Saako turisti viedä Kiinaan vauvanruokaa ja korviketta?
Hei! Olemme todennäköisesti lähdössä kiinaan heinäkuussa, miehellä on työmatka ja meille tarjoutuisi mahdollisuus lähteä mukaan ihan pilkkahinnalla. Onko kellään kokemuksia vauvan (matkan aikana 10kk) kanssa matkustamisesta Pekingissä ja Shanghaissa? Mitenköhän vauvan kanssa pärjää ilmaston kanssa, entä saasteet, onko häiritsevissä määrin?
Koitin ottaa selvää vauvan ruokapolitiikasta. Matkustusohjeissa mainittiin,e ttä kiinaan ei saa viedä mitään elintarvikkeita, mitkä sisältää kasveja tai lihaa. Eiö todella edes vauvanruokaa? Entä korviketta joko valmiina nesteenä tai sitten jauheena ja sitä pulloveteen? Imetys ei valitettavsti ole mahdollista perussairauteni lääkityksen vuoksi , sehän olisikin helppoa.
Kokemuksia kuulisin mielelläni jos joku on tuollaisen reissun tehnyt!
Kommentit (4)
Saa viedä korvikkeita ainakin jauheina.
adf kirjoitti:
ite oon ainakin vienyt lihaa, monet kait lähettävät äidinkorvikemaitoa, tosin tulli saattaa napata ne, kun ei ole veroja maksettu? tai sitten tullimiehet myyvät itse.
Joo, mutta se on ihan eri asia lähettää sinne tavaraa kuin viedä se itse. Jos vie itse, ei-kaupalliseen käyttöön matkatavarana, mitään veroja tai tullimaksuja ei todella tarvitse maksaa.
Ei niitä matkatavaroita oikeesti tutkita. Ja jos nyt niin paska tsägä kävisi, että tutkittaisiin niin sanot vaan ettet tiennyt. Itse olen vienyt monesti tuliaisiksi suomalaisia elintarvikkeita (suklaata, kuivattuja marjoja jne.)
Kiinalaista korvikemaitoa en missään tapauksessa antaisi, muistat kai monet skandaalit?
Pekingin ilma on valehtelematta aivan kamala. Todella raskas hengittää aikuisenkin, saati lapsen. Toisinaan annetaan ulkonaliikkumiskielto, jolloin esim. koulut voivat olla suljettuina ja kansainvälisten yritysten työntekijät saavat jäädä etätöihin.
Shanghaissa tilanne on meren läheisyyden vaikutuksesta yleensä huomattavasti parempi, riippuen tuulista toki. Olen ollut useamman kerran Shanghaissa ja jopa nähnyt sinisen taivaan!
Muuten sekä Peking että Shanghai ovat ihania. Ruoka on taivaallista! Olen taas menossa parin viikon päästä työreissulle. Lasten kanssa en silti lähtisi, ilmansaasteiden takia.
ite oon ainakin vienyt lihaa, monet kait lähettävät äidinkorvikemaitoa, tosin tulli saattaa napata ne, kun ei ole veroja maksettu? tai sitten tullimiehet myyvät itse.