Muuttaisitko mieluummin Tikkurilan vai Leppävaaran lähelle?
Ja miksi? Meillä on tällaiset vaihtoehdot harkinnassa. Pari km kummankin paikan keskustasta eli ei ihan asemalta kuitenkaan.
Kommentit (20)
Tikkurila, Espooseen en muuta ikinä.
ilman muuta leppävaaran lähelle. Mä taas en muuttai ikinä vantaalle.
Leppävaaran. En tunne tikkurilaa joten en osaa siitä sanoa, mitään hyvää en silti ole siitä kuullut.
Asutaan leppävaaran kyljessä, ihanalla rauhallisella alueella. Pohjoisleppävaaraan/vallikallioon en muutais, muutenhan leppävaaran ympäristö on joka suuntaan melko rauhallista.
Mut miksi ette muuttaisi ikinä Vantaalle/Espooseen?
Ap
Käy tutustumassa kumpaankiin paikkaan. Todennäköisexsti muuttaisin Lepuskiin.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:55"]Mut miksi ette muuttaisi ikinä Vantaalle/Espooseen?
Ap[/quote]
TYkkään asua täällä missä asun eli Hgin merellisissä maisemissa
Leppävaaran! Minäkään en muuttaisi ikinä Vantaalle, siellä asuu vaan köyhät sossupummit, alkoholistit ja ongelmatapaukset. Niin ja Leppävaarassa on Sello, Tikkurilassa ei ole yhtään mitään.
Muuttaisin Leppävaaraan. Ja muutankin loppuvuodesta. Se vaan on hyvä paikka asua.
Olen asunut kotoa pois muuttaessani Lepuskin kulmilla ja tykkäsin. Nyt teen siellä välillä töitä ja tykkään vieläkin. Varsinkin siellä mäellä on kiva tunnelma, vanhoja kauniita puita, ylhäältä kivat näköalat ja luonto vieressä. Helsinki on lähellä, mutta tarpeeksi kaukana, palvelut vieressä, ihan asialliset koulut vieressä, kaikki tarvittava on siis ihan nurkilla. Tottakai huonoja puoliakin on, mutta missä ei olisi? Voisin muuttaa Lepuskiin helposti.
Espooseen muuttaisin. Lepuski ympäristöineen ei mikään paratiisi ole, mutta aina se Tiksin voittaa. Lepuski on kaupunkimaisempi ja siellä on huomattavasti paremmat palvelut, sijainti ja kulkuyhteydet. Espoossa kunnallisveroprosentti on myös liki parin prosenttiyksikköä Vantaata matalampi.
Tikkurilan lähelle muuttaisin mieluummin. Jotenkin Leppävaaran ympäristö ei minua houkuta. Tikkurilassa päin olen asunut ja työskennellyt, sieltä lyhyt matka Jumboon, lentokentälle ja junalla Helsinkiin. Lisäksi pohjoisen lomille lähtö (käyn melkein joka kuukausi sukulaisten takia) on Tikkurilasta huomattavasti miellyttävämpää perjantai-ruuhkissa, nelostielle lyhyt matka, Lepuskista menee tunti enemmän..
Mielummin Leppävaaran lähelle, pidän yleisesti Espoosta enemmän kuin Vantaasta ja Tiksi ja ympäristö on mielestäni aika kamalan näköistä gettoa. Ihan Leppävaaran keskustakaan ei nyt mikään kauhean hyvä ole, riippuu hieman, minne suuntaan siitä mennään.
Jos noista kahdesta pitäisi valita niin alueena tykkään enemmän Tikkurilasta. Vantaan ainoa ongelma on veroprosentti, mutta sekin asia ratkeaa muutaman vuoden kuluttua kun Vantaa ja Helsinki yhdistyvät.
Oon aina kokenut Espoon liian herrakaisena meille.
t. stadilainen
Hyviä alueita Tikkurilan lähellä ovat ainakin Viertola ja Koivuhaka. Leppävaaran lähellä ovat ainakin kivat Lintuvaara ja Mäkkylä.
Meillä on kokemusta molemmista perheessä ja sanon, että ehdottomasti Lepuskiin, jos on lapsia. Sit ei ole niin suurta väliä, jos on vain aikuisia perheessä. Lapsiperheellä vaan Espoo on niin paljon parempi kuin Vantaa ja ero tulee vaan jatkossa kasvamaan, kun katsoo kuntien taloustilannetta.
Itse olen Lepuskissa asunut nyt lähes 15 vuotta ja en missään nimessä haluaisi muuttaa pois. Täällä on kaikki mitä tarvitsee ja jos jotain ei ole, niin 11 min päässä on Helsingin keskusta.
Vantaalle, Tikkurilan lähelle. Asutaan Simonmetsässä nytkin. Se on 1,5 km Tikkurilan keskustasta. Kaikki tarvittavat palvelut vieressä siis. Kaupat, lääkärit, koulut, päiväkodit jne. Harrastusmahdollisuudet on tosi hyvät. Urheilutalo, uimahalli, jäähallit, tanssikoulu, jalkapallo ym ihan vieressä. Omistusasuntoja vain tällä alueelle. Ei mitään häiriöitä tän kolmen vuoden aikana kun tässä on asuttu.
tikkurila on houkuttelevampi (täältä kaukaa katsottuna)
Leppävaaraan ja syyt:
- kaupunkimaisempi, enemmän palveluita
- Espoossa paljon pienempi veroprosentti
- viihtyisämpi, mukavamman oloinen
- mielestäni enemmän palveluita
Leppävaara. Hyvät päiväkodit, mainiot palvelut ja kulkuyhteydet. Tikkurilas ei oo kyl MITÄÄN.. En muuttais ellei tykkää asua keskellä ei-mitään.
Tikkurila, Espooseen en muuta ikinä.