Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla usein rahahuolia?

Vierailija
25.04.2013 |

Pärjäättekö rahallisesti, vai aiheuttaako palkkapäivä, laskut ja rahaton loppukuu ainaista stressiä?

Meillä tulee nyt muutto halvempaan asuntoon, joka on vielä tilavampi kuin tämän hetkinen (sähkölämmitys muuttuu kaukolämmöksi ym. Mikä tekee asumisesta halvempaa). Ihanaa, kun rahastressi vähenee! Mikään ei ole inhottavampaa, kuin että laskut saa juuri ja juuri maksettua, ja loppukuu kärvistellään muutamalla satasella :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mulla on hyvä palkka ja asun yksin, joten budjetti on helppo suunnitella.

Vierailija
2/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri noin, että jotenkin kituutellen saadaan aina juuri ja juuri kaikki tarpeellinen maksettua. Ja tämä on niin syvältä! Tilanne on muutaman viime vuoden aikana jotenkin salakavalasti "lipsunut" tähän. Kaikki on kallistunut ihan sikana, erityisesti ok-asumisen kulut, ruoka, bensa. Jos mietin vaikka 5 vuoden takaista, niin silloin oli paljon väljempi budjetti, vaikka tulot eivät ole oleellisesti kasvaneet siitä. Ostovoima on vähentynyt, ja jos tämä jatkuu samansuuntaisena, niin kohta on kyllä meidänkin mietittävä jotain radikaalia ratkaisua.

Kaikista inhottavinta on sellainen jatkuva "löysässä hirressä"- tunne ja tietoisuus siitä, että ei tarvitse olla kovin kummoinen ylimääräinen, yllättävä kulu, kun ollaan täydessä katastrofissa.

Turha puhua vararahastoista ja säästöistä mitään, kun rahaa ei yksinkertaisesti ole säästettäväksi asti. Meillä kun ollaan persaukisia, niin se tarkoittaa sitä, että rahaa ei tosiaankaan ole missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Moni saattaa tosin jopa luulla että on, vaan kun ei ole.

Vierailija
4/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, toisinaan.

Ei maha mitään, kyllä sitä aina jotenkin tulee pärjättyä. Suurin ongelma meidän rahahuolissa on mun rahankäyttöni en edes häpeä myöntää sitä, en osaa käyttää rahaa niin kuin pitäisi.

Vierailija
5/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen asettanut säästötavoitteen kuussa aika ylös ja välillä vituttaa kun ei jää sitä säästöön, tajuan kyllä miten typerää tällainen on kun ei ole oikeita rahahuolia. t.yh

Vierailija
6/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot  600/kk ja maksan niistä lainaa pois. Perhettä on. Arvatkaa, onko rahahuolia...

Vierailija
7/7 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kutosen sielunkumppani. Mullakin on ihan aiheettomia rahahuolia aina silloin tällöin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi