Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko reilu parikymppinen liian vanha myymään mansikoita?

Vierailija
05.06.2013 |

Tyttäreni ei saanut muuta kesätyöpaikkaa, vaikka laittoi kymmeniä hakemuksia. Hänen työkaverit ovat alle parikymppisiä ja yksi ei ole vielä edes täysi-ikäinen. Tytärtäni kesätyö nolottaa ja harmittaa, onko siihen mielestänne syytä? Osa hänen kavereista työskentelee jo koulutusta vastaavassa työssä, että se varmaan lisää hänen pahaa mieltä..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä! Olen oikeasti itse tuo reilu parikymppinen nuori... Kiitos vastauksista! Ne todella paransivat mieltäni! Ehkä tää onki ihan ookoo kesätyö, eikä mun todellakaan tarvi nolostetta.. Saitte mut jopa arvostaan tätä työtä, kiitos siitä!

Vierailija
2/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole liian vanha. pääasia että tekee työtä eikä loisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Yritteliäisyys on vaan hyvä juttu. Turha vertailla muihin

Vierailija
4/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtähän se on mansikanmyyntikin,parempi kun että sossun rahoilla roikkuisi terasseilla.

Vierailija
5/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, en ole koskaan tullut ajatelleeksi, että tuohonkin olisi jotain "rajoja". Lauantaina ostin mansikoita noin nelikymppiseltä naiselta.

Tottahan sen ymmärtää, että olisi halunnut jotakin mikä ehkä kiinnostaisi enemmän, mutta tuo on hyvä työ. Veikkaisin, että suurin osa asiakkaista on iloisella tuulella. Hyvä vaan, että saa nuorena kokemusta sellaisestakin työstä mistä ajattelee ettei tykkää. Saattaa huomata olevansa väärässä tai sitten arvostaa tulevaa työtä enemmän kun on mihin verrata.

Vierailija
6/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellistä työtä ei milloinkaan ole syytä hävetä. 

Vierailija
7/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi työpaikka se on kuin kapakka

Vierailija
8/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jokavuotinen marjamyyjäni on viiskymppinen mies, eikä sitä nolota yhtään.

Vierailija
9/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 40 v liian vanha ja onko noloa?

Vierailija
10/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sai työpaikan! Onnea!!! :)

Vierailija
11/19 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras kesätyöpaikka ikinä :) Parikymppisenä ei vielä tarvii olla missään uraputkessa.

Vierailija
12/19 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikasta! Tässä taloustilanteessa ei todellakaan ole kellään helppo saada mitään töitä, tuo vielä varmaankin on ihan rentoa ja mukavaa kesäduunia :)

Vierailija
13/19 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan ap joskus kertomaan miltä duuni maistuu :)

Vierailija
14/19 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea työpaikastasi!

Itse olen reilu parikymppinen nuori, enkä päässyt edes mansikanmyyjäksi. Muutakaan työkokemusta ei ole paljon yhtään - ei ole ollut oikein minkäänlaisia suhteita mihinkään suuntaan, ja kun se työkokemus on olematonta, ei kukaan halua ottaa töihin. Ja niitä kesätöitä on kyllä joka kevät haettu kissojen ja koirien kanssa. Olen reippaan näköinen ja oloinen neljän laudaturin ylioppilas ja yliopisto-opiskelija, mutta niillähän asioilla ei ole käytännön työelämässä mitään merkitystä. Ilman kokemusta ei vaikuta mihinkään olevan asiaa, ja ilman töihin pääsemistä ei kerry kokemusta. Tässä vaiheessa menisin riemusta kirkuen töihin vaikka ilmaiseksi.

Iloitse siis työpaikastasi ja siitä, että saat mahdollisuuden näyttää taitosi. Sinulla on tulevaisuudessa jonkinlainen todistus ahkeruudesta ja toimeliaisuudesta, joka voi edesauttaa myös muunlaisiin hommiin työllistymistä.

Vierailija
15/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian vanha. 

Itse myin mansikoita kesät ollessani 19, 20, 21 ja 22v. 

Nuorten on vaikea saada ekaa työpaikkaa, ei sovi olla liian nirso. Mansikoita voi ihan hyvin myydä viisikymppinenkin. :)

Vierailija
16/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan myynyt mansikoita, sen sijaan myyn kesäisin torilla vihanneksia ikää nyt 42 vuotta ja tykkään siitä kun hullu puurosta.

asiakkaat pääsääntöisesti hyväntuullisia, saa olla ulkoilmassa (no ok, vesisateella ei ihan niin herkkua mutta menee kyllä, katoksen allahan sitä ollaan), päässälaskutaito pysyy yllä/paranee jne

en tiedä millaiseen paikkaan olet menossa myymään, mutta ainakin torilla on kauppiaiden kesken hyvä yhteishenki, alennuksia saa toisten tuotteista (hyvät prosentit, myyjästä riippuen n 30-40%)

Vierailija
17/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. luin ensin, että onko parikymppinen liian vanha poimimaan mansikoita. Ei siihenkään, pelloilla ja myymässä on kyllä kaiken ikäisiä. Ikävä tietysti, että kesätyöpaikka ei miellytä tytärtäsi. Jos on joku muu koulutus ja ehkä ko. alan työkokemusta ja silti "joutuu" myymään mansikoita, ymmärrän, että asia hieman risoo. Jos ei ole tutkintoa, niin on vähemmän syytä valittaa.

Vierailija
18/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työn tekeminen olisi hävettävää? Oman alan töitä ei riitä monelle jo työkokemusta omaavalle aikuisellekaan nykyisin. Onnea työpaikasta!

Vierailija
19/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa ole. Kaikki työ on arvokasta. MIstä tahansa järkevästä työkokemuksesta on hyötyä, kun jatkossa hakee töitä.