Matkaneuvoja, kiitos!
Perheemme on lähdössä kahdeksi viikoksi etelänmatkalle ja tarvitsen pakkaamisneuvoja. Mitä otan mukaan? Kuinka paljon vaatetta? Mitä lääkkeitä? Ylipäätään ihmettelen, miten saan kaikki pakattua kahteen matkalaukkuun.
Lapset ovat 6v ja 3v. Tarvitseeko pakata heille pitkiä housuja, pitkähihaisia, hupparia? miten monta t-paitaa? Entä shortsit?
Onko muuta muistettavaa?
Kommentit (11)
Yleensä aina tulee raahattua ihan liikaa tavaraa mukaan. Me olemme ottaneet sen käytännön, että kahteen matkalaukkuun pitää mahtua koko viisihenkisen perheemme tavarat, ja kahden viikon loman aikana ainakin kerran pesetämme pyykkiä. Jos siis tarvitsee.
Pitkälahkeisia yleensä ei kannata pakata mukaan ollenkaan. Pitkähihaisia joku huppari tms iltoja varten. Hienot vaatteet kannattaa jättää kotiin, niitä ei tule kuitenkaan käytettyä vaikka niin suunnittelisikin.
Riippuu minne menette, välttämättä ette tarvitse edes pitkähihaisia ollenkaan. Totta on, että yleensä pakkaa liikaa mitä muka tarvitsee.
Vinkkinä, ota kännykuva matkalaukuista, jos vaikka katoavat, on helpompi selittää minkälaisesta on kyse. Jne
Ottaisin 3 matkalaukkua. Vanhemille omat ja lapset jakaa sen yhden. Mukaan alusvaatteet, t-paitoja, shortseja, sukkia, muutamat jalkineet, Jotain neuletta tms jos illat vilpoisia. Särkylääkkeet, laastaria, haavapyyhe. Ja matkavakuutus EHDOTTOMASTI.
Aurinkorasvat, uikkarit, pyyhe. Shanmpoot ja muut pesua varten, Pyykkipoikia mukaan ja matkapakkaus pyykinpesuainetta, Ellet käytä pesulapalvelua kohteessa,
Avoin mieli, rahaa, pankki/luottokortti, passit, lentoliput. Tee lähtäselvitys ennakkoon mikäli mahdollista. Kamerat mukaan. Kännykkä latureineen. Huivit/lippis.
Kasa vaihtoalkkareita, t-paitoja,toppeja ja shortseja. Yhdet pitkät housut ja pitkähihainen varmuuden vuoksi.
Meillä on kyllä aina illaksi "kesä juhlavaatteita" kun käymme kuitenkin joka ilta ravintolassa syömässä niin on kiva vähän pukeutua paremmin ;) päivät kun menee uikkareissa :)
Mä ostan aina aurinkorasvat, särkylääkkeet jne perillä. Samat valikoimat kuin Suomessa ja edullisemmin. Shampoota on hotellissa.
Aurinkorasvat mä taas kannan aina Suomesta, koska usein rantakohteissa ne ovat aivan sikahintaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:52"]
Aurinkorasvat mä taas kannan aina Suomesta, koska usein rantakohteissa ne ovat aivan sikahintaisia.
[/quote]
Näin juuri. Parisen viikkoa sitten kotiudun matkalta. Katselin kohteessa aurinkorasvojen hintoja. Se sama mikä maksaa suomessa 13e oli kohteessa 19.60e
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:04"]
[/quote]
Näin juuri. Parisen viikkoa sitten kotiudun matkalta. Katselin kohteessa aurinkorasvojen hintoja. Se sama mikä maksaa suomessa 13e oli kohteessa 19.60e
[/quote]
Hakekaa ne tavallisesta kaupasta, eikä mistään rantakojusta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:04"]
[/quote]
[/quote]
Hakekaa ne tavallisesta kaupasta, eikä mistään rantakojusta.
[/quote]
Katselen aina hintoja kaupassa, rantakojuissa, kuin apteeekeissa.
t. se 19.60
Paitoja tulee ostettua sieltä kuitenkin, joten ei kannata liikaa pakata mukaan, yleensä menee paita päivässä. Peruslääkkeet mukaan; särkylääke, vatsalääke, laastaria yms. Pitkät housut kannattaa ottaa mukaan koska säästä ei ikinä tiedä, välillä voi olla viileääkin, samoin pari pitkähihaista trikoopaitaa, hupparia tuskin tarvitsee.