Onko sinulla oikeasti hyvä pesukone? Mikä?
Vanha meni rikki vajaa vuosi sitten ja ostimme uuden LG:n pesukoneen. Jos vaatteissa on tahroja, ovat niissä edelleen pesujen jälkeen. Hajut jäävät osittain tekstiileihin, kuten hienhaju miehen tyynyliinoihin tai urheilupaitoihin. Tekstiilit, ruoat ja pesuaineet ovat samoja kuin ennenkin. Meille sanottiin, että kaikki olisivat tuollaisia, koska säästävät vettä, mutta niin säästi edellinenkin.
Jos on hyvä pesukone niin kerro merkki ja malli. Kuinka pitkiä ovat pesuohjelmat (suurinpirtein)?
Pakko hankkia uusi, hinnalla ei niin väliä, kunhan on hyvä.
Kommentit (66)
Meillä on Boschin pesukone (pesutorni). Sama paketti ollut jo kohta 10 vuotta Toimii, kuin unelma edelleen. Pari muuttoakin on kestänyt. Merkissä aion pysyä jahka aika tuosta jättää.
Miksi ihmeessä pesutorni kun narullakin voi kuivata?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:17"]Miele[/quote]
Mieleä on jo kaksi ehdottanut. Boschilta meillä on kuivausrumpu ja se on todella hyvä. Varmasti harkitsemme myös sitä. Kymmenessä vuodessa vaan ehtii laatu muuttumaan aika reippaasti, joten toivoisin kokemuksia hieman uudemmista koneista.
AP
Miele. Maksoi yli 800, mutta takuutakin on. Ja on hiljainen!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:19"]Miksi ihmeessä pesutorni kun narullakin voi kuivata?[/quote]
No ei voi. Kuivausrumpu poistaa vaatteista kivasti pölyä yms, Me allergiset ei voida viedä vaatteita ulos kuivamaan. Toisekseen mä inhoon ripustaa esim pyykkitelineelle vaatteiden laittamista kuivamaan. Koneseen, kuivaamaan ja kaappiin, Helppoa.
Eikö joku ole kuullut Smeg-merkistä? Yksi johtavia ja huippulaadukkaita keittiökonevalmistajia. Kai nyt jokainen on nähnyt edes kuvia Smegin 50-luvun tyylisistä jenkkijääkaapeista?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:19"]Miksi ihmeessä pesutorni kun narullakin voi kuivata?[/quote]
Ei ole naruja eikä haluta kotiin mitään telineitä ja pyykkejä roikkumaan.
Onko jossain pesukoneessa yli kahden vuoden takuu?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 21:21"]Miele. Maksoi yli 800, mutta takuutakin on. Ja on hiljainen![/quote]
Ei haittaa vaikka olisi kallis. Nykyinen on niin huono, että olen valmis maksamaan kunnolla siitä, että saan laadukkaan pesukoneen.
AP
Meillä siis miele ja takuu 5 vuotta. Ostettiin vuosi sitten.
t:9
Meillä pari vuotta vanha Bosch ja olen tyytyväinen
Mulla on aina ollut halvimpia mahdollisia ja pesutulos on aina ollut hyvä. Ongelmia on ollut vain, jos nukkasihti on ollut täynnä tai olen käyttänyt jotain huonoa pesuainetta.
Kannattaa myös huomioida, että eri ohjelmilla on eri täyttömäärät. Peruskoneissa koko rummullisen vetäviä ohjelmia on yleensä vain pari kappaletta ja kaikki tekokuiduille ja siliäville tarkoitetut ohjelmat ovatkin vain puolelle koneelliselle. Ei varmasti tule puhdasta, jos koneparka yrittää pyörittää viittä kiloa pyykkiä kahdelle ja puolelle tarkoitetussa vesimäärässä.
Mulla on Electrolux eco valve, muutaman vuoden vanha. Pyykkipulverina Bio Luvil professional, siinä ei ole zeoliittia. Tahroihin sipaisen sappisaippuaa. Hajut voi poistaa etikalla. Pyykkikone pestään tyhjänä 90 asteessa kerran kuukaudessa (sitruunahappopesu muutama kerta vuodessa). Tiivisteet pyyhin säännöllisen epäsäännöllisesti, samoin pesuainelokeron puhdistus tarpeen mukaan. Kun kone on tyhjä, jätän pesuainelokeron ja pyykkikoneen luukun auki, jotta kone kuivuu eikä muodosta ummehtunutta hajua.
Näillä konsteilla meillä pestään raikasta ja tahratonta pyykkiä.
Siemens, joku kalliimpi malli joka on tehty Saksassa. Muuten oli kone mikä tahansa, vältä zeoliittipitoisia pesuaineita kuin ruttoa. Ne sakkautuvat pesukoneen koneistoon ja jäämiksi vaatteisiin.
Bosch, tarkempaa mallia en tiedä, 8kg rummulla. Viitisen vuotta vanha mutta toimii moitteetta ja puhdasta tulee.
Bosch: käytän nestemäisiä hajusteettomia pesuaineita.
Ja kuivausrumpu on ihan ehdoton! Oli miehen idea jota minä vastustin, hyvä että annoin periksi.
Kuivauskykyiset pesukoneet ovat kuulemma keskimäärin aika paskoja (kapasiteetti, tehokkuus, lopputulos)
Meilä on 7kg edestä ladattava Siemens, kyllä se on ihan hyvä. Siinä myös säästöohjelma, 40 asteinen puuvillakone pesee 2h30min. Meillä on käytössä kuivauskaappi, joten ihan mukava että linko on tehokas.
Meillä Electrolux, vajaa 2 vuotta vanha. Ei mitään vikoja ja puhdasta tulee. Meillä on siinä sellainen ajansäästö-nappi, pestään lähes kaikki pyykki 1 tunnin ohjelmalla. Lakanat ja pyyhkeet vähän pidemmällä ohjelmalla. Suosittelen!
Miele