Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynelogikäynnit ovat nöyryyttäviä. Muita jotka jättävät käymättä tai lykkäävät nöyryytyksen ja häpeän tunteen takia?

Vierailija
19.07.2020 |

Välttelen kaikkia alapäähän liittyviä tutkimuksia. Joka ikinen kerta päädyn itkemään kesken ja jälkeen toimenpiteen sanoen etten kestä tätä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut opetettu käymään määräajoin 3-4v välein ja papat, luulin, että kaikki käy?

Hain ensimmäisen kerran e-pillereitä 16 vuotiaana ja siitä lähtien käyntejä onkin ollut ehkäisyjen ja niiden poistojen, 4.n raskauden+ 2.n keskenmenon, haavauman, papojen ja yleistarkastuksien vuoksi.

Tarkistutan tarvittaessa myös hampaat, silmät, luomet, verenpaineen, kolesterolin, yms. Ei tunnu nöyryyttävältä, päinvastoin omaa kehoa kunnioittavalta.

Vierailija
22/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä nöyryyttää?

Yksityisaluetta joka kuuluu vain minulle. Koen erittäin nöyryyttävänä maata jalat auki varsinkin kun on pahoinpidelty, yritetty väkisin saada harrastamaan seksiä, painostettu ja uhkailtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kahden vuoden välein, kun saan tutkimukset ilmaiseksi, joten miksi jättäisin väliin. Minua ei haittaa yhtään alapään kopelointi. 

Räpläät varmaan itseäsi viikoittain, joten sulle se on normaalia?

Yrititkö sä tuolla jotenkin nolata lainaamasi kirjoittajan? Kuule, suurin osa tänne kirjoittavista on päässyt yläasteelta jo aikoja sitten...

Vierailija
24/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kurjaahan se on mutta ite en suosittele esim. papa-kokeen väliin jättämistä.

Kävin rutiinitarkastuksessa, ja löytyi pahanlaatuisia solumuutoksia sekä kondylooma. Eikä minkäänlaisia oireita ollut, ei myöskään ole ollut montaa petikumppania. En ikinä uskonut että omalle kohalle tulis, ei kai kukaan, mutta juuri siksi KÄYKÄÄ papakokeissa!!

Sattuu niin per keleesti etten todellakaan käy!

Synnytykset riitti.

N35

Vierailija
25/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos y lilaudan siellä oma p illumallini haukuttu niin pahasti etten ikinä aio käydä gynellä. En myöskään harrasta seksiä valosassa eikä yksikään seksikumppanini ole nähnyt alapäätäni. Kiitos y lilauta!

Vierailija
26/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos y lilaudan siellä oma p illumallini haukuttu niin pahasti etten ikinä aio käydä gynellä. En myöskään harrasta seksiä valosassa eikä yksikään seksikumppanini ole nähnyt alapäätäni. Kiitos y lilauta!

Siellä keskustelee jonnet jotka ei vielä päässyt naista edes koskemaan, joten en ottaisi tosissani. Naisillani on ollut kaikenmallisia ja kaikista olen tykännyt. M44

Vierailija
27/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 enkä ole koskaan käynyt gynellä enkä papa-kokeessa. Enkä todennäköisesti tule koskaan käymäänkään. No ehkä sitten jos joku tosi hankala vaiva sinne alapäähän tulee mikä ei mene itsestään ohi.

Itse kävin muutaman kerran nuorempana, koska tarvitsin ensin e-pillerit ( ei ollut mun juttu kun hieman aikuistuin ja ymmärsin etten halua kroppaani turhia hormoneja) ja muutamaa vuotta myöhemmin abortin. Papassa kävin reilu 10 vuotta sitten, koska oli vahva epäily sukupuolitaudista niin se otettiin siinä samassa. Ja tuo oli siis ainoa kerta abortin jälkeen kun olen gynellä/papassa/labrassa käynyt koska silloin päätin siinä haarat auki maatessani, että tämä jmalauta on sitten vttu viimeinen kerta kun mua ronkitaan ja jatkossa harrastan seksiä vain sellaisessa suhteessa jossa kondomin pettäminen ei olisi katastrofi. 

