Kuinka montaa maustetta sinulla on kaapissasi?
Entä kuinka montaa keskimäärin käytät yhden ruoan valmistukseen?
Olen melko aktiivinen ruoanlaittaja ja maustekaapistani löytyy 38:aa eri maustetta. Näiden lisäksi jääkaapissa on joitakin maustekastikkeita sekä -tahnoja. Keskimäärin käytän ruoan maustamiseen ehkä 4-5 maustetta. Itämaisiin ruokiin voin laittaa jopa kymmentä erilaista, mutta usein haluan pitää maut yksinkertaisina. Hyvän lihan kanssa ei tarvita, kuin suolaa ja vastarouhittua mustapippuria.
Millaisia maustajia te muut olette?
Kommentit (25)
Voi, en ole edes laskenut! Niitä on tosiaan kymmeniä! On jopa neljässä paikassa jemmassa keittiössä, maustekaappi ja iso muovinen karkkiloota ja kolme erillistä tötsää joissa maustepussit lymyilevät. ; )
Useita kymmeniä, mutta olen tarkka laadusta. Missän ei saa olla natriumglutamaattia tai muita E6-alkuisia lisäaineita einkä mausteseoksissa suolaa, lisäksi suurin osa on luomua. Jääkaapissa on maustetahnoja, kuten currypastaa ja pestoa, parvekkeella kasvaa basilikaa kahta eri sorttia, laakerinlehteä, lehtipersiljaa ja tavallista, timjamia, rucolaa ja rosmariinia.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:47"]eiks kirjat yleensä ole 100-300 sivuisia
900 sivuinen on jo melkoinen möhkäle
[/quote]
14 hyllyssä on parikymmentä kirjaa joissa on 600-800 sivua:) Normikirjoissa noin 300-400 eli ei mitään vihkosia:D Toki hyllyssä on muutakin kuin vain kirjoja (mappeja, lehtiä, valokuva-albumeita) joten nuo 30 hyllymetriä täyttyy kummasti.
En jaksa lähteä laskemaan mutta mausteita on kymmeniä. Yhteen ruokaan ei välttämättä kovin montaa maustetta mene, mutta kyllä noita kaikkia mausteita johonkin ruokaan käytetään.
eiks kirjat yleensä ole 100-300 sivuisia
900 sivuinen on jo melkoinen möhkäle