Onko sinulla oikeasti hyvä pesukone? Mikä?
Vanha meni rikki vajaa vuosi sitten ja ostimme uuden LG:n pesukoneen. Jos vaatteissa on tahroja, ovat niissä edelleen pesujen jälkeen. Hajut jäävät osittain tekstiileihin, kuten hienhaju miehen tyynyliinoihin tai urheilupaitoihin. Tekstiilit, ruoat ja pesuaineet ovat samoja kuin ennenkin. Meille sanottiin, että kaikki olisivat tuollaisia, koska säästävät vettä, mutta niin säästi edellinenkin.
Jos on hyvä pesukone niin kerro merkki ja malli. Kuinka pitkiä ovat pesuohjelmat (suurinpirtein)?
Pakko hankkia uusi, hinnalla ei niin väliä, kunhan on hyvä.
Kommentit (66)
Ostin 7 kg LG:n n 10 vuotta sitten. Edelleen ehdottomasti paras kone jota on ollu. Noita ongelmia meil ei oo ollu ikinä mitä luettelit.
Mulla on 299 euron päältä täytettävä Whirlpool ja puhdasta tulee puolen tunnin pikapesulla. Pesen aina kaiken sillä, usein kuumalla vedellä.
Siinä sun koneessa on varmasti jotain vikaa AP! Soita huoltoo, siinähän on takuu jäljellä!!!
Meillä oli edellinen LG:n (peruskone) ei siis ollut mikään DD-moottori. Pesi tosi hyvin ja olin muutenkin tyytyväinen. Sitten ostimme uuden koneen, koska tarvitsimme isommankoneen. Aiemmalla pesi max. 5 kg, nyt on 9 kg:n kone ja kuivausrumpu. Valitsimme uudestaan LG:n. Hyvin ovat toimineet (kohta kolme vuotta) ja puhdasta tulee!!!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:15"]Miele, ehdottomasti. [/quote]
mikä mielessä on hyvää, osaatko eritellä
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:22"]Eikö joku ole kuullut Smeg-merkistä? Yksi johtavia ja huippulaadukkaita keittiökonevalmistajia. Kai nyt jokainen on nähnyt edes kuvia Smegin 50-luvun tyylisistä jenkkijääkaapeista?[/quote]
ei ne ole kuin laadukkaita, voi jättää sen huippusanan pois, ja jotkut smeg tuotteet ovat välttävän laatuisia, korkeasta hinnasta huolimatta. ei kodinkoneista kannata tehdä uskontoa.
Missä lämpötilassa peset nuo pyykkisi? Jos miehesi vaatteet ja tyynynliinat ovat todella hikisiä, vain 60 asteessa peseminen auttaa. Olen kokenut saman. Meillä LG:n kone, mutta edellinen ei ollut LG ja siinäkin pyykki haisi, jos pesi liian matalissa lämpötiloissa.
Mä käytän mun LG:ssä tuota puuvilla pika -ohjelmaa. Ottaa vähän enemmän vettä ja huuhtoo 5 kertaa. Ei haise pyykki. Myös käyttämäsi pesuaine vaikuttaa. Olen itse kokemuksen kautta oppinut. Vika ei ole koneessa, sillä puhdasta tulee.
Kokeilepa pestä kaikki ne haisevat ja likaiset kuumemmassa ja katso auttoiko? Pese sellaisella pesuaineella, jossa ei ole zeoliittia, eikä hajusteita.
Totuus on, että likainen ja hikinen pyykki ei tule puhtaaksi alemmissa lämpötiloissa. Vaikka kuinka yritetään saada ihmiset pesemään kylmemmissä asteissa. Tämä on testattu ja kantapään kautta opittu. Eikä sitä pesuainettakaan kannata yhtään enempää laittaa, se ei vaikuta pesutulokseen.
Meillä on lähes kymmenen vuotta vanha Miele ja pesee hyvin! Pyyhkeet ja tyynyliinat pesen useimmiten 60:ssa ja aina välillä 75:ssa. Laitan aina ylimääräisen huuhtelun, koska haluan kaiken pesuaineen pois.
Konetta ei saa laittaa liian täyteen pyykkiä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 11:30"]Mulla on Electrolux eco valve, muutaman vuoden vanha. Pyykkipulverina Bio Luvil professional, siinä ei ole zeoliittia. Tahroihin sipaisen sappisaippuaa. Hajut voi poistaa etikalla. Pyykkikone pestään tyhjänä 90 asteessa kerran kuukaudessa (sitruunahappopesu muutama kerta vuodessa). Tiivisteet pyyhin säännöllisen epäsäännöllisesti, samoin pesuainelokeron puhdistus tarpeen mukaan. Kun kone on tyhjä, jätän pesuainelokeron ja pyykkikoneen luukun auki, jotta kone kuivuu eikä muodosta ummehtunutta hajua. Näillä konsteilla meillä pestään raikasta ja tahratonta pyykkiä. [/quote]
Miksi kone pitää pyörittää tyhjänä 90 asteessa? Eikö se riitä, että käyttää kunnon aineita, joissa ei ole zeoliittia ja pesee vaikka lakanapyykit 90 asteessa?
Näin olen tehnyt eikä ole tarvinnut käyttää koskaan tyhjänä.
