Gynelogikäynnit ovat nöyryyttäviä. Muita jotka jättävät käymättä tai lykkäävät nöyryytyksen ja häpeän tunteen takia?
Välttelen kaikkia alapäähän liittyviä tutkimuksia. Joka ikinen kerta päädyn itkemään kesken ja jälkeen toimenpiteen sanoen etten kestä tätä.
Kommentit (97)
En ole koskaan käynyt gynellä. Lääkärin suosituksesta joka kolmas vuosi papassa.
N48
Vierailija kirjoitti:
Papa-koe joo, mutta gynen voi jättää pois. Jos ei ole mitään oireita. Naisille on uskoteltu, että terveys vaatii käymään kopeloitavana. Ei tarvitse.
Pitäähän siinä papa-kokeessakin riisua housut ja levittää haarat ja alapäähän tunkea se spekula.
Ei se normi gynetutkimus tuosta paljoa eroa, joutuu kyllä sormet sinne tunkemaan, mutta jos on naispuolinen lääkäri, niin en näe tuossa mitään ongelmaa. Naisen omasta terveydestähän siinä on kyse, ja on hyvä että se tutkitaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, itke mulle joki. Miksi sitä p i l l u a sitten muka on pakko ronklata joka välissä ? Ei miehetkään käy lerssiään esittelemässä lääkärille säännöllisesti. Miten on kautta maailman sivun tultukaan toimeen ilman pillutohtoreita ?
No mistäs sä tiedät kuinka moni on kuollut esim gynekologisiin syöpiin?
Vierailija kirjoitti:
Nöyryyttääkö nusiminenkin?
Tuskin nämä pelokkaat, arat ja ujot nus--vat. Jättävät seksin välistä tai rakastelevat. Herkille paras seksikumppani on luotettava ja empaattinen. ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nöyryyttää?
Yksityisaluetta joka kuuluu vain minulle. Koen erittäin nöyryyttävänä maata jalat auki varsinkin kun on pahoinpidelty, yritetty väkisin saada harrastamaan seksiä, painostettu ja uhkailtu.
Sun on ongelmat on ihan jossain muualla kuin gynekologilla. Hoida ensin pääsi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel, itke mulle joki. Miksi sitä p i l l u a sitten muka on pakko ronklata joka välissä ? Ei miehetkään käy lerssiään esittelemässä lääkärille säännöllisesti. Miten on kautta maailman sivun tultukaan toimeen ilman pillutohtoreita ?
No mistäs sä tiedät kuinka moni on kuollut esim gynekologisiin syöpiin?
No en tiedäkään, enkä ole sellaista väittänytkään. Mutta tuon suhteen voi tehdä oman osansa ilman pillutohtoreitakin, huorailee vain vähemmän. Mieluiten ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papa-koe joo, mutta gynen voi jättää pois. Jos ei ole mitään oireita. Naisille on uskoteltu, että terveys vaatii käymään kopeloitavana. Ei tarvitse.
Pitäähän siinä papa-kokeessakin riisua housut ja levittää haarat ja alapäähän tunkea se spekula.
Ei se normi gynetutkimus tuosta paljoa eroa, joutuu kyllä sormet sinne tunkemaan, mutta jos on naispuolinen lääkäri, niin en näe tuossa mitään ongelmaa. Naisen omasta terveydestähän siinä on kyse, ja on hyvä että se tutkitaan.
Ap
Hupsista, korjaan tuota viestiä: En ole ap, vaan kommentoin muuten keskustelua :D. Laitoin vahingossa alle tuon Ap, koska olin toisella välilehdellä jatkuvasti kommentoinut omaa aloitustani laittamalla alle sen Ap. Jäi päälle :)
Mua ei oo nöyryyttäny, mut kerran eräs heikko itsetuntonen gynekologi yritti saada mut nöyryytetyks jotenkin :DDD !!! Olin kertonu hänelle että mut on raiskattu ja siks tulin sinne, ja olin hyvin ahdistunu (en gynen vuoks, vaan raiskauksen) ja hän alko sitten samalla ku tonki mun alapäätä niin ihmettelemään mun JALKOJEN ihoa, ku on pari raskausarpee "onko sulla jojopaino ku iho on tuommoista????????"