Enkä ole harrastanutkaan sen jälkeen seksiä kuin yhden miehen kanssa ja siitä siis tuo sp-tautiepäily kun kondomi hajosi kesken kaiken. Nykyisin olen ikisinkku eikä ole pienintäkään hinkua elää enää ikinä parisuhteessa.

N44

Vierailija
28/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan heteromies jättää urologin väliin kun ei kestä ajatusta toisen miehen sormesta perseessä eikä sormia palleja kopeloimassa.

K-miehet pelkää sitten myös naisurologeja

Vierailija
29/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on paljon ällöttävämpää, joskus nöyryyttävää ja epäterveellistäkin. 

No jaa. Itse en kyllä harrasta enää seksiä enkä käy myöskään ronkittavana. Ei ole mitään syytä.

n40+

Vierailija
30/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kutsu seulontoihin. Aion perua ajan. En muutenkaan ole käynyt gynellä 20 vuoteen. Naisen alapää ei ole sairaus, jota pitäisi jatkuvasti sorkkia.

Vierailija
31/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä mennä gynelle, jos on terve, eikä ole ongelmia.

Vierailija
32/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä keskustelee jonnet jotka ei vielä päässyt naista edes koskemaan, joten en ottaisi tosissani. Naisillani on ollut kaikenmallisia ja kaikista olen tykännyt. M44

Onko sun etuveitikalla silmätkin? 

Vierailija
33/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole kukaan gynekologi koskaan nöyryyttänyt, ei mies- eikä naisgnekologi.

Aina ollut asiallinen käynti heidän luonaan, ja tarvittavan avun aina saanut.

On ihmisestä itsestään kiinni, miten kokee tutkimukset. Lääkärihän tekee sitä työtä päivät pitkät 11 kk vuodessa.  Se on hänelle on vain työtä, ei mitään muuta.

Ja hän opiskellut tosi pitkään päästääkseen tuohon ammattiin: ensin suorittanut tavallisen lääkärin tutkinnon ja sitten erikoistunut vuosikausia omalle alalleen vuosikausia, työskentelemällä sairaalassa.

Miksi kummassa hän haluaisi nöyryyttää potilaitaan?

Vierailija
34/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että nuoret naiset saavat kutsun seksuaaliterveystutkimuksiin ja muukin terveys otetaan huomioon esim. ylipaino. Miksei miehiltä vaadita mitään? Mites heidän seksuaaliterveyden laita onkaan? Missään ei edes muistuteta kondomin käytöstä - ja sitten naisia syyllistetään kaikesta. HPV on pahimmillaan tappava ja senkin leviämisen voisi estää kondomia käyttämällä.

Vierailija
35/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoinen keskustelu. Olen tähän asti luullut, että gynekologilla käyminen on ihan normaalia ja niin se mielestäni on edelleenkin. Minulta löydettiin yhden käynnin yhteydessä täysin oireeton kasvain vatsaontelosta, olisi todennäköisesti aiheuttanut pahoja ongelmia, esim kiertyessään suolistoon, jos gyne ei olisi huomannut. Jatkan käyntejäni muutaman vuoden välein niin kauan kuin elän.

Vierailija
36/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papaseulonnoissa kannattaa käydä. Ne kustannetaan meidän verorahoilla. Se papakoe voi pelastaa sun hengen. N45

Vierailija
37/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel, itke mulle joki. Miksi sitä  p i l l u a  sitten muka on pakko ronklata joka välissä ? Ei miehetkään käy lerssiään esittelemässä lääkärille säännöllisesti. Miten on kautta maailman sivun tultukaan toimeen ilman pillutohtoreita ?

Vierailija
38/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä geologilla kukaan pakota käymään.

Vierailija
39/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisella ole pakko käydä, ellei oikeasti ole jotain vikaa alapäässä.

Itse en ole käynyt vielä koskaan, toivottavasti en joudu käymäänkään. Ja on minulla yksi lapsikin.

Miksihän jotkut kuvittelee että se on joku pakollinen asia naisille. Ei ihme että tytöt jonottavat sukupuolenvaihtoon, kun kuvittelevat että naisen elämä on vain gynellä juoksdemista, meikkaamista ja karvojen ajelua raukat.

n48

Vierailija
40/97 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa jaa, eikait vain ole kuuluisa Outi E. kyseessä ? No ONHAN se järkyttävän näköinen ja tuntoinen, eihän sitä pysty kiistämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan