Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynelogikäynnit ovat nöyryyttäviä. Muita jotka jättävät käymättä tai lykkäävät nöyryytyksen ja häpeän tunteen takia?

Vierailija
19.07.2020 |

Välttelen kaikkia alapäähän liittyviä tutkimuksia. Joka ikinen kerta päädyn itkemään kesken ja jälkeen toimenpiteen sanoen etten kestä tätä.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näytteenotto vihlaisee todella pahasti. Muistan sen tunteen vielä päivien päästäkin. Ei huvita mennä testeihin ennen kuin kehitetään mukavampi menetelmä.

Vierailija
62/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha.löysi äitihullu-hautakiviaddikti- moniongelmainen taas uuden aiheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhun ei tunge yksikään gyne sitä spekulaa, joka on käynyt tuhansien naisten sisällä. Siitähän saa HPV:n

Muka desinfioidaan 😂

mikä spekula?

Vierailija
64/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä herkkä"hipiäistä" porukkaa.

Minä jouduin solumuutoksen takia yliopistosairaalaan tutkimuksiin jo nuorena.  YO-sairaala on opetusairaala, joten niitä tutkimuksia tuli seuraamaan iso liuta opiskelijoita.

Makasin siinä haarat levällään ja minua alkoi tuo tilanne naurattaa.

Ei siis auta itku markkinoilla, siitäkin selvittiin.  Syövän esiastehan sieltä löytyi ja sitten sitä hoidettiin ja seurattiin pitkään.

Vierailija
65/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhun ei tunge yksikään gyne sitä spekulaa, joka on käynyt tuhansien naisten sisällä. Siitähän saa HPV:n

Muka desinfioidaan 😂

Et sitten varmaan uskalla käydä hammaslääkärissäkään?

Vierailija
66/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka desinfioidaan 😂

On vähän eri asia. Suu on jatkuvasti esillä, alapää ei. Suuhun saa puudutuksen toimenpiteen ajaksi, alapäähän ei.

Vierailija
67/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa-koe joo, mutta gynen voi jättää pois. Jos ei ole mitään oireita. Naisille on uskoteltu, että terveys vaatii käymään kopeloitavana. Ei tarvitse.

Pitäähän siinä papa-kokeessakin riisua housut ja levittää haarat ja alapäähän tunkea se spekula.

Minä tuossa numerolla 58 jo kommentoin epäilyksiäni, että joillekin se on periaatekysymys, että gyne ei saa tehdä tutkimuksia. Ei haittaa, jos samat jutut tekee muun niminen lääkäri. Niin monta kertaa olen tällä palstalla tavannut kyseisen mielipiteen. 

Mulle on periaatekysymys etten halua esitellä itseäni haarat auki, oli kyseessä mikä lääkäri tai hoitaja tahansa. Sukupuolielimet on oma yksityisasia.

Mä en voi uskoa näitä kommentteja...

No voi, menikö aivopestyllä sopulilla yli ymmärryksen että meillä muilla on edelleen omat aivot joilla ajattelemme ihan itse mikä on järkevää ja tarpeellista ja mikä ei.

Eiköhän täällä ole aivopesty ihan joku muu kuin minä.

PS. Käyn gynekologilla, koska sairastan endometrioosia.

Vierailija
68/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka desinfioidaan 😂

On vähän eri asia. Suu on jatkuvasti esillä, alapää ei. Suuhun saa puudutuksen toimenpiteen ajaksi, alapäähän ei.

Juu, mutta tuossahan oli nyt kyse hygieniasta :D

Vierailija
69/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kutsu seulontoihin. Aion perua ajan. En muutenkaan ole käynyt gynellä 20 vuoteen. Naisen alapää ei ole sairaus, jota pitäisi jatkuvasti sorkkia.

Jatkuvasti? Viimeksi 20v sitten!

Vierailija
70/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka desinfioidaan 😂

Ei perus gynekologiseen tutkimukseen mitään puudutteita tarvita, kuten ei papa-kokeisiinkaan, jos sen suorittava lääkäri osaa tehdä sen oikein. Useimmat osaavat, mutta huonojakin on sattunut kohdalle. Oikein tehtynä se ei satu.

Vierailija
71/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei ole ollut ongelmia eikä tauteja. Sukupuolitaututesteissä sentään olen käynyt. Eihän gynekologille saa edes aikaa julkisesta terveydenhuollosta ilman joitakin valitettavia ongelmia.

Vierailija
72/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jotenkin nöyryytetty, alaston ja raiskattu olo kun lähtee gyneltä. Siksi välttelen viimeiseen saakka.

Vierailija
73/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka desinfioidaan 😂

Ei perus gynekologiseen tutkimukseen mitään puudutteita tarvita, kuten ei papa-kokeisiinkaan, jos sen suorittava lääkäri osaa tehdä sen oikein. Useimmat osaavat, mutta huonojakin on sattunut kohdalle. Oikein tehtynä se ei satu.

Harvemmin osaa.

Vierailija
74/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä huvittaa että joku hyvän perheen lapsi on lukenut hienoon ammattiin ja sitten sen pitää kyyristellä ja huoltaa mun römpsä kuntoon. Lälläslää enpä peseydy ennen, ja parempi että teet hyvää työtä kanssa!

Vierailija
75/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vuosittain samalla lääkärillä, jolla olen käynyt nyt n. 20 v, on nainen. Olen käynyt myös miehillä, ei mitään ongelmaa. Haluan ultran vuosittain koska äitini kuoli munasarjasyöpään. Tiedän, ettei se välttämättä ultrassakaan näy, mutta lääkäriin kuitenkin tuntee minut ja tietää miltä näytän terveenä.

Vierailija
76/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn vuosittain samalla lääkärillä, jolla olen käynyt nyt n. 20 v, on nainen. Olen käynyt myös miehillä, ei mitään ongelmaa. Haluan ultran vuosittain koska äitini kuoli munasarjasyöpään. Tiedän, ettei se välttämättä ultrassakaan näy, mutta lääkäriin kuitenkin tuntee minut ja tietää miltä näytän terveenä.

Miksi et poistata munasarjoja, kohtua ja rintoja? Itse tekisin noin tuossa tilanteessa. Yhteiskunta kustantaa silarit tilalle.

Vierailija
77/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla täytyy siis olla mojovat lärpättimet?

Vierailija
78/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se näytteenotto vihlaisee todella pahasti. Muistan sen tunteen vielä päivien päästäkin. Ei huvita mennä testeihin ennen kuin kehitetään mukavampi menetelmä.

Arvaa miltä tuntuu kun kohdunsuu avataan ilman kipulääkitystä. Joo, en ole menossa enää ikinä gynelle.

Vierailija
79/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa miltä tuntuu kun kohdunsuu avataan ilman kipulääkitystä. Joo, en ole menossa enää ikinä gynelle.

avataan ankannokalla?

Vierailija
80/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin kuuma gynekologi, että siellä käy ihan ilokseen! 😄 Tosin jouduin pitkään käymään inhottavan vaivan takia, mutta nyt sitten ihan ilokseni käyn...sen verran komea mies,😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän