Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjästä semivegeksi?

Vierailija
19.07.2020 |

En ole kymmeneen vuoteen syönyt kanaa joten jos aloitan sen syömisen uudelleen niin miten kroppa mahtaa reagoida? Onko kellään kokemusta/tietoa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todennäköisesti yhtään mitenkään. Itse olen yleensä vege mutta joskus ryypinkien päätteeksi on tullut vedettyä joku megaliha-ateria kuten rullakebab. Ei ole kroppa reagoinut millän tapaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todennäköisesti yhtään mitenkään. Itse olen yleensä vege mutta joskus ryypinkien päätteeksi on tullut vedettyä joku megaliha-ateria kuten rullakebab. Ei ole kroppa reagoinut millän tapaa. 

Se että olet vain "yleensä vege" on hieman eri asia kuin se ettei lihaa ole syönyt kymmeneen vuoteen

Vierailija
4/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko semivege sama kuin puoliabsolutisti?

Vierailija
6/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitat kohtuullisen pienillä määrillä (ei siis mitäön wings-maratonia tai possujuhlaa ekanna, vaan normaalin kokoinen annos, jossa on muutakin kuin lihaa) niin ei tule ongelmia.

Vierailija
7/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne termit.

Kasvissyöjä ei tarkoita vegaania vaan on yleisnimitys henkilölle, joka ei syö minkäänväristä lihaa (vegetaristi voi kuitenkin syödä munia ja maitotuotteita)..

Vegaani ei syö mitään eläinperäistä.

Semivegeä ei ole.

Jos syöt kanaa, olet sekaani.

Vierailija
8/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko semivege sama kuin puoliabsolutisti?

Itsehän en tupakoi, paitsi kun poltan.

Vierailija
9/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne termit.

Kasvissyöjä ei tarkoita vegaania vaan on yleisnimitys henkilölle, joka ei syö minkäänväristä lihaa (vegetaristi voi kuitenkin syödä munia ja maitotuotteita)..

Semivegeä ei ole.

Tuo nyt on vielä typerämpi somesana.

Vierailija
10/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne termit.

Semivegeä ei ole.

Se on väännös sanasta sekasyöjä, jota voit käyttää vallan mainiosti.

Vierailija
11/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sulaa hieman hitaasti. Pureskele hyvin. Kyllä se siitä taas lähtee toimimaan.

Vierailija
12/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne termit.

Semivegeä ei ole.

Pointti on sanan sisältö. Liian moni pitää itseään vegaanina, joka "joskus syö lihamättöaterian".

Olkaa rehellisesti lihan-/sekasyöjiä, koska sitä olette.

Vierailija
13/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka syö kasviksia ja lihaa mm. kanaa on sekasyöjä. Turha sitä on yrittää vihreemmäksi kaunistella.

Vierailija
14/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kirjattiin sairaalassa ainakin semivege ruokavalioksi, kun söin kanaa ja kalaa, että ilmeisesti sellanenkin termi kyllä on olemassa. En ollut itsekään kuullut aiemmin.

"Semivege

Voi olla esimerkiksi semi-, demi-, pesco- tai pollovegetaristi, fleksitaristi tai ”fleksaaja”.

Monia syitä: terveys, painonhallinta, trendit, kestävät valinnat, lähiruoka-ajattelu, ruuantuotannon eettisyys.

Pääosin kasvissyöjä, mutta hyväksyy ruokavalioonsa tietyt poikkeukset tai tekee ruuanvalintaa joustavasti tilanteen mukaan.

Tärkeintä on, että ruokavalio koostuu pääosin kasvisruuasta.

Oma pohdinta ja arvomaailma ratkaisevat. Joku vetää rajan kalaan, joku kanaan. Myös riista tai mahdollisimman eettisesti tuotettu liha saatetaan hyväksyä ruokavalioon.

Ruokavalio ilmentää vahvasti omia arvoja ja elämäntapaa.

Mitä väliä sillä on, jos syö lihaa kerran vuodessa? Kokonaisuus ratkaisee."

Vierailija
15/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on sanan sisältö. Liian moni pitää itseään vegaanina, joka "joskus syö lihamättöaterian".

Olkaa rehellisesti lihan-/sekasyöjiä, koska sitä olette.

Suurin osa tuskin kokee mitään tarvetta määritellä itseään mitenkään. Itse syön ruokaa, mieluiten hyvää. Omaan tiettyjä mieltymyksiä joilla joskus merkitystä, joskus ei. 

Vierailija
16/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kerran vahingossa kanaa pari haarukallista, kun kanakastikkeen ja soijasuikalekastikkeen laput olivat laitettu vahingossa päittäin lounasravintolassa. Kamalat vatsanväänteet ja ripuli tuli. Enemmän vaikutti kuitenkin siihen, että luotto linjastoruokaan meni ja piti pitkään tutkia tarkkaan onko ruoka sitä mitä sen sanottiin olevan.

Jos aloitat maltillisesti, niin saat selville ne omat rajasi. Toiset on herkempiä kuin toiset.

Vierailija
17/31 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olet vain "yleensä vege" on hieman eri asia kuin se ettei lihaa ole syönyt kymmeneen vuoteen

16 vuotta oli tullut oltua ilman, ennen kuin keski-iässä eräiden bileiden jälkeen sorruin laskuhumalassa isoon rullakebabiin. Yllätyin siitä, ettei siit ätullut mitään oireiita. Sinänsä oli tyhmä sortuminen, että sen jälkeen lihan himo on ollut säännöllistä enkä ole onnistunut enää pysymään vegetaristina pitkiä aikoja. En silti vaikka ne 16 vuotta voin oikein hyvin ilman lihaa enkä tuntenut että mitään puuttuu. 

Vierailija
18/31 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/31 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin kännipäissäni kanatacon jämät festareilla. Olin ollut silloin vegataristi 11 vuotta. Oksensin ja ripuloin loppuillan, meni vähän artistit ohi. En ole kokeillut enää sen jälkeen, hyi.

Vierailija
20/31 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin kännipäissäni kanatacon jämät festareilla. Olin ollut silloin vegataristi 11 vuotta. Oksensin ja ripuloin loppuillan, meni vähän artistit ohi. En ole kokeillut enää sen jälkeen, hyi.

Olet siis ihan puhdas cis-vege.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi