Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astmaatikot ! Paljonko ne teidän Pef-puhallukset

Vierailija
05.06.2013 |

on näyttäneet että on astmaksi epäilty?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300

Vierailija
2/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysehän ei oo siitä arvosta vaan siitä liten paljon se arvo vaihtelee eri tilanteissa. Tietty matala arvo voi olla viite että jotain on vialla mutta yksinään sillä ei astmadiagnoosia saa. pef viitearvot riippuu iästä, sukupuolesta ja pittudesta.taulukoita löytyy kyllä googlella. Kannattaa taulukoita katsellessa huomioida että liikkeellä on kahdenlaisia mittareita joiden viitearvot on erit(eu standardin mukaisia mittareita ja vanhoja malleja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole niin että terveellä ei avaavaa juurikaan avaa?

Vierailija
4/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on silleen että kun on kohtaus niin sitten kun otan avaavaa niin lukemat kohenee mutta kun ei ole kohtausta niin lukemat melkein samat ennen lääkettä ja lääkkeen jälkeen.

Vierailija
5/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain astmadiagnoosin vaikka mulla ei arvo mitenkään muutu vuorokauden tai tilanteen mukaan. Se on aina jotain 330-340.

Vierailija
6/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:46"]

[/quote]

Kun olin tutkimuksissa ja seurattavana astmaepäilyn takia niin sanottiin että pitää olla väh 20% ero puhallustuloksessa ennen ja jälkeen avaavan jotta luokitellaan astmaksi.

Vierailija
7/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on perussääntö, mutta poikkeuksiakin on.

Mulla ei ns. avaava lääke muuta tuloksia juurikaan mutta kun pitkäaikaisesti käytettynä symbicortista on apua niin sain astmadiagnoosin ja siten kela-korvauksen.

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:46"]

[/quote]

Kun olin tutkimuksissa ja seurattavana astmaepäilyn takia niin sanottiin että pitää olla väh 20% ero puhallustuloksessa ennen ja jälkeen avaavan jotta luokitellaan astmaksi.

[/quote]

Vierailija
8/8 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli tulos jotain 350-370 ja kun avaava ei parantanut tulosta niin lääkäri kekkasi että rintaranka jumissa. Naprapaatti avasi lukkoja ja henki alkoi kulkea hiukan paremmin.