Joudunko helvettiin, kun en PYSTY uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen?
Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?
Kommentit (64)
Jos sinä uskot helvettiin, niin kai sinä sitten Jumalaankin uskot. Eihän se muuten olisi mahdollista, sillä helvetti on kai taivaan vastakohta. Jos et usko kumpaankaan,niin sittenhän sinua ei enää kuolemasi jälkeen enää ole olemassa eikä sinun tarvitse huolehtia tuonpuoleisesta ollenkaan.
Pyydä Jumalalta uskoa lahjaksi. Jumala antaa sinulle sen usko. Sinä et voi sitä uskoa itsestäsi pinnistellä. Otat sen vain vastaan ja kiität siitä lahjasta Jumalaa.
Usko Jumalaan ei ole järjen asia. Se on nimen omaan uskoa.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antai ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
Anna Jumalan tuomita tai armahtaa, älä itse tuomitse itseäsi. Sinulle on tarjolla armo ja iankaikkinen elämä.
Hassu AP.
Helvetti on kristinuskon "omaisuutta" joten siinähän jo paljastat uskovasi Jumalaan ja kristinuskoon.
Huom; Islam ei tunnusta helvettiä joten...
Minusta halusi uskoa "jollain tavalla" riittää Jumalalle. En siis varmaankaan puhu valtaosan kristittyjen suulla, vain omallani.
Itsekin olen tosi vaillinainen; epäilen enkä osaa ajatella tai toimia läheskään aina oikein. Mutta jotenkin tunnen että se tällä hetkellä riittää Jumalalleni. Ei uskonto ole vakavaa, Jumala ei ole vakava, sillä äijällä on huumorintajua jos kellä..=) Ei meidän tarvitse olla täydellisiä päästäksemme taivaaseen, kukaan ei siihen pysty. Riittää, että halua on edes jonkinlaiseen henkiseen kasvuun ja konkreettiseen hyvän tekemiseen..
Minusta tuo riittää ja se jatkuva etsiminen tai ainakin avoinna olo, ei kiellä ikiajoiksi mitään, vaan antaa tulla jos on tullakseen..=)
Viitoselle - ei Jumala minulle uskoa antanut, vaikka rukoilin sitä vuosia. Olin siis ollut uskossa mutta uskoni alkoi horjua ja anoin sille vahvistusta. Sitä ei koskaan tullut. Nykyään olen ateisti.
AP - et joudu helvettiin, koska sitä ei ole olemassa. Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut helvetin ja syöksisi sinne suurimman osan ihmisistä, hän olisi hirviö, julmempi kuin kukaan hirmuhallitsija ihmiskunnan historiassa. En pystyisi rakastamaan sellaista jumalaa.
Jos tolla perusteella joutuu johonkin helvettiin, niin sittenhän suurin osa maailman ihmisistä joutuu sinne jokatapauksessa. Vaikka olisi miten hyvä ihminen, niin joutuisi muka helvettiin, naurettavaa. Mahatma Gandhikin olisi siellä, vaan siksi ettei ollut kristitty.
Minä sanon että SUURI PYH.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:42"]
Viitoselle - ei Jumala minulle uskoa antanut, vaikka rukoilin sitä vuosia. Olin siis ollut uskossa mutta uskoni alkoi horjua ja anoin sille vahvistusta. Sitä ei koskaan tullut. Nykyään olen ateisti.
AP - et joudu helvettiin, koska sitä ei ole olemassa. Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut helvetin ja syöksisi sinne suurimman osan ihmisistä, hän olisi hirviö, julmempi kuin kukaan hirmuhallitsija ihmiskunnan historiassa. En pystyisi rakastamaan sellaista jumalaa.
[/quote]
Rukoilit vuosia, mutta kun Jumala ei sinulle uskoa antanut, sinusta tuli ateisti? Ei usko ole mitään mikä annetaan. Se halutaan.
Väität faktana, ettei helvettiä ole olemassa. Mistä ihmeessä OIKEASTI voit tietää? Et mistään.
En minäkään faktana väitä, että Jumala on, vaikka Jumalaan uskonkin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:58"]
[/quote]
Rukoilit vuosia, mutta kun Jumala ei sinulle uskoa antanut, sinusta tuli ateisti? Ei usko ole mitään mikä annetaan. Se halutaan.
Väität faktana, ettei helvettiä ole olemassa. Mistä ihmeessä OIKEASTI voit tietää? Et mistään.
[/quote]
Väärin. Usko on Jumalan armoa, jotain minkä vain Jumala voi ihmiselle antaa lahjaksi. Sitä ei tahdota tai niinvain oteta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:25"]
Kristinusko on omantuntoni vastaista. Toisaalta haluaisin uskoa jollakin tavalla ja uskonkin. Se ei taida riittää taivaspaikkaan?
[/quote]
Mitä helvettiä? Uskot taivaaseen, mutta et jumalalaan. Hohhoijaa, nykyään ateistitkin on tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Väärin. Usko on Jumalan armoa, jotain minkä vain Jumala voi ihmiselle antaa lahjaksi. Sitä ei tahdota tai niinvain oteta.
[/quote]
Otetaanpas jos se halutaan. Ja Jumalalle riittänee että haluaa.
Mä en usko kristinuskon juttuihin, mutta en myöskään väitä ettei helvettiä olisi olemassa.
Se on olemassa täällä maan päällä. Jokainen ihminen on vastuussa siitä, järjestääkö toisille ihmisille helvetin vai ei, tai edesauttaako sellaista toimintaa.
Itselleenkin voi tehdä omasta elämästään helvetin. Vaikka niin, ettei kuuntele omaa intuitiotaan, ei arvosta itseään eikä myöskään muita ihmisiä.
Ei luontoa, Maapalloa, ei mitään.
Eikä pidä arvossa mitään hyvää mitä saa, aina vaan ahnehtii lisää.
Mulle on varattu helvetistä VIP-aitio saat tulla sinne, sielä on täys ylläpitö ja ilmaiset juomat, tuhmia juhlia järjestetään harvasen ilta
Et joudu, sellaista paikkaa ei ole olemassa. jessekin on mielikuvitusta...
rukoile että Jeesus näytää itsensä sinulle. Tulet huomaamaan että näet elämässäsi Jumalan teot ja näin on helppo uskoa.
No ei toiminut mun kohdalla, ja tiedän monia muitakin, jotka menettivät uskonsa vaikka eivät todellakaan olisi halunneet.
(se joka rukoili uskonvahvistusta mutta josta tuli lopulta ateisti)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:21"]
rukoile että Jeesus näytää itsensä sinulle. Tulet huomaamaan että näet elämässäsi Jumalan teot ja näin on helppo uskoa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai jaa, mutta miksi te sitten tuputatte sitä uskoanne jos se vaan annetaan?
Aijaa, mä uskon moniinkin Jumaliin.
Esimerkiksi Thoriin, Odiniin, Ukkoon, Tapioon, Ahtiin,
Horukseen, Osirikseen , Anubikseen, Cernunnokseen, Teutatekseen, Zeukseen, Apolloon,
Quetzalcoatliin, jne.
Jumalattarista puhumattakaan :D
Jos otat suihin minulta niin et joudu rakas. Lupaan tämän sinulle. Sulje silmäsi ja avaa suusi.