^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
Evelina: oon labrassa töissä ja ainakin meillä on kemisti sanonut, että vanhentuneita ei saa missään nimessä käyttää, koska niitten toimivuus ei ole luotettavaa vanhenemispäivän jälkeen.. :)
tästä voi tietysti olla mielipiteitä puolesta ja vastaan yhtä paljon kuin on ihmisiä. Toiset juo päivän vanhaa maitoa ja toiset ei. Ei varmaan ketään haittaa että käytän nuo testit :-) on kuitenkin varalla tuoreita testejä loppupäivien testausta varten.
Joo ei siis sillä että et saisi käyttää, mutta kummastuttaa toi klinikan kommentti. He on kuitenkin "asiantuntijoita", nii ei he sais noin huolettomasti sanoo että nehän on vasta toukokuussa menny. Ne vanhenemispäivät on niissä testeissä turvaamassa tulosten luotettavuutta, tai ainakin on tutkittu että ajan x jälkeen testi toimii niinku pitää. Sori pakko avautua tästä, ku ärsyttää se että hoitopuolella ei tunnuta ymmärtävän että ei me niitä rajotuksia ja aikamääriä huvikseen keksitä vaan halutaan olla varmoja tuloksien oikeellisuudesta. :D
Terppa vaan kaikille!
ON: Ei mitään ihmeellistä kerrottavaa... taitaa olla kp23. Odottelen kovasti jos jotain yleistä jomotusta ihmeellisempää jomotusta tulisi tai tissien arkuutta, mutta eipä ainakaan vielä ja tuskin tuleekaan. Eiköhän ne menkat ala taas kp32 jälkeen... Joten puoltoista viikkoa odottelua edessä. :P
Hei!
Oikein paljon tarrasukkia teille jotka olette saaneet kyytiläiset matkaan! :)
ON: Itsellä ei sen kummempia, alaselkää on särkenyt jo jonkin aikaa ja mahassa tuntuu nippailuja välillä. Nyt siis menossa kp 15. Eilen kävin muuten hakemassa maca kapselit postista, mutta en ehtinyt niitä aloittaa vielä, nyt kun olen tässä yövuorossa vielä :) Mutta nöräsin eilen netissä keskusteluja ja kokemuksia macasta, niin se kannattaa aloittaa ovulaation ajankohtana ja näin ollen vahvstaa myös limakalvoja. Ajattelin heti kun pääsen kotiin niin aloittaa tuon kapselien naatiskelun :) Onpas jännittävää nähdä mitä tästä tulee vai tuleeko mitään :) Kauhean tylsä aika odotella oviksesta mahdollisiin menkkoihin. Kohta onneksi alkaa loma!
Terkuin Metsätähti88
Evis, joko olet testannut ;D
onko tuntemuksia mihinkään suuntaan?
Minä vaan odottelen menkkoja. Eilen oli kovastikin välillä semmoine olo, että kohta hulahtaa housuun, mutta ei hulahtanut. Aamulla tosin mietin, että onkohan mulla edes vielä kp 30 (täytyy kohta laskea). Olisihan se ihan kiva itsekin tietää, missä tässä mennään kierron suhteen.
Eilen aivastin ja tuntui aivan JÄRKYTTÄVÄ repäisykipu tuossa alavatsalla. Luulin, että taju lähtee! Minulla nuo repäisykivut kuuluvat ihan normaaliin kiertoon ennen menkkoja, eli senkin puolesta ovat kyllä ihan näillä näppäimillä alkamassa=) Odotan kovasti uutta kiertoa, että pääsen todistamaan royal geleen hyötyjä ;D Sitten seuraavaan kiertoon taidan tilata macakapselit... jauhetta en halua sen maun takia edes kokeilla =/
Tulkaahan plussauutisten kanssa palstalle =)
Huomenet :) Täällä vapaa päivä ja yks malttamaton testailija :) Eilen testasin,mut negaa näytti vaikka kuinka sen haamun siinä halusin nähdä ja välillä muka näin :) Voi voi...Nyt kp25/26-28 Joten on sulla Tellu jo varmasti se kp30 ku menit mua noissa kieropäivissä jokusen päivän edellä.. Minä oisin sinuna jo malttamattomana testaillu :)
Täällä väsymystä on ja edelleen kaikkia oireita..Voi ku alkais ne menkat tai testi näyttäs plussaa..Varmaan mun kiertoki voi olla tässä kuussa ihan sekasin ku jätin vasta pillerit pois.. No ku malttais vkonloppuun oottaa ennen ku taas testaa :) Onnea plussanneille ja kaikille muille paaaaaljoooon plussatuulia :)!!!
Kyllä täällä näkyy olevan aika monella jännät paikat :) Toivon mukaan moni piinailu päättyy plussauutiseen :)
ON: Eilen alkoi mulla molemminpuoliset munasarjatuikkimiset, välillä kunnon repäisyjä, nipistelyä, kirvelyä. Vähän säteilee välillä myös nivusiin. Kysyisinkin varsinkin niiltä joilla kokemusta PASseista onko tällaiset oireet normaaleja? Siis oli plussaa tulossa tai ei. Muistan että samantapaista oli silloin tuoressiirron jälkeen (josta sitten plussasin) mutta kuvittelin sen silloin olevan vain punktion jälkeistä arkuutta ja kipuilua munasarjoissa. Vai lugetko tämän aiheuttaa? Kun eihän siellä mitään keltarauhastakaan pitäisi olla kun on lääkkeellinen PAS. Eikä mulla normaaliin kiertoon kuulu tällaiset oireilut. Pari päivää nyt ollut myös sitä etovaa oloa, eilen oikein tosissaan tuli aamupäivällä huono olo kaupassa käydessä ja siitä jatkui koko päivän. Samoin nyt aamusta asti. En oksentanut ole mutta ei ole kaukana :/ Nälkä tulee nopeammin kuin normaalisti ja ruoka kyllä maistuu.. Ihmettelen vaan voisiko raskautumisesta johtua jo nyt vai pelleileekö nämä lääkkeet mun kanssa..
kaunisikävä pp6
Helou helou!
Tellu, mitä mitä, etkö ole vielä testannut? nyt kauppaan hakemaan testiä kipin kapin.
Fiina, tiedän niin tunteen, mitä hyvä mielikuvitus teettää. Tsemppiä!
Kaunisikävä, hei eiks sulla pitäisi olla enemmän päiviä jo takana? Milloin sulla oli se siirto? Kun mulla oli pe ja sanoivat et mulla olis tänään pp 7 eli kun se lasketaan hedelmöittymisestä. Juu noi sun tuntemukset on ihan normaalia, ja ihan hyvä et on tuollaisia tuntemuksia. Alkio on sulla jo varmasti kiinnittynyt ja siksi nippailee ja tuikkii joka suuntaan. Mullakin pitäisi kiinnittyminen jos niikseen tulee, olla näillä näppäimillä. Noi sun huonot etovat olot kyllä puhuu raskauden puolesta. koska uskaltaisit testata? Voi että kun sulla nyt onnistuisi.
ON pientä menkkamaista juilintaa silloin tällöin, tisseissä ei mitään, näppyjä naamassa vaikka muille jakaa. pientä tuikintaa munasarjoissa. Lämmöt menee vielä ihan samassa kuin viime kierrossa. Tietysti testasin yöllä vahvasta pissasta eikä tietenkään mitään näkynyt. Tai niin kuin Fiinakin sanoi niin hyvällä mielikuvituksella luulin nähneeni sieltä alta kajastavan jotain, mutta ei siis oikeesti ollut mitään. Jos kiinnittyminen on tänään niin kohta voisi alkaa näkyä jos on näkyäkseen. Huh jännää. mutta kyllä vähän huolestuttaa oireiden vähyys. Nuo luget kun tekee tuota limakalvoturvotusta ja menkkamaista tunnetta. Mulla on nenän limakalvotkin ihan turvokkeessa.
Kukas olisi seuraava plussaaja? uutisia odotellen
Evis pp 7
Miksi mun viestit ei taas tuu läpi!!!!!
ON: Miten tätä valkkaria on näin paljon?! Ihan juoksevaa valkoista. Voi kun olisi oire. Pientä jomotusta joo on ollut kokoajan, mutta ei mitään normaalia poikkeavaa. Loppuviikosta pääsee testailemaan ja pettymään. :)
Onnea kaikille plussanneille! :)
Itse juuri pohdin, kannattaako vielä testata, kun on vasta kp 23/31 menossa. Kovasti on nippallut ja rintoja turvottaa ja aristaa. Täytyy edelleen kuitenkin varoa, ettei omiaan ala kuvitella..
Evis: Mulla oli siirto viime viikon keskiviikkona, eli eikös tuo mene ihan oikein? Kun piinapäiviä vietetään siihen raskaustestipäivään asti eli 14 päivää ja siirtopäivä on pp0. Mä olen ainakin ymmärtänyt niin :/ Kyllähän se jos hedelmöittymisestä ajatellaan olisi sitten paljon enemmän, eli hedelmöityksestä on aikaa tuo + alkion 4 päivää.. Enpä tiedä koska uskaltaisi testailla, tupsahtivat kyllä ne halpisliuskat postilaatikkoon tänään eli huomenna vois jotain jo kokeilla. Pelottaa vaan se lopputulos, kun näissä voi niin moni juttu mennä pieleen.. Hyvä minä, taas oikein positiiviset aatokset..
Kaunisikävä, ai jaa, no se on totta että munkin käskettiin testata 14 vrk siirrosta. Mutta silti sanoivat että pp:t ja laskettu aika lasketaan hedelmöittymispäivästä eli mulla olis hedelmöitetty viime ti ja pe siirto jos ti on 0 niin nyt pp 7, mutta jos siirrosta laskettuna niin sit ois vasta pp 4 äh miten tää nyt menee oikeesti? onko ollut mitään uusia oireita? Mulla tänään vähän tuikkinut keskelle alamahaan ja hirveenä pukkaa näppyä naamaan. tulee mulle muutenkin aika herkästi mutta ei yleensä tässä kohtaa kiertoa. toisaalta nuo luget ja zumenonit on kyllä aikamoisia eli saattavat tehdä pikku jekkuja. Onks sulla rinnat arat tai mitään tuntemuksia? Mulla ei niin mitään sillä saralla. Ei kyllä ollut niissä edellisissäkään plussissa. Testaa vaan jos kerran sait testit. Voisi sulla jo hyvinkin haaleata viivaa antaa. Niin kuin tellu sanoi, peukutan niin että kainalot irtoo :-)
Niin se tämä kesäloma on menny, ettei tännekkää oo ennättäny:/ No jos tulevaisuudessa lupaan olla ahkerampi keskusteluun osallistuja;) Tänään näytti raskaustesti plussaa<3 Joten toivottavasti meillä on maaliskuussa pieni vauva! Toivottavasti teistä muistaki plussaa tässä kuussa moni! Ja onnea niille, joilla on tärpänny. Sori kaikki mahdolliset kirjotusvirheet, ollaan reissussa ja mun homma on puhelimen varassa!
Hei! Tää lähdös kohta töihin..Plääh puuh..äskettäin vessassa käydessä tuli paperiin vähä ruskehtavaa vuotoa ja mahassa menkkamainen kipu :/ No nyt kp26/28 että taitaa menkat tehdä tuloaan :/ Onnea Piia20 plussasta :) ja plussatuulia muille :) Taidan nyt näillä tuntemuksilla mennä huhtikuisiin...
