Ilkeät kirjoittelijat
Miksi täällä on usein kauhean ilkeitä,jopa törkeitä vastauksia ihmisille, osa ihan sairaita, aivan ihmeellisiä kirjoituksi aja vastauksia.
Miksei täällä voi vaan asiallisesti vastailla. Kauheeta irvailua ja ilkeilyä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät kirjoittelijat ovat persuja. Tässäkin ketjussa persuilla on taas kauhea tarve haukkua naisia, vaikka itsekin tietävät että MIEHET OVAT PILANNEET TÄMÄN PALSTAN.
Silloin kun palstalla ei vielä ollut persumiehiä, ei ollut ilkeilyäkään.
Kuule. Suomen pahimmat demonit ovat kepulaisia. Heti perässä kokoomus. Ja en ole itse ”persu”.
SINÄ OLET PERSU! Tällä palstalla ei ole kepulaisia, joten kepulaiset eivät liity asiaan mitenkään. Suomen ja tämän palstan pahimmat demonit ovat PERSUJA.
Persut obat pilanneet tämän palstan.
Toivoisin että sinut saataisiin bannattua tältä sivustolta, niin näkisimme kuinka keskustelujen taso nousisi.
eri
Koska palstalla ei vaadita rekisteröitymistö ja täällä ei ole kunnon moderointia. Tästä johtuen trollaus, flametus ja vitsit kukoistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeät kirjoittelijat ovat persuja. Tässäkin ketjussa persuilla on taas kauhea tarve haukkua naisia, vaikka itsekin tietävät että MIEHET OVAT PILANNEET TÄMÄN PALSTAN.
Silloin kun palstalla ei vielä ollut persumiehiä, ei ollut ilkeilyäkään.
Kyllä naisetkin haukkuvat muita naisia :D
Persu"naiset" haukkuvat naisia persumiehiä miellyttääkseen, mutta persu"naiset" eivät ole mitään oikeita naisia.
Uskallatko kertoa osoitteesi? :D Et tietenkään, te persut olette sieluttomia pelkureita. Teidät persut pitäisi kiduttaa hengiltä mahdollisimman hitaasti ja tuskallisesti.
Ja nyt uhkailet väkivallalla. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmasti ilkeätä kirjoittelua ja muuta pskaa pelkästään jo ton "ilmoita asiattomaksi" napin vuoksi. Jos yrittää keskustella asiallisesti yhtään mistään, niin kohta huomaa, että omat viestit katoavat, kun joku ilmoittelee niitä asiattomiksi. Sitten kun kirjoittelee pskaa, niin ne viestit kyllä säilyvät. Ihmettelen, miten täältä on niin helppo poistattaa viestejä, vain jos ei itse tykkää viestistä. Ehdottaisin tuohon ilmoita asiattomaksi nappiin sellaista muutosta, että sen painamisen jälkeen tulisi valikko, josta pitäisi valita, miksi se on asiaton (rikkoo sääntöjä, sisältää herjauksen, kehottaa rikokseen, tms.) ja tarkastaja oikeasti tarkastaisi, pitääkö tämä paikkansa. Viestin voisi myös aluksi piilottaa, jolloin muut käyttäjät voisivat ilmoittaa sen asialliseksi. Olen joskus itsekin kokeillut ilmoittaa täysin asiallisia viestejä asiattomiksi ja ne ovat kadonneet. Sori siitä, mutta oli pakko kokeilla, jotta sain vahvistuksen asialle
Olen samaa mieltä. Auttaisiko tilannetta, mikäli ilmoita asiattomaksi toiminto ei automaattisesti poistaisi, mikäli ilmoittaja ei ole kirjautunut käyttäjä JA mikäli joku kirjautunut käyttäjä olisi tykännyt kommentista? Tämä voisi nostaa kirjautuneiden käyttäjien määrää joiden seasta olisi helpompi löytää ongelmayksilöt.
Tai siten että nappi olisi vain kirjautuneena käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Koska palstalla ei vaadita rekisteröitymistö ja täällä ei ole kunnon moderointia. Tästä johtuen trollaus, flametus ja vitsit kukoistavat.
Tämä on niin suosittu sivusto että täysin manuaalista moderointia ei ole mahdollista toteuttaa. Nythän palstan käyttäjät ovat moderoimassa sisältöä, mutta tuossa ei oteta tarpeeksi huomioon häiriköintiä, liittyen viestien poistoilmoituksiin. Älykkyyttä automaattiseen moderointiin varmaankin saisi kasvatettua, mutta se maksaa. Tilanteen tekee erityisen haastavaksi se että moderointi on ulkoisettu myös anonyymeille käyttäjille. Tuolloin toimivan logiikan rakentaminen on teknisesti melko monimutkaista.