Oli varmaan jotenki kateellinen - olin kaiken lisäks kuulemma vielä huippumallin näkönenki. :D
Muhun ei tunge yksikään gyne sitä spekulaa, joka on käynyt tuhansien naisten sisällä. Siitähän saa HPV:n
Muka desinfioidaan 😂
Olen synnyttänyt kolme lasta ja käynyt gynellä useasti. Mutta silti en ole päässyt eroon siitä epämiellyttävästä tunteesta, kun pitää pötköttää siinä lavitsalla ja levittää haarat niihin pidikkeisiin. Olen kai sen ikäluokan naisia vielä, että koen jotenkin vaikeaksi esitellä paikkojani vieraalle ihmiselle.
Minusta tämä tunne on ihan samalla tavalla hyväksyttävää, kuin hammaslääkäripelko. Jos jollekulle toiselle gynekäynti on ihan mahtava kokemus ja elämys, niin on väärin väheksyä sitä ahdistavaa tunnetta, mikä jollekulle toiselle tulee.
N 58v
No, en osaa sanoa onko se nöyryyttävää, mutta äärimmäisen epämiellyttävää kyllä. Eikä siitä voi tehdä edes rikosilmoitusta, kuten raiskauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nöyryyttääkö nusiminenkin?
Ei ole tullut harrastettua
Arvostan.
Mieluummin tulisin raiskatuksi kuin kävisin gynekologilla
Vierailija kirjoitti:
Papaa tai muita näytteitä varten ei tarvitse mennä gynelle vaan niitä otetaan laboratoriossa ja neuvoloissa.
Eikö se sitten ole ihan sama, minkä nimiselle lääkärille menee, jos ei muuta halua kuin nuo testit? Onko se jokin periaate, että sitten voi hehkuttaa läpi elämänsä, että "enpäs ikinä käynyt gynellä, mutta papakokeet on otettu"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuossa numerolla 58 jo kommentoin epäilyksiäni, että joillekin se on periaatekysymys, että gyne ei saa tehdä tutkimuksia. Ei haittaa, jos samat jutut tekee muun niminen lääkäri. Niin monta kertaa olen tällä palstalla tavannut kyseisen mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuossa numerolla 58 jo kommentoin epäilyksiäni, että joillekin se on periaatekysymys, että gyne ei saa tehdä tutkimuksia. Ei haittaa, jos samat jutut tekee muun niminen lääkäri. Niin monta kertaa olen tällä palstalla tavannut kyseisen mielipiteen.
Mulle on periaatekysymys etten halua esitellä itseäni haarat auki, oli kyseessä mikä lääkäri tai hoitaja tahansa. Sukupuolielimet on oma yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on periaatekysymys etten halua esitellä itseäni haarat auki, oli kyseessä mikä lääkäri tai hoitaja tahansa. Sukupuolielimet on oma yksityisasia.
Mä en voi uskoa näitä kommentteja...
Vierailija kirjoitti:
No kurjaahan se on mutta ite en suosittele esim. papa-kokeen väliin jättämistä.
Kävin rutiinitarkastuksessa, ja löytyi pahanlaatuisia solumuutoksia sekä kondylooma. Eikä minkäänlaisia oireita ollut, ei myöskään ole ollut montaa petikumppania. En ikinä uskonut että omalle kohalle tulis, ei kai kukaan, mutta juuri siksi KÄYKÄÄ papakokeissa!!
Kuinka kehtaat täällä kehuskella kondyloomallasi. Jatkuva vehtaaminen kaikkien kanssa, elin kaikissa mahdollisissa ruumiinaukoissa. Mitä muita tauteja lieneekään? Jotain tolkkua tuollaiseen irstauteen pitäisi saada. Ennen pistettiin työlaitoksiin nymfomaaniset naiset, jotka levittivät itseään ja sukupuolitauteja.
Pitää levittää jalat
Sitte lääkäri katsoo ja näkee sun römpsän ja pöllönsilmän!