8 kilon Bosch, joku variologxxxx oli malli. Pari vuotta vanha ja maksoi reilusti yli 600e
Tulee puhdasta, normi pesuohjelma 60 kestää reilu 2 tuntia. On ajastinta ja jäljellä olevan pesuajan näyttöä ja merkkiäänenkin saa päälle jos haluaa. (kätevä kun nukkuu päiväunia kun pesukone on päällä..) :D
Puuvillahan ei puhdistu kunnolla alle kuudessakympissä, jää se tunkkainen hienhaju, yök. Ethän myöskään survo konetta liian täyteen? Välillä tosiaan kannattaa pestä kone ihan 90° asteessa ja sitruunahapolla tyhjänä.
Meillä on Candy Grand Evo. Tosi tyytyväinen oon ollu, vuos sitten ostettu. En kyl muista kuinka paljon makso tai paljon on takuuta, mut satasista oli kyse..ehkä joku 400€?
Viime pesukone oli siis niin surkee, ei pessy kunnolla. Jäi just hajuja ja tahroja vaatteisiin ym. Halusin pesukoneen joka täytetään sivulta ja joka TOIMII.
Pesuohjelmia on mm. pikapesu 30min, pikapesu 44min, erillinen pesuohjelma joka on tarkoitettu farkuille (sekin muistaakseni jotain 30min), normi 40 asteinen pesu kestää tunti ja 29min, 50 asteinen kestää tunti ja 39min. 60 asteinen sit taas on yli 3h ohjelma, samoin 90 asteinen, mut mua ei oo haitannu pitkä ohjelma - tuleepahan ainakin puhdasta!
Ihanaa kun pyykit tuoksuu puhtaalle pyykille!
n. 15 vuotta vanha Elektrolux. Siinä missä tuttavani ovat ehtineet ostaa jo useamman koneen, niin meillä ko. kone on pyykännyt moitteettomasti.
Miele on ainakin kestävä. Paljon on mielee myös teollisessa käytössä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 12:05"]
Ostin 7 kg LG:n n 10 vuotta sitten. Edelleen ehdottomasti paras kone jota on ollu. Noita ongelmia meil ei oo ollu ikinä mitä luettelit.
Meillä kanssa Lg:n 7kg kone, ollut kohta 11v. Ei vikoja, pessyt aina hyvin. Pojan paitaan on nyt jättänyt hienhajun, mutta minusta vika sekä itse hien voimakkuudessa ja paidan materiaalissa, ei koneessa. Muista vaatteista pesee kyllä.
Jos on tahroja jäänyt, niin vika on ollut kyllä minussa, kun olen tukkinut koneen tupaten täyteen.
Nyt on laitospesukone myynnissä tosi halvalla (nämä maksaa yleensä monta tonnia)..
http://www.huuto.net/kohteet/tehokas-7kg-pesukone/416163511
Tästä suurperheelle kovaan käyttöön :) Itse tosin pestään pesutuvassa
Ei välttämättä ole mikään erityisen hyvä, mutta riittää hyvin minulle. Pesutuloksessa ei ole valittamista, vaikka pidän vaatteita aika likaisiksi. Pesen tosin kaiken vähintään 60°C:ssä. Hoover-merkkinen hinnat alkaen malli, maksoi silloin 299€, edestätäytettävä. 5 kg, 1200 kierr/min.
Joku Hooverin 5 vuotta vanha halpa kone. Täydellinen pesutulos joka kerta, pyykki puhdasta ja raikasta. Mutta osaankin käyttää pesukoneita, toisin kuin moni muu jotka valittavat että pesukone ei pese puhtaaksi... Tämäkin halpis punnitsee pyykin ja ottaa veden pyykin painon mukaan. Energiatehokas, A ja AA-ohjelmat löytyy. Pikaohjelmat 40 ja 60 asteessa, kesto 40 ja 59 minuuttia. Käsinpesuohjelma hyvä, pesen sillä silkkiä ja muita herkkiä materiaaleja kuten pitsiä. Paksutkin pyyhkeet aina raikkaita.
Jotkut sulloo koneen täyteen, ja luulevat että "älä pese vajaita koneellisia" tarkoittaa täyteen sullomista. Tiedoksi: täysi koneellinen tarkoittaa sitä, että koneen rumpuun jää n. 15 cm tilaa kun pyykki on ilmavasti pantu rumpuun. Se EI tarkoita täyteen laitettua rumpua. Vajaa koneellinen taas tarkoittaa sitä, että pyykiä on tätä vähemmän, eli jos pesuohjelma vaatii vajaan koneellisen, se kertoo sen joko märän pyykin painona tai sitten ei, mutta vajaa koneellinen tarkoittaa, että pyykkikeon päälle rumpuun jää puolet tyhjää.
Jotkut eivät osaa edes pitää pesukonetta puhtaana puhdistamalla sen ohjetta seuraten sitruunahapolla säännöllisesti.
Vielä harvempi osaa täyttää koneen oikein.
Ylipäänsä ihmiset ovat vähän tyhmiä.
Samsung, aivan huippu. Näytöllinen, näkee kauan pesuohjelma kestää, saa myös merkkiäänen päälle, kun ohjelma on loppu :)