Mervi Tapola myy upean talonsa
Kommentit (23)
Ihana talo. Onkohan Mervi muuttamassa jonnekin ulkomaille vaikka? Toivon hänelle kaikkea hyvää koko sydämestäni.
Liian iso yhdelle ihmisellä ja liikaa hoidettavaa. Hintaa on sen verran ettei kyllä kaupaksi mene. Rantataloja saa halvemmallakin.
Ranta ja rantasauna...ottaisin. Talokin ihan ok. Miksiköhän Mervi myy? Noh, toivottavasti löytää jonkin vähintään yhtä mukavan kodin itselleen.
Jep elämä ei ole reilua. Tommonen kämppä ja mieluumin tykkää ryypätä..
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:04"]
Kylpyhuoneetkin näyttäisi tosi freeseiltä ja hiljakkoin remontoiduilta. Kettiö on siinä rajoilla, ehkä vaatisi päivityksen. Siis toki mulle kelpaisi, mutta luulisin miljoonan taloja ostavien olevan sen verran rahoissaan, että heille laitetaan kaikki viimeisen päälle.
[/quote]
Jos on varaa ostaa melkein puolentoistamiljoonan talo, haluaa varmaan sisustuksen olevan oman maun mukainen, eikä edellisen myyjän tai hänen sisustussuunnittelijansa. Ja on varmaan varaa palkata jonkun tekemään se ostamisen jälkeen tasan oikeanlaiseksi.
[/quote]
Mä en tiedä ketään oikeasti varakasta, jolla kodin sisustus olisi "viimeistä huutoa" kuin sisustuskatalogista. Yleensä nämä ihmiset arvostavat perinnettä ja menneiden aikojen arvokkuutta.
No niin. Kaikki muu omaisuus on jo juotu, nyt lähtee talo. Ja Mattikin mukana taas kuvioissa, kuin haaskalintu. Voi Mervi parkaa, millaiseen jamaan on itsensä dokannut. :((
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 02:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 09:04"]
Kylpyhuoneetkin näyttäisi tosi freeseiltä ja hiljakkoin remontoiduilta. Kettiö on siinä rajoilla, ehkä vaatisi päivityksen. Siis toki mulle kelpaisi, mutta luulisin miljoonan taloja ostavien olevan sen verran rahoissaan, että heille laitetaan kaikki viimeisen päälle.
[/quote]
Jos on varaa ostaa melkein puolentoistamiljoonan talo, haluaa varmaan sisustuksen olevan oman maun mukainen, eikä edellisen myyjän tai hänen sisustussuunnittelijansa. Ja on varmaan varaa palkata jonkun tekemään se ostamisen jälkeen tasan oikeanlaiseksi.
[/quote]
Mä en tiedä ketään oikeasti varakasta, jolla kodin sisustus olisi "viimeistä huutoa" kuin sisustuskatalogista. Yleensä nämä ihmiset arvostavat perinnettä ja menneiden aikojen arvokkuutta.
[/quote]
Samoin. Nimenomaan näillä ihmisillä ei ole mitään "jatkuvasti päivitettyä" muotisisustusta ja milloin minkäkin trendin mukaan stailattua kotia, vaan sisustusta leimaa ajaton arvokkuus ja tyylikkyys, usein höystettynä perintökalusteilla jne.
Katsoitteko linkin kuvat?
Mitä ihmeen kiven murikoita oli keittiökuvissa ruokapöydällä?! Olikohan stailaus mennyt pikkuisen ylitse...
Onko Mervillä pikkurahan puute? Keittiö von päivitetty, ts on tehty remontti.
Mattikin on jo ehtnyt kosia jotta pääsis naimisiin enneku täyttää 50 v. Susanna teki fiksun ratkaisun. Toki ylipäätään ihmettelen kuinka edes eksyi Mattiin. Sitä en sano etteikö Matti ole selvinpäin ok.
Se tosiaan on niin, että monet aidosti rikkaat ei turhia remontteja tee.
Ei kai Mervillä rahat ole loppu. Sillähän on paljon muutakin omaisuutta, jota voi myydä tarvittaessa. Tuo talo on vaan kallis ylläpitää ja Mervihän tarvii siihen apuja, joten siksi se "liian kallis", vaikkei sinänsä kyse ole pystymisestä.
Matti rakasti sitä taloa. Heti ryntäsi, kun luki lehdestä myyntiaikeista. Mietin kyllä kuvia katsoessa, että Matilla oli hyvä diili siinä noin taloudellisessa mielessä. Kivahan se siellä oli ajella leikkurilla pihalla ja "isännöidä" rantasaunaa.
Siis oletteko te ihan tosissanne? "Menneiden aikojen arvokkuutta"? Tuo kotihan oli sisustukseltaan ja pintaratkaisuiltaan 90-luvun alun nousukasmaisuutta parhaimmillaan. Siis kaikin puolin tyylitön, sekava ja ruma!
Itse toki mielelläni asustaisin noin arvokasta kotia. Tuossa on yli miljoona enemmän arvoa kuin nykyisessä kodissani, mutta IKINÄ en laittaisi tuollaista rahaa tuollaiseen taloon. Henkiläkohtaisesti minulle se olisi a) liian iso b) väärällä sijainnilla ja ennen kaikkea c) ihan hirveä sisustus- ja pintamateriaaleiltaan.
Varakkuus ei takaa tyylisilmää, mutta tiedän kyllä paljon varakkaita ihmisiä, joiden koti on tyylikäs, oli se sitten sisustettu moderniin tyyliin tai vanhoja perinteitä kunnioittaen. Minusta tuo ei ole kyllä kumpaakaan!
Hieno talo, Mervi on varmaan viihtynyt tuolla hyvin. Jos itse muuttaisin sinne, joutuisin käyttämään vielä sata tuhatta siihen, että paikan saisi päivitettyä 2010-luvulle.
Ykkönen hinnan edestä pois, niin saattaa mennä jopa kaupaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 20:40"]
Liian iso yhdelle ihmisellä ja liikaa hoidettavaa. Hintaa on sen verran ettei kyllä kaupaksi mene. Rantataloja saa halvemmallakin.
[/quote]
500 neliön rantataloja 10 km Tampereen keskustasta? Linkitätkö pari? Minä en löytänyt.
En osaa sanoa onko hinta täsmälleen oikea, mutta tuon kokoisia taloja tuollaisella paikalla ja sijainnilla on sen verran harvassa, että kyllä pyyntihinta oikean suuntaiselta vaikuttaa.
Muuten ihan kiva mutta miksi ne sisällä olevat portaat on puiset? Hrr...
Mervillä on kuulemma useita asuntoja Tampereella. Viittaisi johonkin keskusta-asuntoon, johon muuttaisi. Sinänsä ymmärrän, että myy. Kauhea siivoaminen ja pihatöitä riittää. Mervihän ei ihan kunnossa ole, joten joutuu ostamaan palvelut muualta. Ennen Matti hoiti pitkälti nuo. Mattihan on juoppo, mutta samalla ahkera mies. Kova hoitamaan pihaa ja siivoamaan. Siitähän on monesti ollut, että Matilla on aina koti viimeisen päälle kunnossa, koska tykkää siivota ja tehdä kotitöitä.
Siistinnäköinen avara tilava talo kivassa maisemassa, eikä palveluihinkaan pitkä matka.
Heti vaihtaisin omaani paitsi että olen Helsingissä niin minulle väärä paikka.