Täällä tosiaan saa mitä ihmeellisimpiä vastauksia. Usein myös leimataan trolliksi hyvinkin helposti. Taannoin kysyin erästä lääkärissä käyntiin liittyvää asiaa mikä oikeasti ihmetytti, mutta vastaukset olivat
"haista p ska trolli" - tyyppisiä. Turha täällä on alkaa sitten puolustelemaan että Hei oikeasti kysyn. Kai tuo emmerdaleketju ym on niitä parhaiten aiheessa pysyviä, mutta jos kyselet henkilökohtaisempaa niin älä ihemettele jos vastaukset hirveitä ja julmia
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Suomessa on sananvapaus ja hyvä niin.
Samalla perusteella aikuiset ihmiset seksuaalisesti ahdistelevat naisia sosiaalisessa mediassa lähettämällä näille peniskuvia. Koska sananvapaus ja ilmaisunvapaus, niin tästäkin ahdistelusta pitää tehdä erikseen laitointa. Minä kannatan yleensä sananvapautta mutta toisinaan tuntuu, että sananvapautta pitäisi rajoittaa tiettyjen pervojen ja sadistien osalta, jotta muu yhteiskunta pystyisi käymään asiallista keskustelua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tosiaan saa mitä ihmeellisimpiä vastauksia. Usein myös leimataan trolliksi hyvinkin helposti. Taannoin kysyin erästä lääkärissä käyntiin liittyvää asiaa mikä oikeasti ihmetytti, mutta vastaukset olivat
"haista p ska trolli" - tyyppisiä. Turha täällä on alkaa sitten puolustelemaan että Hei oikeasti kysyn. Kai tuo emmerdaleketju ym on niitä parhaiten aiheessa pysyviä, mutta jos kyselet henkilökohtaisempaa niin älä ihemettele jos vastaukset hirveitä ja julmia
Juujuu noin varmaan tapahtuu jossain Porvoossa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on joitakin aiheketjuja joihin pelleily ei sovi. Esim. täällä on välillä itsetuhoisia ihmisiä, jotka ovat jo päättäneet tehdä jotain itselleen. Pitäis jokaisen miettiä mitä sellaiselle henkilölle kirjoittaa.
Jos joku olisi tekemässä itselleen jotain eikä vain huomiohu or aa massa niin eipä kyllä tänne kirjoittaisi.
Onko täällä jollain hieman paha olo... 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jollain hieman paha olo... 🤣🤣
No nyt ne persu-jutut onneksi poistuivat.
En menisi sanomaan, että vain syrjäytyneet mt-eläkeläiset ilkeilisivät täällä. Itse asiassa veikkaan, että suurin osa ilkeilijöistä on tavallisia työssäkäyviä perheellisiä ihmisiä. Nämä ovat nimittäin tosielämässäkin niitä armottomimpia paskanjauhajia ja moni viittä vaille empatiakyvytön. Ei tarvitse kuin viettää pari kahvitaukoa jossain sote- tai julkisen sektorin paikassa, niin ajatusmaailma tulee selväksi. Kaikki ihmiset ärsyttävät ja kaikki haukutaan, mukaan lukien omat lapset ja puoliso. Julkkisten ja asiakkaiden ulkonäköä arvostellaan mauttomin sanankääntein, toisten ihmisten henkistä ja fyysistä terveyttä, seksuaalista suuntautumista ym. kyseenalaistetaan tavalla, josta voisi rapsahtaa kunnianloukkaussyyte. On aika kummallista, että nämä "kaiken oikein" tehneet ihmiset ovat niin sairaita ja katkeroituneita, että kykenevät lähinnä muiden ihmisten vihaamiseen. Tai ei se välttämättä niin kummallista nyt ole, moni on hankkiutunut tiettyyn työhön ja hankkinut perheen siksi, koska pitää ja nyt lyttäävät ja tuhoavat toisia, koska eivät muutakaan ulospääsytietä itse rakentamastaan vankilasta keksi.
Totta kai täällä on myös trolleja mutta niin on muillakin anonyymipalstoilla. On myös sellaisilla, jotka vaativat rekisteröitymisen, joillekinhan trollaaminen ja vedättäminen on suoranainen taiteenlaji.
Olen kirjoitellut tänne monia vuosia kaikenlaisista aiheista. Kun olen sydänverellä purkanut ongelmiani keskustelunaloitukseen, olen saanut ihania, ymmärtäväisiä vastauksia, joissa on osaksi myös tuotu esiin toisia näkökulmia. Jos avaukseeni on joku trolli jotain oksentanut, ei se ole tuntunut kovinkaan pahalta, jos olen saanut kuitenkin myös asiallisia vastauksia. Ja olen sitä mieltä että jos joku tosissaan kertoo vakavasta asiasta niin kyllä aloitus otetaan tosissaan.
Vuosien kuluessa olen myös huomannut, että asioista ajatellaan eri tavalla. Olen voinut tosissani itkeä jotain asiaa, kun puoliso/kaveri/sukulainen/asiakaspalvelija toimi tietyllä tavalla vaikka asia pitäisi hoitaa minun mielestäni toisella=oikealla tavalla. Ja palstan vastauksia lukiessani saan kuvan, että minä itseasiassa olin väärässä, tai suuri osa perusteli hyvin kuinka vastapuoli toimi järkevämmin vaikka minunkin kantani on ymmärrettävä. Tällaisia valaistumisia, että asioista voi ajatella eri tavoin, olen kokenut tällä palstalla usein!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin suosittu sivusto että täysin manuaalista moderointia ei ole mahdollista toteuttaa. Nythän palstan käyttäjät ovat moderoimassa sisältöä, mutta tuossa ei oteta tarpeeksi huomioon häiriköintiä, liittyen viestien poistoilmoituksiin. Älykkyyttä automaattiseen moderointiin varmaankin saisi kasvatettua, mutta se maksaa. Tilanteen tekee erityisen haastavaksi se että moderointi on ulkoisettu myös anonyymeille käyttäjille. Tuolloin toimivan logiikan rakentaminen on teknisesti melko monimutkaista.
Mikähän olisi todellinen käyttäjämäärä, jos vaadittaisiin rekisteröinti? Nyt trollaamisesta tai häiriköinnistä ei ole kirjoittajalle mitään seuruaksia, joten mikään ei estä häiriökäytöstä.
Jos on anonyymin postaamisen salliva foorumi, jolla on paljon käyttäjiä ja mahdollisuus ylä- ja alapeukkuihin, on lähes varmaa että se täyttyy pahan olonsa muihin purkajista.
Senkin tonttu!
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti: "Miksi täällä on usein kauhean ilkeitä,jopa törkeitä vastauksia ihmisille, osa ihan sairaita, aivan ihmeellisiä kirjoituksi aja vastauksia.
Miksei täällä voi vaan asiallisesti vastailla. Kauheeta irvailua ja ilkeilyä."Ei kai jo aloituksessa ole todella ikävää yleistävää ja rumaa kirjoitusta? Ei kai vain ap syyllistyisi siihen itsekin? Hän haukkui kirjoittajia mm. sairaiksi, ilkeäksi ja irvailijoiksi. :) Niin makaa kuin petaa ap.
Todennäköisesti trollaat, mutta otan kantaa kuitenkin, koska tällainen ajattelu voi olla oikeasti osa syy negatiiviseen kirjoitteluun.
AP ei haukkunut kirjoittajia, vaan kommentoi kirjoituksia. Tuolla on huima ero. AP ei myöskään käyttänyt adjektiiveja joita listasit. Eli joko halusit vain provota (syy?), ohjata tarkoituksella keskustelua rateilta (syy?), tai koit aloituksen hyökkäyksenä sinua vastaan, jolloin käsittely meni tunnetasolle ja tätä kautta viestiin tuli mitä sattuu.
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti: "Miksi täällä on usein kauhean ilkeitä,jopa törkeitä vastauksia ihmisille, osa ihan sairaita, aivan ihmeellisiä kirjoituksi aja vastauksia.
Miksei täällä voi vaan asiallisesti vastailla. Kauheeta irvailua ja ilkeilyä."Ei kai jo aloituksessa ole todella ikävää yleistävää ja rumaa kirjoitusta? Ei kai vain ap syyllistyisi siihen itsekin? Hän haukkui kirjoittajia mm. sairaiksi, ilkeäksi ja irvailijoiksi. :) Niin makaa kuin petaa ap.
Todennäköisesti trollaat, mutta otan kantaa kuitenkin, koska tällainen ajattelu voi olla oikeasti osa syy negatiiviseen kirjoitteluun.
AP ei haukkunut kirjoittajia, vaan kommentoi kirjoituksia. Tuolla on huima ero. AP ei myöskään käyttänyt adjektiiveja joita listasit. Eli joko halusit vain provota (syy?), ohjata tarkoituksella keskustelua rateilta (syy?), tai koit aloituksen hyökkäyksenä sinua vastaan, jolloin käsittely meni tunnetasolle ja tätä kautta viestiin tuli mitä sattuu.
ei ap
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. :)
Keisarilla ei ole vaatteita :(
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla :)
Paistaa se päivä risukasaankin xD
Vierailija kirjoitti:
Jos luet tarkkaan huomaat ettei ihmisiä haukuttu vaan kirjoittamisen tapaa ihmeteltiin. Siinä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Juurikin näin!
No niin. Nyt ne traumatisoituneet löysivät tämänkin ketjun.