Erikoisimmat lasten nimeämistavat
Nimesikö ystäväsi lapsensa vanhojen kuninkaiden mukaan? Löytyivätkö lastesi nimet scifisarjan hahmoilta? Bongasitko lehden kastettuja-palstalta persoonalliset nimet? Nimesikö sukulaisesi kaikki lapset alkamaan tavulla An-? Päättikö isoisoäiti lapsen nimen? Listataan erikoisimmat lasten nimeämistavat.
Eräs äiti halusi lapselleen etunimen, jossa on sama kirjainyhdistelmä kuin sukunimessä. Esimerkkinä, jos lapsen sukunimi olisi ollut Korhonen, niin lapsesta olisi tullut Urho Korhonen, jotta molemmissa nimissä olisi peräkkäin kirjaimet rho.
Ap
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Äidin nimi Sanna, antoi lapselleen nimeksi Saana.
Ketjun erikoisin, totta tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä nuorempi sisarus sai nimensä, kun esikoinen (joka oli tuolloin 3) keksi sen ihan puskista. En viitsi sanoa oikeaa nimeä, mutta se on tyyliä Terttu. Esikoinen vielä kuulemma intti "sen on sit pakko olla Terttu!" jolloin vanhemmat totesivat että okei, olkoon sitten.
Kyseiset vanhemmat vielä suosivat tuota esikoista kuopuksen kustannuksella. Itse en ainakaan tykkäisi kyseisen lapsen asemassa hiukan vanhempana kuulla, että "isoveli se muuten keksi sulle sun nimenkin!"
Tämä on tosi yleinen ilmiö: esikoisella on esim. päiväkodissa ystävä ja sitten pitää saada siskosta saman niminen. Tai esikoinen ilmoittaa: "Pankaa nimeksi mitä tahansa, minä kutsun häntä Villeksi" -tyyliin. - Meillä vanhemmat olivat niin "tolloja", että kaikkien nimet ovat muiden keksimiä. Minun kummatkin etunimeni keksi 15 v. vanhempi veljeni - ja hyvät keksikin, koskaan ei ole pilkattu eikä nimiä väännelty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa tuodaan esiin nimiä "esim." ja "tyyliin". Miksei voi kertoa niitä oikeita nimiä?
Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin yksityisyydensuoja? Kannattaa tutustua.
Kerropa nyt, miten tämä liittyy yksityisyyden suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä nuorempi sisarus sai nimensä, kun esikoinen (joka oli tuolloin 3) keksi sen ihan puskista. En viitsi sanoa oikeaa nimeä, mutta se on tyyliä Terttu. Esikoinen vielä kuulemma intti "sen on sit pakko olla Terttu!" jolloin vanhemmat totesivat että okei, olkoon sitten.
Kyseiset vanhemmat vielä suosivat tuota esikoista kuopuksen kustannuksella. Itse en ainakaan tykkäisi kyseisen lapsen asemassa hiukan vanhempana kuulla, että "isoveli se muuten keksi sulle sun nimenkin!"
Tämä on tosi yleinen ilmiö: esikoisella on esim. päiväkodissa ystävä ja sitten pitää saada siskosta saman niminen. Tai esikoinen ilmoittaa: "Pankaa nimeksi mitä tahansa, minä kutsun häntä Villeksi" -tyyliin. - Meillä vanhemmat olivat niin "tolloja", että kaikkien nimet ovat muiden keksimiä. Minun kummatkin etunimeni keksi 15 v. vanhempi veljeni - ja hyvät keksikin, koskaan ei ole pilkattu eikä nimiä väännelty!
Meillä ei onneksi kuunneltu minun ehdotuksiani nimiasiassa. Muuten siskoni olisi Tuhkimo Tähkäpää tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa tuodaan esiin nimiä "esim." ja "tyyliin". Miksei voi kertoa niitä oikeita nimiä?
Kerropa nyt, miten tämä liittyy yksityisyyden suojaan.
Kun tutustut siihen, mitä se tarkoittaa, asia selviää sinulle. Tutustu samalla siihen, mitä tarkoittaa anonyymi. Sellainenhan tämä palsta on.
Tutun lapset on nimetty Anne ja Ari, kun lasten vanhempien nimet on Janne ja Mari. (nimet muutettu)
Toisen lapsi on Neo, koska lapsi on jotain hienoa ja täysin uutta.
Lapsen nimeksi annettiin isän edesmenneen isän nimi. Minusta ei sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisen lapsi on Neo, koska lapsi on jotain hienoa ja täysin uutta.
The chosen one!