Koronaluvut nousevat taas OTTAA PÄÄHÄN
Heinäkuun alussa vapautui matkustus ja nyt kaksi päivää peräkkäin 17 todettua tartuntaa, kun oli jo useampana viikkona vain 0-4 päivässä.
Saihan tässä jo pari viikkoa elääkin suht normaalisti kuukausien eristyksen jälkeen. Nyt taas alan varovaisemmaksi.
Kommentit (95)
Niin, ei se virus mihinkään ole keskuudestamme kadonnut. Jotenkin tunne että nämä tulevat nyt nousemaan kun viime viikollakin tehty 4000 testiä. Joku syyhän sinne testiin on ollut mennä? Toki pitää aina muistaa että ei ne tavalliset flunssatkaan minnekkään ole kadonneet. Tosin parempi yleinen hygienian taso on voinut niitäkin hillitä.
Tartunnat Suomessa alas, niin kauan kuin tauti maailmalla riehuu.
Ärsyttävää, että toiset elää fiksusti ja välttää turhia ihmismassoja, ymmärtää, ettei korona todellakaan ole ohi. Sitten on nämä, joille elämää tärkeämpää on päästä reissuun ja terdelle. Kiitos kun tuotte toisen aallon, kauempana vaan on se elämä, kun turvallisesti voi liikkua. Syksyllä taas itketään, kun on rajoituksia, joutuu tekemään etätöitä eikä pääse pitämään hauskaa.
Ensi kevättalvi on varmasti jännittävää aikaa, kun influenssat, flunssat ja koronavirukset kilpailevat siitä, mikä ehtii ensin.
tarkoitatko feikki-lukuja vai oikeita lukuja?
Pitää nyt varmaan kuitenkin käydä ostamassa niitä maskeja. En uskalla mennä mihinkään ihmisten ilmoille (kauppaan tms.) jos mulla ei ole maskia naamalla ja hanskoja käsissä.
Missäpäin te sairastuneet on?
Joo, kyllä ne tartunnat tulevat edelleen lisääntymään ja saadaan varautua taas tiukempiin rajoituksiin. No, onneksi on saanut vähän enemmän vapauksia tässä välillä, niin jaksaa taas syksyllä olla eristyksissä ja jatkaa etätöitä.
Yli 10-vuotiaat lapset levittävät koronavirusta aikuisten tavoin uuden tutkimuksen mukaan. Tämä on oikeasti pakko ottaa huomioon.
Etelä-korealainen tutkimus varoittaa koulujen avaamisesta.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/koronatartunnoissa-uusi-ennatys-ranska…
Tämä tilanne on jo ennakoitu. Näistä puhuttiin jo keväällä, että syksyyn mennessä alkaa se ns. toinen aalto.
Kaikki viranomaiset ja THL sun muut nstanssit kertoivat saman näkemyksen, että loppukesällä ja alkusyksystä saattaa tulla uusi "jytky".
Etkö ap lukenut ja seurannut uutisia, vai onko sinulla noin huono muisti?
Kukaan järkevä ihminen ei hetkeäkään ole voinut kuvitella, että Suomi pääsisi Koronasta noin vain, ikäänkuin säikähdyksellä.
Jotkut hmiset edelleen luulevat, että yhden yksittäisen päivän tai viikon perusteella voi tehdä jotain päätelmiä epidemian suunnasta, OTTAA PÄÄHÄN.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nyt varmaan kuitenkin käydä ostamassa niitä maskeja. En uskalla mennä mihinkään ihmisten ilmoille (kauppaan tms.) jos mulla ei ole maskia naamalla ja hanskoja käsissä.
Se maskihan ei suojaa sua vaan muita sun ympärillä jos olet tautia sairastava...
Minua niin naurattaa, kun teitä hysteerikkoja niin ottaa päähän, etteikä voi asialle niin mitään.
Ei vaikuta mun elämään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan päähän?
Veikkaan alapäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maskihan ei suojaa sua vaan muita sun ympärillä jos olet tautia sairastava...
Tämä. Aina kun näen ihmisen, joka käyttää maskia, oletan että hänellä on ylähengitystieoireita. No, toimiihan se niinkin, koska sellaisen ihmisen pyrin kiertämään erityisen kaukaa. Mutta ahdistaisi olla asiakaspalveluammatissa ja joutua kontaktiin sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää, että toiset elää fiksusti ja välttää turhia ihmismassoja, ymmärtää, ettei korona todellakaan ole ohi. Sitten on nämä, joille elämää tärkeämpää on päästä reissuun ja terdelle. Kiitos kun tuotte toisen aallon, kauempana vaan on se elämä, kun turvallisesti voi liikkua. Syksyllä taas itketään, kun on rajoituksia, joutuu tekemään etätöitä eikä pääse pitämään hauskaa.
Mitä ärsyttävää on elää fiksusti? Ja miksi sua itkettää, jos syksyllä joudut tekemään etätöitä? Monille suomalaisille mahdollisuus etätyöhön on ollut suorastaan siunaus. Eivät läheskään kaikki etätyöhön joutuneet hinkua takaisin toimistoille. Päinvastoin, moni suorastaan toivoo, että etätyöt jatkuisivat vielä pitkään.
Itse kuulun "fiksusti eläviin" ja oikeastaan menen siitä vähän ylikin varovaisuudessani. Olen tehnyt jo vuosia etätöitä enkä todellakaan kaipaa aikaa, kun piti joka saakelin aamu - vaakasuoraan tulevassa räntäsateessakin - raahautua bussipysäkille ja mennä toimistolle. Silti mun mielestä on ihan kiva, että nyt kesällä voi olla vähän vapaammin. Olen jopa käynyt muutaman kerran hakemassa ruokaa paikallisesta ravintolasta ja pari kertaa tavannut aikuista lastanikin. Jos ja kun tilanne muuttuu, en vaan enää käy paikallisessa ravintolassa ja yhteydenpito lapseeni jatkuu taas virtuaalisesti. Miniäni ei ole viimeisen 9 vuoden aikana tavannut maapallon toisella puolella asuvaa äitiään kuin kahdella reissulla kotimaahansa, mutta viikottain "tapaa" Skypessä. Jos hänen äitinsä pystyy siihen, pystyn minäkin. Jos en muuten niin suomalaisella sisulla.
Rajoitusten kanssa vekslaamalla saimme osaksemme sekä taloudelliset että inhimilliset seuraamukset, kun kunnon rajoitteilla olisi pysytty vain taloudellisissa haitoissa. On vain ajelehdittu koronatilanteen vietävinä, tietoiseen ja tavoitteelliseen toimintaan ei ole Suomessa vielä ryhdytty.
Kunnon perunakellarissa on hyvä olla. Ovenkin voi laittaa lukkoon ja avaimen nielaista. Ei vaivaa flunssakaudet, ei kulkutaudit.