Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä ihmettä?! Kuolinilmoitus lehteen maksaa satoja euroja?

Vierailija
19.07.2020 |

Esimerkkihintoja:
Kaleva halvimmillaan 262 euroa
Aamuposti 337 euroa
Helsingin Sanomat sunnuntainumero 605 euroa

Mitä ihmeen rahastusta tämä on?? Luulisi että tuollaisen saisi lehteen halvemmallakin. Ei ihme, että moni ei lehdessä enää ilmoita kuolleista saati syntyneistä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi on kallista. Samoin muste kymmeniin tuhansiin lehtiin. 

Vierailija
22/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää? Ainahan se on kallista ollut.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuolinilmoitusten pointtia. Mikä pointti niillä on? Ilmoitellaan tuntemattomille, että näin on päässyt käymään? Vai viimeinen huomiohuoraamisen muoto? Meillä on surua?

Minä olen jo kertonut lapsille, että kun minusta aika jättää, lehteen pitää laittaa kuolinilmoitus. Se menee minun rahoista, joten jälkeläisille ei jää maksettavaa. Ja muistotilaisuudessa pitää olla paljon hyvää ruokaa. Pitääpä sanoa sekin, että jos joku tulee hautajaisiin kauempaa, heille pitää maksaa hotelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Odottakaas kun hautakivihullu tajuaa tämän.. 

Virosta saa edullisia, kestäviä ja kauniita hautakiviä.

Vierailija
24/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää olevansa vanhus? Kun alkaa lukemaan kuolinilmoituksia.

T.45v ja nuo on mielenkiintoisinta lehdessä

Vierailija
25/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuolinilmoitusten pointtia. Mikä pointti niillä on? Ilmoitellaan tuntemattomille, että näin on päässyt käymään? Vai viimeinen huomiohuoraamisen muoto? Meillä on surua?

Minä olen jo kertonut lapsille, että kun minusta aika jättää, lehteen pitää laittaa kuolinilmoitus. Se menee minun rahoista, joten jälkeläisille ei jää maksettavaa. Ja muistotilaisuudessa pitää olla paljon hyvää ruokaa. Pitääpä sanoa sekin, että jos joku tulee hautajaisiin kauempaa, heille pitää maksaa hotelli.

Mä taas sanoin, ettei mitään hölynpölyä. Ei hautajaisia. Pidätte keskenänne peijaiset, jos haluatte. Ja senkin vähän kilpailutatte. Ei mitään puolituttuja ja tutuntuttuja tarvii ruokkia, mun kuoleman varjolla.

Vierailija
26/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kuolemisesta makseta? Henkisesti rankkaa puuhaa, värin että pelkästä olemisestakin maksetaan. Kuoleva sentään tekee JOTAIN.

Maksetaan, jos kuolee tarpeeksi nuorena ja on ottanut henkivakuutuksen. Itsemurhatapauksissa ei makseta, tiedoksi kaahareille.

Vierailija
27/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuntemattomille, vaan niille, joita ei ole kutsuttu hautajaisiin mutta tuntevat vainajan.

Vierailija
28/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosten lisäksi taitaa kuolinilmoitukset olla lehtien ainoa tulonlähde.

Vierailija
29/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuntemattomille, vaan niille, joita ei ole kutsuttu hautajaisiin mutta tuntevat vainajan.

Heitä varten on kylän juoruämmät.

Vierailija
30/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinilmoitukset ovat lehtien suosituinta sisältöä ja sellaisen julkaistavaksi antamisesta kuuluisi oikeammin saada palkkio!

Vierailija
31/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevan levikki 55 000

Aamupostin levikki arki 15 000, su 45 000

Helsingin sanomien levikki 340 000

Eli aika usein mitä pienempi lehti sen halvempaa. Pistä ilmoitus johonkin paikkakunnan lehteen, pääset halvimmalla.

Vierailija
32/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamillimetreittäin hinnoitellaan kaikki ilmoitukset, kuolinilmoitukset kalliimpia kuin tavan ilmoitukset.

Ja ihmisen ei ole mitään muuta pakko tehdä kuin kuolla.

Vierailija
33/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinilmoituksesta tietää, että vainajan hautajaistoiveessa oli tämä listattuna ja rahat varattuna. Meillä siskonmies vastusti ehdottomasti kuolinilmoitusta, kun isä kuoli, valitti sitä, miten perintö pienenee.

Siskon mies ei ollut isänne perillinen eikä kuolinpesän osakas. Miksi ne on niin usein perillisten puolisot, jotka sekaantuvat sellaisten kuolinpesien asioihin, joiden osakkaita eivät edes ole? Nämä vainajan ahneet vävyt ja miniät.

Vierailija
34/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanominen ei riitä. Tee kirjallinen hautaustestamentti. Kahden todistajan nimi testamenttiin. Eivät pääse vävysi tai miniäsi valittamaan puolisonsa perinnön tuhlaamisesta.

Vierailija
35/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n esimerkkihinta on 1-palstaisen ilmoituksen hinta. Usein käytetään 2-palstaista ilmoitusta, eli sen hinta melkein kaksinkertainen. Vinkki: arkipäivänä on halvempaa.

Vierailija
36/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinilmoituksesta tietää, että vainajan hautajaistoiveessa oli tämä listattuna ja rahat varattuna. Meillä siskonmies vastusti ehdottomasti kuolinilmoitusta, kun isä kuoli, valitti sitä, miten perintö pienenee.

Yritän kuvitella suvun, jossa ollaan niin tapoja vailla, ettei kuolinilmoitusta laiteta, ellei edesmennyt ole sitä toivonut.

En onnistu.

Vierailija
37/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä mä en pidä ollenkaan melkeenpä raivostuttaa, semmoset ihmiset jotka "änkee" hautajaisiin,vaikkei olis vuosiin ollu vainajan kanssa tekemisis, mitä ne sit enää tulee tai miks sitte kelpaa tulla ku ihminen on kuollu,semmonen kappale on jossa sanotaan "tuo minulle kukat niin kauan kun olen elossa,eikä vasta kun olen poissa"

Vierailija
38/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuille sillä ilmoitetaan. Vanha tapa, mutta somesukupolvi käyttää varmaan jotain muuta tapaa.

Usein kuolinilmoituksessa on myös kutsu hautajaisiin.

Vierailija
39/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamillimetreittäin hinnoitellaan kaikki ilmoitukset, kuolinilmoitukset kalliimpia kuin tavan ilmoitukset.

Ja ihmisen ei ole mitään muuta pakko tehdä kuin kuolla.

Kuolinilmoitusta ei ole pakko laittaa. Jos on seurakunnan jäsen kuollessaan, ilmoituksen kuolemasta saa yleensä ilmaiseksi seurakunnan ilmoitukseen.

Vierailija
40/76 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun rahojasi ei välttämättä ole jäljellä, jos elät vanhaksi ja palvelutalossa.

Mieheni täti oli säästänyt arkkurahat hyvissä ajoin, mutta hyvin vanhana ne oli pakko kuluttaa.