Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut transsukupuoliseen ihmiseen?

Vierailija
05.06.2013 |

Eli naiseen joka on miehen vartalossa, tai mieheen  joka on naisen vartalossa?

Onko se susta epäilyttävää, omituista, ällöttävää, normaalia, mielenkiintoista, et juuri kiinnitä asiaan huomiota?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lähinnä vaan saatan mokailla, kun en ole varma, että miten puhuttelisi, miehenä vai naisena ja vaikka tietäisin, että on esim. nainen miehen vartalossa, ni saattaisin silti vahingossa heitää jotain ns. äijäläppää.

Mutta ei asia siis ahdista, kummastuta tai mitään muutakaan, lähinnä vaan unohtaisin koko asian siten, että saattaisi toisesta tuntua ikävältä.

Sama homma on esim. homojen kanssa, saatan tökkäistä "katso miten hyvännäköinen nainen" ja taas sitten miettiä, että mitäköhän tykkäs, ku ehkä mieluummin katsoisi mun kanssa niitä miehiä.

Ei kukaan ole kyllä koskaan loukkaantunut, ehkä näkevät päälle päin, että en tee tuota pahalla eikä ole tarkoitus dissata, kunhan vaan unohdan koko asian.

Vierailija
2/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään tällaista ihmistä, joten en oikein tiedä. Mistä sen edes tietää, kuka on transsukupuolinen? Mä varmaan odottaisin sen ihmisen olevan jotenkin ymmärtäväinen erilaisia ihmisiä kohtaan ja olisi kyllä mielenkiintoista. Mielelläni tutustuisin, mutta pelkäisin, että ajattelee mun olevan omituinen, kun tuollaisen asian takia haluan häneen tutustua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskasti sanottu 3nen... toisaaltaan transsukupuolinen ihminen on voinut kohdata kieltämistä paljon elämässään jolloin ihminen joka on kiinnostunut ja salliva hänen "omituisuudelleen" voi olla helpotus. Siis jos tutustuu uuteen ihmiseen. Toisaaltaan transsukupuolinen voi olla hiljainen eikä halua asiasta paljon puhua niin silloin tilanne voi olla hieman kiusallinen.

Itse vaan suhtauduin tähän ihmiseen jotenkin luontevasti ja nyt olen kohdannut ennakkoluuloja ja seläntakanapuhumista mitä en ymmärrä...

ap

Vierailija
4/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pitäisi olla epäilyttävää? En usko että transihminen valitsee tai feikkaa tilanteensa. Kuka muka haluaisi feikata lapsuudesta asti jotain, mikä vaikeuttaa elämää ja vieläpä niin, että kaikki tahantonta elekieltä myöten täsmää?

Normaalius on jo vähän suhteellisempi käsite, sillä enemmistö ihmisistä syntyy ns. oikeaan vartaloonsa. Että onhan se rehellisesti sanottuna aika mielenkiintoista ja "omituistakin", siinä mielessä että transsukupuolisuus on harvinaista. Joten ensireaktiona transsukupuolisuuteen tai vastaaviin asioihin voi kiinnittää huomiota, tutustumisen myötä taas eri asioihin. En kuitenkaan pidä transihmisiä (kuin muitakaan ihmisiä) jotenkin lähtökohtaisesti ällöttävinä sukupuolen tai muun vastaavan ominaisuuden vuoksi. Pidän tai olen pitämättä ihmisistä ihan muiden kriteerien perusteella.

Vierailija
5/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi transsukupuolinen töissä. Joululoman jälkeen alkoi pukeutua naiseksi ja on kai menossa leikkaukseen tai jo leikattu, en tiedä.

Alkuunhan siitä kohistiin ja pari ihmistä sanoi että heitä ällöttää mutta loppujen lopuksi kaikkeen tottuu ja nykyään ei asiasta edes puhuta, niin luontevaa se on. Täytyy sanoa että ihmettelin muutaman kerran aikuisten ihmisten kommentteja aiheesta, ei minua haittaa se mitä sukupuolta työkaveri on ja muuttuukko se matkan varrella. Voisin sanoa että minua "ei kiinnosta" onko joku homo tai transsukupuolinen, enemmän vaikuttaa millaisesta tyypistä on kyse. Joidenkin kanssa tulee paremmin toimeen kuin toisten. 

Vierailija
6/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni en ole koskaan sellaista ihmistä tavannut, että jos olen, en ainakaan ole suhtautunut mitenkään erikoisesti :D Tai sitten mokannut itseni täysin....

Ei mulla ole mitään erityistä mielipidettä, utelias kllä voisin olla :)

Vierailija
7/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kiva niin suhtaudun kuin kivaan ihmiseen. Jos se on tyhmä niin suhtaudun kuin tyhmään ihmiseen.

Vierailija
8/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kuin kehen tahansa. Naisena pidän koska se hän on nykyään, leikattukin jo.

