Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee jotenkin aina niin surullinen olo kun näkee jonkun kaverin maustekaapin sisällön, kun oman maustekaapin sisällön arvo lähentelee noin sataa euroa

Vierailija
19.07.2020 |

Kai se sitten on sitä suomalaista ruokakulttuuria, että mausteita ei osata käyttää, ja kaapista löytyy lähinnä suola, sokeri, mustapippuri, curry, ehkä paprikajauhe ja oregano

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se lähentelee?

Entäpä vaatekaapin sisällön arvo? Ruokakaapin sisällön arvo? Astiakaapin sisällön arvo? Kosmetiikkakaapin sisällön arvo? Itse kaapin arvo? Kodin, jossa kaappi on, arvo? Tontin arvo? Henkiset arvot? Ihmisarvo? 

Kiinnostaisi kyllä kuulla enemmän maustekaapista, jolla keulitaan. Onko mausteita tonnilla? Kahdella? Onko kaikki luomua? Lisäaineetonta? Vaihdetaan tuoreisiin kuukausittain? Entäpä tuoreet yrtit? Ei niitä voi pitää maustekaapissa?

Vierailija
22/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee surullinen olo kun jonkun täytyy laittaa ruokaan 10 eri maustetta saadakseen siitä maukasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Vierailija
24/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'...lähentelee sataa euroa'. LOL amatööri.

Vierailija
25/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et nähnyt, mitä yrttejä hän kasvattaa pihalla/parvekkeella?

Vierailija
26/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia!

En kuvia laita, mutta löytyy esimerkiksi mustakorvasieniä ja koivunlehtiä

https://www.foodie.fi/entry/819/mustatorvisieni/6430060220065

https://www.foodie.fi/entry/819/koivunlehti/6430060710078

Jos tykkäät kuivatuista sienistä ja lehdistä, niin eikö oli fiksumpaa ostaa kuivuri ja kuivata itse? Tulee aika paljon halvemmaksi.

Vierailija
27/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap:tä,  katsooko hän maailmaa ja toisten koteja euron kuvat silmissään, ehkäpä hän arvioi myös kanssaihmisiään ja heidän ulkoista olemustaan samalla tavalla. 

Vierailija
28/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitäpä ap kolme reseptiä, joissa on eri mausteet ja kussakin on enintään viittä maustetta? Punnitaan taitosi kokata erityyppisiä ruokia.

Vierailija
29/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mähän oon nyt sitten ihan pro ja aallonharjalla, kun käytän ruokien maustamiseen todella paljon itse kasvattamiani yrttejä ( nyt tuoreena, talvella pakkasesta tai kuivattuna) sekä villiyrttejä vuosi vuodelta enenevässä määrin ( ja tässä oli nyt paljon ironiaa, jo mummoni teki noin)

Ja provohan aloitus oli, mutta maustaminen on tosiaan taitolaji ja liika monien mausteiden sekoittaminen pilaa usein ruuan. Toki on myös sellaisia ruokia, joihin tarvitaan useita mausteita.

Vierailija
30/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä tulee surullinen olo? Mikset tee itse ruokiasi vaan kuokit siellä kaverin luona? 

Vierailija
31/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu maustepussi/tölkki/purnukka väljähtyy nopeasti. Siksi en ostele kaappia täyteen parissa kuukaudessa jätteisiin päätyviä mausteita. Minttua, basilikaa jne. löytyy pakastimesta.

Vierailija
32/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan jo neuvotella kestotilaus jonkun psykiatrin kanssa, jos jo maustekaapista tulee suru :D

Vierailija
33/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko maku kysymys

Vierailija
34/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman maustekaappini sisällön arvo lähentelee 300 euroa.

Naurettavan pieni keittiö, ei mahdu mummon perintöarabiat muualle.

Vierailija
35/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, auttakaa! En osaa maustaa ruokia, olen siis aivan toivoton kokkaaja.. Kyllästyttää ainainen ketsupilla läträily, onko jotain reseptejä, joista olisi helppo aloittaa?

Vierailija
36/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*omistaa mausteita ehkä 15 euron edestä*

*provosoituu tästä aloituksesta*

*raivoaa*

Missä on provosoiduttu ja raivottu? Jengihän vastailee huvittuneesti tyhmälle aloitukselle.

Ei taida sisälukutaito olla sun vahvinta aluetta? :)

Vierailija
37/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddu mä maustan ruokaa aina kultapölyllä jossa on ihana maku ja etikassa liotetut helmet on uijui miten saatanan exoottista!

Sinivalaan Sperma 1000 egee gramma antaa itämaiseen kalakastikkeeseen fantastisen aromin.

Vierailija
38/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekemiä ruokia on aina kehuttu ja laitan neljää eri maustetta. Jos ruuassa käytetään hyviä ja tuoreita raaka-aineita, ei niitä makuja mennä peittämään sadan euron mausteilla.

Vierailija
39/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia!

En kuvia laita, mutta löytyy esimerkiksi mustakorvasieniä ja koivunlehtiä

https://www.foodie.fi/entry/819/mustatorvisieni/6430060220065

https://www.foodie.fi/entry/819/koivunlehti/6430060710078

Vai mustakorvasieniä. Luit purkista väärin.🤣🤣🤣

Vierailija
40/55 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee surullinen olo kun jonkun täytyy laittaa ruokaan 10 eri maustetta saadakseen siitä maukasta.

Et kuulu sitten esim. intialaisen, kiinalaisen, thaimaalaisen, afrikkalaisen, nepalilaisen ym. keittiöiden ymmärtäjiin? Tai olet surullinen heidän puolestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi