Se on sulle vaan kateellinen
Elämässäni on eräs henkilö, josta en yhtään pidä, mutta josta en pääse kokonaan eroonkaan. Hän on itsekin huomannut, että välttelen häntä. Nyt joku oli sanonut tälle henkilölle, että olen vain kateellinen hänelle ja ko. henkilö nyt sitten luulee, että todellakin olen hänelle kateellinen. Suurin syy miksi en pidä hänestä on hänen ylimielinen asenteensa ja tämä luulo on nyt pahentanut asennetta entisestään. En todellakaan ole tälle henkilölle kateellinen. Minulle merkitykselliset asiat ovat itselläni paremmin ja elämässäni ei ole mitään erityisiä vikakohtia.
En millään jaksaisi vääntää yhtään hänen kanssaan, mutta tekisi mieleni sanoa suoraan, että en ole kateellinen vaan sinä olet ylimielinen ja pidät muita palvelijoinasi. Että seurassasi tulee huonolle tuulelle ja imet kaiken energian huoneesta.
Mitä sinä tekisit? Sanoisitko silläkin uhalla, että jatkossa pakollinen kanssakäyminen on vieläkin raskaampaa? Vai jatkaisitko hammasta purren ja antaisit henkilön pitää luulonsa? Muuttuisiko sanomalla edes mikään? Jotain muuta?
Valittavasti välien katkaisu kokonaan ei onnistu, koska silloin menetän myös toisen minulle rakkaan ihmisen.
Ja älkää nyt muut hölmöt uskotelko itsellenne, että joku on teille kateellinen, jos ei vaan yksinkertaisesti pidä teistä. Kaikki eivät pidä kaikista.
Kommentit (12)
Et vain tiedosta sitä asiaa, mistä olet hänelle kateellinen. #varjotyöskentely
Onpa harmillista, kuulostaa siltä että hän on loukannut sinua jotenkin tosi pahasti. Kuulostaa jopa siltä että vihaat häntä? Varmasti tällainen heijastuu takaisinpäin myös sinusta hänelle. Onko sinulla joku syy tähän? Kuulostaa ehkä myös siltä että sinulla on joku hyötysyy pitää hänet elämässään, joku asia mistä hyödyt?
Millä lailla hän on ylimielinen? Ovatko nämä sellaisia asioita, jotka ovat sinulle(kin) tärkeitä? Onko hän hyvä niissä, tai erityisen huono niissä, tai oletko sinä erityisen hyvä jossain näistä, ja toivoisit, että joku näkisi sen? Ei tarvitse vastata tänne, mutta mieti, mistä tunteesi kumpuaa, että ärsyttää niin paljon että koet että hän on ylimielinen. Ylimielinen mistä? Ehkä tuskastunut olosi kertoo jostakin. Itseäni ei haittaa jos joku uskoo olevansa parempi kuin minä, esimerkiksi soittaa tuubaa ja on mielestään todella todella musikaalinen, koska itselleni ei ole tärkeää olla musikaalinen. Voin siis tsempata ja kompata, että soitit erittäin lahjakkaasti teoksen, jonka videon näytit. Ja näin pois päin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmillista, kuulostaa siltä että hän on loukannut sinua jotenkin tosi pahasti. Kuulostaa jopa siltä että vihaat häntä? Varmasti tällainen heijastuu takaisinpäin myös sinusta hänelle. Onko sinulla joku syy tähän? Kuulostaa ehkä myös siltä että sinulla on joku hyötysyy pitää hänet elämässään, joku asia mistä hyödyt?
On loukannut, useastikin. Sanoinhan, että pitää muita palvelijoinaan/alamaisinaan. Ja ihan varmasti näkee, etten pidä hänestä. Sitä juuri ihmettelin viestissäni, että mikä siinä on, ettei voi hyväksyä, että joku ei vain pidä, miksi pitää luulla kateelliseksi. Kerroin myös hyödyn jo aloituksessa. Hänen mukanaan menettäisin toisen ihmisen, jonka taas ehdottomasti haluan pitää mukana elämässäni.
Jos et edes pidä tästä ihmisestä, niin mitä väliä, mitä hän kuvittelee sinun tuntevan itseään kohtaan. Ja tuo ylimielisyys- ja palvelukommenttisi antaa kyllä kuvaa siitä, että jotain sinulla on hampaankolossa häntä vastaan. Haluaisitko, että ihmiset ottaisivat sinunkin toiveesi samalla tavalla huomioon kuin hänen? Jollain tavalla aloituksesta haisee, etä itsereflektiota kaivattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla hän on ylimielinen? Ovatko nämä sellaisia asioita, jotka ovat sinulle(kin) tärkeitä? Onko hän hyvä niissä, tai erityisen huono niissä, tai oletko sinä erityisen hyvä jossain näistä, ja toivoisit, että joku näkisi sen? Ei tarvitse vastata tänne, mutta mieti, mistä tunteesi kumpuaa, että ärsyttää niin paljon että koet että hän on ylimielinen. Ylimielinen mistä? Ehkä tuskastunut olosi kertoo jostakin. Itseäni ei haittaa jos joku uskoo olevansa parempi kuin minä, esimerkiksi soittaa tuubaa ja on mielestään todella todella musikaalinen, koska itselleni ei ole tärkeää olla musikaalinen. Voin siis tsempata ja kompata, että soitit erittäin lahjakkaasti teoksen, jonka videon näytit. Ja näin pois päin.
Siten ylimielinen, että luulee olevansa muiden yläpuolella. Säännöt eivät koske häntä. Olettaa, että muut tekevät hänelle palveluksia, mutta itse ei niitä tee. Ei siis pyydä nätisti vaan olettaa toisten olevan valmiita kun hän sormiaan napsauttaa. Haukkuu muiden tekemää ruokaa, vaatteita, tapoja. Suuttuu jos joku erehtyy sanomaan samoin hänelle. Tuossa nyt esimerkiksi, lisääkin ärsyttävyyksiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos et edes pidä tästä ihmisestä, niin mitä väliä, mitä hän kuvittelee sinun tuntevan itseään kohtaan. Ja tuo ylimielisyys- ja palvelukommenttisi antaa kyllä kuvaa siitä, että jotain sinulla on hampaankolossa häntä vastaan. Haluaisitko, että ihmiset ottaisivat sinunkin toiveesi samalla tavalla huomioon kuin hänen? Jollain tavalla aloituksesta haisee, etä itsereflektiota kaivattaisiin.
Minun toiveeni otetaan ihan hyvin huomioon. Haluaisin, että hän ei pyrkisi koko ajan käyttämään muita hyväkseen. Että hänkin huomioisi välillä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun toiveeni otetaan ihan hyvin huomioon. Haluaisin, että hän ei pyrkisi koko ajan käyttämään muita hyväkseen. Että hänkin huomioisi välillä muita.
Millä tavalla siis hän käyttää muita hyväkseen? Ja ketä ja mikä on suhteesi tähän henkilöön ketä tarkoitat?
Jos sinua harmittaa se että toinen käyttää sinua tai joitain muita hyväksi, voithan tästä mainita? Ehkä myös peili voisi olla paikallaan.
Kysy miksi luulee sinun olevan kateellinen !