Vierailija
9/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää, omituista, ällöttävää

Vierailija
10/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää, omituista, ällöttävää

Vierailija
11/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla tuijottamatta, mutta koska lapset huomaavat ja kommentoivat, on vaan pakko selittää, että tuo on setä joka tykkää pukeutua naisten vaatteisiin. Hieman pelottava se tyyppi minusta on, tai ainakin vaikuttaa silti että on hieman sekaisin... Tämä tädiksi pukeutuva setä siis liikkuu usein Isossa omenassa ja Olarin Prismassa. Ihan miehdn näköinen hän on, enkä usko että edes yrittää virallista sukupuolenvaihdosta, lompsii vaan naisten kengissä ja mekoissa..... Creepy.

Vierailija
12/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:14"]

Yritän olla tuijottamatta, mutta koska lapset huomaavat ja kommentoivat, on vaan pakko selittää, että tuo on setä joka tykkää pukeutua naisten vaatteisiin. Hieman pelottava se tyyppi minusta on, tai ainakin vaikuttaa silti että on hieman sekaisin... Tämä tädiksi pukeutuva setä siis liikkuu usein Isossa omenassa ja Olarin Prismassa. Ihan miehdn näköinen hän on, enkä usko että edes yrittää virallista sukupuolenvaihdosta, lompsii vaan naisten kengissä ja mekoissa..... Creepy.

[/quote]

Tuota, et kai sinä naisena (jos siis olet) sitten kulje ympäriinsä housuissa tms. miesmäisissä vaatteissa? Creepy...

Vierailija
13/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transvestiitti ja transsukupuolinen näköjään ovat edelleenkin eräiden mielestä sama asia?

Vierailija
14/35 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kiinnostunut transsukupuolisista miehistä.

Vierailija
15/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kattavista vastauksista :) jo joo kyse on transsukupuolisesta ihmisestä eikä ihmisestä joka pukeutuu "toisen" sukupuolen vaatteisiin.

Itse seurustelen tällä hetkellä transsukupuolisen ihmisen kanssa ja minulle se on jotenkin normaalia ja luonnollista. Ja jotenkin mun on tosi vaikea hypätä toisten ihmisten rooliin ja katsoa meidän suhdetta ulkoa päin... joten yritän näin kysellä yleisesti, että mitä ajatuksia esim. tällainen pariskunta teissä herättä.

Ei sillä että mua kauheasti kiinnostaa mitä muut ajattelee, mutta sen takia jos tulee jotain puheita seläntakana yms.

ap

Vierailija
16/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kenkäkaupassa naisten osastolla. Minulla oli paljon asiakkaina naisia, jotkä olivat tehneet sukupuolenvaihdoksen. Eli isokokoisia naisten kenkiä tarvittiin, tilailtiin ja varailtiin. Ihan mahtavia asiakkaita! Myös näitä,jotka olivat miehiä, mutta pukeutuivat naisiksi. 

En lähtisi luokittelemaan ketään, mutta kyllähän sitä tahattomastikin katsoo tarkemmin jos näkee jonkun "poikkeavan" näköisen ihmisen. En sitä pahalla tee.

Vierailija
17/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 10:46"]kiitos kattavista vastauksista :) jo joo kyse on transsukupuolisesta ihmisestä eikä ihmisestä joka pukeutuu "toisen" sukupuolen vaatteisiin.

Itse seurustelen tällä hetkellä transsukupuolisen ihmisen kanssa ja minulle se on jotenkin normaalia ja luonnollista. Ja jotenkin mun on tosi vaikea hypätä toisten ihmisten rooliin ja katsoa meidän suhdetta ulkoa päin... joten yritän näin kysellä yleisesti, että mitä ajatuksia esim. tällainen pariskunta teissä herättä.

Ei sillä että mua kauheasti kiinnostaa mitä muut ajattelee, mutta sen takia jos tulee jotain puheita seläntakana yms.

ap[/quote]

Tuo riippuu niin paljon varmaan millaisessa ympäristössä elää mutta ainakin minun elinpiirissä asia on vain hetken kuriositeetti ja loppujen lopuksi eivät ihmiset tunnut sen kummemmin asiaa noteeravan. Kaikilla on oma elämä elettävänä ja hirveästi jaksa/jouda muiden asioita pohtimaan ja kauhistelemaan.

Vierailija
18/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta mielipidettä kuin se että mitä olen televisiosta transsukupuolisia nähnyt, niin monet miehet kaipais kipeästi tyylineuvojaa ja meikkausopastusta. Samaa mieltä olisin, jos joku oikeasti nainen olisi vastaavan näköinen.

Vierailija
19/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtautuisi mitenkään negatiivisesti, saattaisin olla utelias ja kiinnostunut tästä ihmisestä (siis sillä tavalla että olisi kiva tutustua tälläiseen ihmiseen jos hän vaikuttaisi mukavalta.) Pitäisin rohkeana ihmisenä. 

Vierailija
20/35 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin utelias, mutta yrittäisin olla olematta epäkohtelias. Jos tuntuisi luontevalta, saattaisin kysellä esim. muiden ihmisten asenteista mutta jos ei (esim. tapaisi työn merkeissä), yrittäisin unohtaa mielessä pyörivät kysymykset ja kohdella kuten ketä tahansa.

Lyhyesti sanottuna en tuomitsisi, mutta olisin kiinnostunut. Pidän transsukupuolisuutta epätavallisena, mutta tietyllä tavalla normaalina myös.