollut mahdollisuutta vaikuttaa lopputulokseen tässä elämässä. Islamissa korostetaan ihmisen omaa vastuuta teoistaan. Islamin mukaan on synti olla uskomatta Jumalan armoon. Sellaisen ajattelun myötä ihminen ei edes viitsi yrittää olla hyvä, koska uskoo olevansa joka tapauksessa matkalla helvettiin, joten miksi vaivautua edes yrittämään...
Muslimi
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:25"]
[/quote]
JOUDUT!
et joudu. lueppa kirja conversations with god. .. jopa hitler meni taivaaseen.