Täällä taas... työpöydän takaa kirjoittelen. Tänään on potilasvapaa päivä, joten istuksin muutenkin tässä koneella ja pyörittelen paperita, joten on hyvin aikaa myös tulla teidän kanssa jorisemaan=)
Piia20, onnittelut plussasta!
Fiina, voihan äh! Tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Evis, etkös ole testannut? Käytä nyt ne vanhat testit pois... Mun on pakko tietää, mitä sun testitikut näyttää!!! Olen täällä ihan täpinöissäni sun puolesta=)
).( Minä odottelen niitä menkkoja edelleenkin.
Ja arvatkaas mitä!?!!! Ei tuhrun tuhrua... siis vaikka kaivaisin koko alaröörin irti, niin ei mitään!!!!!
Olen ihan ihmeissäni. Jos tämä tuhruttomuus johtuu royal gelee-kapseleista, niin syön niitä ehkä vaihdevuosiin asti ja suosittelen kaikille vuoto-ongelmista kärsiville. Siis luin kyllä, että niistä on tosi monet saaneet apua juurikin ikäviin välivuotoihin ja loppukierron tuhruvuotoihin, mutta että näin nopeasti! En usko tätä, vaikka itse koenkin tämän!
Nyt on kurkku tulossa kipeäksi. Kyllä ketuttaa!!! Mutta toisaalta tässä ehtisi sairastaa jonkun nopean kesäflunssan vielä ennen loman alkua. Sairastan mieluummin nyt työaikana kuin sitten lomalla ;D
Tänään taitaa olla kp 31, eli vielä pari päivää ja sitten pitäisi tädin kurvata. Toisaalta ovis oli muistaakseni jo 17.6., joten luulisi tädin kurvaavan ihan näillä näppäimillä... ei kyllä toisaalta yhtään tunnu siltä :O
Huomenta!
Täällä samat oireilut jatkuu.. voimakas etova olo ja heikotus ja kestää ihan koko valveillaoloajan, välillä vahvempana välillä hiukan helpompi olla. Nälkä tulee ihan heti herättyä ja helposti päivän aikanakin, nyt on pitänyt kantaa pillimehua matkassa että saa edes jotain kun alkaa heikottaa. Uskaltauduin testaamaan kerran marketin PregCheckillä ja sitten tuollaisella nettikaupan halpisliuskalla ja molemmissa aika hentoinen plussaviiva. Ei viivanpaikka vaan on siis väriä kyllä. En nyt tosin vielä täysin usko plussaan kun on näin aikaista ja eikös noissa näy sekin jos alkio on vain hipaissut limakalvoa? Evis kyseli niitä rintaoireita, ei mulla oikein ole sellaisia ollut, nänninpäät on kosketusarat mutta ei mitenkään poikkeuksellisen arkana enkä ole turvottelujakaan ainakaan huomannut.. mulla tosin au naturelli melko isot rinnat joten en tiedä huomaisinkokaan :) Onko Evelle ilmaantunut lisää oireita? Samoin täällä jännittelen ja peukutan sun puolesta! Go Sissi :) Itse meinasin odotella (jos osaan) testaamisia nyt taas pari päivää eteenpäin.
Onnea paljon kaikille plussanneille!! Ja sitä vauvaliimaa matkaan.
kaunisikävä, pp7
Hahaa Kaunisikävä!!!!
Kyllä se nyt vaan on sitä itseään!!!
Minä kyllä jo uskon, että se on plussa... ONNEA!!!!
).( En sitten malttanutkaan olla tekemättä testiä, ja pettymyshän sieltä tuli, kun ei tietenkään vielä näin ajoissa näkynyt plussaa.. :/
ai niin, soitin ihan klinikalle ja kysyin noista vanhentuneista testeistä. Sanoivat, että voi käyttää kun vasta toukokuussa vanhentuneita. Jos eivät toimi enää niin eivät näytä plussaa, mutta ei kuulemma voi näyttää väärää plussaakaan sitten. ei kun testaamaan siis.