Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisittekö lapsia jos yhteiskunta ei tukisi lainkaan?

Vierailija
03.06.2013 |

Jos lasten tekemisen taloudellinen vastuu olisi täysin yksilöiden harteilla tulisitteko toimeen? Jos yhteiskunta ei tukisi lapsiperheitä, niin kuinka moni jättäisi lapset tekemättä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saisit 20 maksaa ihan itse ongelmasi, jos minulta kysytään.

Vierailija
22/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin.

Lapsilisät, yksityisen sairaanhoidon kelatuki ja suht ilmainen peruskoulu. Noista olisi selvitty tähän mennessä ominkin avuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta olisi veronmaksajia, jonkun on synnytettävä heidät, hoidettava heidät ja koulutettava heidät. Kukaan ei synny aikuisena, ei edes ap. Kerropa ap, miten hyvä veronmaksaja olisit ilman peruskoulua ja muita veronmaksajien sinulle kustantamia palveluja?

Vierailija
24/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivähoitoa ei tuettaisi ja lapsen koulutus olisi maksullista, niin varmaan olisi tarkemmin pitänyt miettiä. Vaikea kuitenkaan kuvitella, että olisimme jättäneet yhteiskunnallisista syistä lapset tekemättä. Olisimme ehkä harkinneet Suomesta pois muuttoa. Palkkataso kun täällä ei mahdollista sitä, että kaikki pitäisi maksaa itse.

Vierailija
25/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 17:40"]Sä saisit 20 maksaa ihan itse ongelmasi, jos minulta kysytään.[/quote]

Miksi tällainen vastaus? En ole nr. 20, mutta samaa mieltä hänen kanssaan. Perheellä voi olla vaikka 3 potentiaalista veronmaksajaa tehtynä, mutta kuolevat ennen täysi-ikäisyyttä. Ehkä kärjistettyä, mutta lapsikauppaankin voisi johtaa tuollainen tilanne.

Vierailija
26/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ehkä lasten lukumäärä olisi taloudellisista syistä jäänyt pienemmäksi kuitenkin. Minulle lapsettomuus olisi kidutusta. Enkä tarkoita biologista lapsettomuutta tässä, adoptiolapsi olisi myös täyttänyt lapsen kaipuun.

Vierailija
27/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat 17v- 20v ja kylläpä nuo maksavat nyt paljon enemmän kun sillon kun sain heistä tukia. Opiskelevat (ja se on kallista) kaikki ja syövät kuin hevoset. Mielummin olisin ilman tukia alle kouluikäisestä ja siirtäisit tuet 20v ikään asti.

Vierailija
28/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 17:09"]Minun lapseni ovat jo aikuisia, mutta ei olisi vaikuttanut asiaan. En minä edes tiennyt mitään tukihommeleista äitiyspäivärahaa lukuunottamatta, kun lapsen sain. Olin jäämässä työttömäksi firman kaatumisen yhteydessä joka tapauksessa eli rahaa ei olisi kuitenkaan tullut mistään, joten eipä se olisi paljon vaikuttanut. [/quote]

Eli sinulla olisi ollut varaa maksaa täysmääräisenä neuvolakäynnit, synnytyksesi, lapsen mahd. päivähoito, koulutus yms..? Olisitte pärjänneet ilman äitiyspäivä-,hoitorahaa, lapsilisiä ja muita..?

Vierailija
29/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ihan turha kysellä multa mitään lisäkysymyksiä, halusin vain katsoa miten tällaiseen aloitteeseen reagoidaan. T. ap

Vierailija
30/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vaan sen yhden enkä olisi vielä tehnyt...

Vierailija
31/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vaan sen yhden enkä olisi vielä tehnyt...

Vierailija
32/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 16:42"]Jos lasten tekemisen taloudellinen vastuu olisi täysin yksilöiden harteilla tulisitteko toimeen? Jos yhteiskunta ei tukisi lapsiperheitä, niin kuinka moni jättäisi lapset tekemättä? [/quote]

Minä olisin tehnyt samat 9 lasta kuin olen saanut nytkin.
Enempikin olisi kelvannut...

Vierailija
33/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä veroprosenteilla en. Ei olisi varaa jättäytyä pois työelämästä tai maksaa päivähoitomaksuja, lukuvuosimaksuja, sairaanhoitomaksuja,...

Vierailija
34/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskasakki lisääntyisi vähemmän jos kaiken maailman tukia ei makseltaisi. Myös verotus olisi ihan erilaista.

Vierailija
35/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tuet nyt ovat sellainen mitätön rikka meressä, että ei todellakaan vaikuta siihen että olisinko tehnyt lapsen vai en.

Vierailija
36/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 17:59"]
Eli sinulla olisi ollut varaa maksaa täysmääräisenä neuvolakäynnit, synnytyksesi, lapsen mahd. päivähoito, koulutus yms..? Olisitte pärjänneet ilman äitiyspäivä-,hoitorahaa, lapsilisiä ja muita..? [/quote]
Tehdäänkö kehitysmaissa vähemmän lapsia? Eli vaikuttaako yhteyskunnan tukien puuttuminen lapismäärää alentavasti?

Jos meillä ei olisi (lähes) maksutonta koulutusjärjestelmää, niin minäkään en olisi hyvin koulutettu ja hyvässä työssä, vaan olisin koluttamaton ja paskaduunissa paskalla palkalla tai työtön. Sellaisessa tilanteessa työstä pois jäänti lapisien vuoksi on ihan hyvä vaihtoehto. Hoitomaksuihin ei olisi varaa, mutta sen sijaan hoidettavia lapsia voisi hyvinkin saada ja niistä tuloja.

Synnytys onnistuu saunassa, eikä neuvolassa ole mikään pakko käydä.

Vierailija
37/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt myös tuossa tapauksessa. Oikeastaan ajattelen, että veroprosentti olisi vastaavasti laskenut sen verran että olisi muuten enemmän rahaa, sillä lapsiperheille jaettavat tuet ovat kuitenkin tukia jotka jaetaan jokaiselle suomalaiselle tasapuolisesti joka on joskus ollut lapsi. Siis aika +- 0.

Vierailija
38/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisin tehnyt neljää lasta.
Päivähoitomaksuhan olisi jotain 900e/kk jos yhteiskunta ei tue. En usko että saisin tienattua niin paljoa kuussa että pärjättäisiin. Pakko olisi ollut jäädä kotiin ja elää miehen palkalla. Asumistukea ei siis saisi, ei lapsilisiä.

Onneksi yhteiskunta on viisas ja ymmärtää että kansalaisia on synnyttävä lisää, jotta riittää työntekijöitä ja osaamista.

Vierailija
39/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys, neuvola, terveydenhoito, päivähoito, koulutus jne. siis itselle maksettavaksi?
Hyvin, hyvin harvalla olisi varaa maksaa nuo omasta pussista.
Vastaus on: tekisin lapsia, mutta jossain muussa maassa missä yhteiskunta on vielä järjissään.

Vierailija
40/42 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 22:26"]Paskasakki lisääntyisi vähemmän jos kaiken maailman tukia ei makseltaisi. Myös verotus olisi ihan erilaista.[/quote]

Miksi niin luulet? Ehkäisykin maksaa, ja jos siihen ei ole varaa, syntyy tod.näk. lapsia, jotka sitten elätetään vaikka hyväntekeväisyyden turvin. Huomattavasti köyhemmissäkin oloissa on Suomessa eletty kuin tänä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi