Kielten opiskelu on perseestä
Osaan useita kieliä ja taas aloitin uuden. Luen nyt saksaa, mutta kun muut kielet olen opetellut oikeastaan niin, että olen muuttanut kyseiseen maahan niin nyt koitan ns kirjaoppia. Kielten lukeminen kun ei vaadi järkeä lainkaan, siinä missä monessa muussa jutussa pitää käyttää aivoja ja päätellä ja ymmärtää niin tämä on kuin lakia lukisi, perse penkkiin ja pänttäämään ulkoa. En muistanutkaan kuinka typerää hommaa tämä on.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 18:50"]
tämä on kuin lakia lukisi, perse penkkiin ja pänttäämään ulkoa.
[/quote]Hassu olet. :)
[/quote]
No tuli deja vu oikisajoista, siellähän ei muuta tehty kuin luettiin asioita ulkoa, aivojen käyttö oli lähes kielletty :) Sama pätee kieliin. Siinä missä koulussa luetaan kieltä vaikka 5 vuotta niin samalle tasolle pääsisi 5 kk kielikurssilla kohdemassa.
Mulla on hyviä muistoja oikeustieteestä sen verran, että Jarkko Helmisen luennot olivat aivan huippuja, en tiedä luennoiko enää. Sosiaalilainsäädännöstä.
Muistan kun piti valita kahdesta ryhmästä jompi kumpi, niin autistina valinnantekeminen kahden väliltä on vaikeaa, ratkaisin valinnan nimen perusteella. Ajattelin siis, että nimi täytyy olla naisen nimi, mutta eipä ollutkaan. Hyvä opetus sinänsä minulle.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 18:50"]
tämä on kuin lakia lukisi, perse penkkiin ja pänttäämään ulkoa.
[/quote]Hassu olet. :)